Lucmam`s skattekammer



Imogene skrev:
Nå ser du sikkert enda mer fin ut enn vanlig, med ny klipp og farging av diverse! :-)
Og tenk, neste måned kommer lillegutt... herlighet, det kommer til å gå fort.
Håper jeg får sett deg før du nedkommer!


Åhh, så skjønn du eremoticon . Jo, takk, jeg ble ihvertfall fornøyd:-)

Hehe, ja, det er mye som tyder på det, ja. Igår trodde jeg nesten at jeg hadde rier, men det hadde jeg heldigvis ikke. Synes det hadde vært altfor tidlig om han skulle kommet nå.

Vi må jo treffes iløpet av juli, må jo ha litt reker sammen

 


Lucmam skrev:


Imogene skrev:
Nå ser du sikkert enda mer fin ut enn vanlig, med ny klipp og farging av diverse! :-)
Og tenk, neste måned kommer lillegutt... herlighet, det kommer til å gå fort.
Håper jeg får sett deg før du nedkommer!


Åhh, så skjønn du eremoticon . Jo, takk, jeg ble ihvertfall fornøyd:-)

Hehe, ja, det er mye som tyder på det, ja. Igår trodde jeg nesten at jeg hadde rier, men det hadde jeg heldigvis ikke. Synes det hadde vært altfor tidlig om han skulle kommet nå.

Vi må jo treffes iløpet av juli, må jo ha litt reker sammen




Han får værsågod å holde seg inni der i 6 uker til!
Men du trenger ihvertfall ikke tenke noe på 1.september, for da er han her forlengst :-)
Og reker i juli blir ikke feil!
 


Imogene skrev:


Lucmam skrev:


Imogene skrev:
Nå ser du sikkert enda mer fin ut enn vanlig, med ny klipp og farging av diverse! :-)
Og tenk, neste måned kommer lillegutt... herlighet, det kommer til å gå fort.
Håper jeg får sett deg før du nedkommer!


Åhh, så skjønn du eremoticon . Jo, takk, jeg ble ihvertfall fornøyd:-)

Hehe, ja, det er mye som tyder på det, ja. Igår trodde jeg nesten at jeg hadde rier, men det hadde jeg heldigvis ikke. Synes det hadde vært altfor tidlig om han skulle kommet nå.

Vi må jo treffes iløpet av juli, må jo ha litt reker sammen




Han får værsågod å holde seg inni der i 6 uker til!
Men du trenger ihvertfall ikke tenke noe på 1.september, for da er han her forlengst :-)
Og reker i juli blir ikke feil!


Så enig, så enig:-)
Hehe, godt å høre at du er så sikker på det, for jeg håper virkelig at han kommer ut før den 1.9 med tanke på bhg plass...

Nam, da må vi bare avtale tid og sted
 


Imogene skrev:
Jeg er helt sikker på at han kommer før 1.9!
Senest 26. aug


*leter febrilsk etter liker knappen*
 
Jeg er 34 uker idag! Wow, det er bare 6 uker og to dager til termindatoen. Det går fort!
Kjenner jeg er litt småstresset med tanke på at barnerommet ikke er ferdig ennå. Min far har sagt seg villig til å male det, men han har et prosjekt på gang som må bli ferdig før han kan begynne her... I og for seg greit det, men da kan det hende vi må ta det selv * dvs samboer*. Også må vi en tur innom IKEA for å kjøpe nye garderobeskap til oss, for babyen skal få den ene kommoden vi har. Den matcher senga hans.

Nå skal ikke baby riktignok sove inne på rommet til å begynne med, selv om det var tanken, men alikevel hadde det vært så deilig å ha alt klart nå.

Merker litt mindre liv i magen om dagen, men heldigvis nok til at jeg ikke blir bekymret. Det er nok mindre boltreplass der inne nå.

Skal i utdrikningslag i ettermiddag\kveld, og kjenner at jeg gruer meg litt. Har så innmari bekkenplager... men jeg kan jo heller bare ta litt tidligere kveld;-)
 
Heeeei kjære deg....lenge siden nå gitt...og ikke lenge til bitteliten kommer! Synes dagene flyr selv...og skjønner at du begynner å "stresse" litt med barnerommet...selv malte jeg det for noen uker siden (var min belønning etter å ha skrevet ferdig bacheloroppgaven...husker ikke om jeg har sagt det tidligere)...så nå er det bare litt småpjusk som gjenstår...gleder meg såååå til lille snuppa mi kommer!!!

Håper alt står bra til med deg og bitteliten og at du storkoser deg :)))
 


Wembie skrev:
Heeeei kjære deg....lenge siden nå gitt...og ikke lenge til bitteliten kommer! Synes dagene flyr selv...og skjønner at du begynner å "stresse" litt med barnerommet...selv malte jeg det for noen uker siden (var min belønning etter å ha skrevet ferdig bacheloroppgaven...husker ikke om jeg har sagt det tidligere)...så nå er det bare litt småpjusk som gjenstår...gleder meg såååå til lille snuppa mi kommer!!!

Håper alt står bra til med deg og bitteliten og at du storkoser deg :)))

Hei Wembie Så koselig!
Nei, det er ikke lenge igjen før det kan skje saker og ting nå, spennende!

Heller ikke lenge igjen for deg heller ser jeg:-) Så stas at dere venter ei lita frøken da:-D
Ja, nå er barnerommet ihvertfall igang, samboer malte taket nå i ettermiddag, så skal jeg prøve meg på veggene imorgen. Håper bare jeg klarer det, for jeg har bekkenløsning fra hel**te om dagen:-( Så skal han ta listene. Da gjenstår det bare tørketid:-) Uansett, bra blir det til slutt, hehe.

Jeg storkoser meg, leser masse bøker og bare slapper av. Enn du, da? Ferdig med bachelor? Gratulerer Innen hva?

God klem
 


Lucmam skrev:
Heeeei, Bina!! Så koselig å se nicket ditt i dagboka mi igjen.
Tenk at lillemannen har blitt så stor alt! Ja, tida på utsiden flyyyr. Men er det sant at dere planlegger nr to allerede? Så utrolig spennende, og ikke minst koselig.

Ikke lenge igjen før jeg kan kalle meg høygravid nå, nei. Det går fort synes jeg. Og en del tanker som naturlig nok melder seg som fødsel og renselsesperiodenemoticon , men man skal jo igjennom det no matter what.

vel prøver ikke på nr 2 riktig enda. men skjer det så skjer det. :P
Men for at det skal skje så må man vist ha noe som heter sex
uansett så må vi vel være klare for nr 2, før vi begynner å planlegge nestemann.
koser oss masse med Adrian, er så utrolig heldig med han. er så snill, og førnøyd hele tiden.

Se der ja, kun 34 dager igjen til termin. dette GÅR FORT :) skjønner du har tanker rundt fødsel, det er jo veldig vanlig. håper du får en lett og fin fødsel , snuppa :) 

 


Lucmam skrev:


Wembie skrev:
Heeeei kjære deg....lenge siden nå gitt...og ikke lenge til bitteliten kommer! Synes dagene flyr selv...og skjønner at du begynner å "stresse" litt med barnerommet...selv malte jeg det for noen uker siden (var min belønning etter å ha skrevet ferdig bacheloroppgaven...husker ikke om jeg har sagt det tidligere)...så nå er det bare litt småpjusk som gjenstår...gleder meg såååå til lille snuppa mi kommer!!!

Håper alt står bra til med deg og bitteliten og at du storkoser deg :)))

Hei Wembie Så koselig!
Nei, det er ikke lenge igjen før det kan skje saker og ting nå, spennende!

Heller ikke lenge igjen for deg heller ser jeg:-) Så stas at dere venter ei lita frøken da:-D
Ja, nå er barnerommet ihvertfall igang, samboer malte taket nå i ettermiddag, så skal jeg prøve meg på veggene imorgen. Håper bare jeg klarer det, for jeg har bekkenløsning fra hel**te om dagen:-( Så skal han ta listene. Da gjenstår det bare tørketid:-) Uansett, bra blir det til slutt, hehe.

Jeg storkoser meg, leser masse bøker og bare slapper av. Enn du, da? Ferdig med bachelor? Gratulerer Innen hva?

God klem


Nei, er ikke så veldig lenge igjen nå...omtrent 2 mnd for min del...og ca halvparten for din....iiiiiik sier jeg bare ;) Er godt med alt som er ferdig...og ja bachelorn i sosialt arbeid (sosionom) er i boks! Ble ferdig med den i midten av juni og fikk resultatet i mnd skiftet...så nå er jeg faktisk ferdig utdannet...perfekt timing spør du meg :))))

Hvordan går det med barnerommet? kjipt at du sliter med bekkenløsning...priser meg lykkelig for at jeg enn så lenge ikke har merket noe til det...så krysser virkelig alt for at jeg slipper unna!
 


Bina skrev:


Lucmam skrev:
Heeeei, Bina!! Så koselig å se nicket ditt i dagboka mi igjen.
Tenk at lillemannen har blitt så stor alt! Ja, tida på utsiden flyyyr. Men er det sant at dere planlegger nr to allerede? Så utrolig spennende, og ikke minst koselig.

Ikke lenge igjen før jeg kan kalle meg høygravid nå, nei. Det går fort synes jeg. Og en del tanker som naturlig nok melder seg som fødsel og renselsesperiodenemoticon , men man skal jo igjennom det no matter what.

vel prøver ikke på nr 2 riktig enda. men skjer det så skjer det. :P
Men for at det skal skje så må man vist ha noe som heter sex
uansett så må vi vel være klare for nr 2, før vi begynner å planlegge nestemann.
koser oss masse med Adrian, er så utrolig heldig med han. er så snill, og førnøyd hele tiden.

Se der ja, kun 34 dager igjen til termin. dette GÅR FORT :) skjønner du har tanker rundt fødsel, det er jo veldig vanlig. håper du får en lett og fin fødsel , snuppa :) 



Hehe, ja jeg har hørt at sex kan hjelpe med å få barn. Og det er jo litt kos å bare ha et barn en liten stund og, da. De kommer når de kommer.

Jo, takk, det nærmer seg godt nå, alt fra 2-6 uker igjen, og blir fødsel ca lik som den første skal jeg være glad. Jeg håper ihvertfall at den ikke blir tøffere
 


Wembie skrev:


Lucmam skrev:


Wembie skrev:
Heeeei kjære deg....lenge siden nå gitt...og ikke lenge til bitteliten kommer! Synes dagene flyr selv...og skjønner at du begynner å "stresse" litt med barnerommet...selv malte jeg det for noen uker siden (var min belønning etter å ha skrevet ferdig bacheloroppgaven...husker ikke om jeg har sagt det tidligere)...så nå er det bare litt småpjusk som gjenstår...gleder meg såååå til lille snuppa mi kommer!!!

Håper alt står bra til med deg og bitteliten og at du storkoser deg :)))

Hei Wembie Så koselig!
Nei, det er ikke lenge igjen før det kan skje saker og ting nå, spennende!

Heller ikke lenge igjen for deg heller ser jeg:-) Så stas at dere venter ei lita frøken da:-D
Ja, nå er barnerommet ihvertfall igang, samboer malte taket nå i ettermiddag, så skal jeg prøve meg på veggene imorgen. Håper bare jeg klarer det, for jeg har bekkenløsning fra hel**te om dagen:-( Så skal han ta listene. Da gjenstår det bare tørketid:-) Uansett, bra blir det til slutt, hehe.

Jeg storkoser meg, leser masse bøker og bare slapper av. Enn du, da? Ferdig med bachelor? Gratulerer Innen hva?

God klem


Nei, er ikke så veldig lenge igjen nå...omtrent 2 mnd for min del...og ca halvparten for din....iiiiiik sier jeg bare ;) Er godt med alt som er ferdig...og ja bachelorn i sosialt arbeid (sosionom) er i boks! Ble ferdig med den i midten av juni og fikk resultatet i mnd skiftet...så nå er jeg faktisk ferdig utdannet...perfekt timing spør du meg :))))

Hvordan går det med barnerommet? kjipt at du sliter med bekkenløsning...priser meg lykkelig for at jeg enn så lenge ikke har merket noe til det...så krysser virkelig alt for at jeg slipper unna!

Det går fort for oss begge nå. Så deilig å være ferdig utdannet innen babyen kommer!
Barenrommet er igang, men han kan ikke sove der inne før etter en god stund... kjipt, men sånn er det. Bekkenet mitt blir også bare verre, men det er jo ikke lenge igjen. Jeg håper det slipper lett denne gangen også.
Ja, kryss for at du unngår det! Det er vondt!
 
Hei på deg!

En liten tur innom og sjekker om det har skjedd noe gøy her siden sist! :)

Så må jeg jo nevne at jeg er blitt mamma! Fikk en nydelig jente 3. juli! Fødsel var ikke så ille som jeg hadde forberedt meg på.. Blir selvsagt en stund til neste gang men.. hehe..

Nå er det bare siste innspurten som gjenstår for deg, du har mye å se frem til, men det vet du nok!
 


WISH skrev:
Hei på deg!

En liten tur innom og sjekker om det har skjedd noe gøy her siden sist! :)

Så må jeg jo nevne at jeg er blitt mamma! Fikk en nydelig jente 3. juli! Fødsel var ikke så ille som jeg hadde forberedt meg på.. Blir selvsagt en stund til neste gang men.. hehe..

Nå er det bare siste innspurten som gjenstår for deg, du har mye å se frem til, men det vet du nok!

Hei
Ja, jeg så det inne på juli, måtte jo snike litt. Gratulerer så masse med ei lita tulleemoticon . Kan tenke meg du koser deg med den lille bylten! Det er en slitsom, og fin tid. Godt å høre at du hadde en fin fødsel, det gjør mye med tiden etterpå.

Ja, her er det kun innspurten igjen, men jeg er ikke helt klar for at han kommer ennå, så jeg håper han vil komme ved termin

 
Var hos jordmor idag, og samboer var også med. Hadde høyt blodtrykk, men det virket ikke som at jordmor var bekymret. Ingen utslag på urinen, bortsett fra ketoner. Det var visst ikke bra over lenger periode, så hun ville jeg skulle levere ny urinprøve til legen førstkommende mandag.
Symfysemålet mitt ligger på den røde streken, og det er bra. Hjertelyden var mellom 135-140 og var perfekt. Neste time hos jordmor blir 16.august, og det blir spennende å se om det blir den siste, eller om dette var min siste time.
 
Jordmor var visst litt bekymret for blodtrykket, så jeg skal inn på ny time til tirsdag. Jeg tror jeg har kartlagt årsaken, og det er at jeg er litt for kontrollfrik og liker å ha alt i perfekt tilstand. Dette er noe jeg ikke klarer nå pga bekkenet setter en stor stopper for det. Så jeg må bare godta at tingene er litt sånn nå, og heller konsentrere meg om å slappe av.
Lagde meg da en oljeblanding med lavendel og tok et fotbad på fredag, og det var deilig, et godt tips fra min jordmor.

Igår var jeg så slått ut, mest sannsynlig av varmen, så da ble det sofaen for meg. Og på kvelden var vi på fest med bandet til samboer, og det var såå kos. Det var kun bandet og deres halvdeler, så vi fikk en ekte intimkonsert! De er såå flinke, og vi er såå stolteemoticon .Men iløpet av natten skjedde det noe, jeg mistenker at det er slimproppen som er iferd med å gå. Har aldri opplevd det før, men skal snakke med jordmor om det. Og da jeg tittet i speilet til morgenen idag, så jeg selv at magen har sunket. Men jeg tror ikke dermed at fødsel er såå nær.

Har dog lovet samboer at jeg skal begynne å pakke fødselsbagen snartemoticon
 
Det kan nok hende det er lurt av deg å pakke den bagen.. fødsel nr. 2 går som regel raskere vettu! Ang. slimproppen vet jeg at den kan gå flere ganger, men siden magen har sunket tyder vel det på at ting kanskje skjer før termin denne gangen
Jeg holder en knapp på at han kommer en uke inn i august :o)
 


Imogene skrev:
Det kan nok hende det er lurt av deg å pakke den bagen.. fødsel nr. 2 går som regel raskere vettu! Ang. slimproppen vet jeg at den kan gå flere ganger, men siden magen har sunket tyder vel det på at ting kanskje skjer før termin denne gangen
Jeg holder en knapp på at han kommer en uke inn i august :o)

Ja, jeg har ihverfall hentet frem bagen, men jeg har ikke begynt å legge noe oppi ennå. Jeg tror jeg skal nevne det for jordmor, at jeg tror deler av den har gått ihvertfall. Har ikke merket noe mer til det. Også skal hun nok kjenne etter om hodet er festet.

Hehe, ja det blir spennende å se når han vil hilse på oss, storebroren begynner å bli veldig klar nå
 
Nå blir det uansett augustbarn
Hvordan er formen nå da, vennen? Må si jeg ikke misunner deg å være høygravid i denne syke varmen... puh! Men innen et par uker nå er du antakelig tobarnsmor, tenk det! Wiiii
 


Imogene skrev:
Nå blir det uansett augustbarn
Hvordan er formen nå da, vennen? Må si jeg ikke misunner deg å være høygravid i denne syke varmen... puh! Men innen et par uker nå er du antakelig tobarnsmor, tenk det! Wiiii

Hehe, ja jeg håper igrunn på at det blir et augustbarn. Hodet er nå godt festet, og jeg er litt lettere. Da slipper man det stresset om vannet skulle gå. Når det gjelder slimproppen er det mange historier rundt dette, men jeg trenger ikke være fødeklar helt ennå, sa min jordmor, og hun og jeg er enige i at han fint kan vente litt til.

Ja, jeg skal ikke klage på varmen nå. Sitter for det meste under parasollen med nesa i boka, jeg nå, og bare nyter late dager. Deilig! Og idag var vi og hentet vifter som vi skal ha på rommet slik at det er kjølig når vi går og legger oss
 
Back
Topp