Mai 2024

Det er vel en gang i uke 5/6 at de kan finne hjertelyd? Skal høre hva UNN sier hvis blodprøven viser høyt nok hcg og se an når de foreslår ultralyd. Jeg er ganske rolig mtp glede enn så lenge, til jeg får fastslått at hcg er ca der den burde være...

Hvis spiren holder seg til blodprøven, så er jeg 5+2, så blir nok uke 7 før man får en ultralyd
Ikke alltid de finner det i uke 6. Derfor venter man gjerne til uke 7 for å være hel sikker :)
 
Holdt meg ikke! Men veldig tidlig da. Usikker på om det er Ovitrellestrek (12 dager siden jeg satt den) eller babystrek. Satt inn 5 dagers 21. mai. Får sjekke igjen om noen dager tror jeg. :) Eller bare vente på blodprøvesvaret. :smiley-angry026

Vis vedlegget 436119
Denne har jeg veldig tro på at er noe mer enn bare ovitrelle! Hos meg sitter ovitrelle veldig lenge men ikke så sterk 12 dager etter! Kanskje halvparten av streken er ovitrelle rester og andre halvparten er baby :woot:
 
Det er vel en gang i uke 5/6 at de kan finne hjertelyd? Skal høre hva UNN sier hvis blodprøven viser høyt nok hcg og se an når de foreslår ultralyd. Jeg er ganske rolig mtp glede enn så lenge, til jeg får fastslått at hcg er ca der den burde være...

Hvis spiren holder seg til blodprøven, så er jeg 5+2, så blir nok uke 7 før man får en ultralyd
Ja, som regel i uke 5-6, så vi var ikke for tidlig ute. Men det er litt variasjon, så unner bare ingen å dra for tidlig og så få beskjed om at man ikke kan bekrefte liv og måtte vente ei uke for å være sikre.
 
1000012060.jpg


Jeg driver og tester ut Ovitrelle, jeg. :hilarious:

Tok en halv sprøyte for 11 dager siden, og så resten for snart 5 dager siden. Er 9 dpo i dag og premom sier dagens test er sterkere enn i går.:nailbiting: Klamrer meg til tanken om at den burde blitt svakere og svakere hvis jeg ikke er gravid.:bag:

Håper den er enda sterkere i morgen!!:love017
 
Jeg fikk en blasto på frys, ble fryst i dag på dag 6….Er helt i sjokk!! Tenk 2 egg inn og ett på frys! Aldri hat egg på frys noen gang.. hat 8 forsøk totalt, og aldri hat frys, mitt 5 søskenforsøk , fikk ut 13 egg og tenk at 2 ble satt inn og ett på frys.. helt utrolig .. for aldri hat egg som har holdt til frys.
 
Det skjønner jeg godt! Ovitrelle er fæl der. Når tenker du teste igjen - eller skal du vente på blodprøven?
Det er den absolutt. Har jo ømme bryster og er småkvalm av og til i tillegg. Også er det fortsatt litt stikninger. Tar jo cyclogest i tillegg, men sist hadde jeg ingen av de symptomene, men da endte det i SA/kjemisk etter hvert. Kroppen altså. :banghead:

Tenker å teste på nytt i morgen. Da er det 15 dager siden Ovitrelle i alle fall, da må den jo være ute? Så får jeg håpe på strek da også. :smiley-angelic001
 
Er dette grei økning på nesten ett døgn?
Så fin test! Gratulerer. Hvor mange dpo?

Vanskelig å vurdere stigning ut fra tester, syns jeg, det er jo så mye annet som påvirker (klokkeslett, hva man har spist/drukket, bevegelse/trening, etc). Har du tatt blodprøve?
 
Nå har jeg begynt å se antydning til blod her, sammen med restene av progesteronen. Så usikker på om dette går. Kanskje klinikken har rett i å ikke teste meg før 5+2, da hadde jeg jo kanskje sluppet positive tester og håp...

Skal prøve å få tak i legen i dag for blodprøve.

Edit: Neste dobesøk, mer rosa... :(
 
Last edited:
Så fin test! Gratulerer. Hvor mange dpo?

Vanskelig å vurdere stigning ut fra tester, syns jeg, det er jo så mye annet som påvirker (klokkeslett, hva man har spist/drukket, bevegelse/trening, etc). Har du tatt blodprøve?
Tusen takk ☺️ 11 eller 12 dpo, hadd innsett av blastocyst tirsdag 21 mai. Tenker å bestille time til blodprøve, med en SA og to kjemiske er jeg litt redd til tross for at stigningen på testene har økt..
 
Sju egg ut, og svømmerne så fine ut, så nå venter vi telefon i morgen formiddag med mer info :)

Ene eggstokken lå vanskelig til, så de måtte stikke gjennom blæra. Litt vondt, men får antibiotika nå for å unngå infeksjon. Og blodfortynnende for å unngå blodpropp.

Foreløpig plan om innsett torsdag
 
Last edited:
Nå har jeg begynt å se antydning til blod her, sammen med restene av progesteronen. Så usikker på om dette går. Kanskje klinikken har rett i å ikke teste meg før 5+2, da hadde jeg jo kanskje sluppet positive tester og håp...

Skal prøve å få tak i legen i dag for blodprøve.

Edit: Neste dobesøk, mer rosa... :(
Ånei! <3 Mange klemmer herfra! Håper det ikke er over.
 
Back
Topp