Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Du tar basaltemperaturen, det er temperaturen med en gang du våkner på morgenen. Du bør tempe til ca samme tid hver morgen for at det skal bli mest mulig korrekt. Når eggløsning har funnet sted, stiger BBT (Basal body temperature) med 0,2-0,3 grader. Bruk derfor et termometer med to desimaler. Jeg temper vaginalt, alle morgener uten om mens. For å følge med legger du tempen inn i en app, jeg bruker Fertility Friend (FF). Her logger jeg temperatur og andre symptomer, spesielt utflod og eggløsningstester. Appen regner ut gjennonmsnittstemperatur, og bekrefter eggløsning med tre dager forhøyet temperatur over gjennomsnittstemperaturen i tillegg til egghviteutflod. Jeg er ikke alltid like flink til å tempe til samme tid, spesielt ikke i helgene. Men, jeg har tempet i tre fulle sykluser nå, og har funnet eggløsning i alle fall to ganger, og er 99% sikker på at jeg fant den nå i helgen også! Legger ved skjermbilde av min syklus hittil denne PP'en. Tråden "vi som temper" her på forumet er gull verdt xsmile9

hm.. kanskje jeg må på shopping. Vi har to termometre, men om det er to desimaler det er jeg usikker på! Det kan jeg sjekke i kveld :happy: Tusen takk for så gode og utfyllende svar! Det er gull verdt! Skal sjekke ut tråden når det blir aktuelt :D

CD 1 - Heihei Tante rød!

Ja, det var lenge siden sist! Nå er hun da altså kommet, tror jeg. Jeg er ganske sikker, men føler meg vågal ved å skrive CD 1.

Tror jeg da traff ganske bra på EL forrige mnd når jeg tippa når det kunne ha vært, siden tr melder sin ankomst så kort tid etter fjerning av spiral.
Jeg har startet behandling av bv, og jeg kommer til å fortsette så lenge flow’en er light/medium. :bag:

Føler meg egentlig bare glad for at den kom. Nå kan jeg finne ut hvor mange dager den varer, og syklus etter det. Hvor jevn/ujevn syklus jeg har nå aner jeg jo ikke, men dette gir en pekepinn for de neste 30 dagene i alle fall:happy:
Gleder meg til å teste etter EL når dette er over:D

Symptomer:
- lett til middels kramper, lette tak.
- luft i magen:oops:
- friskere og mer blod
- var jo ganske sår tid
- lett sliten/trøtt

Tre ting jeg er takknemlig for:
1. at tr kom så kjapt, hvis det da er tr. Jeg tror jo det
2. iskaffe. Veldig takknemlig for iskaffe
3. the sims 4. hva skulle jeg gjort uten???

- Lille sol:love7

Ingen å
hm.. kanskje jeg må på shopping. Vi har to termometre, men om det er to desimaler det er jeg usikker på! Det kan jeg sjekke i kveld :happy: Tusen takk for så gode og utfyllende svar! Det er gull verdt! Skal sjekke ut tråden når det blir aktuelt :D
Ingen årsak du xsmile9 Det er dette vi er her for! Temperaturskiftet er så lite, men likevel så relevant at du ikke vil få det frem med en desimal. Selv ligger jeg på 36.3-36.4 for eggløsning, og rundt 36,6 etter. Stort smil i dag tidlig når jeg våknet til 36,61 :happy: Det anbefales også å tempe vaginalt, sover du med åpen munn kan det påvirke temperaturen!

CD 1 - Heihei Tante rød!

Ja, det var lenge siden sist! Nå er hun da altså kommet, tror jeg. Jeg er ganske sikker, men føler meg vågal ved å skrive CD 1.

Tror jeg da traff ganske bra på EL forrige mnd når jeg tippa når det kunne ha vært, siden tr melder sin ankomst så kort tid etter fjerning av spiral.
Jeg har startet behandling av bv, og jeg kommer til å fortsette så lenge flow’en er light/medium. :bag:

Føler meg egentlig bare glad for at den kom. Nå kan jeg finne ut hvor mange dager den varer, og syklus etter det. Hvor jevn/ujevn syklus jeg har nå aner jeg jo ikke, men dette gir en pekepinn for de neste 30 dagene i alle fall:happy:
Gleder meg til å teste etter EL når dette er over:D

Symptomer:
- lett til middels kramper, lette tak.
- luft i magen:oops:
- friskere og mer blod
- var jo ganske sår tid
- lett sliten/trøtt

Tre ting jeg er takknemlig for:
1. at tr kom så kjapt, hvis det da er tr. Jeg tror jo det
2. iskaffe. Veldig takknemlig for iskaffe
3. the sims 4. hva skulle jeg gjort uten???

Ikke ofte man sier det, men hipp hurra for Tante Rød! Hvilken kur fikk du for bv siden du tar den under mens?

Ikke ofte man sier det, men hipp hurra for Tante Rød! Hvilken kur fikk du for bv siden du tar den under mens?

Nei det er vel heller sjeldent:hilarious:
Jeg husker ikke navnet på den, begynner på D. De skal tas vaginalt, og jeg leste på pakningsvedlegget at de kan tas selv ved mens, men hvis man blør skikkelig skal man vente til det gir seg også fortsette når man ikke blør like mye:happy:
Jeg tar så sjelden tabletter at jeg slavisk leser pakningsvedlegg :hilarious:

PP 1 - CD 2

Det må da være riktig å kalle dette for PP 1? Hihi:angelic:

Det er ikke den mest kraftige TR jeg har vært borti, men den er her. Gleder meg til det er over og vi kan gjøre kjempeinnsats til uka. Sa til samboeren at det blir minst en gang om dagen. MINST altså. Bare å forberede seg:hilarious:

Det er helt ok at det ikke er veldig kraftig tr da jeg har igjen 4 dager på kur. Perfekt om jeg får fullført den før vi hopper i høyet:hilarious:

symptomer i dag:
- blødning, åpenbart, men for loggen sin skyld
- luft. Masse luft:oops::oops::oops:
- trøtt, ekstra vanskelig å stå opp enda jeg la meg tidlig i går!
Foreløpig ikke veldig irritabel eller sårbar, men det er vel helst uka i forveien det kicker inn hos meg.

Oversikt fra Premom:
Teste etter EL: fra 20/12-25/12
EL: 25/12
Test gravid: 30/12
Jeg tester sikkert litt i løpet av den uka:banghead::hilarious:
Spent på om noe blir å endre seg i appen med tanke på at jeg ikke vet hvor lang syklus jeg har. Pluss at denne syklusen kanskje blir litt rar pga spiralen er ute:hilarious:

PP 1 - CD 3
… Eller?

Nå er jeg kjempeforvirret. Tok ut spiral 9. 0 blødning etterpå, litt spotting 12. den 13 kom det mer blod og gode kramper og jeg regnet det som CD1.
I dag har det vært nesten ingenting. Og da mener jeg det har vært kanskje 3 dråper. Er det tullesyklus dette her da kanskje? Jeg får nå nesten bare vente og se?
Kanskje gi meg hen og la testetøsa ankomme og ta en test på fredag hvis det fortsetter med null blod? Bare fordi?

Ikke veit jeg hva som skjer, men det blir spennende å se :hilarious::hungover:

PP 1 - CD 3
… Eller?

Nå er jeg kjempeforvirret. Tok ut spiral 9. 0 blødning etterpå, litt spotting 12. den 13 kom det mer blod og gode kramper og jeg regnet det som CD1.
I dag har det vært nesten ingenting. Og da mener jeg det har vært kanskje 3 dråper. Er det tullesyklus dette her da kanskje? Jeg får nå nesten bare vente og se?
Kanskje gi meg hen og la testetøsa ankomme og ta en test på fredag hvis det fortsetter med null blod? Bare fordi?

Uff så frustrerende!! Sa gyn noe om eggene da du fjernet spiralen? :)

ikke annet enn at alt så ut som det skulle:p Og at han så slimhinnene da, så mulig de var litt tykke:hilarious:
Gode tilbakemeldinger det da :D jeg fikk beskjed om en mulig eggløsning på vei, så her va det bare å hoppe til sengs til helga:happy093

Ja, kan ikke være misfornøyd med det! Så gøy!:D:D håper det sitter fort :Heartpink
Er veldig frustrerende akkurat nå, men jeg får ikke gjort noe med det:hilarious:
Ja vi krysser fingrene! Venter såå på EL testene :laughing002
Håper du snart kommer inn i en syklus så du hsr kontrollen :Heartred

Jeg bestilte flere i dag, selv om jeg sikkert har igjen 20 stk:oops::hilarious:
Tenker jeg tester om et par dager uansett, får bare ta det litt som det kommer nå:hilarious: Tusen takk, er nå godt vi har hverandre her inne!:Heartred
Haha, godt å vøre på den sikre siden, kjedelig å gå tom å måtte vente på nye:hilarious: jeg håpte å begynne å teste fredag/lørdag så håper såååå at testene kommer før helga!!:nailbiting:

PP 1 - CD 4?

Hvem vet? Ikke jeg! Noe brunaktig i dag, minner om start og slutt på tr. Det skal jo sies at syklusen kan ha endret seg etter første svangerskap og ikke minst etter å ha gått på p-piller etter det og spiral siden februar 2019.

Det kan OG være at det blir noe tull og tøys pga at spiralen nylig ble fjernet, men det er da fryktelig merkelig allikevel:banghead::hilarious:
Heldigvis er motet oppe. Jeg rister bare oppgitt på hodet og er lettere frustrert også går nå dagen videre og glir over i ny dag:happy:

Jeg tar en test bare for morrosskyld ila i morgen lell tror jeg kanskje heheh huuuuuf nei.. jo…. Nei?:p:hilarious:

PP 1 - CD 3
… Eller?

Sikkert spiralen som tuller litt med første mens, sånn var det med meg og. Blødninger av og på en drøy uke en uke etter uttak :)

PP 1 - CD 4?

Hvem vet? Ikke jeg! Noe brunaktig i dag, minner om start og slutt på tr. Det skal jo sies at syklusen kan ha endret seg etter første svangerskap og ikke minst etter å ha gått på p-piller etter det og spiral siden februar 2019.

Det kan OG være at det blir noe tull og tøys pga at spiralen nylig ble fjernet, men det er da fryktelig merkelig allikevel:banghead::hilarious:
Heldigvis er motet oppe. Jeg rister bare oppgitt på hodet og er lettere frustrert også går nå dagen videre og glir over i ny dag:happy:

Jeg tar en test bare for morrosskyld ila i morgen lell tror jeg kanskje heheh huuuuuf nei.. jo…. Nei?:p:hilarious:
Godt du holder motet oppe tross klusset i syklusen :joyful:

Back
Topp