Må si jeg er glad (nyhetene)

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: Sha

JEG er så glad for at jeg ikke går å er redd hele tiden jeg[:)]
at jeg ikke tror alt er konspirasjonsteorier og at staten norge prøver å lure oss!

Der kom den gitt :)
Blir litt for enkelt å avfeie det som har kommet frem av økonomiske interesser i det hele (blant mange land) - uprøvd og ny vaksine, bivirkninger osv som konspirasjonsteori.

ok! kjipt for deg! må være slitsomt

Hehe, herlig diskusjonsteknikk.
På grensen til søtt.

tror du virkelig at staten vil at vi skal bli trygda hele gjengen??

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: Råsa Muffin

for at jeg valgte å ikke stole på Svineinfluensavaksina, og dermed ikke tok den [&:]

Samme her.. Prøver virkelig å holde meg for å si dette, men jeg klarer ikke....

Hva var det jeg sa? [8D]

Av innleggene her inne, er vel du den som minst av alle IKKE prøver å holde deg for noe som helst.....
Noen MÅ bare vite best og mest til stadighet. Rart det er sånn....

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

ORIGINAL: Labambie

Tja.... 2 PROMILLE av de som tok vaksinen har fått bivirkninger som kan direkte relateres til den. Alt det andre blir bare spekulasjoner....

Så hodet på plass folkens, husk at ting blåses opp i media. 2 promille er svææææært få.

Omtrent like mange gravide som får toxo av spekemat.. Bare for å sette det i perspektiv..[8D]
hahaha

ORIGINAL: siljegulli

Så lavmål av TS.
Beklager at jeg var redd for livet til dattera mi som lå i magen min på den tida da.....

Men - det er jo virkelig ikke slik det er meningen at man skal ta det.
Det man kan være glad for - og som jo er det letteste for menneskesinnet, er jo å slå seg til ro med det valget en har tatt.
De som ikke tok - er glade for at de slapp unna både sykdom og bivirkninger.
De som tok - er glade for at de slapp unna både sykdom og bivirkninger.

Sant nok[:)]
Men flere her som har svart at de føler seg som en dårlig mor pga dette. Det burde ts visst at ville komme. Mener jeg. Alle er ikke like trygg på seg selv og sine meninger, men gjør som de får beskjed om istedet for de er redd for å gjøre feil.

Så lavmål av TS.
Beklager at jeg var redd for livet til dattera mi som lå i magen min på den tida da.....

Det man kan være glad for - og som jo er det letteste for menneskesinnet, er jo å slå seg til ro med det valget en har tatt.

Men flere her som har svart at de føler seg som en dårlig mor pga dette. Det burde ts visst at ville komme. Mener jeg. Alle er ikke like trygg på seg selv og sine meninger, men gjør som de får beskjed om istedet for de er redd for å gjøre feil.

Handler jo ikke nødvendigvis om at man ikke er trygg på seg selv og enge meninger da, men at dette var ett valg mellom pest eller kolera. Det handler om at man ikke hadde mulighet til og vite nok om hverken det ene eller andre alternativet. Det fantes ikke nok informasjon rett og slett. Hva det har med og være trygg på egne meninger og gjøre lurer jeg dermed fælt på!

Vi følte ikke at vi gjorde det riktige uansett om hun fikk vaksine eller ikke. At det ikke fantes noe bra valgalternativ ut ifra den informasjonen man hadde.

JEG er så glad for at jeg ikke går å er redd hele tiden jeg[:)]
at jeg ikke tror alt er konspirasjonsteorier og at staten norge prøver å lure oss!

Der kom den gitt :)
Blir litt for enkelt å avfeie det som har kommet frem av økonomiske interesser i det hele (blant mange land) - uprøvd og ny vaksine, bivirkninger osv som konspirasjonsteori.

Men da vil jeg ha se et seriøst skriv/artikkel eller lignende som beviser bivirkningene og det andre du nevner [:)] hvis ikke ; nyhetshysteri!!! De liker å selge vettu! Jeg vil ikke ha linker til vg.no, nrk.no osv....

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Så lavmål av TS.

Handler jo ikke nødvendigvis om at man ikke er trygg på seg selv og enge meninger da, men at dette var ett valg mellom pest eller kolera. Det handler om at man ikke hadde mulighet til og vite nok om hverken det ene eller andre alternativet. Det fantes ikke nok informasjon rett og slett. Hva det har med og være trygg på egne meninger og gjøre lurer jeg dermed fælt på!

Vi følte ikke at vi gjorde det riktige uansett om hun fikk vaksine eller ikke. At det ikke fantes noe bra valgalternativ ut ifra den informasjonen man hadde.

Jeg ville ikke ta vaksina, men alle rundt meg mente at jeg burde og måtte ta den. JEG stolte ikke på meg selv, for jeg tror automatisk at alle vet bedre enn meg, er bedre enn meg osv. Jeg tenkte at hvis jeg ikke tar vaksina og noe skjer, får jeg det vel slengt i tryne og det hadde ikke jeg klart...
Tviler på at jeg er det eneste tilfellet. Hvis det ikke har med å ikke kunne stole på seg selv og sine meninger og avgjørelser, så vet jeg ikke. Men kan ikke forklare det på noen annen måte, beklager.

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Så lavmål av TS.

Jeg ville ikke ta vaksina, men alle rundt meg mente at jeg burde og måtte ta den. JEG stolte ikke på meg selv, for jeg tror automatisk at alle vet bedre enn meg, er bedre enn meg osv. Jeg tenkte at hvis jeg ikke tar vaksina og noe skjer, får jeg det vel slengt i tryne og det hadde ikke jeg klart...
Tviler på at jeg er det eneste tilfellet. Hvis det ikke har med å ikke kunne stole på seg selv og sine meninger og avgjørelser, så vet jeg ikke. Men kan ikke forklare det på noen annen måte, beklager.

Les det uthevede! Det handlet om det for deg, men det gjelder neppe alle. Veldig mange syntes det var og velge mellom pest eller kolera.

ORIGINAL: BettyBe

ORIGINAL: Citerza

Jeg tok den, og står ved det valget.. Alternativet kunne vært så mye værre..

Signerer denne! [8|]

Så lavmål av TS.

Nettopp!
Hvorfor skal du/eller andre føle seg som en dårlig mor fordi du/dere fulgte helsemyndighetenes råd da? Folk er glade fordi de tok vaksinen, og det er kjempe flott. Jeg er ganske sikker på at alle valgte det de følte var best for seg selv og barnet. Så var absolutt IKKE sånn ment i det hele tatt, og det har jeg skrevet uttalige ganger i tråden.

OMG[8|][8|] Noen har det virkelig i kjeften her[:'(]

ORIGINAL: Søta!

I Norge er det ingen økning i antall nye tilfeller av narkolepsi...
I Finland ANTAR de at det har en sammenheng.

Hvorfor er det bare Finland?
Kan det ha andre årsaker kanskje?

Åh for pokker altså!!!!! Siste gangen jeg trykker meg inn på en forbanna  grise influensa tråd, fra nå av så bare skriv akkurat hva tråden handler om, så slipper jeg å gjøre dette flere ganger.. Please??

Ja, jeg og min familie tok den vaksinen, rett og slett fordi jeg ikke turde noe annet. De fikk den forbanna influensaen i barnehagen til min eldste datter og da hadde jeg en lite baby hjemme på den tiden. Ble livredd og tok jenta ut av bhg og vaksinerte oss fordi jeg var redd for min lille baby hjemme..

Håper og tror at vi tok det rette valget, men slike tråder som dette hjelper ikke på, det som er mest irriterende er at dere skal "skremme" oss med noe som på meg ikke virker så reelt her i Norge?? Hvorfor det??
Jeg tok dette valget for min datter og det er noe jeg må leve med, kan ikke skjønne hvofor dere mener at vi må få slikt trykket i tryne??
Som sagt, eneste jeg ber om er at dere skrive hva tråden handler om, så trykker jeg meg ikke inn på en ny svine influensa tråd, oki?

Narkolepsi er hvertfall allerede en av bivirkningene på den vaksine-prototypene svineinfluensavaksinen er lagd av...
Så tar man noe, så burde man jo undersøke hva det består av og hva evt forskning sier.. Jeg var klar over at dette var en evt bivirkningen da vi tok (snuppa har ikke tatt), men jeg tar heller bivirkninger enn å dø..
Men neste gang det kommer slik pandemi-varsler og vaksiner, og vi IKKE har en nyfødt baby i huset, da drøyer jeg vaksineringen lengre ja... Men akkurat da var det så utrolig mye viktigere at datteren min ikke fikk svineinfluensa enn alt annet som kunne hende meg...

jeg tok den ikke, jeg har lungeproblemer og atpå til fikk jeg høre av noen på legesenteret at man kunne bli steril av den. Og som langtidsprøver så tok ikke jeg den risken.

dessuten tror jeg all sånn vaksine greier er bullshit!!

ORIGINAL: Cinnamon*

Hvorfor er det lov å skryte av at man fulgte magefølelsen i alle andre sammenhenger enn i akkurat denne...?

sign...

ORIGINAL: BettyBe

ORIGINAL: Citerza

Jeg tok den, og står ved det valget.. Alternativet kunne vært så mye værre..

Signerer denne! [8|]

jeg og.

fikk ett barn m alvrolig medfødt hjertefeil mitt i svine influensa tiden i fjor. og tok denne da jeg var gravid

ORIGINAL: S_C

Åh for pokker altså!!!!! Siste gangen jeg trykker meg inn på en forbanna  grise influensa tråd, fra nå av så bare skriv akkurat hva tråden handler om, så slipper jeg å gjøre dette flere ganger.. Please??

Ja, jeg og min familie tok den vaksinen, rett og slett fordi jeg ikke turde noe annet. De fikk den forbanna influensaen i barnehagen til min eldste datter og da hadde jeg en lite baby hjemme på den tiden. Ble livredd og tok jenta ut av bhg og vaksinerte oss fordi jeg var redd for min lille baby hjemme..

Håper og tror at vi tok det rette valget, men slike tråder som dette hjelper ikke på, det som er mest irriterende er at dere skal "skremme" oss med noe som på meg ikke virker så reelt her i Norge?? Hvorfor det??
Jeg tok dette valget for min datter og det er noe jeg må leve med, kan ikke skjønne hvofor dere mener at vi må få slikt trykket i tryne??
Som sagt, eneste jeg ber om er at dere skrive hva tråden handler om, så trykker jeg meg ikke inn på en ny svine influensa tråd, oki?

Nå er det vel ingen som har prøvd å skremme noen her!!! Det snakkes om forskning og media...
Det er da samme for meg hvem som har tatt hvilket valg .. Jeg mener mitt valg var rett for meg, og mine. Du mener ditt valg var rett for deg og dine - ikke noe som er bedre enn det.

Er glad jeg tok den, kunne ikke ta noen sjanser når jeg gikk med lille snuppa[:)]

Back
Topp