LillTrilles Dagbok;)

LillTrille

Glad i forumet
Ahh endelig har vi bestemt oss for å prøve å få barn:) Vi har hatt mange tanker rundt det i mange år, men det har liksom aldri passet i forhold til jobb og utdannelse.. Men nå er vi klare for DEN store oppgaven her i livet:)
 
Min samboer har veldig trua på at dette vil gå fort, i og med vi ble gravide etter en natt sammen ( den eneste gangen uten prevangsjon...) for 6 år siden. Dette endte i en SA før vi fikk bestemt oss.
Men jeg for min del er ikke helt sikker på dette, men det vil jo tiden vise. Spennnende tid i møte;)
 
Min søte nabo tipset meg om denne siden, som til nå har gitt meg mange svar jeg har lurt på;)
 
Gleder meg til å se hva tiden vil vise;) Og tvi tvi til alle dere andre som prøver å bli gravide!!;)
 
Takk, takk og tvi, tvi selv!![:)]

Gratulerer med dagbok! Gleder meg til å følge deg[:D][:D]
 
Tenkte jeg kanskje skulle skrive litt om hvem vi er i dag;)
Jeg er ei jente på 27 år og samboern er 30 år ( eller 20-10 år som han liker å si det;).
Vi jobber i reddningstjenesten, jeg som ambulansearbeider og han som politimann. Så vi har nok og drive med;) Vi har to puser som er våre "barn".
 
Vi bor i ett knall sameie der det omtrent bare er småbarnsfamilier og dermed en haug av barn som leker og ler hele dagen. Føler selv dette er en trygghet i og med vi ikke har noen barn fra før;;) Og vi har god familier på begge sider som er veeeeldig klare for barnebarn osv.. hehe det vanlig presset hehe;)
 
Ellers så liker vi friluftsliv og alt som er gøy:)
 
Ser det er mange spennende dagbøker jeg kommer til å følge med på;;) Gleder meg til å se hvordan det går med dere;)
 
Så gøy;) Hvordan tenker du i forhold til å gå gravid osv med den hverdagen vi har det da? Vi  har jo enkle døgn vi da, men mye turer;) Med mye løft og enkelte risiko pas..
 
 
I det siste har jeg følt meg svimmel og noe kvalm ( brekker meg kunn noen ganger men har ikke kastet opp), dette kommer noe i bølger... Håper dette er tegn på noe posetivt og ikke noe omgangsyke hehe;;) Jeg spiste yndlings pottisen min her om dagen , og den smakte ikke som vanlig...
Håper jeg ikke går i symptomfella;;)
 
 
Her hos oss har det hvert begge deler, at de går rett ut i sykemelding eller jobber til de ikke får på uniformene (str 60 og oppover) ;) Jeg jobber i ett distrikt der det er mye dop, psykiatri osv så jeg føler at jeg ikke bare kan tenke på meg lengre.. Også har jeg en nedsatt nyrefunksjon som kan gjøre svangerskapet litt tøft;) Har jo tenkt litt på amk, men de har ingen ledige plasser der nå;)
KAnskje jeg kan få undervis mere eller no;)
 
I dag tidlig klarte jeg ikke å vente lenger med å ta en test;) Den var negativ da jeg hadde venta de 3 minuttene,men da je kom tilbake etter ca 30 min eller noe så var den posetiv. Er det sånn at den har slått ut seint pga lavt hormon nivå da eller har den rett å slett ligget for lenge? Noen som har noe erfaring med dette?? Visste liksom ikke helt hvordan jeg skulle reagere hehe;)
 
Da var det fire dager frem til 1. mens dag og testen var negativ. Men jeg har fortsatt ett lite håp siden jeg fikk så seint utslag på den forje testen:) Håper jeg inderlig....
 
Samme skjedde i dag som for 2 dager siden.. Testen fikk en liten strek etter at den hadde tørket;) I dag føler jeg meg helt grei:) TEnkte meg ut på en liten gå tur.. Nyte det grå været blæ hehe
 
Kanskje mine Hcg hormoner er så bedaglige at de ikke gidder å vise seg før hehe;) Hater å vente men det er vel en del av gamet hehe
 
Hmm nå kjenner jeg litt små stikking i nedredel av magen.. blæ håper ikke tr er på vei.. grrr
 
I dag gikk jeg av jobb kl 8. Også bare det rett ned i garasjen for trening på KIA bilen fra norsk luftambulansen. Følte meg veldig groggy , men sto alt med glans;;) Har ikke rukket å ta noen test i dag, men føler på kroppen at kanskje TR er rett rundt hjørnet... Dritt men det er bare å prøve igjen;;)
 
Jeg har ikm i morgen;)
JEg har fagbrev og trinn 3 ja.. Driver å skal søke på paramedic.. men trur nok ikke jeg kommer inn der på en stund hehe..*Men det er jo lov å prøve;). Utrolig hvor vanskelig det er  å bare få en dato hehe med tanke på oppkjøring. Jeg hadde ett veldig tr smerter lignende i går og i dagtidig men gått tilbake nå , så det blir jo spennende å se hva som skjer;) 
 
Nå er jeg spent her :-) Blir det noe positiv test eller? HVis ikke så kan du joine meg i juni-terminklubben for dit SKAL jeg :-P
 
Gratulerer Hønsa;;) Så koselig;) Men testen min var negativ i dag gett så her får det humpes for harde livet hehe;)
 
Trinn1 er vel uten fagbrev, trinn2 fagbrev, trinn3 dag har man fagbrev med medisinsk deligering. Jeg jobber i indre østfold ( stasjonen ble skrevet om i siste amb.forum;;) Stor trives der;;)  Vi har jo kommet godt i gang med videre utdanningen her nede, men det går på ansinitet som regel for å komme inn på paramedic. Så det blir nok en stund til;) Vi har jo også ett ktav om å ha Phtls (prehospital lifesupport) og Amls (advansed medical lifesupport)..  Har du jobbet lenge i amb?
 
Du har heelt rett;;) Håper jo ikke TR kommer, men kjenner heller ingen Symptomer på noe hehe Vi får se hva tiden viser;;) Har en liten følelse jeg har gått i symptomfellen hehe;)
 
Har du fått tatt noen ny test eller?
 
 
 
 
I dag gikk jeg av fra døgnvakt igjen..Har litt mensen lignende smerter i dag igjen.. er 2 dager over ikm og håper fortsatt litt på at tr ikke skal komme da, men det føles litt som om den er rett rundt hjørnet..
 
Back
Topp