UTE!
Ja, jenter! Da kan jeg endelig kalle meg for prøver! Nå er spiralen long gone!
Jeg gikk til privat gyn, så det kosta meg dyrt, men herregud så mye jeg fikk igjen for det (syns jeg selv
)!
Han var en voksen mann, med masse erfaring.
Kom inn, satt og pratet litt og jeg fikk også nevnt at jeg har ei litta bakteriell vaginose som jeg også vil kvitte meg med. Så var det dags for det jeg alltid gruer meg mest til: avkledning. Føler meg altså så dum når jeg står der i en genser, sokker og ingen truse. Asså hva gir du meg
Tok en naproxen i forkant, hjelper i alle fall hvis det skulle bli murringer etterpå. Tenkte at det var da som f*** at jeg ikke fant noe Paracet hjemme, og gruver meg til han skulle ta den ut. Aller først ville han se med ultralyd at den lå der den skulle, og jeg spurte om han ikke kunne sjekke at alt annet så fint ut også. Han viste meg spiralen, det var kult! Livmora var som den skulle på størrelse, også viste han meg hvor spiralen lå i 3D!
For en service, har aldri sett livmora mi i 3D før, men nå vet jeg jo at vi kommer til å måtte dra på 3D ultralyd hvis jeg blir gravid
Kanskje litt dumt at han viste meg det
Eggstokker og alt så også helt normalt ut, han pekte på disse «svarte hullene» og det var egg visst. Regner med egga er inni der et sted, eller jeg håper det, hvis ikke har jeg ikke akkurat mange
Og så til høydepunktet. Øyeblikket jeg og vi alle har ventet så lenge på: spiralen skal ut.
«åh nå kjenner jeg at jeg gruver meg» sier jeg og legger til at han må fortelle underveis. «Ja fortelle hva da?» sier han og fortsetter nå med sitt down there. «Nei, jeg vet ikke, hva du gjør da?» «åja» «ÆH AU?» også var den ute, gitt.
Jeg skvatt mer enn det var vondt, og den var ute i løpet av 1 sekund tror jeg. Han trengte bare å dra(?) en gang! Den legetimen tok meg nøyaktig 17 minutter, og ingen blødning etter uttak. «Var det alt?» var det første jeg sa. Det var ikke så mye å gruve seg for, med andre ord
Fikk jo også kur mot bv, men kunne… hoppe i høyet allikevel, så da får vi bare sette i gang da
Jeg er så glad, har skikkelig sommerfugler i magen, spent og skikkelig gira
I dag er jeg takknemlig for:
1. at spiralen var så lett å få ut
2. at jeg foreløpig ikke har blødd noe
3. endelig. ENDELIG er vi i gang
- Lille sol