Lifeline care gravid

Det er akkurat det produsentene baserer seg på :p de fleste gravide vil jo gjøre alt «riktig» og hopper da rett på alt det står «mamma» eller «gravid» på - for doble eller triple prisen, fordi vi ikke sjekker næringsinnholdet mot den «vanlige» typen..:hungover::hilarious:

Nemlig....
Sleipt av de, og dumt av oss:hilarious:
 
Jeg har tatt nycolplus multivitamin hele prøveperioden siden den inneholder 400 μg folsyre, men gikk over til lifeline care gravid når jeg ble gravid, er småforskjeller på innholdet ellers, så i går tok jeg en nycoplus multivitamin og omega3 kapslene i lineline pakken. Kommer nok til å fortsette med det, da de to andre tablettene i lifeline-pakken er grusomme:depressed:
 
Så bra! Jeg har alltid brukt Nycoplus Gravid, til ca 230 for 4 uker. Nå bestilte jeg Nycoplus Multi til 100 dager for 55! Takk :D
Mengde jod er også viktig. Jeg tar nycoplus gravid da den inneholder jern, omega3 og jod i riktig mengde for gravide. Hvis man spiser mange fiskeretter per uke, hvit fisk og ikke har lav Serum ferritin og drikker melk daglig så går det helt fint med vanlig nycoplus multi. Men hvis man ikke får i seg nok via kosten så anbefales å ta andre tilskudd. Nycoplus omega3 multi er Også et bra alternativ.
 
Vanlig multi eller for gravide?
Vanlig inneholder ikke nok folsyre, vet ikke med de andre vitaminene om de er "godkjente" nok :)

Jeg har faktisk sammenlignet inneholdsstoffet, veldig lite avvik, som ikke har så mye å si hvis du spiser vanlig kosthold. Jeg falt i samme tabben som førstegangsgravid og kjøpte de dyreste hvor det måtte stå GRAVID.
 
Jeg har tatt Nycoplus multivitamin til nå. Har noen pakker med gravidvitaminer fra Nycoplus som jeg tenker å ta nå, og når det er tomt går jeg vel tilbake til multivitaminen igjen.
 
Sniker.

Tips fra meg (eller dvs. min jordmor, hehe):
Ta multivitamin + folsyre + trankapsler (eller flytende tran om du synes det er ok!).
Disse gravidvitaminene er bare en unnskyldning for produsentene til å selge dyre multivitaminer...

Skulle ønske jeg visste det da jeg ble gravid...
 
Det er akkurat det produsentene baserer seg på :p de fleste gravide vil jo gjøre alt «riktig» og hopper da rett på alt det står «mamma» eller «gravid» på - for doble eller triple prisen, fordi vi ikke sjekker næringsinnholdet mot den «vanlige» typen..:hungover::hilarious:
Jeg svarte visst før jeg leste ditt innlegg. :smiley-ashamed008
 
Av ren nysgjerrighet, så har jeg sammenlignet Nycoplus gravid og Nycoplus multi, og de er ganske så like. Bare merk at av gravid-vitaminene må man ta to tabletter for å få det samme som man får i en multivitamin.
(også ser jeg at Nycoplus er mye billigere å bestille på Farmasiet.no enn i vanlig apotek).

Faktisk like mye folsyre, så trenger ikke kjøpe folsyre utenom. Eneste man trenger da er en boks med trankapsler, og likevel blir det billigere enn gravid-vitaminer.

Det eneste er at i gravid-vitaminene er det ekstra kalsium, og det skal man ha ekstra av som gravid. Men det kan man få i seg ved å spise vanlig (melk, ost, yoghurt, brokkoli etc):
https://www.melk.no/Kosthold-og-hel...avide/Nok-kalsium-er-viktig-naar-du-er-gravid


Nycoplus gravid:
2 tabletter inneholder Vitamin A 250 μg RE Vitamin D 10 μg Vitamin E 10 mg Vitamin K 90 μg Vitamin C 85 mg Tiamin (vit. B1) 1,5 mg Riboflavin (vit. B2) 1,6 mg Niacin 17 mg Vitamin B6 1,4 mg Folsyre 400 μg Vitamin B12 2 μg Biotin 30 μg Pantotensyre 6 mg Kalsium 300 mg
Mineraler: Magnesium 280 mg Jern 15 mg Sink 9 mg Kobber 1 mg Mangan 2 mg Selen 60 μg Krom 30 μg Molybden 50 μg Jod 175 μg

Nycoplus multi:
1 tablett inneholder:
Vitaminer: 250 μg vitamin A RE, 10 μg vitamin D, 10 mg vitamin E, 120 μg vitamin K, 75 mg vitamin C, 1,4 mg tiamin (vit. B), 1,6 mg riboflavin (vit. B2), 19 mg NE Niacin, 1,6 mg vitamin B6, 400 μg folsyre, 2 μg vitamin B12, 30 μg biotin og 5 mg pantotensyre.
Mineraler: 100 mg magnesium, 15 mg jern, 12 mg sink, 900 μg kobber, 2,3 mg mangan, 60 μg selen, 35 μg krom, 150 μg jod og 45 μg molybden.
 
Back
Topp