Lenebeb dagbok!

5+1: Jeg tørr endelig å skrive hvor langt jeg er på vei! Vært litt redd for dette av en eller annen grunn hittils. Men nå håper jeg bare et lille nurket i magen har det topp.

Faktisk vært veldig mye på hjemmefronten, så nesten ikke fått tid til å tenke på skatten i magen ❤️ bortsett fra på kvelden hvor jeg endelig setter meg på sofaen.

Vi ferdigstiller kjøkkenet og har noe småtteri igjen som å få fuge ved benkeplaten, sette opp pyntelig, feste en kontakt i veggen, småtteri på åpningen inn til kjøkken og få opp gardinstanga igjen :) det skal vi bli ferdig med idag.

Jeg er veldig sliten og lite i form. Så ikke lett å ha full rulle i heimen, med alt som itilegg skal gjøres. Storesøster ble 6 år igår. Feiret bare med oss i familien bursdagen til min 6 åring! ❤️ så da fikk hun bløtkake og hjemmelaget pizza som jeg laget etter hennes bestilling :) selvfølgelig gaver som hun elsket :)

Syns tiden går tregt for det og er kjempe nervøs for ultralyden på uke 8! Livredd for at hjertet ikke dunker :( så tiden frem til da går såååååå super tregt! Samme dagen begynner lillemor i barnehage for første gang :( veldig vemodig å være ferdig med permisjonen med henne :( så i løpet av samme uka begynner jeg på jobb igjen :( håper den ene oppturen er å få se et eller to hjerter slå ❤️❤️❤️

5+2: Dagene går... Men ikke fort nok. Jeg syns kvalmen har dempet seg noe som skremmer meg. Livredd for ingen liv inni magehuset :( bare jeg tenker på det presser tårene på :( vet ikke hvordan jeg skal takle å vite at hjertet ikke slår. Uff jeg vill bare komme frem til uke 8 nå! Jeg må få sett hjertet slå. Da klarer jeg etterpå å senke skuldrene. Mest lyst til å gå privat om en uke for å kunne se hjertet, men får bare holde ut tror jeg.

Jeg er ekstremt emosjonell og gråter av det minste. Men plutselig hoppe over til å bli en megge. Ja så disse hormonene er ikke alltid like lette.

Symptomer:
*Trøtt
*Murrer i magen
*Må spise ofte for at det ikke skal bli ekkel murring.
*Dilla på salt mat, ikke søte ting ( med mine to jenter var det søtt som gjaldt) . Drømmer om kyllingvinger, salt potetgull osv :D
*Hormontroll

Kvalmen kom veldig tidlig for min del, men den forsvant på veien. Så kom den tilbake for fullt nå i helgen :) Så det er nok normalt at det svinger litt<3 Du skal få terminspire(r) du :) Ser du har mange andre symptomer også :)

Kvalmen kom veldig tidlig for min del, men den forsvant på veien. Så kom den tilbake for fullt nå i helgen :) Så det er nok normalt at det svinger litt<3 Du skal få terminspire(r) du :) Ser du har mange andre symptomer også :)
Kjekt å vite ;) bare aldri forsvunnet sånn for min del før, men da kommer den nok snikende tilbake vil jeg tro ;)

Ja håper hvertfall det!

5+4: Her går dagene unna de siste to dagene hvertfall.

Lillemor krever ganske mye fortiden siden hun har tenner som irriterer henne hele tiden. Tygger på alt og gråter av det minste. Ikke kjekt å være lita å få plutselig fem tenner på 2 uker. Stakkars skatten min. Henger i buksa mi dagen lang og trenger generelt mye kos og nærhet. Nyter faktisk at hun er slik, for kommer tidsnok til da behovet for mamma ikke er like stas.

Midt oppi det hele er jeg så trøtt at jeg kunne sovnet stående! Og lysten for salt er så stort, spesielt når jeg blir uggen og småkvalm. To ting som hjelper og det er salt og sjokomelk :) så da spiser jeg det som kroppen sier den trenger. Brødskive med leverpostei og sylteagurk er et must på morgenen. Jeg er desverre ikke flink nok til å spise ofte nok for å holde kvalmen i sjakk, men dagen flyr med lillemor. Nok å sette fingra i heldigvis ;)

Gruer meg til å starte opp i jobb tanke på kvalme og tanke på å se barna mindre igjen :( er helt på gråten bare å tenke på det! Dumt at jobben er så langt unna, Dvs over en time til jobb. Så får se hvor mye jeg orker av pendling, kvalme og det som måtte følge med. Barna mine er viktigst og de må jeg gi den lille energien jeg har ❤️

Jeg er ekstremt følsom fortiden... Gråter av det minste, ler av det minste og blir lett utålmodig av det minste. For en hormonbombe jeg er :(

Sitter inne med en evig angst for at lille spire ikke har det bra! Venter evig til 2 november!!!! Må det gå fort til den dagen...

Yeeey 6 uker! Kvalmen har vært intens idag. Men det tyder jo på at jeg er preggers :) den er velkommen tross at det er det verste jeg vet om. Alle symptomer er hjertelig å knakka på min døøøørrrr! ❤️

Jeg griner av hver minste lille ting og syns alt er så innmari rørende! Jeg gråter bare jeg ser et litt trist fjes eller noe som kan kanskje være kun trist for meg! Hormoner!!!

Salt er noe jeg må ha daglig! Tror det har noe med søtt er noe jeg vanligvis vil ha. Og nå er det helt omvendt.

Teller ned uker til ul! Vil se en eller to hjerter banke ❤️nå!!!!

Gratulerer med 6 uker:-)

Last edited:
Du vil prøve på søskenforsøk snart du også? :) frys er mye mindre prosess, men uansett verdt prisen å gå gjennom alt med fersk :)
Ikke ennå , ammer ennå, og mannen er så mye vekke at om det klaffer så blir det for mye med to så små ☺️ Men i løpet av neste år kanskje , hvem vet :-)

Ikke ennå , ammer ennå, og mannen er så mye vekke at om det klaffer så blir det for mye med to så små ☺️ Men i løpet av neste år kanskje , hvem vet :-)
Den skjønne jeg da :) her blir det to tette, men så kommer mannen hjem hver eneste dag :)

Spennende :)

6+2: kvalmen har virkelig tatt seg opp og er virkelig ille på morgenen. Jeg tar begge barna alene siden jeg går hjemme i perm med minste. Ikke kjekt når man er så dårlig. Men alt går! :)

Svimmelhet har også tatt seg opp, så jeg må være litt forsiktig med å reise meg for raskt opp av senga.

Om to uker starter jobb igjen og innser at det kan jo bli veldig interessant. Men jeg må prøve! Fått ny sjef og hun vet ikke at jeg er gravid. Så ja jeg blir nok poppis! Not!

6+3: stikker en del i magen og fikk nå se litt mørk brunt som er klumpet seg med crinone. Får alltid støkk i magen av å se slikt på papiret! Håper det bare er crinonen som gjør det sårt inni der. Livredd for at hjertet ikke dunker ❤️ nei lille venn eller to bli hos meg! ❤️❤️❤️

6+3: stikker en del i magen og fikk nå se litt mørk brunt som er klumpet seg med crinone. Får alltid støkk i magen av å se slikt på papiret! Håper det bare er crinonen som gjør det sårt inni der. Livredd for at hjertet ikke dunker ❤️ nei lille venn eller to bli hos meg! ❤️❤️❤️
Det er bare noen blodårer som har sprukket! :) Ingen fare. Brunt er aldri farlig :)

Det er bare noen blodårer som har sprukket! :) Ingen fare. Brunt er aldri farlig :)
Håpe det! Får jo hetta av det minste ;)

Men føler meg ganske preggers! Gråter av ingenting, sliten og trøtt sv det minste.

6+5: klage klage syte syte! Uff bare føler meg så utrolig sliten og konstant trøtt. Mannen forstår jo kanskje ikke helt dette siden jeg alltid har masse energi.

Gråt faktisk idag av at jeg er utslitt, men har hatt begge unga alene i tre dager nå, lagd middag, ryddet, vasket og gjort masse... Men nå fikk jeg en knekk at det var nok. Hjemmet kan ikke være perfekt hele tiden, klarer det bare ikke nå fortiden. Den lille magen trenger hvile den også, ikke bare masse stress. Jeg har ikke begynt å jobbe en gang!

Jeg gleder meg faktisk til å jobbe litt igjen etter jeg var innom jobben idag. Masse nytt og spennende som skjer. Så håper jeg takler det fordi det hadde passet meg ypperlig. Men jeg har sagt til meg selv at det ikke skal gå utover unga, da må jeg nok ro ned et par hakk.

Ellers så gleder jeg meg veeeeldig til ul og få se nurket! Orker ikke å være negativ mer og prøver heller å glede meg til ul. Da får jeg ekstra ro i sjela og vil virkelig heller se fremover. For denne lille skal jo sitte! ;) men bare ekstra spent på om det er to ❤️❤️❤️

7+3: idag har jeg desverre en skikkelig dårlig magefølelse på at nurket i magen ikke lever lenger. Begynte med litt blodslim inni der og nå merket jeg at det inni har forandret seg som tilbake før jeg ble gravid... Pleier på en måte å være trangere inni der hver gang jeg er gravid :( dårlig dårlig magefølelse!!!! Isj dette kommer jeg til å takle skikkelig dårlig on jeg har rett :(

Syns også symptomene ikke er så ille lenger, noe som skremmer meg! I mine to svangerskap har jeg alltid vært kjempe dårlig fra uke 6-16... Nå er jeg bare små kvalm i perioder... Nei nå må mandagen komme fort nok.....

Back
Topp