Lille nurket <3

AnnMari

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Tenk nå er jeg 32+2! Det er svært! Det er ca 8 uker til fødsel og det er fortsatt så uvirkelig at jeg skal bli mor, ha et barn i mine armer, oppdra et barn. Alt er ikke helt klart for meg enda. Selv om jeg har ønsket meg barn siden jeg var 20. Jeg har nok gledet meg slik at det er uvirkelig når det skjer. Det er liv og røre der inne og h*n snur seg, sparker, og hikker. Morro.

Jeg har jo ikke sluppet helt gratis unna heller da. Har en fin bekkenløsning i korsryggen. Og siste dagene har det vært litt rart i mellomgulvet. Det kribler liksom. Som leamus. Tror det er et dyr hver gang men er jo ikke noe der. Det skjer flere ganger om dagen og er litt plagsomt egentlig.
 
Nå er jeg 32+4. I dag skal jeg til jordmor igjen. Blir spennende å se om magen har kommi opp på normallinja. Den har liggi under hvertfall.. samboern min er i dette øyeblikk på vei til helseatasjon fra jobben og jeg reiser snart. Så møtes vi der.

Forrige gang jeg var gos jordmor var faktisk min første gang. Jeg visste ikke at oppfølging hos jordmor pleide å være på helsestasjonen. Men fant jo ut det når ikke det skjedde noe mer på sykehuset.
Men endelig skal samboern være med å. Jeg var så usikker på om far skulle være med på helsestasjonen, men der var han hjertelig velkommen. Må si jeg gleder meg. Høre lille hjertelyden igjen og få spurt om leie.. det er full akrobatikk der k magen så forstår ikke hvirdan h*n ligger og snur seg.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Jeg er så lettet. Lille nurket mitt ligger med hodet ned. Men den vil skifte posisjon flere ganger før fødsel fikk jeg beskjed om. Endelig sjekk om leie blir i en måned før termin. Samboern fikk kjenne hodet nederst i magen/bekkenet.

Magen er fortsatt i gråsonen under normalstreken men en fin størrelse og vekst fikk jeg beskjed om.
En fin dag!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Lykke til videre.:) høres ut som vi har veldig like mager. Min har også ligget under normalstreken (snart 4 uker siden sist kontroll og synes den har vokst mye så satser på å ha nådd streken) og junior virker til å danse samba i magen min. Spennende å følge med på om din holder seg med hodet ned og krysser fingrene på at nurket ikke ombestemmer seg på tross av mye aktivitet
 
Det viktigste er vel å følge egen kurve :) noen er bare mindre enn andre.


Sent from my iPhone
 
I dag har jeg og samboeren min vært på informasjonskveld på sykehuset. Det var interresant, men noe visste man jo fra før. Det som var litt kleint var at man helst skulle være over 35 uker på vei. Hadde ikke fått info om det. Men gikk fint da. Var jo bare det at de ikke lenger kunne ta imot kvinner som føder før uke 35. Gleder meg til å føde her. Koselige hjemstedet mitt. Og folk snakker om dette undertøyet man må kjøpe, men det får vi på sykehuset. Samme med bind, bleier, kompresser til å ha til melkelekkasjen. Alt man skulle trenge. Det var beroligende for en førstegangsfødende mor som meg. Under informasjonen beveget lille nurket beina høyere enn tidligere. Over navlen og nærmere ribbena. Lille morroklumpen. :)
Aktiviteten er siste uken roligere. Det er vel fordi det begynner å bli trangt der inne. Blir spennende framover.


Sent from my iPad using BV Forum
 
ImageUploadedByBV Forum1404250878.993307.jpg

Store lille magen min. 33+1. Fulgt linja si da så da er mamma glad. :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg må dele en bekymring fra min side. De siste dagene har folk kjent på magen min. De sier de kjenner masse liv, men jeg kjenner det ikke. Jeg føler at det er stille som om babyen sover men de kjenner bevegelser og spark. Er jeg blitt så vant til bevegelsene at jeg ikke kjenner de letteste bevegelsene lenger.. .? Er jeg blitt nummer? Jeg kjenner jo bevegelse innimellom selv, men er dette da kanskje de sterkeste bevegelsene? Er helt forvirra...


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg hadde det også slik, den siste måneden kjente andre bevegelsene bedre enn jeg selv gjorde.!

Rart, men sant. Vi er vel blitt for vant med det kanskje.

Men om du er veldig i tvil syntes jeg du skal se an og eventuelt spørre jordmor om en sjekk/time for og lytte på at babyen har det fint :)

( har helt sikkert det, men om man er i tvil er ingenting bedre enn å lytte til vidunderets hjerteslag og få det bekreftet ;-))

Sent from my SM-C105 using BV Forum mobile app
 
Jeg må dele en bekymring fra min side. De siste dagene har folk kjent på magen min. De sier de kjenner masse liv, men jeg kjenner det ikke. Jeg føler at det er stille som om babyen sover men de kjenner bevegelser og spark. Er jeg blitt så vant til bevegelsene at jeg ikke kjenner de letteste bevegelsene lenger.. .? Er jeg blitt nummer? Jeg kjenner jo bevegelse innimellom selv, men er dette da kanskje de sterkeste bevegelsene? Er helt forvirra...


Sent from my iPad using BV Forum

Kan det være at det de kjenner er kynnere? Så de tror det er nurket når det bare er magen din som strammer seg? Nå vet jeg jo ikke hvordan dine kynnere er, men jeg tror ikke jeg merker mine.. Hvis ikke det er sånn at jeg har misforstått de med bevegelser til nurket..
 
Er ikke vant til å ha så mye bevegelse ved kynnere. Er vel mer at jeg er vant til de små bevegelsene. Kynnere er mer at magen blir hard som stein. Og føles veldig oppblåst.. men fikk merke bevegelser i går kan jeg si. Var på Amcar markeringen k Lillestrøm. Da var det full baluba fra start til slutt..

Blir nok pappas gutt detta. Amerikanere og eksos og lyden dertil gjør den full av bevegelse. Og når jeg var på kino på x-men var det slossing i magen fra start til slutt. Morro. Haha.

Nå har jeg planer om å ta neste uke på camping på besøk hos familien min. Gleder meg til det.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Har lagt merke til det samme som deg nå som jeg er bevisst på det. Om jeg holder hånda på magen kan jeg kjenne mer bevegelse gjennom hånda enn det jeg føler gjennom magen. Så vi har nok blitt litt numne..:p
 
En uke i Sverige i campingvogn med tropevarme. Har storkost meg og bada og sola meg mye. Godt å koble av altså... Men kunne vel ønsket meg at samboern hadde gjort LITT husarbeid mens jeg var borte... Huff... Men... Lader opp til siste 40 dager til termin.
 
Så fin :)


Sent from my iPhone
 
ImageUploadedByBV Forum1405289367.793992.jpg

Vår lille gave. Spent på hva du blir. Kjønn, helse, utseende.., God helse er viktigst! Altså et velskapt barn som får det godt.

I dag møtte vi "pappa" igjen. Magisk. Etter en uke hjemme hos familien kriblet sommerfuglene hos oss begge, nurket og meg. <3 elsker deg. <3


Sent from my iPad using BV Forum
 
35+1

Var til kontroll hos lege i går. Magen har ikke fulgt kurven helt, litt mindre vekst men den er ikke flata ut. Så ikke noe å bekymre seg for foreløpig. Var litt komisk for vekta var stilt feil,.. Så hadde liksom gått ned en kilo. Men vi fikk stilt den da så har gått opp en kg. Ellers alt fint. Har nå gått opp total 11 kg. Har aldri veid så mye før. Rart. Hælene har blitt mye bedre etter jeg fikk innleggsåler. Superglad for det. Da går det ann å fungere igjen. Det føles som Sålene hjelper på bekkenløsningen også. Helt bra blir det ikke selvfølgelig. Blir ikke like fort vondt nå.

Har tenkt mye på en ting. Hvorfor går ukene fra mandager når terninen min er på en torsdag.. Babyverden sin teller sier alltid ny uke på mandager.. Men er ikke et svangerskap 40 uker da.? Mulig jeg er litt dum her nå men.. Hehehehe...

Jeg freaket ut her om dagen da. Jeg visste ikke at hos noen blir symfysen myk.. Jeg forsto ingenting da "musebenet" var borte. Dusjet og ante fred og ingen fare. fare, og... Der var det mykt.. Fikk høre da at det båndet som holder bekkenet sammen (to bak og et foran) blir mykt hos noen.. Så lenge jeg ikke har vondt og lille nurket er aktivt hverdag så er det ingen fare.

Fikk en liten overraskelse av samboeren min i går. Han hadde et smykke til meg. Han hadde fått det på jobben. Ikke tatt ut av pakken med merkelapp på. Fra NORA. Det var et langt smykke med en englevinge på. Smykker er så langt at det henger over magen. Jeg fikk av ei kusine når jeg var lita en engel som skulle våkne over meg. Denne englevingen føler jeg er kommet for å våkne over lille babyen vår. Elsker det. <3 Var så magisk å møte samboeren i helga. Hadde ikke sett han på en uke. Føler meg stadig forelsket i han ennå, men nå var det himmelsk å se han. Er så innmari glad i samboeren min. Lucky love! <3


Sent from my iPad using BV Forum
 
Har tenkt mye på en ting. Hvorfor går ukene fra mandager når terninen min er på en torsdag.. Babyverden sin teller sier alltid ny uke på mandager.. Men er ikke et svangerskap 40 uker da.? Mulig jeg er litt dum her nå men.. Hehehehe...


Sent from my iPad using BV Forum

Samme her det ;) men husk at svangerskapet er 40+3, altså 40 uker og tre dager.


Sent from my iPhone
 
Back
Topp