Mage

Jeg var over uke 20 første gang, før jeg fikk mage.
Men etter det gikk det ganske fort, til gjengjeld!! Med en gang den poppa begynte den å vokse ganske mye!
Håper jeg ikke får så mye mage egentlig. Foreløpig har jeg bare fått ekstremt store pupper og føler meg litt som Pamela :hilarious:
Fikk du veldig stor mage?
Hvordan ble det med strekkmerker? Må ha klødd mye når huden strekkes fort?
 
Håper jeg ikke får så mye mage egentlig. Foreløpig har jeg bare fått ekstremt store pupper og føler meg litt som Pamela :hilarious:
Fikk du veldig stor mage?
Hvordan ble det med strekkmerker? Må ha klødd mye når huden strekkes fort?

Jeg hadde helt normal mage, i følge symfysemålene gjennom graviditeten. Kan ikke huske at jeg hoppa på noen kurver eller noe.
Strekkmerker fikk jeg - det var ganske forventa (fikk en del da jeg var i puberteten også).. Dog fikk jeg ingen på magen før etter uke 30. Da hadde jeg jo hatt 10 uker med magevekst - før det fikk jeg bare strekkmerker på baksiden av leggene (jadda).
Men kløing - det merka jeg lite til! :)

Det jeg tenker er den store fordelen med å ha termin i slutten av november er forøvrig at jeg slipper å være gigantstor på sommern. Fødte på slutten av sommern sist gang, og hadde hetebølge i juli. Hata livet - allerede gravidvarm, utrolig mødd, full av vann i kroppen og sjukt lei. Ser liksom frem til å bare cruise gjennom høstmånedene med litt ekstra varme i kroppen (jeg fryser vanligvis veldig lett ;) ).
 
Jeg hadde helt normal mage, i følge symfysemålene gjennom graviditeten. Kan ikke huske at jeg hoppa på noen kurver eller noe.
Strekkmerker fikk jeg - det var ganske forventa (fikk en del da jeg var i puberteten også).. Dog fikk jeg ingen på magen før etter uke 30. Da hadde jeg jo hatt 10 uker med magevekst - før det fikk jeg bare strekkmerker på baksiden av leggene (jadda).
Men kløing - det merka jeg lite til! :)

Det jeg tenker er den store fordelen med å ha termin i slutten av november er forøvrig at jeg slipper å være gigantstor på sommern. Fødte på slutten av sommern sist gang, og hadde hetebølge i juli. Hata livet - allerede gravidvarm, utrolig mødd, full av vann i kroppen og sjukt lei. Ser liksom frem til å bare cruise gjennom høstmånedene med litt ekstra varme i kroppen (jeg fryser vanligvis veldig lett ;) ).
Så bra! Føler jeg klør der hvor huden blir strekt. Gruer meg til magen vokser da. Kommer til å bli gal.

Men som du sier. Veldig greit med høstbarn, det å gå høygravid på sommeren har heg ikke hørt noe positivt om. De sier jo at det er lovet like varm sommer i år som i fjor.
 
Jeg elsker at magen har kommet frem :dance011Det tror jeg mannen gjør også :hug003 Får veldig mye kos å servering for øyeblikket .:happy093
 
Det er litt magisk med mage - man blir behandlet litt annerledes med en gang!
Det kan jo være både fint og teit, til tider, men det er klart bedre å få litt sympati og oppvartning på de dagene man føler seg sliten. Det er kanskje det med første trimester som er så frustrerende.. at man personlig er veldig preget, men det vises ikke igjen på fysikken på en måte som trigger omsorgsgenet hos andre!

Jeg gleder meg veldig til jeg merker liv - og det kommer selvfølgelig mer og mer med magens størrelse. :)
 
Kan ikke si at jeg har merket noen mage enda, bruker fortsatt samme bukser som tidligere. Men det kjennes jo ut som om det er en hel håndball inni der! Tror samboeren min gleder seg til magen dukker opp, jeg på min side gruer meg. Jeg hater å kjøpe bukser, finner liksom aldri noe som passer. Men så er jeg ganske jevnt fordelt overvektig... det er fordelen med sommer, kan gå i skjørt og kjoler med tights under.
 
Takket være magetopper? Den skjønte jeg ikke! :b

Som yngre fikk jeg beskjed at om man gikk med magetopper, spesielt på litt kaldere dager, så produserer kroppen ekstra fettlagere for å holde på varmen. Jeg har bare alltid trodd på det, men hvorvidt det faktisk stemmer vet jeg jo ikke.
Men jeg har hatt en kul nederst på magen siden jeg var ung, som jeg aldri blir kvitt, uansett hvor mye jeg trener og spiser riktig :)
 
Last edited:
Ingen mage enda :) 13+3 og andregangs :)
 
Ingen antydning her, 13+3 og førstegangs.
 
15+5, førstegangs, kun en mini antydning på morgenen før jeg går på do:hilarious:
 
Kommer veldig ann på hva jeg har på meg.
Men dagens babykul er sånn.
Livmoren står ca til navlen nå.
 

Vedlegg

  • Snapchat-1103743122.jpg
    Snapchat-1103743122.jpg
    9,5 KB · Visninger: 36
Førstegangs og 13+5. Kommer veldig an på hva slags bukse jeg går med, men det er vanskelig å skjule magen for øyeblikket. Legene er litt i tvil på hvor mange det er inni der, selv om to ultralyder har visst én ensom en
 
Her varierer magen veldig fra morgen til ettermiddag, også fra dag til dag egentlig..

Men helt klart en gravidmage i emning :)
 
Har kun en liten kul på morgenen før jeg går på do...men den er der iallfall litt før den forsvinner igjen:happy:
 
Her er det skikkelig kul! Veldig overrasket over hvor stor den er iom at jeg er 1. gangs, og godt trent før s sngerskapet :wideyed:
 
Her er det skikkelig kul! Veldig overrasket over hvor stor den er iom at jeg er 1. gangs, og godt trent før s sngerskapet :wideyed:
Jeg var (ikke godt trent, men) tynn før første svangerskap. Magen vistes allerede i uke 12 ish den gangen :hilarious: Nå er jeg snart 19 uker og ser ikke gravid ut i det hele tatt :oops: Denne gangen hadde jeg og en del «ekstra» hud/flesk osv etter første svangerskap, så logikken i meg sier at det er «mer å fylle opp» denne gangen, og at det derfor tar lengre tid :laughing002
 
Back
Topp