Mai 2022

Snik litt her eg også. Har ikkje brukt Synarela i samband med fryseforsøk, men har brukt Procrene Depot, som jo har liknande effekt. Nedregulering som varer i 28 dagar. Dette var hos internasjonalt anerkjente OLGA Fertility Clinic i St. Petersburg. Hadde fryseforsøk i styrt syklus. Stimulerte slimhinna med Progynova og Estradot, før eg begynte med Crinone eit nøyaktig antal timar før innsett. Og tok i tillegg Prolutex (flytande progesteron) etter innsett. Er no gravid i veke 28+6 med ein aktiv krabat!! ❤️❤️ Masse lykke til!
Spennende - og gratulerer!! :Heartred Kult å høre at det har fungert! Selvom det ikke er helt de samme medisinene, skal det vel i praksis ha samme effekt. :happy: Tusen takk! Godt å være i gang hvertfall :joyful:

Jeg blir med her! Etter 2 års prøving er vi i gang med ICSI i mai. Jeg er så spent! :nailbiting:

SommerSolsikke - 32 - B2 - Haukeland - 1. ICSI - kort protokoll - uttak uke 20

Mera893 - 28 - B1 - Porsgrunn - ICSI - kort protokoll - uttak nr.2 ca. uke 22

Fikk ny plan i posten idag, 2. Runde med ICSI. Kjenner etter nederlaget ved frysinnsett, så blir jeg optimistisk igjen når jeg får høre mer / noe nytt fra klinikken. Hadde satt meg opp på ferie for en liten svipptur til Granca i uke 22, men vi får vel feriere litt i Porsgrunn istedenfor :joyful:

Mange runder med oss selv om vi skulle gå privat mellom forsøkene, da jeg føler meg mer og mer febrilsk og synes det er kjempeurettferdig at mine barneønsker skal stå på hvorvidt andre har tid og kapasitet til å hjelpe. Håper flere føler det sånn :hilarious:
Vi har foreløpig havnet på at det er veldig mye penger og legge i noe vi ikke kan garanteres endee opp med en baby.

Denne runden skal jeg gå på menopur istedenfor Bemfola og skal ta gonapeptyl i tillegg til ovitrelle. Er ikke like engstelig for sprøytene heller denne gang. Vet liksom hva jeg går til nå.

Er det forresten noen som har spurt om dobbel dose morfin og fått dette ved uttak?

Så du mener jeg har gitt feilinformasjon? Er ganske mange leger som ikke anbefaler å reise med fly når man er gravid

Har også lest noe om det og fly under svangerskap, hvor man generelt skal rådføre seg med lege før flyreisen, og at det generelt er tryggest å reise i 2. trimester, men der igjen at flyselskapene har egne retningslinjer. Så nei, det er ikke feilinformasjon :) Men her vil nok fastlege/jordmor kunne si noe om hvorvidt det er trygt for den enkeltes situasjon basert på komplikasjoner og liknende. At søsteren din har fått direkte beskjed om ikke å reise på gitte tidspunkt kan jo ingen nekte for :happy::Heartred

Mera893 - 28 - B1 - Porsgrunn - ICSI - kort protokoll - uttak nr.2 ca. uke 22

Fikk ny plan i posten idag, 2. Runde med ICSI. Kjenner etter nederlaget ved frysinnsett, så blir jeg optimistisk igjen når jeg får høre mer / noe nytt fra klinikken. Hadde satt meg opp på ferie for en liten svipptur til Granca i uke 22, men vi får vel feriere litt i Porsgrunn istedenfor :joyful:

Mange runder med oss selv om vi skulle gå privat mellom forsøkene, da jeg føler meg mer og mer febrilsk og synes det er kjempeurettferdig at mine barneønsker skal stå på hvorvidt andre har tid og kapasitet til å hjelpe. Håper flere føler det sånn :hilarious:
Vi har foreløpig havnet på at det er veldig mye penger og legge i noe vi ikke kan garanteres endee opp med en baby.

Denne runden skal jeg gå på menopur istedenfor Bemfola og skal ta gonapeptyl i tillegg til ovitrelle. Er ikke like engstelig for sprøytene heller denne gang. Vet liksom hva jeg går til nå.

Er det forresten noen som har spurt om dobbel dose morfin og fått dette ved uttak?
Jeg fikk dobbel dose morfin det uttaket vi hadde samme dag :) Men da visste de på forhånd at eggstokkene mine var veldig store og at det var godt over 20 eggposer de skulle tømme. Fikk også dobbel dose lokalbedøvelse, og dette var helt klart det minst vonde av mine uttak. Gikk også inn endel tid før uttaket egenrlig var for å ta «pillecocktailen» sånn at den fikk virke ordentlig istedenfor å ta den et kvarter før uttak.
Håper sååå for dere denne runden :Heartred:Heartred

Ja, det er første gang!! Alt føles nytt og ukjent... Og vi har også ventet ganske lenge på å komme i gang siden vi ble henvist.
Jeg har en gutt på 8 år fra før, men med en annen man.
Du får bare bruke forumet her til å spørre om alt det måtte være. Så mange fine og hjelpsomme damer her inne :Heartred

Jeg fikk dobbel dose morfin det uttaket vi hadde samme dag :) Men da visste de på forhånd at eggstokkene mine var veldig store og at det var godt over 20 eggposer de skulle tømme. Fikk også dobbel dose lokalbedøvelse, og dette var helt klart det minst vonde av mine uttak. Gikk også inn endel tid før uttaket egenrlig var for å ta «pillecocktailen» sånn at den fikk virke ordentlig istedenfor å ta den et kvarter før uttak.
Håper sååå for dere denne runden :Heartred:Heartred

I like måte :Heartred Må skje for dere snart. Krysser alt jeg har og håper på en liten spire hos deg neste runde :Heartred

Haha husker jeg tenkte, jeg fikk bare 4 og hun fikk SÅÅÅ mange,OG JEG BARE 4? :banghead: :hilarious:

I like måte :Heartred Må skje for dere snart. Krysser alt jeg har og håper på en liten spire hos deg neste runde :Heartred

Haha husker jeg tenkte, jeg fikk bare 4 og hun fikk SÅÅÅ mange,OG JEG BARE 4? :banghead: :hilarious:
Haha, jeg kjenner til følelsen! Første uttak fikk jeg bare ut 3, og andre uttak 5. Så var riiiimelig sjokkert over 15 den ganga :hilarious:

Hvordan prøve å ikke være redd for å miste igjen ved neste innsett? Jeg kjenner jeg er livredd og det er så vondt, klinikken sa at selv om jeg mistet i februar så betyr ikke det at jeg kommer til å miste nå, men redselen er der

Hvordan prøve å ikke være redd for å miste igjen ved neste innsett? Jeg kjenner jeg er livredd og det er så vondt, klinikken sa at selv om jeg mistet i februar så betyr ikke det at jeg kommer til å miste nå, men redselen er der
Jeg har ingen godt svar, men jeg kjente på det samme. Tre ganger har jeg mistet. Så jeg tenkte at hvorfor skulle nr fire sitte. Vonde tanker. ❤️ Jeg har ikke så mye å hjelpe deg med, for jeg var nervevrak selv. Men jeg er fortsatt gravid (8+4) så innimellom går det. Selv om man har mistet mye.

Første UL etter oppstart av synarela i dag. Slimhinnnen så fin ut og min gyn var egentlig ganske positiv, så jeg hadde et håp om å få begynne på progynova. Det fikk jeg jo såklart ikke, så må fortsette med spray før ny UL om en uke. Var jo forberedt, men man blir jo så skuffet likevel. :(

Første UL etter oppstart av synarela i dag. Slimhinnnen så fin ut og min gyn var egentlig ganske positiv, så jeg hadde et håp om å få begynne på progynova. Det fikk jeg jo såklart ikke, så må fortsette med spray før ny UL om en uke. Var jo forberedt, men man blir jo så skuffet likevel. :(
Åååh, så kjipt at du målgård enda lengre på synarela. Det er grusomme greier :eek: Hvorfor måtte du gå enda lengre hvis slimhinnen var fin? :meh:

Hyggelig å se at det begynner å bli mer liv i denne tråden! :)Flere som gleder seg til å komme i gang? Her er medisiner hentet for oppstart med Synarela i morgen. 3 1/2 år siden sist på lang protokoll og jeg føler jeg har glemt alt i mellomtiden. Denne gangen blir det tre doser daglig, og jeg kjenner jeg er litt nervøs for å glemme en av dem. Og ikke minst spent på hvordan responsen blir sammenlignet med kort protokoll sist, da jeg har lav amh og ganske få antrale follikler.:nailbiting:

Jeg skal tydeligvis bruke progynova for nedregulering før jeg begynner med kort protokoll. Noen som har brukt det? Hva er det progynova egentlig gjør? Jeg trodde kort protokoll innebærer at man begynner med stimulering etter mens og ikke før? Håper noen av dere kan forklare meg litt mer av dette. Vi har forøvrig time med sykepleier som skal forklare oss alt neste uke, men vil gjerne vite litt mer allerede. Beklager om det er dumme spørsmål :sorry::sorry::sorry:

Åååh, så kjipt at du målgård enda lengre på synarela. Det er grusomme greier :eek: Hvorfor måtte du gå enda lengre hvis slimhinnen var fin? :meh:
Selvom det var forventet, får man jo alltid opp håpet til når gynekologen på kontrollen mener det ser fint ut. Jeg er faktisk litt usikker, de vel vel nedregulerer helt før jeg begynner på progynova? :bored: Man blir jo ganske tålmodig av å holde på med IVF :p Sprayen er ikke favoritten, nei.

Jeg skal tydeligvis bruke progynova for nedregulering før jeg begynner med kort protokoll. Noen som har brukt det? Hva er det progynova egentlig gjør? Jeg trodde kort protokoll innebærer at man begynner med stimulering etter mens og ikke før? Håper noen av dere kan forklare meg litt mer av dette. Vi har forøvrig time med sykepleier som skal forklare oss alt neste uke, men vil gjerne vite litt mer allerede. Beklager om det er dumme spørsmål :sorry::sorry::sorry:
Jeg har tatt det mange ganger før kort protokoll. Tror den hindrer folikler i å vokse og den gjør slimhinnen klar for innsett, jeg begynte alltid på cd 21 og sprøyter en stund etterpå.

Ingen spørsmål er dumme :)

Melder meg inn her etter tlf fra Porsgrunn i dag.

Batterybarn - 26 - B1 - Porsgrunn - 2icsi/ Første fryseforsøk - Styrt syklus - Innsett i ca uke 21/22:Heartred

Back
Topp