Lucmam`s skattekammer

Idag var jeg på ny vekstestimering, og hun kom frem til ca 3560g, men alt er kun indikasjoner og ikke til å stole 100% på. Men hun var ikke videre begeistret for mitt blodtrykk, så det ble sparketest og urinprøvetakning før jeg fikk reise hjem.
Hun mistenker en begynnende svangerskapsforgiftning... så derfor skal jeg nok en gang inn til sykehuset. Neste time blir da om en uke, fredag 12.august. Men om det skulle vise seg å være starten på en forgiftning er ikke det noen krise nå, da setter de bare fødsel i gang.

Så da tok vi turen innom apoteket på vei hjem for å handle litt stasj til fødebagen, for den skal jeg pakke klar nå. Just in caseemoticon

Formen: trøtt som ei strømpe, og max sliten. Sa ifra til mannen at nå, de siste feriedagene hans, for han jammen meg stå opp med L. Jeg har gjort det så og si hver eneste dag igjennom dette svangerskapet, og jeg sover lite fra før. Er litt frustrert over det, og særlig nå som jeg har fått beskjed om å slappe helt av...

Så... jeg går og legger meg litt, jeg nå

At du har begynnende SF likte jeg IKKE! Men heldigvis er jo lille skatten i magen igrunnen ferdig, så han kan jo komme any day now. Du føder i god tid før termin, ihvertfall!
Enig i at mannfolket må stå opp med L de siste dagene nå. Nå skal du ruge deg ferdig, lese bøker, slappe av, til og med prøve å kjede deg litt - og ta vare på deg selv og lillemann.
Innboksen på telefonen min er ryddet slik at det om noen dager er plass til en innkommende mms av en ny vakker verdensborger

Imogene skrev:
At du har begynnende SF likte jeg IKKE! Men heldigvis er jo lille skatten i magen igrunnen ferdig, så han kan jo komme any day now. Du føder i god tid før termin, ihvertfall!
Enig i at mannfolket må stå opp med L de siste dagene nå. Nå skal du ruge deg ferdig, lese bøker, slappe av, til og med prøve å kjede deg litt - og ta vare på deg selv og lillemann.
Innboksen på telefonen min er ryddet slik at det om noen dager er plass til en innkommende mms av en ny vakker verdensborger

Ja, hun mistenker det, men er ikke sikkert at det er SF. Og nå gjør det ingenting om han kommer. Nå er det igrunn klart. Jeg bare nyter hver dag jeg kan sove, jeg nå :P hehe. Tenkte jeg skulle vaske over stellebordet og få mannen til å sette det på plass på badet. Ellers blir det bare avslapning idag, ihvertfall frem til kvelden. Da er det 50 årslag for pappa

Hehe, ja det blir moro å sende ut mms av lillegutt, vi gleder oss veldig til å møte han nå. Og heller ikke hun som jeg var til UL igår trodde han ville komme mye over termin.

Imogene skrev:
Gratulerer med 38 uker, vennen!

Takk for det, snuppa. Og det er ikke lenge til du tusler inn i 5. uka alt! spennende

Gratulerer så mye med den lille prinsen! 
Du har all grunn til å være stolt av deg selv, og nå må dere bare nyte tiden som en familie på 4 

HURRA for Bitteliten!!! <3
Gratulerer så masse, Lucmam!!! :D

Tusen takk, søte jenteremoticon

Da Victor kom til verden.

Det startet i det små på mandagen. Jeg hadde en del vonde kynnere, og på kvelden tok det seg litt mer opp, og smerten endret både plass og styrke. Jeg sendte en sms til HJ for han var på vei til øvelse, bare for å si at det muligens kunne være noe igang. Men kun en mistanke. Det hildt seg stabilt utover kvelden, mannen gikk tidlig og la seg - tror han skjønte det bedre enn meg at noe var igang - mens jeg ble sittende oppe og se på Dokument 2. Gikk og la meg i 23- tida, med noe større ubehag. Måtte på do ikke så lenge etterpå, og da var det lyserosa i trusa. Jeg kjente at jeg ble litt redd - de eneste gangene jeg har blødd har vært når det har vær noe galt - så jeg ringte inn til føden. Hun sa at jeg gjerne måtte komme inn på en sjekk, men at det var ikke noe farlig. Jeg valgte å bli hjemme for å slappe av.

Da klokka var 04 måtte jeg nok en gang på do, og smertene var sterkere. Mye sterkere. Da jeg er på do blør det mer, og ut kommer det en blodklump. Ahh, så nervøs jeg ble da! Da vekker jeg HJ, han er vel egentlig våken allerede, og forteller han dette. Ringer inn til føden igjen, og da vil hun at jeg skal komme.

I og med at bilen var er så og si ødelagt må HJ kjøre til svigers slik at vi får låne bilen deres, og hente mamma på veien. Hun skulle passe Lucas mens vi dro innover. Dette tar ca en halvtime, så da HJ og mamma kommer kjenner jeg at jeg er veldig klar for å dra, men så absolutt ikke stressa.
Vi setter oss i bilen, og samboer spør om han rekker å stikke innom Shell for å kjøpe seg litt mat, vi trodde jo begge at dette kom til å ta laaang tid, men det sa jeg nei til. Vi kjører ut på E-18, og han gasser på. "Så travelt har vi det ikke", sier jeg, og bak oss kommer blålys! "Heldigvis" kun ambulansen. Vi hører på radio, og synger med på kjente sanger, og når det kommer en rie, tier jeg still.

Vel fremme på sykehuset blir vi geleidet inn på et undersøkelsesrom. Åpning på 3-4 cm, og vannet går da hun sjekker meg. Og nå tar smertene seg virkelig opp, og jeg kaster opp. Vi var inne kl.05.15, får tildelst fødestue rundt en havltime etter, og hei hvor det tar! Herregud, jeg hadde det ikke så vondt med Lucas. Jeg har bedt om epidural, men det drøyer. Han kommer ikke inn før jeg har 8 cm åpning. Jeg spør jordmor om det kommer til å gjøre noe særlig mer vondt enn dette, hvorpå hun tror at dette vil gå veldig fort fremover med tanke på hvordan det har forløpt seg frem til nå, så jeg sender anestesilegen ut igjen. Dvs at eneste smertestillende jeg har nå er lystgass. Jeg synes ikke den virket så bra, men var god å puste i. Jeg pustet meg gjennom fødselen, sa jordmor til meg i samtalen vi hadde før jeg fikk dra hjem.

Lille Victor så dagens lys tirsdag 09.08 kl.9.12, og solen skinteemoticon . Hans vitale mål ved fødsel var 3520g, 51 cm lang og 34cm rundt hodet - helt perfekt!

Hurra for bitteliten :)))))))) Gratulerer såååå mye med lille Victor...tenk 4 dager gammel allerede! Det var godt å lese om fødselen din...hørtes ut som en fin opplevelse tross lite smertelindring... Håper alt står bra til med dere alle sammen....også må dere kose dere masse i tiden fremover! Stoooor klem fra meg!

Wembie skrev:
Hurra for bitteliten :)))))))) Gratulerer såååå mye med lille Victor!...tenk 4 dager gammel allerede! Det var godt å lese om fødselen din...hørtes ut som en fin opplevelse tross lite smertelindring... Håper alt står bra til med dere alle sammen....også må dere kose dere masse i tiden fremover! Stoooor klem fra meg!

Weee:-) Så koselig at du titta innom! Ikke legne igjen før det kan begynne å skje saker og ting hos deg heller. Jeg hadde en knallflott fødsel selv om den var veldig vond i forhold til storebroren, men det gikk jo så kjapt og greit. Også er Victor en skikkelig drømmebaby nå, sover og spiser. Inatt sov han hele(!) natt, det var deilig! Håper jeg opplever det flere ganger.

Jeg elsker denne tida

Masse lykke til med deg fremover, Wembie!!!!
Stooor klem

Oioioi! Her har det skjedd store ting siden sist! 

Gratulerer med gutten! 

Tenk, nå er vi endelig i mål begge to! :)

WISH skrev:

Gratulerer med gutten! 

Hei WISH.
Ja, her ville ikke lillemann vente noe lenger, og jeg er ikke lei meg for det. Tusen takk!
Ja, det er deilig å være ferdig med graviditeten.
Hvordan går det med deg og lille frøkna, da?

Idag (16.08) var vi på helsestasjonen for første gang. Jeg har vært litt urolig de siste dagene for evt gulsott. Han har sovet enormt mye!

Vel, vi dro ned. Veide han og var inne hos helsesøster. Hun synes ikke han er veldig gul, han er en vital og frisk baby - og han har tatt igjen fødselsvekta si. Til tross for mye søvn. Hun sa at vi har fått en drømmebaby, og det er jeg helt enig i! Nå skal jeg bare nyte at han faktisk sover godt, vekke han hver tredje time på dagen, men lar han sove på natta. Herregud, så heldig jeg er som har fått to slike barnemoticon

Elsk!emoticon

Lucmam skrev:

WISH skrev:

Gratulerer med gutten! 

Hei WISH.
Ja, her ville ikke lillemann vente noe lenger, og jeg er ikke lei meg for det. Tusen takk!
Ja, det er deilig å være ferdig med graviditeten.
Hvordan går det med deg og lille frøkna, da?

Med oss er alt bare bra! Vi storkoser oss! Tida går veldig fort, hun er snart syv uker allerede.. Er blitt så flink til å smile, og da sjarmerer hun de fleste! *skryte skryte* ;)  Ellers er hun nok en ganske "enkel" baby, gråter lite, spiser godt og sover mye! :) 

Elsker den nye tilværelsen! :)

Det er visst en stund siden sist jeg var her inne. Men skal prøve å bli litt flinkere til å oppdatere.

WISH: Jeg regner med at du fremdeles nyter tilværelsen, og at du stadig ser endringer i frøkna nå, at hun er mer aktiv osv:-) Nyt det, det vet jeg at jeg gjør. Det går så altfor fort, særlig dette første året.

Tenk, imorgen er det seks uker siden lillegull ble født. Og fremdeles synes jeg det er så rart å ha han her. Samtidig som at han alltid har vært her... rare greier.

Han er en viljesterk og tydelig gutt, men ikke noe skrikerunge. Det er klart han gråter når det er noe som plager han eller han er sulten, men stort sett ligger han i vugga eller i sofae og titter på oss eller hva som måtte være spennendeemoticon .

Jeg er så forelsket i den lille babyen min, måtte denne tida gå sakte!

Da har det gått en god stund siden sist igjen...
Og mye har skjedd Han lille vokser så altfor fort, og nå er han ikke lenger nyfødt, men baby. Hvor er pauseknappen, mon tro?

Igår var det tre måneder siden Victor kom til verden, og idag var vi på helsestasjonen hvor han fikk vaksine. Stakkar lille, tøffe gutten min. Det var vondt, og han gråt sine modige tårer. Heldigvis gikk det fort over, men det er vondt i mammahjertet når han gråter så sårt.
Veid og målt ble han også, og han følger sin kurve helt perfektemoticon , så nå er han 62 cm lang og veier 7 kg.

Og på mandag lo han for første gang! Herlige latteren

God jul Luc!!

Klem fra Vilja og meg!!

Back
Topp