Liten søster eller bror?

PP2 - CD 29 - GRAVID

:smiley-bounce016

Jeg fikk positiv test (25 mlu) i dag! Rosa babystrek!

Skal bekrefte med flere og digital i løpet av helga! Dette forklarer jo hvorfor jeg plutselig har blitt så innmari trøtt, selv om frøkna sover bedre!
 
Glemte å legge ved dagens test.

IMG_20200604_074148.jpg
 
Måtte bekrefte med digital test idag, men glemte helt å ta en strimmel (for å sjekke stigning). Får prøve en senere!

Sist gang kom morgenkvalme tidlig, mens nå er det trettheten og murringer nede i magen som er mest merkbart. Tror kvalmen kommer etter hvert. Har antydninger innimellom, nemlig.

En ting til som er forskjellig fra sist, er et stort ønske om å dele nyheten med de nærmeste. Sist ønsket jeg å vente til vi hadde fått koset oss med nyheten noen uker. Får se hva vi blir enige om.

IMG_20200606_063330.jpg
 
Jeg kjenner også veldig på det å dele det tidlig denne gangen. Mest fordi jeg gleder meg sånn til å fortelle det til barna, og når det først er gjort, så må vi være OK med at alle andre vet det også. Og ikke minst fordi jeg hadde hypermesis sist og jeg vil heller at folk vet om at jeg avlyser eller holder sengen fordi jeg er gravid og ikke fordi jeg ikke vil gjøre ting.

Hvor tidlig delte dere det sist? Vil begge dere dele det tidlig?
 
Jeg kjenner også veldig på det å dele det tidlig denne gangen. Mest fordi jeg gleder meg sånn til å fortelle det til barna, og når det først er gjort, så må vi være OK med at alle andre vet det også. Og ikke minst fordi jeg hadde hypermesis sist og jeg vil heller at folk vet om at jeg avlyser eller holder sengen fordi jeg er gravid og ikke fordi jeg ikke vil gjøre ting.

Hvor tidlig delte dere det sist? Vil begge dere dele det tidlig?

Skjønner godt at du gleder deg til å fortelle barna det! Her er frøkna for liten til å forstå helt.

Vi delte det med nærmeste familie rundt uke 8-9 sist, tror jeg, og så jobb og resten av verden i uke 12. Denne gangen kan det hende vi må dele med mine foreldre tidligere, fordi vi bor hos dem midlertidig... Samboer ønsker virkelig ikke det. Han vil vi skal fortelle alle det så likt som mulig, for han er livredd for at mamma skal avsløre noe med et uhell (delta i konkurranse på Facebook og skrive at hun ønsker i str 56 til barnebarn nr 2...). Han vil også fortelle til sine ansikt til ansikt. Det skjønner jeg. Så vi øå nesten se an... Men vi har fortalt til en nær venn hver, som vi vet holder tett. Så har vi i det minste én å dele med.
 
Skjønner jo engstelsen hans, for det er så fort gjort å glemme seg i en sånn situasjon. Og man tenker jo ikke over at andre på fb kan se det feks. Så det har jeg forståelse for. Blir spennende å se hva dere blir enige om :)
 
Skjønner jo engstelsen hans, for det er så fort gjort å glemme seg i en sånn situasjon. Og man tenker jo ikke over at andre på fb kan se det feks. Så det har jeg forståelse for. Blir spennende å se hva dere blir enige om :)

Vi har bestilt en body det står "jeg skal bli storesøster" på, og den kom i dag, så nå er vi klare til å avsløre. Vi velger å vente så lenge vi klarer, og forteller når vi må (hvis jeg begynner å slite med kvalme f. eks).
 
5+0

Jeg er så oppblåst at jeg allerede ser gravid ut! :bored: Vi er ikke klare for å dele nyheten ettersom vi bil at alle skal få vite det så samtidig som det går an å få til ansikt til ansikt, så det passer jo dårlig... Mange av buksene er for trange og jeg har lite klær som skjuler magen... Siden jeg er så tynn som jeg er, så synes det så himla godt!
 
Vi har bestilt en body det står "jeg skal bli storesøster" på, og den kom i dag, så nå er vi klare til å avsløre. Vi velger å vente så lenge vi klarer, og forteller når vi må (hvis jeg begynner å slite med kvalme f. eks).

Så stas! :) Det er moro da. Jeg har tenkt litt på det med t-shirts til våre, men det blir fryktelig dyrt (blir opp mot 1500-2000 kr bare for fire t-shirts:eek:) - da tenker jeg vi dropper det o_O Hvor bestilte du fra? Jeg sjekket på Ebay, vet ikke om det er så mye rimeligere et annet sted hvor jeg kunne fått det raskere.

Jeg kan også skimte en bitteliten mage (tror jeg er 4+4 i dag). Den vanlige jeansen blir ubehagelig å ha på når jeg sitter, så jeg åpner knappen når jeg sitter stille. Men trenger ikke mammaklær enda altså, hehe, er bare kanskje ikke så rart at magen kommer raskere med nummer 3 ;)
 
Så stas! :) Det er moro da. Jeg har tenkt litt på det med t-shirts til våre, men det blir fryktelig dyrt (blir opp mot 1500-2000 kr bare for fire t-shirts:eek:) - da tenker jeg vi dropper det o_O Hvor bestilte du fra? Jeg sjekket på Ebay, vet ikke om det er så mye rimeligere et annet sted hvor jeg kunne fått det raskere.

Jeg kan også skimte en bitteliten mage (tror jeg er 4+4 i dag). Den vanlige jeansen blir ubehagelig å ha på når jeg sitter, så jeg åpner knappen når jeg sitter stille. Men trenger ikke mammaklær enda altså, hehe, er bare kanskje ikke så rart at magen kommer raskere med nummer 3 ;)

Jeg bestilte fra sprellefant.no. De har t-skjorter med samme tekst eller "verdens beste storesøster/-bror" til 199,-. Vet ikke om størrelsen matcher det du må ha da. Fikk den på under en uke.

Moro! Jeg trenger heller ikke mammaklær, men må finne en måte å skjule på med mine vanlige klær... I 3 til 4 uker, hvis vi klarer!
 
Jeg bestilte fra sprellefant.no. De har t-skjorter med samme tekst eller "verdens beste storesøster/-bror" til 199,-. Vet ikke om størrelsen matcher det du må ha da. Fikk den på under en uke.

Moro! Jeg trenger heller ikke mammaklær, men må finne en måte å skjule på med mine vanlige klær... I 3 til 4 uker, hvis vi klarer!

Takk for tips, skal sjekke det ut :)
Ja, jeg håper også at jeg klarer å skjule det noen uker til, hvertfall til bekjente. Har veldig lyst å fortelle det til barna etter TUL om 2,5 uke. Må bare vente og se hva som skjer der først.
 
6+1 uker på vei og oppblåst! Trøtt, fryser og tisser i ett sett. Ellers lite symptomer.

IMG_20200619_200605.jpg
 
8+3
Vi hadde legetime da jeg var 7+0 på vei, fordi jeg ble bedt om å komme mellom uke 6-8 med forrige. Men, nytt legekontor denne gangen og hun skjønte ikke hvorfor jeg kom så tidlig. De starter med kontroller i uke 12 fordi de fleste aborter har skjedd innen da, så... Litt lite hyggelig å bli møtt sånn. Men hun tok noen målinger jeg ba om, og jeg har lav blodprosent, lavt jernlager og lav B12. Fikk beskjed om å regulere det gjennom kosten, og det er sannelig ikke enkelt for frøken kresen melkeallergiker... Jeg er enormt sliten, sover mye og har null overskudd.

Jeg gleder meg veldig til TUL 24. juli og synes ikke dagen kommer fort nok. Jeg kjenner "boblinger" og en form for bevegelse som jeg kjente sist, bare kort tid før de første sikre bevegelsene (og det var allerede i uke 14 med nr. 1). Spennende!
 
9+1

I går ettermiddag oppdaget jeg en blødning, med en del friskt blod. Ringte legevakt og fikk komme inn. De tok blodprosent, blodtrykk (ganske høyt) og puls. Ble nektet ultralyd, og fikk beskjed om å bare se det an og ta kontakt om det ble kraftigere, jeg fikk smerter eller feber. Og så skulle jeg følge opp med hcg hos fastlege.

Kontaktet fastlege i dag. Jeg fikk komme inn med en gang til blodprøver, hcg, urinprøve, blodtrykksmåling (helt fint) og jeg fikk ultralyd! Riktig nok av en lege som ikke helt visste hva han gjorde, men det var litt betryggende å bli tatt på alvor. Han trodde han så hjertelyden, men målte fosteret til uke 7 (ca 9mm). Håper han har målt feil og at alt er i orden, at det faktisk var hjertelyden.

Jeg gikk helt i kjelleren i går. Så for meg det verste. Men nå tror jeg at blødningen stopper, jeg føler meg roligere og tryggere. Kanskje det går bra likevel?
 
9+1
I går ettermiddag oppdaget jeg en blødning, med en del friskt blod. Ringte legevakt og fikk komme inn. De tok blodprosent, blodtrykk (ganske høyt) og puls. Ble nektet ultralyd, og fikk beskjed om å bare se det an og ta kontakt om det ble kraftigere, jeg fikk smerter eller feber. Og så skulle jeg følge opp med hcg hos fastlege.

Kontaktet fastlege i dag. Jeg fikk komme inn med en gang til blodprøver, hcg, urinprøve, blodtrykksmåling (helt fint) og jeg fikk ultralyd! Riktig nok av en lege som ikke helt visste hva han gjorde, men det var litt betryggende å bli tatt på alvor. Han trodde han så hjertelyden, men målte fosteret til uke 7 (ca 9mm). Håper han har målt feil og at alt er i orden, at det faktisk var hjertelyden.

Jeg gikk helt i kjelleren i går. Så for meg det verste. Men nå tror jeg at blødningen stopper, jeg føler meg roligere og tryggere. Kanskje det går bra likevel?
Hvordan går det?
 
Det går bra. Jeg har ikke hatt tegn til mer blødning. Likevel klarer jeg ikke roe meg helt og er redd ultralyden 24. juli vil vise en MA. Tror jeg vil føle meg tryggere etter den, hvis alt er bra da. Er 11+1 da.
 
10+2

Kan det være bevegelse jeg kjenner allerede nå? Det er fryktelig tidlig og grunnet blødningen jeg hadde, tør jeg ikke helt å håpe på det. Jeg prøver å ikke ha for store forhåpninger før ultralyden 11+1. Men... Jeg har ved to anledninger kjent helt tydelige bevegelser, lik de jeg kjente de første gangene med eldste. Da var jeg 14 uker.
 
10+4

Ny blødning. Gammelt blod denne gangen. Det startet i går kveld, og har ikke gitt seg. Som jeg har nevnt før, er jeg livredd for at det kan være en MA. Samtidig som jeg kjenner noe som ligner bevegelse fra lille. Jeg tør ikke være for optimistisk, og er engstelig så det holder. Ultralyd på fredag...
 
11+1

Endelig vår tur med tidlig ultralyd! Jeg har vært så redd, og kjente godt på det når jeg ventet på timen. Men alt er bra med den lille, og livmortappen er lukket. Lillebror viste frem hele stasen, og selv gynekologen mente det ikke var noen tvil om kjønn, enda så tidlig som det er. Det var en ekstremt aktiv, frisk og rask liten tass som ble målt til 11+4. Anslått termin 8. februar.

IMG_20200724_130304.jpg

Storesøster på 19 mnd ser at dette er en "bebi", peker på magen og sier "bebi", og gir den suss og kos! Lykke :Heartred
 
Fortsetter i samme dagbok, nå når vi er i gang med prøvingen på nummer tre.

Jeg hadde en del symptomer i dpo-land i første prøveperiode, men kun skyggestreker på tidligtester. Og TR kom flere dager før forventet.

Nå er vi på cd8 i PP2. Veldig spent på hvor lang tid det tar denne gangen :)
 
Back
Topp