Lolo og veien til tredjeskatten

Godt å høre det går bedre. Jeg har ingen erfaring selv, så ingen svar å komme med. Men vil bare legge ved en god klem❤️
 
Da er blødningen over, så jakten på ny EL kan starte.
Har egentlig gått veldig greit for seg denne aborten her altså. Følelsesmessig kjip såklart, men ikke verre enn at det går greit.

I dag var jeg hos privat gyn og fikk ordnet med prednisolon. Veldig fornøyd med løsningen. Han ville så klart ikke bare gi meg det uten videre, men etter å ha sjekket med ltteraturen og en kompis som driver fertilitetsklinikk, så var han helt enig med meg i min plan. Sånt liker jeg.
Så nå blir det kurer med prednisolon, slik jeg av og til har for sykdommen min, hver 3-4 måned. Da times disse slik at jeg er på rett dose i nedtrappinga ca på ikm. Så fortsetter jeg på 10 mg pr dag til jeg ser om jeg blir gravid den måneden eller ikke.
I pausemånedene så skal jeg starte på 10 mg prednisolon om jeg får positiv test. Blir jeg gravid skal jeg ta denne dosen til og med uke 10, og må ha UL rett etter 6+0.

Nå har jeg fått igjen troen på at vi kanskje skal få en liten minsteskatt!
 
Jeg håper prednisolon kan hjelpe deg! ♡
 
Jeg håper prednisolon kan hjelpe deg! ♡
Ja, det håper jeg og. Og at det kan hjelpe deg. Må jo nesten takke deg også for å sette meg på tanken.
Heldigvis var gyn veldig åpen for dette og sa at mange med autoimmun problematikk ble satt på dette for å lykkes. Så godt at det ikke er sp eksperimentelt også tenker jeg. Dette er brukt og prøvd, og jeg håper det kan hjelpe meg også:)
 
Ja, det håper jeg og. Og at det kan hjelpe deg. Må jo nesten takke deg også for å sette meg på tanken.
Heldigvis var gyn veldig åpen for dette og sa at mange med autoimmun problematikk ble satt på dette for å lykkes. Så godt at det ikke er sp eksperimentelt også tenker jeg. Dette er brukt og prøvd, og jeg håper det kan hjelpe meg også:)

Det er ikke eksperimentelt lenger, men det er ganske nytt. Så det er nok mange leger som ikke har lært om det enda. Godt din gynekolog nå er oppdatert! :)
 
Det er ikke eksperimentelt lenger, men det er ganske nytt. Så det er nok mange leger som ikke har lært om det enda. Godt din gynekolog nå er oppdatert! :)
Han var nok ikke helt oppdatert, for ville ringe meg etter timen, etter han hadde konferert med en kompis-gun som driver spesialisert med infertilitet og prøverøring. Men etter den samtalen var han veldig klar på at jeg veldig gjerne kunne få;)
 
Han var nok ikke helt oppdatert, for ville ringe meg etter timen, etter han hadde konferert med en kompis-gun som driver spesialisert med infertilitet og prøverøring. Men etter den samtalen var han veldig klar på at jeg veldig gjerne kunne få;)

Det var bra at han vil oppdateres! Det er jo dessverre noen leger som ikke godtar nye teorier. Bra at du får hjelp! :)
 
Det var bra at han vil oppdateres! Det er jo dessverre noen leger som ikke godtar nye teorier. Bra at du får hjelp! :)
Ja, veldig bra! Var jo først til gyn på sykehuset forrige uke, og han var ikke lydhør hvertfall. Ville rett og slett ikke høre på det jeg sa. Så VELDIG glad jeg dro til privat gyn i tillegg.
 
Ja, veldig bra! Var jo først til gyn på sykehuset forrige uke, og han var ikke lydhør hvertfall. Ville rett og slett ikke høre på det jeg sa. Så VELDIG glad jeg dro til privat gyn i tillegg.

Oj, ja, da var det veldig bra! Jeg håper virkelig at det er det som skal til for deg nå. :)
 
Da har jeg kommet meg dpo. Trolig ca 2 dpo. Noe som betyr avklaring av denne syklusen før jul, og det passer meg i grunnen veldig bra. IKM ca 22. desember. Så da vet jeg før jula setter inn, samtidig som den dårlige formen trolg venter til omtrent nyåret med å melde sin ankomst. Forhåpentlig vis. Hvis jeg blir gravid da. Har egentlig ikke kjempestor troa, mye mer tiltro til neste syklus som blir med prednisolon.
 
4 dpo, PP11.

4-6 dager til testinga starter.
Pessimist, men håper likevel.

Er i rute til jul. Tror jeg. Så godt som ferdig med pakkene, og pakket inn det meste unntatt til ungene. Har bakt alt unntatt ett slag, og vurderer om det skal bli noe konfekt også.

Men mangler snøen altså! Håper bestilligen går inn før jul, sammen med bestillingen om positiv test;)

Trodde jeg hadde lite testet så telte over i sted;
2 first response
5 cb digital med uker
33 bt strimler

Var visst ikke så lite gitt, hihi :)
 
4 dpo, PP11.

4-6 dager til testinga starter.
Pessimist, men håper likevel.

Er i rute til jul. Tror jeg. Så godt som ferdig med pakkene, og pakket inn det meste unntatt til ungene. Har bakt alt unntatt ett slag, og vurderer om det skal bli noe konfekt også.

Men mangler snøen altså! Håper bestilligen går inn før jul, sammen med bestillingen om positiv test;)

Trodde jeg hadde lite testet så telte over i sted;
2 first response
5 cb digital med uker
33 bt strimler

Var visst ikke så lite gitt, hihi :)
 
Hmmm... Lurer på om jeg heller er 1 dpo jeg...?
Tok EL test som var positiv for 6 dager siden, negativ (veldig) for 5 dager siden, derfor antok jeg EL da.
Men så fikk jeg litt symptomer på EL i går, så tok ny test da. Sterk, men absolutt ikke positiv... Men tok jo ikke test mellom den negative for 5 dager siden og den testen jeg tok i går.
Må vel bare leve i uvisst enn så lenge. Tar utgangspunkt i at jeg er 5 dpo med tanke på å starte testinga. Må nesten det pga å få startet fort opp med presnisolon om vi er så heldige. Så får jeg heller ha dette på minnet om det er både negativ test og ingen mens på/etter ikm...
 
8 dpo (tror jeg hvertfall. Kanskje. ) og første test er svidd av. En ytterst svaaaaak skygge, som sikkert bare er innbilling fra min side.
Får ta en ny i morgen før jeg avgjør helt hva jeg mener om dagens test.
Spennende uansett å være i teste land.

Legger med bildet, mest for min egen del til senere.
PP11, 8 dpo, konsentrert ettermiddag, uredigert;
ImageUploadedByBV Forum1418934802.147965.jpg
 
Jeg skimter en strek. Håper den blir sterk og fin dagene fremover!! :)
Hmm... Da er det ikke bare jeg som innbiller meg det, eller har streksyn da. Og vips ble jeg et par hakk mer spent på morgendagens test!!
 
Fra i dag tidlig (tørket), 9dpo;
ImageUploadedByBV Forum1419000933.811956.jpg


Tatt nå nettopp, fremdeles 9 dpo, bilde tatt etter 5 min;
ImageUploadedByBV Forum1419001034.357766.jpg


Ikke særlig optimist. Hadde tydelig men ultrasvak strek på samme tid sist.
I beste fall er jeg bare 5 dpo i stedet.
 
Og ettermiddagstest tørka;
ImageUploadedByBV Forum1419015606.744861.jpg


(Og den observante vil se det er to ulike tester, men mista første i gulvet så den ble bøssete, så hadde heldigvis ikke helt ut urinen. Men den fikk jeg ikke tatt 5-min-bilde av for da holdt jeg på med andre ting)
 
Jeg ser jo at det ikke vises, den ultrasvake streken jeg ser her. Men hadde jeg ikke visst hvor den skulle vært hadde jeg nok sikkert ikke sett den.
Så er nok bare tull denne gangen også, som så mange PPer førut.
 
Dagens test må man virkelig ha lupe formå se skyggen, så da var det bare tull denne gangen. Med mindre jeg er 6 dpo i dag, og ikke 10 dpo.
Tipper mens kommer på mamdag.
Men da blir det oppstart på presnisolon i jula og nytt mot neste pp!
 
Back
Topp