Lolo og veien til tredjeskatten

Veldig bra stigning :) Jeg skjønner hvorfor du er nervøs, men dette ser helt flott ut Lolo❤️ hva med å unngå kveldstester? Det er mye lettere å sammenligne når de er tatt på noenlunde samme tid :) (og så må jeg legge til som du jo vet, husk at variasjon i fargestoff og urinkonsentrasjon har mye å si) :)

Og min fra 15 DPO så veldig lik ut!
Skal unngå kveldstester nå. Og heller ikke morgentest i morgen. Da blr det være stigning mandag, så får jeg se om jeg brenner en digital da...
Betryggende å høre at din så ca lik ut.
 
Jeg synes den siste testen ser veldig fin ut jeg, det er jo klar stigning :) Du er gravid ;) Skjønner godt at det er vanskelig, men prøv så godt du kan å slappe av og nyt det ❤️
Den siste testen ser fin ut. Må bare kassere de to forrige og late som jeg ikke har tatt de tror jeg.
Skal prøve slappe av nå.
 
Jeg har bedt om å få flytta dagboka til Februar 2016 sitt dagbokforum. Så får vi se hvor lang tid det tar.

Jeg fikk så lyst på taco etter å ha lest om fredagstacoen i boka til Sara, så nå har jeg imponert meg selv med å gidde å lage det til bare meg og ungene;) ble en litt forenkla utgave da, men funket for oss alle.

Nå gleder jeg meg bare til ungene legger seg så jeg kan legge meg også. Gjeeeeesp.
 
Åhh, jeg skulle også orka å lage det til bare meg og ungene...

Vel, dersom kjøkkenet er litt mer tilgjengelig, så kanskje neste gang.

Denne uka het var unntakstilstand.
 
Jeg kutta vesentlig ned på utvalget altså Sara. Litt sånn nød-taco, med det ungene synes er best. Men det ble godt, selv om det såklart er enda bedre med alt til. Det får bli når mannen kan bidra med noe.

Unntakstilstand ja. Det har vi hatt siden påske. Bare at her er det jeg som har stått for den. Har dog tatt med fri hver ettermiddag for å fylle den enda viktigere rollen enn jobb-rollen; nemlig mammarollen
Nå må det derimot bli slutt på å jobb sene kvelder og tidlige morgener kjenner jeg. Allerede er trøtta enorm. Hvordan det i praksis skal løses er jeg derimot ikke sikker på. Jeg jobber normalt tidlig hver morgen og to kvelder selv når deg er normal arbeidstid... All fornuft sier at jeg må jobb maks 80% stilling, men kjenner at terskelen for sykemelding pga trøtte er enormt høy...
 
Greia hos oss var at stekepanna måtte vaskes, det var det ikke plass til å gjøre, og vasken er over søpla der noe var så surt at jeg ikke orket være der.

Taco uten kjøttdeig er ikke noe særlig.

Men nå har mannen tatt ut det sure og vasket opp, så da er det bedre tider.

Vi har hatt unntakstilstand pga at mannen jobber mye siden september, og kjøkkenet er egentlig hans ansvar. Men jeg har holdt det ganske levelig for det meste. Nå som jeg bare sover....

Ja, sykemelding for trøtte sliter jeg også med å godta at alle mener jeg bør ha... Jeg er jo ikke syk!!! (bare jobber ikke alle timene mine og går mye i minus fordi jeg sover det bort...)
 
Ja da hadde ikke jeg giddet taco heller, hehe!
Bra mannen har fiksa opp nå.

Jeg har satt igjen oppvask og søppel til mannen selv jeg, men jammen har jeg gjort nok annet her nå.

4+2 i dag og fremdeles veldig gravid. Sist tror jeg det må ha snudd ca 4+4/5 i utvikling. Fikk 2-3 på cbd på 4+6, og så 1-2 på 5+0, med blødnkng 5+3.
Spent på kommende uke med andre ord.

I morgen skal jeg få målt hcg siden jeg likevel skal til legen. Spent på svaret. Kommer til å be om å få ta prøve på onsdag også, for å se stigning. Forhåpentligvis stigning hvertfall.

Har to cbd med uker liggende i skuffen, og første ryker i morgen tidlig. Fikk 1-2 på 3+4, så kanskje jeg får 2-3 i morra (4+3)? Har et håp hvertfall, men blir ikke deppa om den fremdeles sier 1-2.
Har i tillegg 4 stk tester på vei i posten, så de håper jeg å kunne bruke for å jakte på 3+. Det fikk jeg jo aldri oppleve sist...
 
Ja, sykemelding for trøtte sliter jeg også med å godta at alle mener jeg bør ha... Jeg er jo ikke syk!!! (bare jobber ikke alle timene mine og går mye i minus fordi jeg sover det bort...)
Det er nettopp det. Man er jo ikke syk. Kommer derimot kvalmen i tillegg er det litt annerledes synes jeg. Men bare trøtt - det er ikke syk.
Samtidig - normalen for meg er at jeg ikke får tid til mer enn 5-6 timers søvn i døgnet. Det går ikke nå kjenner jeg.
Hadde helt glemt hvor overmannende denne trøtta er jeg altså. Noe helt annet enn å være vanlig trøtt...
 
Det er jo ikke "bare trøtt" det er en helt spesiell situasjon.

Jeg hentet unger, gir dem enkel middag, legger meg, og de vekket meg når de burde vært ferdig med kveldsmaten.

Jeg sitter på jobb og merker at jeg stirrer inn i skjermen og ikke vet hva jeg gjør på, jeg er på vei til å sovne der jeg sitter.

Dette er ikke normalt. Ikke syk. Men ikke normalt på noen som helst måte. Det er spesielt. Fordi vi er gravid. Jeg er en måned og vel så der lenger enn deg, 9+6 i dag, og fortsatt like lammende trøtt, bare blitt mer og mer egentlig. Det går snart ikke lenger. Jeg har brukt opp all den plusstiden jeg hadde etter årsoppgjøret, nå går jeg snart på minus... Og jeg klarer det bare ikke, jeg har ikke sjangs til å jobbe det inn. Jeg sover.
 
Det er jo ikke "bare trøtt" det er en helt spesiell situasjon.

Jeg hentet unger, gir dem enkel middag, legger meg, og de vekket meg når de burde vært ferdig med kveldsmaten.

Jeg sitter på jobb og merker at jeg stirrer inn i skjermen og ikke vet hva jeg gjør på, jeg er på vei til å sovne der jeg sitter.

Dette er ikke normalt. Ikke syk. Men ikke normalt på noen som helst måte. Det er spesielt. Fordi vi er gravid. Jeg er en måned og vel så der lenger enn deg, 9+6 i dag, og fortsatt like lammende trøtt, bare blitt mer og mer egentlig. Det går snart ikke lenger. Jeg har brukt opp all den plusstiden jeg hadde etter årsoppgjøret, nå går jeg snart på minus... Og jeg klarer det bare ikke, jeg har ikke sjangs til å jobbe det inn. Jeg sover.

Sånn var jeg med datteren min også. Man er ikke bare vanlig trøtt. Men som du skriver man klarer så vidt å holde øynene åpne. Selvom man sover flere timer på dagen så sovner man kl 21 på kvelden og sover hele natten.
 
Jeg tenker jo helt klart at DU er innenfor sykemeldingsgrunn Sara!
For MEG SELV tenker jeg helt annerledes. Selvom jeg hadde vært i dine sko... Hvorfor er det så vanskelig å selv følge de råd man ville gitt andre?

Det er ikke å være syk å være trøtt. Det er ikke å være syk å være gravid.
Men likevel, det skjer mye med kroppen, ikke rart man er utslått...

Jeg skal gi dette denne uka her. Går det ikke så må jeg finne en alternativ løsning. Går det som tidligere vellykka svangerskap, så kommer kvalmen halsende når vi nærmer oss 5 uker, og blir bare verre og verre til uke 8-9. Da er den stabilt ille til rundt uke 14 sånn ca. roer seg da gradvis, men blir ikke borte før uke 16-17-18... I så fall er det utopisk å klare den intensiteten som forventes på jobb for tiden.

Bare å krysse fingra og håpe at jeg klarer å holde ut til vi hår ut i ferie, når jeg er 8+5...
 
Sykemelding skal jo også gis dersom legen mener at det er risiko for at man kan bli syk. Forebyggende. Om man sliter seg ut så er det risiko for å bli syk på ordentlig. Da er det bedre med delvis sykemelding pga trøtthet nå. Jeg synes dere skal legge vekk flink-pike begge to. ;)
 
Signerer Lykkeliten, legg bort flink pike syndromet og tenk på dere og mageboeren! Det er baren snakk om en brøkdel av arbeidslivet! :)
 
Sykemelding skal jo også gis dersom legen mener at det er risiko for at man kan bli syk. Forebyggende. Om man sliter seg ut så er det risiko for å bli syk på ordentlig. Da er det bedre med delvis sykemelding pga trøtthet nå. Jeg synes dere skal legge vekk flink-pike begge to. ;)
Ser hva du mener. Og råder lett andre til det samme... Men så var det når det gjelder en selv...

Saken er den at jeg har kjørt meg innmari hardt de siste månedene, så enkelte rundt meg har vært redd for at jeg snart kommer til å gå på en smell. Så sånn sett kan en sykemelding lett kamufleres under det. Det gjør det litt lettere. Faktisk. Men vi får se.
Har bestilt legetime til fredag førstkommende. Trenger henvisning til ekstra oppfølging på Riksen, og den haster det å få avgårde. Så da kan jeg se hvordan formen utvikler seg utover uka, og hvor jeg får til å jobbe. Så får jeg og legen ta en prat om en plan fremover da. Er planen nå hvertfall.
 
Signerer Lykkeliten, legg bort flink pike syndromet og tenk på dere og mageboeren! Det er baren snakk om en brøkdel av arbeidslivet! :)
Det er bare snakk om en liten del av arbeidslivet. Men det er snakk om tredje gang på ikke alt for mange år. Første svangerskap jobbet jeg i praksis ikke, andre jobba jeg vel ca halve tiden jeg var gravid... Så vil gjerne jobbe mer denne gangen!
 
Ser hva du mener. Og råder lett andre til det samme... Men så var det når det gjelder en selv...

Saken er den at jeg har kjørt meg innmari hardt de siste månedene, så enkelte rundt meg har vært redd for at jeg snart kommer til å gå på en smell. Så sånn sett kan en sykemelding lett kamufleres under det. Det gjør det litt lettere. Faktisk. Men vi får se.
Har bestilt legetime til fredag førstkommende. Trenger henvisning til ekstra oppfølging på Riksen, og den haster det å få avgårde. Så da kan jeg se hvordan formen utvikler seg utover uka, og hvor jeg får til å jobbe. Så får jeg og legen ta en prat om en plan fremover da. Er planen nå hvertfall.

Det er ikke kamuflasje, det er forebyggende sykemelding og det har fastlegen ansvar for! Om man tenker over det så vil det jo faktisk ofte bli mer kostbart for alle (samfunnet, jobben, familien, seg selv og kroppen) om man presser seg for langt. Det kan jo i verste fall bli ille og mer langvarig, og når du er gravid i tillegg så er det jo ekstra viktig å ta vare på seg selv. :) Veldig bra at du skal til legen.
 
Det er ikke kamuflasje, det er forebyggende sykemelding og det har fastlegen ansvar for! Om man tenker over det så vil det jo faktisk ofte bli mer kostbart for alle (samfunnet, jobben, familien, seg selv og kroppen) om man presser seg for langt. Det kan jo i verste fall bli ille og mer langvarig, og når du er gravid i tillegg så er det jo ekstra viktig å ta vare på seg selv. :) Veldig bra at du skal til legen.
Har hvertfall tatt første skritt med å bestille første ledige time. Så får vi se an uka, hva som skjer på den timen;)
 
Jeg har første legetime i morgen, men det er fordi jeg ringte og sa "jeg er gravid, så jeg må ha time til kontroll" og hun svarte "javel, det tar vi uke ti, det blir den uken det da, da har vi disse timene ledige..." også valgte jeg den som var først på dagen for å slippe å gå fra jobb, det er så langt fra jobb til legen, jeg kommer heller sent, sparer tid på det.
men jeg har notert meg på motatlappen jeg har på mobilen at jeg skal se om jeg tar opp dette tema også. Vi får se.
 
Back
Topp