Lille nurket <3

I dag har vi vært til kontroll hos jordmor. Og siden sist har denne rakkerungen snudd seg fra hodeleie til seteleie. Jeg er 36 uker på mandag så det betyr at jeg må inn til sykehuset i uke 37 for en kontroll med ultralyd og vurdere hva som skal gjøres hvis ungen fortsatt ligger med setet ned. Snu, keisersnitt eller setefødsel, gudameg, la lille nurket vårt snu seg igjen med hodet ned.

Ellers er alt fint med meg om dagen.

> Bra blodtrykk
> Bra urinprøve
> Bekkenløsning: smerter i korsryggen
> Føtter: vondt i hælene, vann under beina? Føles som jeg går på ballonger. Det hjelper med innleggsåler. Magisk forbedring :)
> Leie: seteleie
> God nattesøvn
> Ingen strekkmerker
> sf mål: tilbake i min lille kurve :)

Kontroll på sykehuset 30 juli.., Venter i spenning !!!


Sent from my iPad using BV Forum
 
35+6
Har nå starta uka mi hos familien min sitt hus. Jeg passer hundene, katten og papegøya til familien. Det er koselig slappe av her. Sole meg i hagen, kose meg med dyra, og slippe styret med husarbeidet hjemme. Men jeg merker at Kynnere kommer hyppigere. Jeg kan nesten ikke gjøre noe uten at det strammer til. Det er jo lite beroligende da samboeren min ikke er her med meg. Men. Jeg skal ikke føde før for har ikke fått bekreftet leie enda. Jeg føler på meg at baby snur seg nå om dagen men vil gjerne få ting i orden og bekreftet inni der før h*n kommer ut. For tidlig fødsel er ikke nødvendig ;) det har vært store og heftige bevegelser siden kontrollen på fredag. Kanskje både jeg og baby ble skremt av snakkingen om ks og setefødsel. Og når folk sier vending er vondt så er det lettere for alle om baby bare snur seg riktig vei. Jeg ønsketenker at det er det som skjer om dagen. :) kjente en kroppsdel på hver sin side ovenfor navlen i dag så håper at det var to bein for da har jo baby snudd seg. Men jeg får slappe av og vente til sykehusbesøket. Ut skal den uansett. :) ImageUploadedByBV Forum1405889386.055303.jpg


Sent from my iPad using BV Forum
 
36+3
Nå er det varme dager folkens. Is og isbiter redder meg. Og noen turer på stranda. Det er litt tiltak å kjøre ut også. Tenker på at hundene ikke skal være alene for mye da. Afghanske mynder er ikke akkurat hunder man drar å bader med. Da er det noen timers børstejobb etterpå.



Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1406193496792.jpg
    1406193496792.jpg
    99,3 KB · Visninger: 23
Har tenkt på en ting.. Jeg lurer på hva som sitter nederst i magen på høyre side. Jeg kan ikke ligge på høyre side om natta. Da våkner jeg med vondt nederst i magen på høyreside. Noe har liggi i klem av den lille da tydeligvis. I dag er lille nurket litt mer stille. Det er nok varmt for den lille. Som meg. Hihi.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Livredder 2. Beste innkjøpet!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1406276553651.jpg
    1406276553651.jpg
    182,6 KB · Visninger: 25
Har tenkt på en ting.. Jeg lurer på hva som sitter nederst i magen på høyre side. Jeg kan ikke ligge på høyre side om natta. Da våkner jeg med vondt nederst i magen på høyreside. Noe har liggi i klem av den lille da tydeligvis. I dag er lille nurket litt mer stille. Det er nok varmt for den lille. Som meg. Hihi.


Sent from my iPad using BV Forum

Jeg merker også ubehag når jeg ligger på høyre side. For min del tror jeg det er føttene til junior. For innimellom når jeg snur meg til høyre side så får jeg litt følelsen av at junior 'sparker i fra' for å få meg til å snu meg..
 
Jeg merker også ubehag når jeg ligger på høyre side. For min del tror jeg det er føttene til junior. For innimellom når jeg snur meg til høyre side så får jeg litt følelsen av at junior 'sparker i fra' for å få meg til å snu meg..

Hmm. Ok. Godt det er flere som sliter. Eller ikke godt da. Er aldri morro å ha det vondt. Men mine vondter kommer først etterpå når ting har liggi i klem ei stund. Klarer nesten ikke snu meg bort igjen for det gjør så vondt nederst i magen. Vet det blir trangt og at nerver lett kan havne i klem så er vel bare babyen sin plassering som gjør det vondt. Under fire uker igjen nå så dette skal jeg holde ut.
 
Hmm. Ok. Godt det er flere som sliter. Eller ikke godt da. Er aldri morro å ha det vondt. Men mine vondter kommer først etterpå når ting har liggi i klem ei stund. Klarer nesten ikke snu meg bort igjen for det gjør så vondt nederst i magen. Vet det blir trangt og at nerver lett kan havne i klem så er vel bare babyen sin plassering som gjør det vondt. Under fire uker igjen nå så dette skal jeg holde ut.

Da er det nok ikke samme vondten vi har. Min kommer i den delen av magen som ligger mot madrassen. Og følelsen kan sammenlignes litt med når man har liggi i telt og ligger nedat en stein eller noe:p som om noe gnager på huden, bare at dette noe er inni.

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app
 
Da er det nok ikke samme vondten vi har. Min kommer i den delen av magen som ligger mot madrassen. Og følelsen kan sammenlignes litt med når man har liggi i telt og ligger nedat en stein eller noe:p som om noe gnager på huden, bare at dette noe er inni.

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

Ja ok. Skikkelig spenntak. Ja jeg har også ned mot madrassen men som du sier, ikke samme vondte. Du kan jo høre med jordmor eller noe hvis du er usikker. Men ar du bekkenkøsning? Jeg har det men er nok ikke sikkert det har noen sammenheng.
 
Har ikke fått diagnosert bekkenløsning, men har symptomer som folk sier ligner som at det gjør vondt når jeg snur meg om natta og at jeg stivner til etter å ha ligget/sitti så jeg må gå i gang kroppen igjen.

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app
 
Har ikke fått diagnosert bekkenløsning, men har symptomer som folk sier ligner som at det gjør vondt når jeg snur meg om natta og at jeg stivner til etter å ha ligget/sitti så jeg må gå i gang kroppen igjen.

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

Ok. Vi får holde ut. Når er termin?
 
Ok. Vi får holde ut. Når er termin?

Termin er 20 august så god tid igjen ennå:) men bekkenplagene kommer kun når jeg har vært for mye aktiv som nå og har lært meg å ikke sove på høyre side så er ikke så mye å holde ut:) håper du finner ut hva som skaper magevondten din. Ikke noe godt høres det ut som.
 
Jeg har termin 21 august så da er vi ganske likt på vei. Er nok ikke noe alvorlig. Ligger minst mulig på høyre side selv jeg.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Uke 37+3.

I dag har jeg vært til ul på sykehuset. Først ved å klemme fant de noe høyt opp i magen som de mente var hodet. Det var noe nedi bekkenet men ikke så stort så de trodde ikke det var noe hode. Kanskje føtter. På ul fant de et hode nedi bekkenet. Jippi! :) da blir det normal fødsel. Eneste er at vekten på lille babyen var lav. Omlag 2,2 kg. Det er 3 uker til termin.. De regner med omlag 3 kg til fødsel. Men fostervann, morkake, navlestreng og alt er fint, perfekt. Ny kontroll på vekt om 2 uker.
 
Så flott at leie var korrekt. Jeg har UL på tirsdag pga legen sist var usikker på om det var hodet hun kjente nederst. Jeg er optimistisk og tror hodet er ned=) Liten baby er ikke det værste så lenge alt ellers er som det skal:) det har jm sagt til meg hele svangerskapet da jeg har liggi litt under streken på sf mål. Men kan lønne seg å få i seg masse proteiner i et forsøk på å øke litt da visstnok sugerefleksen kan være bedre dersom babyen er større.

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app
 
Så flott at leie var korrekt. Jeg har UL på tirsdag pga legen sist var usikker på om det var hodet hun kjente nederst. Jeg er optimistisk og tror hodet er ned=) Liten baby er ikke det værste så lenge alt ellers er som det skal:) det har jm sagt til meg hele svangerskapet da jeg har liggi litt under streken på sf mål. Men kan lønne seg å få i seg masse proteiner i et forsøk på å øke litt da visstnok sugerefleksen kan være bedre dersom babyen er større.

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

Ok. Ønsker deg masse lykke til på ul. Vi krysser fingrene for at det er hodet som er ned. takk for tips om proteiner og sugerefleks. Tror jeg får i meg greit av det men tror det er litt genetisk. Genene til far er små. Han var størst i søskenflokken og veide 3200 g. Men kan jo være at lille krabaten setter i fart siste ukene. Hat du fått vite vekt på barnet enda? For kan være at du har god plass i form av lang rygg eller god plass inn mot ryggen.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Ok. Ønsker deg masse lykke til på ul. Vi krysser fingrene for at det er hodet som er ned. takk for tips om proteiner og sugerefleks. Tror jeg får i meg greit av det men tror det er litt genetisk. Genene til far er små. Han var størst i søskenflokken og veide 3200 g. Men kan jo være at lille krabaten setter i fart siste ukene. Hat du fått vite vekt på barnet enda? For kan være at du har god plass i form av lang rygg eller god plass inn mot ryggen.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Som jordmor sa til meg: ikke alle kan være gjennomsnittlig så du har sikkert rett i at det kan være genetisk med liten baby. Og friske er de som regel uansett:)

Har ikke vært på UL siden OUL så har ingen anelse om hvor stor han er. Men jeg mistenker som du at han nok er minst gjennomsnittlig på tross av litt lave SF mål da jeg er 177 høy og dermed har lang rygg. I tillegg kjenner jeg alt av bevegelser veldig godt og gjorde det veldig tidlig så mulig jeg har mindre mellom livmor og omverdnen enn snittet. Vektoppgangen min har vært fin så hverken jm eller lege har vært noe bekymret. Følger jo min egen kurve så han vokser jevnt selv om han potensielt er litt liten sammenlignet med andre.

Også må du huske at det er relativt stor feilmargin på vektestimering. Mener jeg har sett tall oppi +/- 500 gram så din lille kan jo være en del større enn de tror.
 
Ja det kunne være +/- 300 g sa de. Jeg er ikke bekymret. Og det er godt. :)
 
37+6

Dagene går. Jeg er rastløs, kjeder meg, er sliten, slapp, gira på å ordne og stelle. Alle følelser på en gang! I dag føler jeg meg så stinn i magen. Fra fem seks tiden har magen vært hard, oppblåst, stinn og veldig i veien. Det butter liksom. Den er litt vond. Forstår ikke. Hvis jeg ble for mett etter mat pleier jeg ikke være stinn og oppblåst i 5 timer. Lurer sånn på hvorfor. Har kun drikke vann og spist isbiter under denne perioden. Det blir man ikke mett og stinn av. Erdet sånn det skal være siste ukene? Guri malla. Magen er så hard! Men samtidig myk og slapp.

Lille nurket er jo i bevegelse og jeg hører puls med stetoskopet. Er bare slitsomt å føle seg sånn..
 
Uke 37+3.

I dag har jeg vært til ul på sykehuset. Først ved å klemme fant de noe høyt opp i magen som de mente var hodet. Det var noe nedi bekkenet men ikke så stort så de trodde ikke det var noe hode. Kanskje føtter. På ul fant de et hode nedi bekkenet. Jippi! :) da blir det normal fødsel. Eneste er at vekten på lille babyen var lav. Omlag 2,2 kg. Det er 3 uker til termin.. De regner med omlag 3 kg til fødsel. Men fostervann, morkake, navlestreng og alt er fint, perfekt. Ny kontroll på vekt om 2 uker.
Babyen min var 2050 gram ved fødsel i uke 35+2. Det er også litt lite. De estimerte 2300 gram på UL før de startet fødselen, så bommet litt da ;) Eneste som er litt slitsomt med liten baby er at den krever mye mer mat. Så blir mating døgnet rundt ;) Men går du til termin så er jo ikke det no problem ;)
 
Back
Topp