Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gollemor skrev:
litt-anonym skrev:
Så godt som dyrene har det i den dyreparken, synes jeg ikke det moralske blir så vanskelig.Gollemor skrev:
Hadde det derimot vært en dyrepark med triste forhold, og hvor dyrene var avhengig av hver minste lille krone, da hadde jeg ikke klart å gjøre det :)
Eeh jeg vet ikke om jeg missforstod nå, men mener du seriøst at siden dyreparken i kr.sand bruker så mye penger på at dyrene skal ha det bra så er det greit å låne andres årskort og "stjele" 1200 KR fra de??
Herregud.
Ja.
Det jeg mener er at så lenge jeg vet at dyrene har det tipp topp, og dyreparken går så mye i pluss pga temmelig høye inngangsbilletter, har jeg ikke så store moralske problemer med å låne et årskort. Det var snakk om hva jeg kunne gjort. Ikke hva folk burde gjøre. For meg ville det moralske dukket opp hvis dette var en dyrepark med elendige forhold og økonomi. Da hadde jeg ikke klart det. Jeg hadde heller ikke klart det dersom jeg hadde god økonomi selv.
Det selges vel noen tusen sesongkort i året, og de har nok regnet på hvor mange ganger folk kan bruke det uten at parken merker noe til det økonomisk. Jeg vet av de som kjøper sesongkort til sine ansatte, men som ikke bruker de. Og jeg vet familier som er parken to-tre ganger i mnd hele året. Så jeg tror ikke Julius lider noen nød dersom EN familie velger å låne noen venners sesongkort EN gang.
Så godt som dyrene har det i den dyreparken, synes jeg ikke det moralske blir så vanskelig.Gollemor skrev:
Hadde det derimot vært en dyrepark med triste forhold, og hvor dyrene var avhengig av hver minste lille krone, da hadde jeg ikke klart å gjøre det :)
Hadde det ikke vært navn på de så hadde jeg sett på det som om det var lov å låne de bort. Står det navn på de så er det allefall ikke noe jeg hadde gjort. Tenk om dere blir tatt og hvor dårlige forbilder dere er for barna om dere gjør detLegokloss skrev: