ORIGINAL: Citerza
Jeg tok den, og står ved det valget.. Alternativet kunne vært så mye værre..
Enig[:)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Citerza
Jeg tok den, og står ved det valget.. Alternativet kunne vært så mye værre..
ORIGINAL: IdaK
ORIGINAL: gikken
Et vennerpar av husverten til min mor fikk en multi handikappet baby, mest sannsynlig pga. svineinfluensa vaksinen [&:]
Vet om 2 stk som har tatt den som nesten ikke har hørsel igjen... Bare mye skummelt med den vaksinen..
Er i risikogruppen x2, hjertefeil (operert for 2 hull) og astma, og i tillegg er jeg gravid.. Men å ta noe svineinfluensa vaksine har alltid vært helt uaktuelt for meg! [:-]
Merkelig at man ikke har hørt om den saken i media, dersom de kan dokumentere at det mest sannsynlig skyldes vaksinen. [8|]
Generelt tror jeg at vi alle ønsker å få en bekreftelse på at det valget vi tok var riktig - enten vi valgte å la oss/barna vaksinere eller ikke. Man skal dog være litt forsiktig med å hive seg over enhver mistanke eller uttalelse som kan indikere det ene eller det andre. Det er ikke lenge siden at veldig mange mennesker trodde at barnevaksiner førte til autisme (mange tror vel det enda), nå har mannen som "beviste" dette mistet sin autorisasjon på grunn av bevist juks med studier...
ORIGINAL: Søta!
I Norge er det ingen økning i antall nye tilfeller av narkolepsi...
I Finland ANTAR de at det har en sammenheng.
Hvorfor er det bare Finland?
Kan det ha andre årsaker kanskje?
ORIGINAL: Bouncy Buttocks
Når ble narkolepsi oppgitt som en av bivirkningene av svineinfluensavaksinen?
Det er helt legitimt å være skeptisk til en uutprøvd vaksine. Merk at i begynnelsen og i lang tid så var vaksinen oppgitt som "uten kjente bivirkninger". Så begynte folk å få metallsmak i munnen og nummenhet i halve kroppen. Nå begynner altså folk å få narkolepsi? Jeg vil ikke si at 2 av 1000 er noe lavt tall når det er såpass stor andel av befolkningen som har tatt vaksinen. Var det rundt 300.000, tro? Usikker, men det er mange. Og narkolepsi er en nokså invalidiserende sykdom.
Synes det er skremmende at folk er så blinde i sin tillit, eller bedagelige, at de kan bagatellisere sånt. Legg til omstendighetene rundt hele saken, så virker det enda mindre tillitvekkende. Kan jo legge til at FHI, som importerer og selger vaksinen, også har ansvar for å registrere bivirkninger av vaksinen. Det er unødvendig å nevne at det er svært vanskelig å få registrert en bivirkning av en vaksine, fordi den i teorien kan være linket til noe annet enn vaksinen.
Jeg har forståelse for alle dem som tok vaksinen fordi de ikke turte annet, men jeg har ikke forståelse for dem som prøver å rettferdiggjøre det ved å glatte over alt som skurrer ved prosessen rundt vaksinasjonen. Det er bred enighet om at vaksinasjonshysteriet gikk litt for langt.
At vi ikke-vaksinerte ble "reddet" av de vaksinerte er det derimot mindre enighet om, siden man allerede før vaksinasjonen var gjennomført registrerte en tilbakegang i antall rapporterte tilfeller.
Til slutt kan man nevne at de fleste influensavaksinasjons-studier er sponset av produsenter av vaksinene. De viser naturligvis at vaksinen har effekt, men Tom Jefferson fra det anerkjente Cochrane-instituttet har gjort undersøkelser som viser til at influensavaksiner generelt har mindre effekt enn tidligere antatt. http://www.cochrane.org/ Dette ble tatt opp i en artikkel i aftenposten på nett for en liten stund siden.

ORIGINAL: Cinnamon*
Hvorfor er det lov å skryte av at man fulgte magefølelsen i alle andre sammenhenger enn i akkurat denne...?
ORIGINAL: Råsa Muffin
Hvorfor er det lov å skryte av at man fulgte magefølelsen i alle andre sammenhenger enn i akkurat denne...?
Tror det har mest med at folk tar ting altfor personlig til tider.
ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot
Valg man tar for sine barn, som man ikke er overbevist om at man velger riktig på, er veldig personlig. og veldig mange både som tok og ikke tok vaksinen var veldig i tvil over hva de skulle velge. Mange stolte ikke nok på vaksinen, men hadde i tillegg syke barn i risikogruppene, og følte seg rådville. Når man da tar ett valg i blinde er det klart det er personlig. Det er klart man blir litt nørtagen hvis det viser seg at man har gjort noe dumt og tatt feil valg.
ORIGINAL: carinasverden
Svineinfluensa er jo også farlig da, mange som døde av den verden over, så det er vel som å velge mellom pest eller kolera...
Jeg står for valget om å ta den, men jeg kommer ikke til å ta den nå som vi blir anbefalt å la være[:)]
Blir også litt dumt når folk sier at vi nesten ble brukt som prøvekaniner, det gikk jo en pandemi som tok mange liv, hva skulle de gjort da?
Valg man tar for sine barn, som man ikke er overbevist om at man velger riktig på, er veldig personlig. og veldig mange både som tok og ikke tok vaksinen var veldig i tvil over hva de skulle velge. Mange stolte ikke nok på vaksinen, men hadde i tillegg syke barn i risikogruppene, og følte seg rådville. Når man da tar ett valg i blinde er det klart det er personlig. Det er klart man blir litt nørtagen hvis det viser seg at man har gjort noe dumt og tatt feil valg.
Joda, men det må faktisk lov til å være glad for valget man tok. Uavhengig av hva det valget var!
Sikkert mange som har vaksinert som ER glade for sitt valg også, det ser man jo i den andre tråden om vaskine og narkolepsi.
Det er vel ingen her som har sagt det ikke er lov og være glad for valget sitt?
Det er vel ingen her som har sagt det ikke er lov og være glad for valget sitt?
Ser man svarene til enkelte så ser man at det ikke burde være lov å være glad for sine valg [;)] (Når det gjelder dette tema)
ORIGINAL: Refleksheks
ORIGINAL: Sha
JEG er så glad for at jeg ikke går å er redd hele tiden jeg[:)]
at jeg ikke tror alt er konspirasjonsteorier og at staten norge prøver å lure oss!
Der kom den gitt :)
Blir litt for enkelt å avfeie det som har kommet frem av økonomiske interesser i det hele (blant mange land) - uprøvd og ny vaksine, bivirkninger osv som konspirasjonsteori.
ORIGINAL: Refleksheks
JEG er så glad for at jeg ikke går å er redd hele tiden jeg[:)]
at jeg ikke tror alt er konspirasjonsteorier og at staten norge prøver å lure oss!
Der kom den gitt :)
Blir litt for enkelt å avfeie det som har kommet frem av økonomiske interesser i det hele (blant mange land) - uprøvd og ny vaksine, bivirkninger osv som konspirasjonsteori.
ok! kjipt for deg! må være slitsomt
du er alltid like flink og diskutere....