Lille nurket <3

Babyen min var 2050 gram ved fødsel i uke 35+2. Det er også litt lite. De estimerte 2300 gram på UL før de startet fødselen, så bommet litt da ;) Eneste som er litt slitsomt med liten baby er at den krever mye mer mat. Så blir mating døgnet rundt ;) Men går du til termin så er jo ikke det no problem ;)

Takk. Kjekt å vite. Blir spennende å se når lille nurket vil ut. Har ingen tegn enda. Full aktivitet her. Hehe.

Oi. Når jeg ser på kalender er det i dag 2 uker til mens-termin. Oioi. Men ul termin er 2 dager etter da. Spennende å se hva som stemmer mest.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

38+3
Jippi. 2 uker til termin. Torsdag om to uker er dagen. Jeg er veldig nysgjerrig på når lille vennen vil ut.

I dag har jeg vondt på høyre side av magen oppe i navlehøyde. Aner ikke hva det kan være. Er vel nerver i klem kanskje.

38+5

Over tolv. Energi til tusen. Ryddet leiligheten og lurer på om jeg skal legge meg eller ei. Begynte å lure nå også for magen er ikke helt på lag. Men var nok lunsjen som var rar. Spiste bufe på mr Hong i dag så var vel uvant kanskje..

Jeg har kjøpt sengekant på KID og det sto at den skal vaskes først. Seff gjorde jeg det men den kan ikke tar i tørketrommel står det. Men ut av vaskemaskinen kommer en remse med baller. Åååh. Gnei de utover inni foret der og håper på det beste. Vil bruke den og ikke måtte dra i butikken og klage. Utålmodig på å få ferdig rommet.

Jeg er så glad. Foreldrene mine har gitt meg stellekommode i dag. Og jeg har henta meg stol til barnerommet. Kosestolen. Hihi. Nå blir rommet ferdig i morgen. Gleder meeeeeeg.! Klistre wallstickers og montere møbler! Jippi. Nå kan bare baby komme

Uke 39+1. I dag er jeg så tung og sliten i kroppen. Litt slitsomt vil jeg si. Nå for øyeblikket og siste timen har jeg hatt nye følelser nedi bekkenet. Som blanding mellom dårlig mage og menssmerter. Kanskje noe som modner seg. Spennende. Da får jeg se hva de neste timene og dagene bringer. Jeg plukket bær og fikset barnerom på lørdag og jeg har ennå ikke kommet meg siden det. Bekkenet verker i korsryggen, kroppen er sliten og jeg er trøtt. Kroppen min skriker etter hvile vil jeg tro. Opplading.

Uke 39+1. I dag er jeg så tung og sliten i kroppen. Litt slitsomt vil jeg si. Nå for øyeblikket og siste timen har jeg hatt nye følelser nedi bekkenet. Som blanding mellom dårlig mage og menssmerter. Kanskje noe som modner seg. Spennende. Da får jeg se hva de neste timene og dagene bringer. Jeg plukket bær og fikset barnerom på lørdag og jeg har ennå ikke kommet meg siden det. Bekkenet verker i korsryggen, kroppen er sliten og jeg er trøtt. Kroppen min skriker etter hvile vil jeg tro. Opplading.

Da må du hvile!!! Kroppen min har prøvd å si fra at jeg skal hvile også, men hadde så mye prosjekter hele tiden, og nå er jeg syk, og har ikke noe valg når det gjelder å hvile. Anbefales IKKE å bli syk nå...

Da må du hvile!!! Kroppen min har prøvd å si fra at jeg skal hvile også, men hadde så mye prosjekter hele tiden, og nå er jeg syk, og har ikke noe valg når det gjelder å hvile. Anbefales IKKE å bli syk nå...

Ok. Var det jeg mistenkte også. Ble så skjelven og småkvalm av ubehagelighetene i sta så tar det med ro. Hvordan er det med eg nå?

Huff.. Ta vare på deg selv og ta det litt med ro. Ingenting som må gjøres nå om dagen. Å være i uke 39 er unnskyldning god nok for å la huset stå, avlyse avtaler etc.. Jeg prøver å finne balansen mellom å holde meg i såpass aktivitet at jeg ikke blir rastløs og utålmodig og samtidig prøve å høre på rådet om at vi visstnok skal hvile disse dagene;)

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

39+2

I dag har vi vært på ny vektkontroll på sykehuset... Litt overraskende resultat... Noen har målt litt feil engang eller så har lille nurket vårt vokst veldig siste to ukene. Nå er vekta på ca 3480 g. Det er normalen.. Men nå er h*n stor nok og kan komme ut syns jeg. ;) <3

Som sagt mye nye følelser i kroppen, nye vondter og magen virker som den har sunket og er ofte hard.. Så nå skjer det vel snart?

39+2

I dag har vi vært på ny vektkontroll på sykehuset... Litt overraskende resultat... Noen har målt litt feil engang eller så har lille nurket vårt vokst veldig siste to ukene. Nå er vekta på ca 3480 g. Det er normalen.. Men nå er h*n stor nok og kan komme ut syns jeg. ;) <3

Som sagt mye nye følelser i kroppen, nye vondter og magen virker som den har sunket og er ofte hard.. Så nå skjer det vel snart?

Uansett om det er feilmåling eller en utrolig vekst så gratulerer med et normalt stort nurk=) er jo kjempe synd om de har målt feil for da har de jo skapt unødig bekymring, men det viktigste nå er jo å glede seg over at ting ser bra ut og at h*n er klar for verden snart=)

Uansett om det er feilmåling eller en utrolig vekst så gratulerer med et normalt stort nurk=) er jo kjempe synd om de har målt feil for da har de jo skapt unødig bekymring, men det viktigste nå er jo å glede seg over at ting ser bra ut og at h*n er klar for verden snart=)

Jaja. Uansett ikke sur for noe jeg. Har ikke vært så bekymra heller. Gleder meg masse til å holde lille nurket mitt i armene. :)

Jaja. Uansett ikke sur for noe jeg. Har ikke vært så bekymra heller. Gleder meg masse til å holde lille nurket mitt i armene. :)

Nei å bli sur hjelper jo lite. Og om ikke annet har du fått gleden av å se nurket på UL opptil flere ganger=) førstemann til nurk på utsiden.. Med dine plager og tegn kan du se ut til å ligge foran meg i løypa..

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

Hehe ikke sant. Var nervøs for å få øye på kjønn da men h*n ligger med ryggen ut så gjemmer ansikt og kjønn godt denne klumpen her. Har du fått noen tegn du da?

Ååhh.. En uke til termin i dag. Jeg har sååå vondt i magen, midjen og ryggen. Men er ikke slike tak som riene gir. Åååhhh. Skal det starte i dag kanskje? Er helt utmattende denne ømheten i kroppen. Men jeg har ikke tid. Jeg driver å koker saft og gele av rips. Øøøhhh. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Legge meg å slappe av, koke det ferdig. Dilemma. Skikkelig menssmerter detta kanskje. Sånn da fikk jeg renska hue..

Last edited:
Hehe ikke sant. Var nervøs for å få øye på kjønn da men h*n ligger med ryggen ut så gjemmer ansikt og kjønn godt denne klumpen her. Har du fått noen tegn du da?

Her er det fint lite med tegn.. Om du ikke teller med det at jeg i dag ligger rett ut på sofaen og er kvalm og har vondt i hodet.. Blir nok full overtid og igangsetting på meg..

Her er det fint lite med tegn.. Om du ikke teller med det at jeg i dag ligger rett ut på sofaen og er kvalm og har vondt i hodet.. Blir nok full overtid og igangsetting på meg..

Hehe. Er ikke godt å være klein. Tegnene mine kommer og går. I dag er det ikke så vondt. Etter en kokende varm dusj der jeg bare satt på gulvet og lot det renne over meg. Smertene borte. Forstår hva de mener med at varmt baf er smertelindrende. Kommer til å stoppe hele fødselen jeg hvis jeg prøver det. Haha. Er tung og vond i magen seff men ikke sånn som i går. Går nok til termin jeg å skal du se. Mamma fødte på termindatoen med begge oss. Sååå. Tålmodighet, kom til oss. Hehe.

39+5

Ja. Nå går tiden sakte må jeg si. Jeg vet at termin ikke er inne enda. Men nå har jeg så vondt i bekken, rygg og magen er tung som bly. Dette må jo være tegn på at noe er på vei? Har hatt et sprekt svangerskap foruten bekkenløsning og vondt i helene men energien og kroppen har holdt meg oppegående. Nå orker jeg så vidt en tur på butikken uten at kroppen ber meg bremse. Jeg frister ikke på noe å spise, kanskje isbiter en gang i blandt. Jeg vil ikke ut og møte venner, det gjør vondt å sette seg i bilen. Alt er bare huff.... Er glad i magen min men nå er det bare plagsomt.

Jeg sa kjæresten kunne kjøre en tur bort til kompisene våre som holder en fest i kveld så lenge han har vibrasjon på så han merker om jeg ringer. Han kan ikke sitte her å høre på klaginga mi. Jeg blir mer brydd av det.
Så... Skjer det noe i kveld har jeg mange jeg kan ringe. Kjenner folka der borte.

39+6
Har vært til sjekk nå. Kjempe trøtt og sliten etter biltur. Fant ut av plagene mine da. Er nesten helt moden jeg. 1 cm fra full moden. Men ikke nok til å strippe. Så da er det noe rundt hjørnet. Spennende. Klar for en god natt søvn nå. Etter klokken tolv er jeg jaggu i uke 40. Woohoo.

39+6
Har vært til sjekk nå. Kjempe trøtt og sliten etter biltur. Fant ut av plagene mine da. Er nesten helt moden jeg. 1 cm fra full moden. Men ikke nok til å strippe. Så da er det noe rundt hjørnet. Spennende. Klar for en god natt søvn nå. Etter klokken tolv er jeg jaggu i uke 40. Woohoo.

Så litt optimistisk ut den der. Mente mormunnen er moden.. :D

40+1 (i noen minutter til)

Formen har vært veldig fin siste to dagene. Veldig fin med tanke på helga, i dag er det menstermin og om to dager er ul-termin. Lurer på om den gode formen er et tegn på at noe starter snart. <3 gleder meg til å se lille nurket vårt. Er spent på kjønn og endelig vekt og alt det der. Komme h*n til å ha hår? Ligner h*n på noen av oss? Gleder meg masse til opplevelsen og det å få vår lille baby på brystet. Var på babyshower for ei venninne i dag og man blir verpesjuk når man ser alle de små søte tingene og klærne. Gleder meg, gleder meg!

ImageUploadedByBV Forum1408484590.382331.jpg

Back
Topp