Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

Oioi, ny uke igjen! 36+0!!

Nå ER det bare innspurten igjen. Om en uke, begynner til-termin-ukene. Det er en måned+1 dag til termin. Jeg kan jo potensielt sett gå i fem-seks uker til, men håper på to :p Men jaggu må jeg henge i, da...!.

Fikk litt svi for sol-nytelsen i går. Usikker på hvilken del som gjorde verst, men sol og varme + jobbing i hagen i noen minutter (kjente jo at ryggen ikke likte det) + bål + harde benker + spising av pølser (.. altså, drittmat)... Jeg ble uggen, rett og slett, utpå kvelden; og bekkenet ble skikkelig lite happy... Men etter å ha sovet et par timer (klokken min tror jeg sov 5timer og 40 min, men den begynte å telle en drøy time før jeg sovnet, så.... Mulig 4,5 timer da), så er alt litt bedre.

Så i dag tror jeg at jeg må prøve drikke mer vann, og være mindre i sola, i alle fall. Spise noe mer fornuftig..!
Har forsåvidt nok å gjøre innendørs, så er ikke det, i alle fall. Men føles jo fælt å sitte inne, når det er så fint ute :p. Blir jo drittvær igjen straks. Snur vel til overskyet i morgen, og regn fra tirsdag igjen... Det kan få lov til å være sånn vær når jeg føder, btw. For disse sykehusrommene pleier være døden i varmen!

Magebilde på tampen? Joda! Sånn ser jeg ut når jeg slapper av;
Vis vedlegget 408086

Jeg gidder ikke kle på meg bukse enda, så det får bare bli som det ble :p

Men det som fascinerer meg litt, er at det enda går an å trekke inn magen litt!

Vis vedlegget 408087

Ellers, så er jeg på ca +14kg foreløpig, symfyse-fundusmålet følger sin kurve litt over rødstreken og baby dytter til jevnlig inni der (selv om hun ikke sparker direkte, eller bedriver turning). Ligger i hodeleie, greit ned i bekkenet; men tror ikke hun er festet, for det nevnte ikke jm noe om. Men godt nedi bekkenet i alle fall, så det skal nok mye til for at det ikke blir hodeleie til fødselen :p (DET hadde vært urettferdig, det! Når hun har ligget i hodeleie siden første ultralyd omtrent :hilarious: )

Jeg FØLER meg svær, men jeg føler meg ikke "feit" likevel. Så det er jo godt. Det gjorde jeg sist. Man trenger ikke egentlig ha sånne følelser også, svær og høygravid er nok. :p
Hadde nok et litt bedre utgangspunkt denne gang enn sist, ettersom jeg greide gå ned i vekt før graviditeten. Det hjelper litt på selvfølelsen..

Har fremdeles gode tanker om å føde, selv om jeg er litt skeptisk til nytt sykehus og ukjent helsepersonell. Og det er skikkelig irriterende at de ikke har ringt enda; for jeg hadde ikke kjempelyst til å mase på akkurat det.. Er jo greit å ta det før jeg evt føder, liksom.. Nå blir jeg jo ikke "deres" pasient før neste mandag, når mitt nærmeste sykehus stenger, men likevel; da er jeg jo også 37+1, og kan i teorien gå i fødsel før de rekker ta meg inn. ><
Fine magen! :Heartred Masse lykke til i innspurten! Håper ikke varmen blir helt uutholdelig mot slutten :)

Fine magen! :Heartred Masse lykke til i innspurten! Håper ikke varmen blir helt uutholdelig mot slutten :)

Takk! Vi har heldigvis ikke så mye varme, og innendørs er alt fint ❤️ Synes bare det er litt dumt at jeg ikke tåler å være særlig ute når vi endelig fikk penvær...men var nok helst kombinasjonen av alt, tror jeg!

Gubben er jo sjuk han også, men eldstejenta skal få lov til å plukke litt løv og gress. DET får hun til..! Inne skal jeg vel greie gjøre litt.

God bedring til mannen❤️ Ja, de store kan selvsagt bidra de også❤️❤️❤️ Hvordsn går det med rommet til A? Ikke lett å få til alt alene heller lissom:bag:

God bedring til mannen❤️ Ja, de store kan selvsagt bidra de også❤️❤️❤️ Hvordsn går det med rommet til A? Ikke lett å få til alt alene heller lissom:bag:

Vel, rommet til A er det som nå er rommet til E - for E er den som skal bytte rom.. (og A få hennes gamle) men ikke fått gjort noe mer i helga. Vært for varmt og fint ute til å drive på inne (blir fort varmt oppå der, også.. nyte sola osv).. men tenker prøve nå ila uka. Nå kommer vel snart vinduet og. Da burde jeg ha fått revet mer i alle fall... Men er ikke bare bare...!

Vel, rommet til A er det som nå er rommet til E - for E er den som skal bytte rom.. (og A få hennes gamle) men ikke fått gjort noe mer i helga. Vært for varmt og fint ute til å drive på inne (blir fort varmt oppå der, også.. nyte sola osv).. men tenker prøve nå ila uka. Nå kommer vel snart vinduet og. Da burde jeg ha fått revet mer i alle fall... Men er ikke bare bare...!

Ah, i see! Måtte sette inn vindu når vi laget rommet til E vi også, og vet at ille alt er gjort på 123❤️ Ting tar tid... noe en ofte har for lite av:rolleyes:

Ja, jeg skjønner deg veldig godt og synes du er råtøff❤️
I hodet mitt, så hadde jeg planer om å ordne dette for sånn.. over en måned siden, og bli ferdig til det liksom. Sånn at jeg fikk soverommet "for meg selv" noen uker i alle fall, før micro kommer. :P men jeg tror ikke vi blir ferdige før det, egentlig.

I hodet mitt, så hadde jeg planer om å ordne dette for sånn.. over en måned siden, og bli ferdig til det liksom. Sånn at jeg fikk soverommet "for meg selv" noen uker i alle fall, før micro kommer. :p men jeg tror ikke vi blir ferdige før det, egentlig.

Ikke alltid planene slår til akkurat slik en tenkte de skulle❤️ Tar jo en del mer tid enn det man skulle tro, og du er mye alene og mannen jobber mye, men dere skal nok få det til❤️

Ikke alltid planene slår til akkurat slik en tenkte de skulle❤️ Tar jo en del mer tid enn det man skulle tro, og du er mye alene og mannen jobber mye, men dere skal nok få det til❤️

Ja, er jo akkurat det.. håper på å få gjort noe igjen, men ødela bekkenet mitt litt her i stad, så nå vet jeg ikke hva jeg får gjort heller.

Ja, er jo akkurat det.. håper på å få gjort noe igjen, men ødela bekkenet mitt litt her i stad, så nå vet jeg ikke hva jeg får gjort heller.

Hvordan går det med deg og bekkenet nå?❤️

Hvordan går det med deg og bekkenet nå?❤️

Ikke bra enda. Problemet var bare at jeg måtte akutt løpe, og det ødela jo fullstendig for bekkenet mitt.. men er på bedringens vei, i forhold til hvordan det var på mandag og i går. Så håper jo det går seg litt til. Er vel bare et leddbånd som ble strekt eller noe muskulatur som strammet til

Ikke bra enda. Problemet var bare at jeg måtte akutt løpe, og det ødela jo fullstendig for bekkenet mitt.. men er på bedringens vei, i forhold til hvordan det var på mandag og i går. Så håper jo det går seg litt til. Er vel bare et leddbånd som ble strekt eller noe muskulatur som strammet til

Ojj da, det kan jo fort skje, ja :bag: Høres dog ikke noe særlig behagelig ut❤️ God å høre du er på bedringens vei❤️❤️❤️

Ojj da, det kan jo fort skje, ja :bag: Høres dog ikke noe særlig behagelig ut❤️ God å høre du er på bedringens vei❤️❤️❤️

Jepp. Gleder meg sånn sett til å få ut ungen. Fra og med lørdag kveld, så kan det bare sette i gang for min del :p
(Sånn bortsett fra at jeg egentlig ikke har helt tid til at hun skal komme før termin heller, jeg har jo ikke fått revet noen ting i det siste!)

Jepp. Gleder meg sånn sett til å få ut ungen. Fra og med lørdag kveld, så kan det bare sette i gang for min del :p
(Sånn bortsett fra at jeg egentlig ikke har helt tid til at hun skal komme før termin heller, jeg har jo ikke fått revet noen ting i det siste!)

Det er ikke så lett å få til noe heller, når du har vondt i bekkenet❤️ Ja, tenk det, snart er hun her❤️❤️❤️

Back
Topp