Du tar basaltemperaturen, det er temperaturen med en gang du våkner på morgenen. Du bør tempe til ca samme tid hver morgen for at det skal bli mest mulig korrekt. Når eggløsning har funnet sted, stiger BBT (Basal body temperature) med 0,2-0,3 grader. Bruk derfor et termometer med to desimaler. Jeg temper vaginalt, alle morgener uten om mens. For å følge med legger du tempen inn i en app, jeg bruker Fertility Friend (FF). Her logger jeg temperatur og andre symptomer, spesielt utflod og eggløsningstester. Appen regner ut gjennonmsnittstemperatur, og bekrefter eggløsning med tre dager forhøyet temperatur over gjennomsnittstemperaturen i tillegg til egghviteutflod. Jeg er ikke alltid like flink til å tempe til samme tid, spesielt ikke i helgene. Men, jeg har tempet i tre fulle sykluser nå, og har funnet eggløsning i alle fall to ganger, og er 99% sikker på at jeg fant den nå i helgen også! Legger ved skjermbilde av min syklus hittil denne PP'en. Tråden "vi som temper" her på forumet er gull verdt
hm.. kanskje jeg må på shopping. Vi har to termometre, men om det er to desimaler det er jeg usikker på! Det kan jeg sjekke i kveld Tusen takk for så gode og utfyllende svar! Det er gull verdt! Skal sjekke ut tråden når det blir aktuelt