Ja, jeg ser at det er forskjell fra klinikk til klinikk.
På Riksen er det kanskje vanlig med 2 dagers når man ikke har så mange egg.
Håper på det beste
Er det fordi de har større sjanse for å "overleve" hvis man setter dem inn på dag 2?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, jeg ser at det er forskjell fra klinikk til klinikk.
På Riksen er det kanskje vanlig med 2 dagers når man ikke har så mange egg.
Håper på det beste
Er det fordi de har større sjanse for å "overleve" hvis man setter dem inn på dag 2?
Jeg kan settes på avbrutt, to stusselige egg ut som ikke ble befruktet.
Lykke til videre alle sammen
Eller vent, ICSI tirsdag 11.05, er det dag 3 eller 4 i dag fredag 14.05?
Det handler om at når man velger å dyrke til blastocyst, så er det fordi man da har mer informasjon om hvilket embryo som har størst sjanse for å bli barn, og dermed øker sjansen for graviditet. Hvis man derimot er redd for at det ikke vil være noen embryoer igjen til dag 5, eller noen få/ett av embryoene utvikler seg spesielt godt fra start sammenlignet med de andre, er det ikke noe poeng å vente. Mange tenker at embryoene har det best i livmoren kontra på laboratoriet. Men dersom det finnes noen tvil om hvilket embryo som kommer til å være best på dag 5, vil det altså lønne seg å vente. Da har man mer info om hvilket som er best - dermed blir det større sjanse for suksess. Hvis det ga mening?
Hos oss har de satt inn på dag 3 pga litt dårlig utvikling, men frosset ned på dag 5. Altså ender vi uansett opp med å få satt inn alle gode embryoer til slutt. Men sjansen for å oppnå graviditet raskest mulig, øker ved blastocyst-dyrking (fordi sjansen da er størst for at man setter inn det beste med én gang).
Jeg ruger på en 8-delt 3-dagers Er litt overstimulert med noe væske i buken, vært oppblåst og øm (på bedringens vei, heldigvis). Ble litt styr for å få inn embryoet. Litt trangt på et sted innenfor livmorhalsen som kateteret stanget i. Først kuletang uten at det hjalp, så mandreng som virket bra. Jeg leser på forskningsartikler at vanskelige embryo-transfer har dårligere graviditetsrater. Får vente og se om dette gikk allikevel Jeg har hatt litt milde kramper i livmoren og noe smerter i livmorhalsen ila ettermiddagen og kvelden. Så blir litt bekymret for at embryoet støtes ut. Men ikke noe jeg kan gjøre med det nå uansett
OMG, OMG, OMG
8 av 9 er befruktet!
Innsett av blasto på onsdag (hvis ingenting endrer seg)
Jeg er overlykkeligDet er fantastisk!
Gratulere som ruger!Jeg ruger på en 8-delt 3-dagers Er litt overstimulert med noe væske i buken, vært oppblåst og øm (på bedringens vei, heldigvis). Ble litt styr for å få inn embryoet. Litt trangt på et sted innenfor livmorhalsen som kateteret stanget i. Først kuletang uten at det hjalp, så mandreng som virket bra. Jeg leser på forskningsartikler at vanskelige embryo-transfer har dårligere graviditetsrater. Får vente og se om dette gikk allikevel Jeg har hatt litt milde kramper i livmoren og noe smerter i livmorhalsen ila ettermiddagen og kvelden. Så blir litt bekymret for at embryoet støtes ut. Men ikke noe jeg kan gjøre med det nå uansett
Så bra Da krysser vi fingrene for videre utvikling og innsett på onsdag!OMG, OMG, OMG
8 av 9 er befruktet!
Fantastisk!! Dette må jo bare bli braOMG, OMG, OMG
8 av 9 er befruktet!
@Ingz94 har du hørt noe?
Hvordan gikk det med deg igår?Ja, det blir spennende med mine eggs også. På de to første stims på det tidspunktet hadde jeg allerede minst to UL og visste sånn cirka hva jeg kunne forvente ved uttak. Nå går jeg i blinde. Har ikke peiling på hvor mye som vokser der, om noe i det hele tatt
Så det får briste eller bære i morgen.
Delmål 1: å få gjennomført uttaket.
Delmål 2: noen gode blasts på frys.
Får jeg det, er jeg hepi.
Nå vet jeg i hvert fall at livmoren er i orden.
Håper at min genetikk kommer tilbake normal på alle punkter. Det gjenstår fortsatt å sjekke mannen - der har jeg mine tvil ettersom det er ingen barn i bildet fra tidligere forhold uten prevensjon - men det kan være mange grunner til. Så ja, vi jobber sakte men sikkert mot målet, sjekker det som vi kan jeg skal holde dere oppdatert.
Hvordan gikk det med deg igår?
Jeg var på UL ved hjemstedet igår, fant 2 folikler bare på venstre eggstokk, skulle komme tilbake på tirsdag. Fikk kontrabeskjed av Spiren senere på dagen om å komme til dem i morgen for å se utviklingen. Nervepirrende dette her asså
Kjære Lysi.2 eggposer var ikke så mye hvis det stemmer.
Det gikk ikke så bra her heller. Kun ca 5 follikler i riktig størrelse på venstre side. Så jeg er ganske skuffa. Det skal bli egguttak. Men ettersom det er ren høstesyklus (pga hysteroskopi tidligere denne uka), så er jeg avhengig av god antall eggs, fertilisering, utvikling og blastodannelse.
Jeg betaler 50+ k nok per syklus av egen lomme. For what? I morgen blir det over 150k brukt på 6 mnd uten noen gode resultater. Har forsåvidt 2 blasts on ice. Men det er altfor lite. Stor fare for at det ikke blir noe. Jeg er ganske dypt nede akkurat nå. Ser liksom ikke poenget med å fortsette. Må ta meg en pause.
Nei vet, elendig! Men allerede brukt over 20tusen på medisiner av egen lomme her og, så tar forsøket åkke som, får bare håpe d er kvalitet foran kvantitet selv om jeg er skeptisk..2 eggposer var ikke så mye hvis det stemmer.
Det gikk ikke så bra her heller. Kun ca 5 follikler i riktig størrelse på venstre side. Så jeg er ganske skuffa. Det skal bli egguttak. Men ettersom det er ren høstesyklus (pga hysteroskopi tidligere denne uka), så er jeg avhengig av god antall eggs, fertilisering, utvikling og blastodannelse.
Jeg betaler 50+ k nok per syklus av egen lomme. For what? I morgen blir det over 150k brukt på 6 mnd uten noen gode resultater. Har forsåvidt 2 blasts on ice. Men det er altfor lite. Stor fare for at det ikke blir noe. Jeg er ganske dypt nede akkurat nå. Ser liksom ikke poenget med å fortsette. Må ta meg en pause.