Mai jentenes hobbytråd :)

Noen luer jeg har laget :)

ImageUploadedByBV Forum1392891376.552394.jpg

Lue til en liten babygutt her inne :)

ImageUploadedByBV Forum1392891534.824550.jpg

Til snuppa i magen :)

ImageUploadedByBV Forum1392891557.516525.jpg

Til guttungen :)

Tusen takk :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jo da, men er litt på frihånd så må ha litt mål på hode som skal ha om det ikke er nyfødt :)

Såå jeg har prøvd meg på strikking da, til og med kjøpt trinn for trinn bok som egentlig er ganske ålreit, helt til jeg får beskjed i oppskrift om å strikke "glattstrikk" også står det forklart annenhver pinne rett og vrang, og at der det er vrang så er det som regel baksiden.. Men når jeg da har FIRE PINNER da og Strikker med en femte pinne så blir det jo rett/vrang/rett/vrang ?? Ikke får jeg helt til dette med strikking heller så om noen skulle ha lite å gjøre og ha lyst til å komme på en kopp kaffe og litt sjokoladefondant og lære meg litt så for all del !! :p hoho :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Såå jeg har prøvd meg på strikking da, til og med kjøpt trinn for trinn bok som egentlig er ganske ålreit, helt til jeg får beskjed i oppskrift om å strikke "glattstrikk" også står det forklart annenhver pinne rett og vrang, og at der det er vrang så er det som regel baksiden.. Men når jeg da har FIRE PINNER da og Strikker med en femte pinne så blir det jo rett/vrang/rett/vrang ?? Ikke får jeg helt til dette med strikking heller så om noen skulle ha lite å gjøre og ha lyst til å komme på en kopp kaffe og litt sjokoladefondant og lære meg litt så for all del !! :p hoho :p

Strikker du rundt med 4 pinner så strikker du bare rett for å få glattstrikk...er bare når det er frem og tilbake på samme pinne man da må strikke rett og vrang...om du skjønte? Hva strikker du da?

Åja, så jeg skal bare strikke helt vanlig rundt alle da? :p blir det jo plutselig mye enklere :D jeg skal strikke sparkedress :) det står glattstrikk i oppskriften, og damai garnbutikken som hjalp meg sa jeg sku bruke fire pinner på begge bena også sette de på rundpinne med økning mot hverandre for da blir de jo satt sammen slik som jeg forstod :p
Begynner rett på sak jeg :p

Mål blir nok litt vanskelig! Tenkte kanskje høst lue jeg !:) hvor mye skulle du hatt for å strikket en høst lue :p

Jeg bruker bare 1-2 dag på en liten lue så da kan vi kansje ta det litt nærmere? :) så vi er sikre på at den passer :)

Her er resultatet fra sydagen min i går: Trekant-mapper!

Tar bestillinger om noen er interesert :) 100,- for mappa, 20,- for ensfarget broderi, 40,- for flerfarget. Har mye forskjellig.
Nylig-oppdatert1-2-1024x819.jpg

attachment.php
Her

Last edited:
Her er resultatet fra sydagen min i går: Trekant-mapper!

Tar bestillinger om noen er interesert :) 100,- for mappa, 20,- for ensfarget broderi, 40,- for flerfarget. Har mye forskjellig.

attachment.php
Her

Prøv å last opp bildet på nytt....ser det ikke j heller...:(

Sent from my iPhone using BV Forum mobile

Jeg har noen sofa-prosjekter, "marys royale svøb" i lyseblå og strikkeset, snart ferdig m jakka :)

cid:66ACB810-85EC-4077-AE2C-1306F84BDDD7

cid:7F2D7511-DBF3-4C3D-A989-66E58E43E62C

Har prøvd meg på de O, så populære siklesmekkene. Rett og slett jersey og frotté overlocket sammen. Gøy som øving med overlocken. 40,-

DSC00049-1024x682.jpg

Deretter et litt større prosjekt: Monstersmekker! Artige bomullstoffer, fleece på baksida og øyne og TENNER i filt. Skikkelig artig, selv om det krever litt mer av manøvrering med overlock og symaskin. 100,-

DSC00046-1024x682.jpg

Har prøvd meg på de O, så populære siklesmekkene. Rett og slett jersey og frotté overlocket sammen. Gøy som øving med overlocken. 40,-

DSC00049-1024x682.jpg

Deretter et litt større prosjekt: Monstersmekker! Artige bomullstoffer, fleece på baksida og øyne og TENNER i filt. Skikkelig artig, selv om det krever litt mer av manøvrering med overlock og symaskin. 100,-

DSC00046-1024x682.jpg

Så tøffe og fine!!:)

Back
Topp