Må si jeg er glad (nyhetene)

Burde jeg føle meg som en dårlig mor fordi jeg valgte å gi snuppa mi med astma vaksina? Sånne tråder som dette her byr meg i mot[:@]

ORIGINAL: råsadåsa

klart det må diskuteres.
tror dere ikke vi som var gravide og valgte å IKKE ta den fikk høre eller?
jeg ble spurt 100 ganger om ikke mer om hvorfor i all verden jeg ikke tok den, og forklarte gang på gang min mening.

såe, vi som ikke tok den må vel få lov å diskutere dette? det er helt fritt å være med eller ikke.

det jeg lurer på - er det noen som vet hvor lenge vaksinen har "virkning"?
altså, dette med narkolepsi feks.. er det fare for at det kan oppstå for alltid liksom?

Jeg er enig i at saken i seg selv bør diskuteres, om det faktisk viser seg at dette kommer av vaksinen. Men at det må diskuteres som i "Nå er jeg glad jeg ikke tok vaksninen" og thats it, er jeg ikke enig i.

Hvis man synes saken er viktig, og mener den bær diskuteres av den grunn, så legger man litt mer til grunn, og litt mere arbeid bak, uttalelsene sine i diskusjonen.

Men for all del, selv om jeg mener slike tråder og kommentarer er unødvendig er ikke jeg noen sjef her inne, og kan ikke hindre det på noen som helst måte. Jeg sier bare min mening.

ORIGINAL: Søtnos*

Burde jeg føle meg som en dårlig mor fordi jeg valgte å gi snuppa mi med astma vaksina? Sånne tråder som dette her byr meg i mot[:@]

Ja, det var jo AKKURAT det jeg skrev da [8|]
Det er såå langt ifra som du kan klare å få det.. Les litt mer enn HI du!

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot
Beklager, det ble nok litt dumt skrevet, men jeg prøvde og rette det litt opp igjen opå slutten ved og si at det var ut ifra hva jeg har sett tidligere. Men jo,l jeg trur dette gjelder en del, men kanskje ikke nødvendigvis alltid den som laget tråden. Så jeg beklager. [:)]

Ikke noe problem [:)]
Men jeg er enig med deg, noen kan fort bli litt sånn som du forklarer. Men det var ikke min hensikt med tråden [:)]

Et vennerpar av husverten til min mor fikk en multi handikappet baby, mest sannsynlig pga. svineinfluensa vaksinen [&:]
Vet om 2 stk som har tatt den som nesten ikke har hørsel igjen... Bare mye skummelt med den vaksinen..
Er i risikogruppen x2, hjertefeil (operert for 2 hull) og astma, og i tillegg er jeg gravid.. Men å ta noe svineinfluensa vaksine har alltid vært helt uaktuelt for meg! [:-]

ORIGINAL: Råsa Muffin

Syns ikke det var så langt unna det du skreiv jeg [;)]

ORIGINAL: råsadåsa

klart det må diskuteres.
tror dere ikke vi som var gravide og valgte å IKKE ta den fikk høre eller?
jeg ble spurt 100 ganger om ikke mer om hvorfor i all verden jeg ikke tok den, og forklarte gang på gang min mening.

såe, vi som ikke tok den må vel få lov å diskutere dette? det er helt fritt å være med eller ikke.

det jeg lurer på - er det noen som vet hvor lenge vaksinen har "virkning"?
altså, dette med narkolepsi feks.. er det fare for at det kan oppstå for alltid liksom?

Må si meg enig her! [:)]
Jordmor mente jeg burde ta den, og ble nesten sur når jeg sa jeg hadde takket nei.
Legen var enig med mitt syn på vaksinen, og sa han MÅTTE tilby og annbefale den siden han er pålagt det av helsenorge....

Da synes jeg du skal lese litt bedre, for at jeg er fornøyd med mitt valg, betyr vel ikke at du er en dårlig mor fordi du valgte noe annet? Jeg forstår GODT hvorfor man vaskinerte seg/barna sine jeg, virkelig. Og hvertfall om de var i risikogruppen, noe dattern din var.

ORIGINAL: nussnøff

det er bevist i finland sammenheng mellom narkolepsi på barn og vaksinen

Dette er tull. Det er absolutt ikke bevist, kan ikke bevise noe ut fra en studie.

Merkelig tolkning av det HI skrev[:-]
Jeg tok vaksinen sist sesong, men valgte å stå over denne... og begge valgene har jeg måtte forsvare....
Jeg syntes det er flott att det kommer frem både positive og negative sider ved vaksinen... jeg vil vite begge deler..
Og spesielt vil jeg vite om bivirkninger... som kan ha påvirket mine barn eller meg på noe vis.... men føler meg ikke som noen dårlig mor bare fordi jeg får de negative sidene servert[:-]

ORIGINAL: Deisii

Synes det var et veldig vanskelig valg. Sleit sånn med å bestemme oss. Så ble vårt tantebarn født så alt for tidlig + at vi hadde en i risikogruppen. Så da var valget klart, hele familien tok den for å beskytte oss selv, vår lille premature tante/onkelbarn og andre. Føler meg også som en dårlig mor av slike tråder.

Hvorfor det? Dere fulgte jo helsemyndighetenes råd? Det var jo nærmest vaksinasjonspress!
Synes det er ille at dere føler dere som dårlig mødre bare fordi det kommer frem positivet/negative siden ved å ta/ikke ta vaksinen.

ORIGINAL: Deisii

Synes det var et veldig vanskelig valg. Sleit sånn med å bestemme oss. Så ble vårt tantebarn født så alt for tidlig + at vi hadde en i risikogruppen. Så da var valget klart, hele familien tok den for å beskytte oss selv, vår lille premature tante/onkelbarn og andre. Føler meg også som en dårlig mor av slike tråder.

Hvorfor det? Dere fulgte jo helsemyndighetenes råd? Det var jo nærmest vaksinasjonspress!
Synes det er ille at dere føler dere som dårlig mødre bare fordi det kommer frem positivet/negative siden ved å ta/ikke ta vaksinen.

Føler det bare sånn[:(]

Føler det bare sånn[:(]

Det var i allefall ikke det som var meningen med tråden! Sier seg vel selv at man ikke er en dårlig mor som følger det man absolutt blir rådet til å gjøre [:)] Har ikke sagt noe om mødre eller hvem som velger hva.

Men det er dårlig av helsemyndighetene å anbefale noe så sterkt som de gjorde, når de ikke har testet det ut [:)]

Alle står for sine valg, men det må vel være lov å si at man er glad man ikke tok vaksinen..?

Hadde saken vært omvendt er jeg sikker på at alle de som tok vaksinen ville vært frempå med en lignende tråd..!

ORIGINAL: Cinnamon*

Alle står for sine valg, men det må vel være lov å si at man er glad man ikke tok vaksinen..?

Hadde saken vært omvendt er jeg sikker på at alle de som tok vaksinen ville vært frempå med en lignende tråd..!

Enig!

Men husk på at man vet ikke, å kommer heller ikke til å få vite hva konsekvensene hadde vært om ikke så mange hadde vaksinert seg..

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Nok en gang synes jeg det er tåpelig og komme med slike tråder. Blir litt slik "Hva sa jeg?" *gni det inn i trynet åp de som ga barna sine vaksinen*

En ting er og diskutere slike ting i forkant, en annen ting er og komme med det i ettertid, når det er for sent og gjøre noe med. Men jeg trur mange har behov for og hovere litt i denne saken, i allefall ut ifra hva jeg har sett tidligere.

Det var ikke mitt poeng i det hele tatt ..
Hadde det vært poenget hadde jeg skrevet det på en helt annen måte! Jeg bryr meg ikke om hvem her som har tatt den/ikke tatt den. Og som du skriver virker det som om jeg er "dømmende". Men det er faktisk ikke min hensikt.

Jeg så det på nyhetene, og ble faktisk sjokkert, og redd på vegne av mennesker i min familie. Og hadde jeg tatt den vaksina, eller gitt den til barna mine, så ville jeg absolutt hørt om det om jeg ikke fikk det med meg på nyhetene.

ORIGINAL: *Sookie*

Men husk på at man vet ikke, å kommer heller ikke til å få vite hva konsekvensene hadde vært om ikke så mange hadde vaksinert seg..

Ja, det er akkurat dette man aldri vet. Jeg kjenner jo jeg blir litt glad når jeg får en liten bekreftelse på at det kanskje var riktig av meg å ikke vaksinere, men det blir jo litt egoistisk også.

Uansett synes jeg myndighetene bør ta kritikk av dette. Jeg synes det er hårreisende uforsvarlig å gå ut og anbefale massevaksinering når influensavaksine generelt f.eks aldri har blitt testet ut på barn under 3 år.

glad sjæl azz[8D]

Back
Topp