Lukt

olivia90

Gift med forumet
VIP
Septemberlykke 2015
Flere som reagerer sterkt på lukter?
Alt (ca) lukter alt for mye og ekkelt :(
Samboeren tar seg som regel av matlagingen og jeg hjelper til med små ting nå. Men når middagen står å steker eller ting er i ovnen så har jeg bare lyst å brekke meg. Er det normalt?
Noen som har erfaringer med om dette er noe som evt gir seg litt etter hvert, eller er det kommet for å bli liksom? :( -.-

det er helt normalt desverre...jeg hadde det samme selv, ekstremt luktesans der alt forandra lukten..brakk meg av alle lukter..til og med vaskemiddel, såper, shampoer, mat...noen som vi er desverre uheldige i den veien

det er helt normalt desverre...jeg hadde det samme selv, ekstremt luktesans der alt forandra lukten..brakk meg av alle lukter..til og med vaskemiddel, såper, shampoer, mat...noen som vi er desverre uheldige i den veien
Huff gruer meg til å dra på jobb igjen da med alle luktene på både kjemikalier og shampooer osv -.- :(

Jeg har det også sånn. Alt lukter veldig sterkt, og det meste lukter veldig ekkelt. Gikk forbi stearinlysene på Kiwi her en dag og holdt på brekke meg av lukten. Vanligvis lukter jo ikke stearinlys noe særlig... Klarer ikke å være på badet hvis dusjhåndklærne våre henger der heller, de lukter så ekkelt (!). Og alt av klær og sengetøy lukter så sterkt av vaskemiddel at det må luftes lenge ute før jeg kan bruke det...

Har fått inntrykk av at det er helt normalt, og at det sannsynligvis bare blir verre... :yuck:

Jeg klarer ikke lukte eller være i nærheten av en bæsjebleie om dagen. Normalt går det greit, men nå brekker jeg meg :/

Jeg har det også sånn. Alt lukter veldig sterkt, og det meste lukter veldig ekkelt. Gikk forbi stearinlysene på Kiwi her en dag og holdt på brekke meg av lukten. Vanligvis lukter jo ikke stearinlys noe særlig... Klarer ikke å være på badet hvis dusjhåndklærne våre henger der heller, de lukter så ekkelt (!). Og alt av klær og sengetøy lukter så sterkt av vaskemiddel at det må luftes lenge ute før jeg kan bruke det...

Har fått inntrykk av at det er helt normalt, og at det sannsynligvis bare blir verre... :yuck:
Huff håper nå ikke det blir verre enn hva det er nå :(

heheh føler med dere ;) det er altid veldigt sekstremt i begynnelsen men det pleier å bli bedre..noe blir lettere og plutseligt så leger man ikke merke til det, mens andre ting kan henge i hele svangerskapet og i ettertid også..jeg klarer den dag idag ikke omo color vaskepulver:wtf::yuck: jeg er røyker og cola elsker, men under svangerskapet klarte jeg ingen av delene..(trenger ikke røyken da) men de som røykte rundt meg kunne ikke vær i nærheten av meg en gang:hungover:

Verste jeg veit nå er lukta på mannens dusjsåpe, lukter ikke vondt, bare altfor sterkt :-(

Verste jeg veit nå er lukta på mannens dusjsåpe, lukter ikke vondt, bare altfor sterkt :-(
Huff kanskje han kunne byttet den ut en stund? :p
Jeg reagerer heldigvis ikke på noe av det samboeren bruker, enda iallefall. Bank i bordet :p

Akkurat det med lukter har slått inn denne uken. Alt lukter for mye og ekkelt. Stod og lagde mat her om dagen og var kjempesulten, men etterhvert som maten ble ferdig lukta det verre og verre og til slutt var jeg bare kvalm og ikke sulten lenger..

Akkurat det med lukter har slått inn denne uken. Alt lukter for mye og ekkelt. Stod og lagde mat her om dagen og var kjempesulten, men etterhvert som maten ble ferdig lukta det verre og verre og til slutt var jeg bare kvalm og ikke sulten lenger..
Huff ja kjenner meg igjen, det er helt forferdelig :/

Jeg skal innom jobb straks, usikker på om jeg orker å gå innom avdelingen rett og slett pga lukt :o barn lager mange lukter... :p

Jeg reagerer ekstremt på samboerens dusjsåpe. Det er så intenst at det nesten svir i nesa. Han forsøkte å bytte men til ingen nytte.

Back
Topp