Lucmam`s skattekammer

ORIGINAL: Lambi`83

Åh!!! HURRA for Bitteliten!!!
Så bra at Lucas slapp å bli sur da - haha!!![:D][:D]

[:D][:D]
Ja, det var veldig bra[8D][:D] Hihi...

Dagens klage[:(]

Har så vondt i ryggen min[:(] Og har hatt det siden tirsdag... er jo ikke lenge, men blir så lei av å ikke kunne gå ordentlig[&o] Jobbet 6 timer igår, og trodde jeg skulle spy, er ikke npe gøy når det er slik... Var ikke sånn forrige gang[:(]

Men en stor trøst er jo verdens fineste premie når jeg kommer i mål[:D] *vær så snill og la det gå fort til permisjonstiden*[;)]

Bitteliten er en bittelitenhihi....Gratulerer såååå mye med nok en prins kjære Lucmam...ikke noe stas og høre at du sliter med ryggen, men premien gjør at det blir verdt det! Men jeg håper selvfølgelig at du blir bedre fort!!!!!

ORIGINAL: Wembie

Bitteliten er en bittelitenhihi....Gratulerer såååå mye med nok en prins kjære Lucmam...ikke noe stas og høre at du sliter med ryggen, men premien gjør at det blir verdt det! Men jeg håper selvfølgelig at du blir bedre fort!!!!!

Hehe, ja det var en -liten og ikke -lita som skjulte seg i magehuset[:D] Tuusen takk, Wembie, blir ordentlig stas med en guttebaby igjen
Nei, det hører nok desverre med denne gangen, men hva er det man ikke tåler av smerte for sine små[;)]

Ikke lenge igjen til du skal inn på ord.UL heller, vel? Skal dere vite kjønnet?

ORIGINAL: Lucmam

ORIGINAL: Wembie

Hehe, ja det var en -liten og ikke -lita som skjulte seg i magehuset[:D] Tuusen takk, Wembie, blir ordentlig stas med en guttebaby igjen
Nei, det hører nok desverre med denne gangen, men hva er det man ikke tåler av smerte for sine små[;)]

Ikke lenge igjen til du skal inn på ord.UL heller, vel? Skal dere vite kjønnet?

Ikke sååå lenge til nei...men jeg synes det er alt for lenge[:-] har nemlig ikke ul før 2.mai[:'(] jeg kunne ha hatt i går[8D] Men ukene kommer sikkert til å gå fortere enn jeg tror[:D] og sambo synes ikke at det gjør noe...for han er nemlig litt bekymret for at vi skal få ul for tidlig, og derfor ikke se hva som gjemmer seg i magen[;)][;)][;)] for ja, vi vil gjerne vite det[:D]

Liker ikke at du har så vondt i ryggen! [:o]
Høres ut som du kan komme til å slite litt med bekkenløsningen denne gangen, da burde du begynne med fysio raskt. Jeg fikk det fra uke 28 og det var utrolig deilig!

Gleder meg til å se deg igjen nå, vennen!
*smaskepå*

Innom for å ønske deg en god helg! [:D]
Nå er du jo straks halvveis snuppa, guud som ukene flyyr! [:D][:D]
*klem*

ORIGINAL: Imogene

Liker ikke at du har så vondt i ryggen! [:o]
Høres ut som du kan komme til å slite litt med bekkenløsningen denne gangen, da burde du begynne med fysio raskt. Jeg fikk det fra uke 28 og det var utrolig deilig!

Gleder meg til å se deg igjen nå, vennen!
*smaskepå*

Nei, er ikke noe kjekt[&o] Har hatt bekkenproblemer siden uke 8, men det har økt på nå... Går til fysio.

Ja, jeg gleder meg masse jeg og, nå er det ikke lenge igjen[:D] Sitte ute i den deilige sola[:D]

ORIGINAL: SunShin

Innom for å ønske deg en god helg! [:D]
Nå er du jo straks halvveis snuppa, guud som ukene flyyr! [:D][:D]
*klem*

God helg, SunShin-mammaen[:D]
Ja, nå er det ikke lenge før jeg er halvveis, og det har gått fort![:D] Gleder meg masse til sommeren[;)]

God klem tilbake[:)]

Er så utrolig takknemlig for venner som er ferdig med babytid, og vi får i bøtter og spann. Var på middag hos et av våre gode vennepar, og da vi dro fikk vi med oss bleier, ammepute++ som de ikke trang noe mer[:D]
Så da har vi ihvertfall bleier i hus for den første tiden til Bitteliten[;)]

Og idag har min bror tatt med seg Lucas til Sarpsborg for å besøke sin kjære der, og sammen skal dem på Lekeland og Badeland. Lucas var så stolt og kry da de dro, mens mor måtte ty til en liten tåre[8D] Hormonell, mon tro?
Er så rart at han har blitt så stor... skolegutt og storebror på samme tid...

Kunne ønske det var mulig å bremse tida litt, jeg[8|] Bare for et øyeblikk...

Idag skal jeg en tur til legen for å ta en toksoplasmose prøve[&:] Jeg tror ikke jeg har blitt smittet, men det er greit å ta en sjekk. Har hørt at ved smitte får man influensalignende symptomer, og det har jeg, med oppkast[:(].

Jeg trodde jeg var ferdig med oppkast, men der tok jeg feil... Holdt på i hele går, og fortsetter likesågodt idag og[:'(]

Da er blodprøven tatt, og svar vil foreligge om en ukes tid. Om prøven er positiv... Jeg tror ikke jeg har det, men er greit å sjekke...

Krysser fingre og tær for at det gir seg snart og at det ikke er toxoplasmose!!!

Skikkelig kjedelig å bli dårlig igjen når man allerede har vært masse dårlig i svangerskapet. Håper dette er VELDIG forbigående!

Men, over til noe hyggeligere, nå er det

4

dager til du er HALVVEIS!!!!

Teller ned med deg!

God bedring - stor klem fra Fuglen [:)]

Uææ, dette synes jeg var litt skummelt [&:]
Krysser fingre og tær!

Det er nok bare mitt vante, gravide jeg som setter igang igjen. Denne gangen vet jeg jo at det ikke har Downs eller vannhode, så da må jo hodet finne på noe annet å bekymre seg over[8|].
Magefølelsen sier "slapp av", så da prøver jeg på det[8D]

ORIGINAL: Fuglen

Krysser fingre og tær for at det gir seg snart og at det ikke er toxoplasmose!!!

Skikkelig kjedelig å bli dårlig igjen når man allerede har vært masse dårlig i svangerskapet. Håper dette er VELDIG forbigående!

Men, over til noe hyggeligere, nå er det

4

dager til du er HALVVEIS!!!!

Teller ned med deg!

God bedring - stor klem fra Fuglen [:)]

Takk og takk[:)] Er nok ikke det, bare en Lucmam som har det med å få ting for seg når hun går gravid[8|]
Men mulig jeg blir mer sykemeldt en liten stund fremover, er ganske sliten nå og har ikke-eksisterende immunforsvar[X(]

Hihi, ja ikke lenge igjen til halvveis nå, jeg heller! Takk for nedtelling[:D][:D]

Innom for å gi deg en klem
Og en sykemelding er sikkert ikke dumt, så får du tatt vare på deg selv og Bitteliten [:)]

ORIGINAL: Kakken

Innom for å gi deg en klem
Og en sykemelding er sikkert ikke dumt, så får du tatt vare på deg selv og Bitteliten [:)]

Tusen takk for klemmen, og gir deg en stor klem tilbake[:D]
Jeg tror kroppen her trenger en liten time-out, nå.

ORIGINAL: Lucmam

Uææ, dette synes jeg var litt skummelt [&:]
Krysser fingre og tær!

Det er nok bare mitt vante, gravide jeg som setter igang igjen. Denne gangen vet jeg jo at det ikke har Downs eller vannhode, så da må jo hodet finne på noe annet å bekymre seg over[8|].
Magefølelsen sier "slapp av", så da prøver jeg på det[8D]

Tro meg - jeg vet det meste om bekymringsangst... [:-]
Jeg VET at alt er i skjønneste orden med både deg og Bitteliten, men det gidder ikke hormonene dine å høre på akkurat nå, de.

Sykemelding er nok på sin plass - ingen takker deg for å stresse og prøve mer enn kroppen faktisk orker.
*klemmepå*

Imogene:
Ja, det gjør du, det vet jeg... Og det er som du sier, hormoner som er ute av kurs her[;)]
Det er helt forferdelig at jeg faktisk ønsker meg en sykemelding, men det er jo bare for en kort periode så jeg klarer og hente meg litt innn igjen, og da gjør jeg jo jobben 100% bedre enn det jeg klarer idag[&o]

*klemmemassepåImogene`nmin*[:D]

20 uker

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 18 uker gammelt. Til nå har fosteret hatt perioder med mer og mindre aktivitet, men først nå får det søvnfaser. Det veksler mellom aktive perioder og perioder med søvn, men har ikke noe bestemt søvnmønster helt ennå. Det sover gjerne mest når du er i aktivitet og våkner når du skal legge deg. Noen fostre finner fort en favoritt-sovestilling.

Det fine lanugohåret dekker nå hele hodet og øyenbryn begynner å formes. Hos jenter vil livmoren være ferdig utviklet i løpet av denne uken, og skjeden formes.

Det er brunt fett som hjelper barnet å holde varmen etter fødselen. Slikt fett dannes nå under huden på halsen, brystet og i skrittet. Et annet fettlag vil dannes over hele kroppen etter hvert.

Et kremaktig vokslag kalt vernix begynner å dekke huden. Dette inneholder blant annet døde hudceller, lanugoceller og olje fra kjertlene. Vernix beskytter fosteret mot blant annet infeksjoner. Noe vernix vil være til stede på kroppen ved fødselen, og gjør barnet glatt slik at det lettere kan passere gjennom fødselskanalen. Nyfødte har gjerne rester av vernix i hudfolder.

Morkaken er ferdig formet og vokser fra nå av bare i diameter, ikke i tykkelse.

Hurra, halvveis (imorgen... men en dag fra eller til?)
En deilig følelse, særlig når jeg begnner å kjenne bevegelsene til Bitteliten
Rart å tenke på at om noen få måneder har vi to gutter! [:D][:D]

Back
Topp