Lifeline care gravid

Yucca1

Forelsket i forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Hei! Er det noen her som tar lifeline care gravid kosttilskudd?
Jeg har tatt det nå en stund, men sliter virkelig med den hvite tabletten (kalsium og magnesium), da jeg føler den limer seg fast i munnen og setter seg fast i svelget hver gang jeg skal ta den, så jeg brekker meg så jeg holder på å spy hver gang. De andre tablettene har jeg ikke noe problem med å ta.
Andre som sliter med det samme og/eller har noen tips til hva jeg kan gjøre for at den skal bli lettere å svelge?
Har prøvd å fukte tabletten uten hell...:shifty:
 
Hei! Er det noen her som tar lifeline care gravid kosttilskudd?
Jeg har tatt det nå en stund, men sliter virkelig med den hvite tabletten (kalsium og magnesium), da jeg føler den limer seg fast i munnen og setter seg fast i svelget hver gang jeg skal ta den, så jeg brekker meg så jeg holder på å spy hver gang. De andre tablettene har jeg ikke noe problem med å ta.
Andre som sliter med det samme og/eller har noen tips til hva jeg kan gjøre for at den skal bli lettere å svelge?
Har prøvd å fukte tabletten uten hell...:shifty:

Jeg tar disse, men sliter mest med den blå! Forsinden smaker så vondt:yuck:
Må bare svelge de fort ned, hive hode bakover slik at tablettene havner helt bak i svelget og svelge med MYE vann! om du forstod hva jrg mente:hilarious: haha
 
Dumt spørsmål, men har du prøvd å ta en munnfull med vann også ta tablettene? Da får liksom ikle belegget «festet» seg i munnen, men blir med ned med en gang ‍♀️
 
Jeg skiter med både den blå og den hvite :hilarious: Får prøve med ekstra mye vann/vann først i morgen, og hive hodet bakover jeg også :hilarious:
 
Jeg må ha vann i munnen først, hvis ikke sitter den hvite bom fast i ganen :hilarious: Den blå går fremdeles greit.
 
Takk for svar alle! Bra det ikke bare er jeg som har problemer med de! :hilarious:
Da prøver jeg med en munnfull vann og hive hode bakover i dag! :)
 
Jeg tar disse, men sliter mest med den blå! Forsinden smaker så vondt:yuck:
Må bare svelge de fort ned, hive hode bakover slik at tablettene havner helt bak i svelget og svelge med MYE vann! om du forstod hva jrg mente:hilarious: haha
Merket først i går smaken på de blå:hungover: uff! Får prøve med MYE vann i dag, bare dumt jeg tar de på kvelden, for da må jeg på toalettet så mange ganger i løpet av natten:sorry:
 
Merket først i går smaken på de blå:hungover: uff! Får prøve med MYE vann i dag, bare dumt jeg tar de på kvelden, for da må jeg på toalettet så mange ganger i løpet av natten:sorry:

Den er grusom! Prøver å svelge den så fort at jeg ikke merker smaken, men den kommer jo med engang :yuck:
Tar de på kvelden selv... ellers glemmer jeg de :shy:
 
Husker ikke om de var den pakken eller en annen som jeg tok forrige svangerskap. Men de var ihvertfall vanskelig å få ned :wtf:
 
:laughing002 Høres ut som dere burde bytte til nycoplus
 
Helt enig! Tar selv Nycoplus multi, hvit liten tablett som er enkel å svelge.
 
Helt enig! Tar selv Nycoplus multi, hvit liten tablett som er enkel å svelge.

Vanlig multi eller for gravide?
Vanlig inneholder ikke nok folsyre, vet ikke med de andre vitaminene om de er "godkjente" nok :)
 
Er bare tull med egne gravidvitaminer - den vanlige nycoplus multi med omega3 inneholder 400mygram folsyre/folat den også bare så det er sagt. :) Gikk i fella selv i første graviditeten. :shifty:
 
Last edited:
Jeg bruker nycoplus, litt bedre. Men det hjelper å fukte munnen først og så ta tablettene to og to.
 
Den helt vanlige nycoplus multi inneholder 400mygram folat/folsyre den også, så jo den er godkjent nok.

Det var jeg faktisk ikke klar over!
Har alltid blitt fortalt at den ikke inneholder riktig dose folsyre, takk for informasjonen!:happy:
 
Det var jeg faktisk ikke klar over!
Har alltid blitt fortalt at den ikke inneholder riktig dose folsyre, takk for informasjonen!:happy:
Det er akkurat det produsentene baserer seg på :p de fleste gravide vil jo gjøre alt «riktig» og hopper da rett på alt det står «mamma» eller «gravid» på - for doble eller triple prisen, fordi vi ikke sjekker næringsinnholdet mot den «vanlige» typen..:hungover::hilarious:
 
Back
Topp