Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

CD6. Ikke så mye spennende å melde - tr ser ut til å straks være over, bare.
Prøver å drikke rooibos te en gang daglig i håp om at det hjelper, men godt er det ikke :p Kjøpte også en pakke wild yam til etter EL. Skader vel ikke å prøve :)
Venter fremdeles på mer svar fra St Olavs - har så lyst til å få vite planen fremover, sånn at jeg vet ca når vi kan få kommet i gang. :)
Deilig nr tr stikker sin vei! Det er da det blir spennende :)
Hva skal wild yam gjøre? :)
 
Deilig nr tr stikker sin vei! Det er da det blir spennende :)
Hva skal wild yam gjøre? :)

Ja, blir greit å få lagt inn aksjer, både for kjæresteforholdets skyld og babymaking. :) Jeg har vært helt laaav på sexlyst i omtrent hele dpo-land denne gang, så.. begynner bli på tide.

Skal vi se, Wild yam;
"Urten har et naturlig innhold av diosgenin, en av byggestenene i det kvinnelige kjønnshormonet progesteron."

Også står det litt om det her:
https://www.babyverden.no/Prover/Forberedelser/Slik-blir-du-lettere-gravid/

Med andre ord; om problemet mitt er dårlig progesteron, så kan det hjelpe, for å få egget til å feste seg. :)
 
CD9 - EL er nok enda langt unna. Tok en ELtest jeg hadde for moro skyld. Ikke antydning til strek på den engang :p
Drikker Rooibos daglig - men har nå måttet legge til et par urter og oljer.. Begynte få mer og mer smerter i korsryggen - og høyre nyre virker øm, så mistenker sterkt en heavy UVI. Jeg merker ikke UVI før de begynner nærme seg nyrene og brer seg utover ryggen, nemlig :p

Uansett, nå går jeg på gullris (blir bare til EL, da det tydeligvis er abortfremkallende ved graviditet), samt noe sterke oljer av oregano og ingefær. Så får jeg håpe det blir bedre. Hvis ikke må jeg få meg AB I løpet av uka..

Når det kommer til St. Olavs har jeg enda ikke noe nytt å meddele. De burde ha mottatt skjemaene våre til nå i alle fall, så er bare å vente på svar.. :)
 
Lykke til i alle fall med den nåværende PP :) :) :) Gleder meg til å høre videre hva som skjer da :)
 
CD11 - EL Skal være om ca 6 dager - men, virker som om EL-slimet har startet, så jeg lar meg få lov til å håpe på tidligere EL. :)
Legger ved EL testene. En øking i styrke, i det minste, fra i går.

Vis vedlegget 335604
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200915-230550710~2.jpg
    Screenshot_20200915-230550710~2.jpg
    34,7 KB · Visninger: 71
Jeg fikk sendt blodprøveresultater i posten (dem som ble sendt til privatklinikken i august).
Det står ikke så mye om hvilken måleenhet de er i, men.. klinikken sa de var fine. Tatt CD3, mener jeg.

TSH - 1.62 (Skal vel være fint)
T4 fritt - 15,3 (greit innenfor referanseverdi)
Prolaktin - 96 (også innenfor referanseverdi, men har et vidt spenn)
FSH - 5,6 (Ref er 3,2-16,5 i folikkelfase, så bør vel være helt ok?)
LH - 2,8 (Ref, 1,4-13,5 i folikkelfase, så helt ok.)
AMH - 14,3 (.. 3-60 når man er fertil..? Jeg er ikke 28 enda, så SYNES jo det hørtes lavt ut ift det mange andre har i eldre alder - selv om det ikke er i bekymringssonen. Prøvde finne AMH fra forrige prøving, men tror ikke det ble tatt.)
Østradiol - 60 (Dette finner jeg ikke referanseverdi på?).


Er vel en grunn til at man ikke skal tolke prøveresultatene sine selv :p Men om noen har noe kommentarer til noen av dem, kjør på, jeg vil høre :p
 
Jeg fikk sendt blodprøveresultater i posten (dem som ble sendt til privatklinikken i august).
Det står ikke så mye om hvilken måleenhet de er i, men.. klinikken sa de var fine. Tatt CD3, mener jeg.

TSH - 1.62 (Skal vel være fint)
T4 fritt - 15,3 (greit innenfor referanseverdi)
Prolaktin - 96 (også innenfor referanseverdi, men har et vidt spenn)
FSH - 5,6 (Ref er 3,2-16,5 i folikkelfase, så bør vel være helt ok?)
LH - 2,8 (Ref, 1,4-13,5 i folikkelfase, så helt ok.)
AMH - 14,3 (.. 3-60 når man er fertil..? Jeg er ikke 28 enda, så SYNES jo det hørtes lavt ut ift det mange andre har i eldre alder - selv om det ikke er i bekymringssonen. Prøvde finne AMH fra forrige prøving, men tror ikke det ble tatt.)
Østradiol - 60 (Dette finner jeg ikke referanseverdi på?).


Er vel en grunn til at man ikke skal tolke prøveresultatene sine selv :p Men om noen har noe kommentarer til noen av dem, kjør på, jeg vil høre :p
Så lenge klinikken sier de er fine så er de fine :)
 
Så lenge klinikken sier de er fine så er de fine :)

Får håpe det :p Leter bare etter en grunn til at det tar så lang tid med meg. Liksom - forrige runde prøving tok det også lang tid, selv om alt tilsynelatende var helt fint. Jeg er bare redd for at noe er "såvidt innenfor, så det er helt greit" men at verdien likevel kan være en liten antydning på at det er derfor det tar lengre tid.. Eller at den kan antyde at jeg har dårligere tid eller dårligere kvalitet enn jeg burde hatt på min alder (selv om de er innenfor - i sett i forhold til ei på 40), og jeg vil kunne få større problemer med en evt nestemann.

Jeg vet ikke om du skjønner hva jeg mener. Jeg forstår jo at ingen av verdiene er alarmerende, for det ville de ha sagt (antar jeg. Jeg liker forsåvidt second opinions og, siden vi er alle mennesker og alle kan gjøre feil - men St. Olavs får vel også disse, så den saken er vel grei).
..
Nei, det ble veldig rotete. Jeg har mye tanker, og hovedpoenget er at det virker ikke som jeg er like fertil som mange andre, og jeg skjønner ikke hvorfor - og håpte egentlig litt på at blodprøvene kunne gi meg en antydning.

Æsj, lang avhandling. ><
 
Får håpe det :p Leter bare etter en grunn til at det tar så lang tid med meg. Liksom - forrige runde prøving tok det også lang tid, selv om alt tilsynelatende var helt fint. Jeg er bare redd for at noe er "såvidt innenfor, så det er helt greit" men at verdien likevel kan være en liten antydning på at det er derfor det tar lengre tid.. Eller at den kan antyde at jeg har dårligere tid eller dårligere kvalitet enn jeg burde hatt på min alder (selv om de er innenfor - i sett i forhold til ei på 40), og jeg vil kunne få større problemer med en evt nestemann.

Jeg vet ikke om du skjønner hva jeg mener. Jeg forstår jo at ingen av verdiene er alarmerende, for det ville de ha sagt (antar jeg. Jeg liker forsåvidt second opinions og, siden vi er alle mennesker og alle kan gjøre feil - men St. Olavs får vel også disse, så den saken er vel grei).
..
Nei, det ble veldig rotete. Jeg har mye tanker, og hovedpoenget er at det virker ikke som jeg er like fertil som mange andre, og jeg skjønner ikke hvorfor - og håpte egentlig litt på at blodprøvene kunne gi meg en antydning.

Æsj, lang avhandling. ><
Jeg skjønner hva du mener! :)
Du kan jo spørre om å få en detaljert forklaring? :)
 
Jeg skjønner hva du mener! :)
Du kan jo spørre om å få en detaljert forklaring? :)

Hadde ikke hatt noe i mot å spørre fastlegen hvis han kunne noe om fertilitet (det var han som sendte meg resultatene, siden de ble tatt på senteret der), men får vel i første omgang prøve smøre meg med den tålmodigheten jeg ikke har, og vente på svar fra St Olavs. Jeg regner med at de reagerer hvis de ser noe som klinikken ikke har sett, i første omgang. :)
 
Stikker innom for å si hei :D Her må jeg prøve å følge med ❤️
 
Åh, så herlig å "se kjente fjes" ! :D
Hvordan går det med deg?
Det går greit! 23+0 i dag :) Sliten og mye vondt i bekkenet, og sinnsykt hormonell :hilarious: Får noen daglige utbrudd på jobb pga dumme kolleger og kunder :hilarious:
 
Det går greit! 23+0 i dag :) Sliten og mye vondt i bekkenet, og sinnsykt hormonell :hilarious: Får noen daglige utbrudd på jobb pga dumme kolleger og kunder :hilarious:

.. å neiii, jeg kommer til å dø på jobb om jeg må slite med hormoner i tillegg.. o_O

Men, åh, godt å være over halvveis, da! :D
 
CD15. Vanligvis har jeg EL på dag 18, kan drøye seg til 17..
Men, ser ut som kanskje det skjer noe en dag tidligere denne gang, for EL testen var positiv i morges :)
Gubben måtte akutt hente en bil, og dro bort i natt, så det var innmari typisk :p men, aksjene lagt inn natt til i går bør forsåvidt hyre sånn sett.
Så får vi bare se, kan hende egget er treg å slippe uansett :)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200919-103316294.jpg
    Screenshot_20200919-103316294.jpg
    18,8 KB · Visninger: 62
CD17. Mulig 1 dpo, men skulle tro jeg ville fått mer øking. Kroppen min sa i alle fall tydelig i fra at EL var i gang på lørdag, og jeg følte meg rett og slett dårlig i går.. så kroppen min sier i alle fall at det var EL. Får nok bare se an tempen i morgen.

Also; lørdagen endte med at jeg fant ut at gubben hadde kjørt hjem.
Han tok tog og fly for å hente bilen, hentet bil sånn 9-10 tiden på lørdagsmorran.. Og så kjørte rett hjem, etter jeg sendte melding om at EL var på gang :p
Jeg trodde han dro for å besøke sin bror, men da jeg ringte på kvelden, så var han plutselig bare 4 timer hjemmefra, og klokken halv ett på natten, var han hjemme.

Fantastiske gubben min.. ♥️ Kjører hele dagen for å komme hjem til meg ♥️
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200921-095954443.jpg
    Screenshot_20200921-095954443.jpg
    25,2 KB · Visninger: 52
Så koselig at mannen kom hjem :) :) :) lykke til med babydansen/aksjeleggingen :p

Greide utrolig nok å få lagt inn aksjer den natta han kom hjem O:) Og EL dagen etter, så burde sånn sett klaffe greit. Bare å krysse fingrene nå :)
 
CD17. Mulig 1 dpo, men skulle tro jeg ville fått mer øking. Kroppen min sa i alle fall tydelig i fra at EL var i gang på lørdag, og jeg følte meg rett og slett dårlig i går.. så kroppen min sier i alle fall at det var EL. Får nok bare se an tempen i morgen.

Also; lørdagen endte med at jeg fant ut at gubben hadde kjørt hjem.
Han tok tog og fly for å hente bilen, hentet bil sånn 9-10 tiden på lørdagsmorran.. Og så kjørte rett hjem, etter jeg sendte melding om at EL var på gang :p
Jeg trodde han dro for å besøke sin bror, men da jeg ringte på kvelden, så var han plutselig bare 4 timer hjemmefra, og klokken halv ett på natten, var han hjemme.

Fantastiske gubben min.. ♥️ Kjører hele dagen for å komme hjem til meg ♥️

For en skjønn mann du har! Det er gull verdt:Heartpink Jeg får alltid en liten økning 1dpo også stiger den mest 2dpo, hvis det hjelper:joyful: Velkommen inn i dpo-land:D
 
For en skjønn mann du har! Det er gull verdt:Heartpink Jeg får alltid en liten økning 1dpo også stiger den mest 2dpo, hvis det hjelper:joyful: Velkommen inn i dpo-land:D

Jeg vet ♥️ Han er helt fantastisk ♥️
Jo takk for det :p jeg oppdaget hvor ufattelig dårlig jeg har vært til å tempe I det siste. Jeg ser jo tendensene, men ikke vært hver syklus jeg har greid å tempe gjennom hele :p Så, hadde ikke noe nærliggende "chart" å sammenligne med. :p
 
Back
Topp