Maitråden

Fått handlet telt og luftmadrasser , får kjlpe skikkelige madrasser etterhvert når set ikke er så mye annet som må kjøpes

Så sliten etter maritim dag med lite søvn natt til i dag. Når eg får penger mandag, kan eg kjøpa sarotex igjen og få nervesmerter under kontroll.

Sliten nå.
- Handlet litt matvarer
- Vært på loppemarked
- Innom byen rett bortenfor der hvor loppemarkedet var for å handle krydder i innvandrerbutikken
- Var på kjøpesentret bortenfor der igjen for å kjøpe nye bukser til eldste og sommerkjoler til frøkna
- Så bar det langt ut i skogen for å sjekke en leirplass
- Nå holder jeg på å rydde et bombet kjøkken før jeg skal begynne på middagen til i morgen

Sliten nå.
- Handlet litt matvarer
- Vært på loppemarked
- Innom byen rett bortenfor der hvor loppemarkedet var for å handle krydder i innvandrerbutikken
- Var på kjøpesentret bortenfor der igjen for å kjøpe nye bukser til eldste og sommerkjoler til frøkna
- Så bar det langt ut i skogen for å sjekke en leirplass
- Nå holder jeg på å rydde et bombet kjøkken før jeg skal begynne på middagen til i morgen
Lov å være sliten da.

Jeg klarer liksom ikke få tatt tak i huset føler jeg.
. Klesvasken er på etterskudd.
Klesbrettingen også. Og enda mer nå som jeg tar innpå med klesvasken.
Det flyter leker på gulvet i stua.
Kjøkkenet er lett bomba. Badet også. Det er for mye. Av alt. Overalt. Og ikke nok plass å gjøre av det.

Her lages pizza. Vaskemaskinen er ferdig for... Er det tredje gang? Eller fjerde?
Det skal i trommelen, sengetøy, men der er det håndklær fra forrige runde som ikke er helt tørre enda. Jeg burde passet på rekkefølgen bedre. Snart mat så jeg lar det bare være så løser det seg selv etter middag og jeg kan sette på enda en runde. Og har derved en med håndklær å brette. Og en med undertøy. Og noe annet.

Men hva skal jeg finne på til mannens bursdag?

Han fyller 40. Om en drøy måned (la oss helt fortrenge at det gjør jeg en mnd senere)

Og jeg er blank på gave. Helt. Han har ikke ønsker heller.
Bunad, sa han, på spøk. Det fikk han for fem år siden og trenger selvsagt ikke ny.

Men hva..... Hva?
Jeg har ikke lyst å havne på amfi dagen før og kjøpe en genser og ei skjorte, liksom.

Men hva skal jeg finne på til mannens bursdag?

Han fyller 40. Om en drøy måned (la oss helt fortrenge at det gjør jeg en mnd senere)

Og jeg er blank på gave. Helt. Han har ikke ønsker heller.
Bunad, sa han, på spøk. Det fikk han for fem år siden og trenger selvsagt ikke ny.

Men hva..... Hva?
Jeg har ikke lyst å havne på amfi dagen før og kjøpe en genser og ei skjorte, liksom.

Kva er hans interesse? Når pappa hadde rund dag gikk me ilag fleire og kjøpte showpakke med overnatting :)

Kva er hans interesse? Når pappa hadde rund dag gikk me ilag fleire og kjøpte showpakke med overnatting :)
Fotball. Brann. Men han har alle alle fotballkanalene og har ikke utrykt ønske om å dra tilbake til Bergen på kamp siden vi flyttet.

En gang i tiden var han opptatt av foto, men det har han ikke gjort på noen år. Mange år.

Ellers lite. Familien, liksom.

Fotball. Brann. Men han har alle alle fotballkanalene og har ikke utrykt ønske om å dra tilbake til Bergen på kamp siden vi flyttet.

En gang i tiden var han opptatt av foto, men det har han ikke gjort på noen år. Mange år.

Ellers lite. Familien, liksom.

Familiebilde? Fotointeresse og familie i samme sleng :)

Familiebilde? Fotointeresse og familie i samme sleng :)
Tror ikke det akkurat er noe som passer å gi ham, på noe vis. Treffer på siden av alt, på en måte.

Litt lyst å reise et sted jeg og han. Det gjør vi dog aldri, uten ungene. Eller med. Og vet ikke hvor heller. Og sliter jo allerede med å få ferien til å gå opp. At vi fakrisk har fri samtidig. Å få til en tur samlet som familie er førstepri i så måte. Han er ikke så glad i reise heller tror jeg. Virker ikke sånn.

Men lyst å gi ham noe som gir ham glede. På et eller annet vis.

Tror ikke det akkurat er noe som passer å gi ham, på noe vis. Treffer på siden av alt, på en måte.

Litt lyst å reise et sted jeg og han. Det gjør vi dog aldri, uten ungene. Eller med. Og vet ikke hvor heller. Og sliter jo allerede med å få ferien til å gå opp. At vi fakrisk har fri samtidig. Å få til en tur samlet som familie er førstepri i så måte. Han er ikke så glad i reise heller tror jeg. Virker ikke sånn.

Men lyst å gi ham noe som gir ham glede. På et eller annet vis.

Dette var ikkje lett nei. Håpa du finner noko. Spør kompiser av han?

Dette var ikkje lett nei. Håpa du finner noko. Spør kompiser av han?
Han har liksom ikke noen kompiser. Som han har kontakt med i alle fall. Sånn regelmessig. Vi er litt sære sånn. Vi har liksom ikke venner noen av oss.

Har fjernet løvetann fra plenen foran huset, slappe litt av så skal jeg klippe plenen.
Håper mannen legger Lille U mens jeg holder på med det.
Så skal jeg få mellomste i seng.
Rydde litt av lekene på stuen og sette eldsten i gang med middagen for i kveld
Hørtes slitsomt ut.

Plenen burde klippes her også. Og løvetann.... Det kan jeg nok plukke en hel dag og likevel ikke bli ferdig... Føles meningsløst, men jeg prøver jevnlig.

Hørtes slitsomt ut.

Plenen burde klippes her også. Og løvetann.... Det kan jeg nok plukke en hel dag og likevel ikke bli ferdig... Føles meningsløst, men jeg prøver jevnlig.
Tenker at dersom jeg klipper jevnlig så får den ikke tid til å vokse opp og sende ut nye frø.
Er ikke store plenen vi har foran, så det gikk fort.
Den er fin og klippet nå, burde vært ute en tur med kantklipperen også, men det gidder jeg ikke

Han har liksom ikke noen kompiser. Som han har kontakt med i alle fall. Sånn regelmessig. Vi er litt sære sånn. Vi har liksom ikke venner noen av oss.

Eg ville nok satt pris på tid sammen med min kjære. Men eg er sosial av meg :)

Back
Topp