Lov å bruke andres årskort i dyreparken? *moralsk utfordring* oppdatert!

Denne tråden engasjerte visst ja....  Nå har vi vært i dyreparken i går og selvsagt kjøpte og betalte vi billettene selv... Moralen seiret over fristelsen, men jeg er ihvertfall ærlig og innrømmer at jeg VAR fristet... Og det er jo bare menneskelig eller hur?

vi lånte vekk våre til broren min og dama hans en gang.. men det var fordi det var nær familie og fordi bildene på de gamle kortene var så utydelige...
ei venninne av meg spurte i fjor, men da sa vi nei.. og vi har heller aldri tilbudt oss å låne de vekk..
de er personlige, og man risikerer å miste årskortene om man blir tatt... veldig kjedelig, for de er ikke billige...

Pearl skrev:
Hmm.. Har kommet mange forskjellige meninger i denne tråden ja.. Ser ut som det er delt mellom "nei, aldri - det er å stjele" og "ja, jeg hadde glatt gjort det".. Vet ikke enda selv hvor jeg lander, det frister men moralen og samvittigheten sier nei.. Og det er ikke det at vi ikke har råd å betale for det har vi absolutt - det bare frister å "spare" pengene til f.eks mat/drikke som likevel vil bli kjøpt i parken.. Får se hva vi ender opp med når det nærmer seg... Takk for alle svar iallefall!!!

Da ville jeg nok heller betalt inngang, for så å ha med seg mat og drikke. Det er fullt mulig.
Vi hadde kjøpt med oss en rundstykker og godt pålegg i en kjølebag. Smakte fortreffelig på en av parkens mange rasteplasser:) Da sparte vi også litt penger. Eneste vi kjøpte var hver sin varme vaffel og en kardemommebymatboks til småen. :)

Pearl skrev:
Denne tråden engasjerte visst ja....  Nå har vi vært i dyreparken i går og selvsagt kjøpte og betalte vi billettene selv... Moralen seiret over fristelsen, men jeg er ihvertfall ærlig og innrømmer at jeg VAR fristet... Og det er jo bare menneskelig eller hur?

Naturlig å bli fristet ja. Men jeg personlig syns det er fint dere ikke gjorde det. Greit det koster litt, men dyreparken trenger penger for å holde nivået og tilbudet oppe...

hadde vært veeeldig fristet, men hadde nok ikke turt..

Back
Topp