Lenebeb dagbok!

Til helgen skal jeg faktisk på en fest!!! Herremin hvor lenge siden det er siden sist, over to år siden! Forhåpentligvis blir det denne ene og ikke mer på en stund igjen ;) jeg er jo en prøver nå, så da er det uansett ikke noe savn. Men skal da bli godt å være med venninner og kose seg ute! :)

Jeg tenker og tenker på babytiden med Elvira og hvor ble tiden av!? Hun er ei herlig og god jente som smiler konstant! Hun er 9,5 mnd og er snart på vei til å gå! Tok hele tre skritt alene og stod i 30 sekunder og hoppe uten å holde seg i noe! Herremin! For ei råtass hun er! Sover greit om natta og hun har det godt fortiden.

Så ja det hadde vært såååå kos å få et lite nurk igjen som jeg kan bysse, kose, amme og all den nærheten! For allerede nå har Elvira for dårlig tid til å kose like mye som før. Men det skal jo sies hun har sine god stunder hvor hun sitter på fanget. Storesøster begynner på skolen på tirsdag neste uke! Er nesten på gråten fordi hun er plutselig så stor!!! Nei sier det bare, man må nyte hvert sekund.

Mye som surrer i hodet fortiden. At jobben er jeg lei, og ønsker å gjøre noe nytt. Men familien kommer først, så da tar jeg det etterhvert om ikke det skulle bli vellykket med de fryste eggene. Om jeg kunne valgt så ville jeg vært husmor for et par år, for å ha tiden min til familien. La storesøster slippe SFO og lillemor få bare to dager i barnehage eller veldig korte dager. Men økonomien strekker desverre ikke til med det nå.

Ja dagene går heldigvis delvis unna, men ikke fort nok til å få mens! Da blir det oppstart og forberedelser til innsett ;) skal ta prognya eller hva det nå heter når mensen dukker opp for fullt :) in ready! Gruer meg til å si jeg trenger en dag fri til innsett, siden jeg skal ut i permisjon allerede i oktober igjen pga lillemor ikke begynner i barnehagen helt enda. men orker ikke å fortelle hvorfor, for denne gangen er det hemmelig for familie også. Så blir å finne på en teit unnskyldning.

Har nevnt et par ganger at jeg ønsker min tredje, men er så mye negativ tilbakemelding siden Elvira er ni mnd bare. Syns de skal bli glad på mine vegne! Ikke si ting som at kanskje er lurt å vente litt osv. Til og med min mor var negativ til det! De burde jo forstå at jeg kan bruke lang tid før tredje sitter og dette er ikke noe som skjer med det første antageligvis! Merker jeg blir sint og svarer ganske så uhyggelig tilbake. Nei så dette gjøres i all hemmelighet og egentlig godt! ;)

Ja da har man bestilt gravidtester som er til etter forsøket, eller eventuelt til senere. Litt rart å begynne pån igjen med dette, tanke på hvor psykisk slitsomt det er å gå gjennom IVF. Men tenker det er like greit å hoppe i det.

Masse tanker surrer i hodet daglig, største bekymring er st ingen av eggene overlever opptiningen... Så ja den faller inn i hodet daglig. For skjer det regner jeg med at mannen vil vente med å prøve til senere. Altså gå privat vet jeg han syns er uaktuelt enda, så da får man bare krysse alt vi kan!

Dagene går tregt frem til mensen nå! Skal ha den ca rundt den 10 september, men kjenner jeg hu tante så avventer hun lengre. Da må jeg ringe inn å si ifra samme dag, slik at jeg eventuelt får primolut som sist.

Idag merker jeg at jeg tenker mye negativt rundt forsøket vi forhåpentligvis skal igjennom. Hva er oddsen på å klaffe på første forsøk igjen? I mine øyne er lik så og si null! Jeg får se det slik at om det gjør det så er det en skikkelig bonus!

Raser i hodet om at ingen av eggene overleve opptiningen, og jeg vet med sikkerhet at jeg blir nå kjempe lei meg. Man bygger opp en forventing uansett. For da må jeg nok begynne å tenke på privat. Det har vi ike råd til med det første, så blir da nok å avvente et år.

Idag merker jeg at jeg tenker mye negativt rundt forsøket vi forhåpentligvis skal igjennom. Hva er oddsen på å klaffe på første forsøk igjen? I mine øyne er lik så og si null! Jeg får se det slik at om det gjør det så er det en skikkelig bonus!

Raser i hodet om at ingen av eggene overleve opptiningen, og jeg vet med sikkerhet at jeg blir nå kjempe lei meg. Man bygger opp en forventing uansett. For da må jeg nok begynne å tenke på privat. Det har vi ike råd til med det første, så blir da nok å avvente et år.
De negative tankene har det med å snike seg inn når nytt forsøk nærmer seg ja... Det er gode odds for at egg overlever slik at det blir innsett og kanskje er du like heldig som sist:-) Kroppen din vet jo greia med å bli gravid og føde og da går det visstnok ofte lettere! Skal heie deg frem når det blir din tur for forsøk:-)

De negative tankene har det med å snike seg inn når nytt forsøk nærmer seg ja... Det er gode odds for at egg overlever slik at det blir innsett og kanskje er du like heldig som sist:-) Kroppen din vet jo greia med å bli gravid og føde og da går det visstnok ofte lettere! Skal heie deg frem når det blir din tur for forsøk:-)
Takk for utrolig gode ord ❤️ det regnet jeg virkelig! Jeg bare klarer ikek å forstå at man kan bli like heldig begge gangene. Men ja et håp ligger jo der. Takk!!! Går fort til da :)

Sjefen min fortalte hun var gravid idag! Gråt litt jeg faktisk! Hormontroll uten behandling med medisiner ;) herlig!!!

Det kommer til å gå sååå bra! Jeg har trua på deg, og jeg er sikker på at det blir full klaff:) Men kjenner til den nervøsiteten og de negative tankene. Vanskelig å bli kvitt... Men tenk at du har klart det to ganger før. 2 spirer har valgt å flytte inn i livmoren din 2 ganger allerede, så du har jo tydeligvis en veldig hyggelig livmor! Hihi:)

Det kommer til å gå sååå bra! Jeg har trua på deg, og jeg er sikker på at det blir full klaff:) Men kjenner til den nervøsiteten og de negative tankene. Vanskelig å bli kvitt... Men tenk at du har klart det to ganger før. 2 spirer har valgt å flytte inn i livmoren din 2 ganger allerede, så du har jo tydeligvis en veldig hyggelig livmor! Hihi:)
Tusen takk for gode ord! Var så utrolig hyggelig å få servert dette innlegget på en slik dag ❤️

Dette trengte jeg idag! :)

Jeg vil også hive meg på denne positive bølgen! <3 det er ingenting som taler for at dette skal ta lang tid, du har nok, hihi som Starbucks skriver, en veldig hyggelig livmor ;) :D <3 hihihi

Jeg vil også hive meg på denne positive bølgen! <3 det er ingenting som taler for at dette skal ta lang tid, du har nok, hihi som Starbucks skriver, en veldig hyggelig livmor ;) :D <3 hihihi
Søta! Godt å få slike flotte og gode ord når man virkelig ikke er postitiv selv! ❤️

Søta! Godt å få slike flotte og gode ord når man virkelig ikke er postitiv selv! ❤️
Det er nettopp det vi ivf jenter vet, at det er så godt og viktig og trengende å gå god oppmuntring fra hverandre. Det er kun vi som forstår oss på denne intime prosessen! ❤❤

Det er nettopp det vi ivf jenter vet, at det er så godt og viktig og trengende å gå god oppmuntring fra hverandre. Det er kun vi som forstår oss på denne intime prosessen! ❤❤
Ja det er så sant så sant! Derfor er jeg her inne! Støttende og flotte jenter. ❤️❤️❤️

en super negativ kveld! Aner ikke hvorfor slike ting raser i hodet! :( st alt går til dundas med eggene og at Sambo da vil avvente altfor lenge med å gå privat. Ikke bare det jeg drømte om at barna mine døde i en forferdelig ulykke! Gråt av redsel og sorg :( bajs kveld!

Næmmen!! Huff, så forferdelig! :( Sett drømmen til side nå, den er bare et resultat av alt du går og tenker på. Man får mye rare og fæle drømmer av stress. Men nå skal du ikke ta absolutt alle sorgene på forskudd. Nå skal du bare få disse flotte eggene plassert på et flott sted inne i din meget trivelige livmor der de/det skal ligge og kose seg i varmen i 9 mnd:) Ikke tenke på at det skal skje noe med de, eller at sambo plutselig vil vente. For det skjer jo ikke! Og det er jo ikke noe vits i å være lei seg for noe som ikke kommer til å skje, vel? :D :D

Masse lykke til i uke 39/40 Lene :) Håper vi får gå sammen til juni :D

Huff, så forferdelig drøm og slitsomme, negative tanker. Jeg tror eggene dine har det aldeles utmerket på frys, og bare gleder seg til å dele seg videre. ❤️

Næmmen!! Huff, så forferdelig! :( Sett drømmen til side nå, den er bare et resultat av alt du går og tenker på. Man får mye rare og fæle drømmer av stress. Men nå skal du ikke ta absolutt alle sorgene på forskudd. Nå skal du bare få disse flotte eggene plassert på et flott sted inne i din meget trivelige livmor der de/det skal ligge og kose seg i varmen i 9 mnd:) Ikke tenke på at det skal skje noe med de, eller at sambo plutselig vil vente. For det skjer jo ikke! Og det er jo ikke noe vits i å være lei seg for noe som ikke kommer til å skje, vel? :D :D
Uff hva skulle man gjort uten de gode ord. ❤️Jeg gråt faktisk igår og hadde en skikkelig nedtur :( det er virkelig sant, jeg burde absolutt ikke ta sorgene på forskudd på noe som helst. Men må innrømme enkelte dager er skikkelig fæle og jeg blir stressa å tenke på alt som kan gå galt.

Ja jeg håper et av de eggene er gullegg ❤️❤️❤️❤️

Huff, så forferdelig drøm og slitsomme, negative tanker. Jeg tror eggene dine har det aldeles utmerket på frys, og bare gleder seg til å dele seg videre. ❤️
Ja de var en helt forferdelig drøm. Noe av det verste jeg kunne tenkt meg.

Takk! Ja jeg håper virkelig det! ❤️❤️❤️

Back
Topp