Lenebeb dagbok!

Uke 24+0: Hvor blir av tiden? Plutselig i uke 24. Skjer ikke så veldig mye nytt annet enn at magen vokser sakte men sikkert nå. Har ikke veid meg på en stund, så håper virkelig jeg ikke får sjokk :) lille jenta vår i magen sparker nå så hardt at jeg skvetter til og ser magen velver rundt :) Savner å se henne, men ikke lenge til privat 3D ul :) bare hele seks uker til og det skal bli sååååå godt å se henne :)

Nå har vi fått kjøpt inn alt til lillemor, og godt å være klar med alt siden tiden fremover blir hektisk nok :) oktober så har datteren vår bursdag og jeg, men vi må planlegge tilfelle snuppa vil ut før. For feire bursdagen til datteren vår er viktig og hun har mast om den i et halvår allerede. Så vurderer å bruke Leos lekeland med alle jentene på avdelingen, får vi mindre å gjøre hjemme og noe som er gøy for barna. Mye bursdager fremover i familien også, så jeg ligger tre skritt frem i tid, for å være sikker at vi har alt i boks før oktober kommer. Vet at jeg sliter med søvn og temmelig sliten nå allerede og da vet jeg at siste mnd er jeg umenneskelig sliten med lite søvn, urolige bein og ikke et bedre bekken. Og siste mnd ønsker jeg å kunne ta livet mer med ro og ikke ha noe hengenes over hodet.

Jeg har fått jordmor time den 15 juli og da er vi på Sørlandet :( ser ikke ut til at jeg skal til jordmortime dette svangerskapet heller. Tydeligvis ekstremt vanskelig å få time nå fortiden, siden det er så utrolig mange som er gravide i vår bydel :( jaja da får jeg eventuelt bare klar meg uten, men merker denne gangen trenger jeg det mer enn første svangerskapet. Har litt fødselsangst etter opplevelsen med å presse i fem timer sist... Noe man tydeligvis ikke skal gjøre mer enn ca 1,5 time. Vil få snakke ut om dette og denne gangen ønsker å få smertelindring mye før. Tanken på å gå gjennom samme fødsel, får jeg helt angst over.... Men prøver å ikke tenke for mye over det siden det er en stund til.

Wow, uke 24 alt:-) Det går jammen fort! Hyggelig med oppdatering fra deg.

Enig med Mammadrøm, tiden går veldig fort!!
Godt å høre at alt står bra til, gleder meg masse å se et bilde av lillemor når hun bestemmer seg for å komme til verden :)

Wow, uke 24 alt:-) Det går jammen fort! Hyggelig med oppdatering fra deg.
Ja gjett om, hvor ble av tiden??? :) trives best her inne her og hyggelig å oppdatere også :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Enig med Mammadrøm, tiden går veldig fort!!
Godt å høre at alt står bra til, gleder meg masse å se et bilde av lillemor når hun bestemmer seg for å komme til verden :)
Ja vet, helt sykt hvor fort tiden går :) ja henne skal jeg nok legge ut et bilde av ;) men hun får holde seg inne en stund til ;) håper alt går bra med dg :)

Ja vet, helt sykt hvor fort tiden går :) ja henne skal jeg nok legge ut et bilde av ;) men hun får holde seg inne en stund til ;) håper alt går bra med dg :)

Alt står bra til her, trenger og jobber fælt med å gå ned. Har klart å gå ned de kg som kom på siste forsøket, så jobber med de kg jeg fikk fra første forsøket. Går i hvert fall sakte men sikkert nedover :) Planen er i hvert fall å få gått ned ganske mye til neste forsøk som jeg tenker blir på slutten av året. I mellomtiden skal jeg bli utredet av serum i athen, for å sjekke etter infeksjoner og slikt. Så håper de finner noe der :) Hadde vært deilig om neste forsøk gikk smerte fritt :)

Hvordan går det med deg?

Hvordan går det med deg?
Alt går supert :) jeg er idag 27+5 og magen er skikkelig fin nå :) lille jenta vår sparker som bare det og den 22 august får jeg endelig se henne igjen :) varmen tar på for beina mine, og vondt i bekkenet... Men kan jaggu ikke klage for det altså. :) nyter sommeren med Strand, sol, besøk, familie og god mat :) for en herlig sommer vi har :)

Uke 27+5: Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her inne, men her har vi hatt nok å sette fingrene i den deilige været. Føler meg fresh og flott, med flott babymage og fin brunfarge :)

Lillesøster i magen er kjempe aktiv hele dagen, og jeg føler meg heldigvis trygg at alt er som det skal, men godt å få det bekreftet igjen den 22 august hvor vi skal på 3D ul :) glede meg som. Bare det til å få se henne igjen!

Merker jeg er utålmodig på å få henne ut :) vil ha henne i armene mine nåååå! Men greit at hun holder seg inne til terminen. ser også at datteren vår er kjempe flink med småttiser, så det gjør ting enda mer fantastisk :)

Men fy søren hvor fort tiden har gått!!! Jeg har snart bare 12 uker igjen til terminen!!!! Helt utrolig :)

Men siden man ikke vet når hun kommer, så planlegger jeg bursdagen til datteren vår allerede, hun har bursdag tidlig i oktober, så greit å være forberedt. Skal også nå i august begynne å kjøpe julegaver, så vi slipper dette stresse når hun kommer. Har ganske mange tantebarn, pga sambo har mange søsken, så nok barn å handle til. Heldigvis er jeg nesten klar med alt av klær til datteren til høst/vinter, mangler bare vintersko og noe småtteri :) alt til babyen kommer er også klart :) må bare få vasket klær og funnet fram alt vi trenger :)

heldigvis har jeg ikke lagt på meg mer enn ca 4-5 kg :) vært ganske forstoppet, men etter en opplevelse med å bli matforgiftet raste jeg ned to kilo på få timer... Så vil nok si jeg har lagt på meg 4 kg :) mye vann i kroppen av varmen, spesielt legger og føtter. Endelig også begynt å gå til fysioterapi, og fikk vite at jeg heldigvis ikke har patologisk bekkenløsning, men har en haug med muskelknuter i korsryggen og nedover beina. Så går til henne en god stund til for å si det slik. Men har noen småplager i bekkenet for det. Kommer til å fortsette å være sykemeldt, siden det er slitsomt å bevege seg for mye om gangen og har fått beskjed om korte turer...ikke noe so. Utsetter kroppen for mye.

Holde meg aktiv, og gjør det jeg orker :)

Sommeren har vi vært i Kristiansand dyrepark og fått sett flotte Sørlandet :) datteren min elsket å være på hytte i veldig barnevennlig campingplass. Har vi hatt besøk fra Trøndelag av broren til sambo, kone og to barn. Trangt i en liten leilighet på 65 kvm, men vi har kosa oss for det :) vært på stranda og badet så og si hver dag og en dag på leos lekeland. Så dagene har virkelig gått unna :)

Så koselig med oppdattering :) Alltid nyskjerrig på hvordan det står til :)
Godt og se at du koser deg! :)

Så koselig med oppdattering :) Alltid nyskjerrig på hvordan det står til :)
Godt og se at du koser deg! :)
Ja detgjør jeg :) ingenting å klage over :) skulle bare mangle syns nå jeg da :)

Uke 29+4: Merker jeg glede meg mer og mer til jenta vår skal komme til denne verden, men gruer meg masse til fødselen!!! Angsten for fødsel er stooooor for tiden...så gleder meg til å komme til en time til jordmor den 4. September. Trenger å få snakket ut om mine bekymringer i forhold til fødsel og opplevelser jeg hadde med min datter sin fødsel. Men prøver å tenke at lillemor i magen må ut uansett og håpe bare på en litt bede opplevelse denne gangen.

Hva kan man si? Jeg har ei ekstremt villbass inni magen...sparker og dytter hele dagen, så veldig deilig å få det bekreftet opptil flere ganger at hun er aktiv og har det godt. Savner å se henne, men neste uke skal vi endelig få tittet på henne igjen den 22 august! Blir såååååå stas!

Jeg får tiden til å gå med å gjøre ferdig boka om datteren min...ja jeg er super treg, men fikk endelig fart på rumpa. For det er koselig når hun blir voksen å få sin egen bok hvor det er bilder og står masse om vekst osv. Sett igjennom alt og har funnet ut at jeg faktisk har skrevet fødselhistorie og hele første året om opplevelser jeg hadd med henne underveis. Jeg er ekstremt følsom fortiden, så tårene trillet litt ofte. Gått gjennom masse babybildene også...uff hvor blir av tiden? Herlige datteren vår gir livet sååååå mening, også blir det godt å få nr 2 som kan fylle enda mer kjærlighet i hjertet vårt.

Bortsett fra dette får jeg tiden til å fly unna med prosjekter her og der...så og si ferdig med julegaver, men mangler bare tre gaver som må vente litt til vintersesongen nærmer seg. Så skal prøve å få pakket disse inn å gitt dem til den som skal ha dem tidligst mulig. Alt som er unnagjort er en stor lettelse for meg. Vil ikke bruke tiden min på slikt når jeg får lillemor. Skal ha tid til begge barna, så her prioriterer man slikt før. Jula er hellig for meg, og skal brukes til familiekos og ikke stress.

Datteren vår har bursdag i oktober, så kjøpt inn bursdagsgavene og planlegger hvem datoer og alt nå. Så funnet ut at vi feirer bursdagen hennes helgen før enn vi vanligvis gjør. Vil ikke at hun skal gå glipp av sin dag tilfelle jeg ligger på sykehuset.

Så her går egentlig mye av tiden å planlegge og gjennføre alle prosjekter :) alt av babytøy er vasket og klart. Mangler nå finne frem noe småtteri på loftet denne uka og neste uke kjøpe inn vugge og tilbehør. Så er vi klare dere også :) jeg må høres ut som en syk person som måååååå planlegge alt fra punkt og prikke....men skal love at det er kun i år jeg er så tidlig ute med alt! Tenker mye på datteren vår som skal være med på alt dette nye som skjer, så greit å legge tilrette for at hun skal bli sett, hørt og vise at vi ikke glemmer henne på noen måte.

Går jevnlig til fysioterapi nå og merker det hjelper litt, men ikke imot urolige bein, så tenkte at jeg snart må ty til akupuntur, som jeg gjorde med datteren min under svangerskapet. Skal også ha hjelp til modning av livmor, som sist...slik at jeg kanskje slipper å gå på overtid. Funket sist, hvor jeg fikk henne to dager før termin :) men trur jeg prøver å vente med urolige bein til uke 33...om jeg klarer. Koster skjorta, og nok å bruke penger på fra før av fremover. Har en snill samboer som smører på singelen og massasje på leggene omtrent daglig, som hjelper litt foreløpig :)

Nå fortiden ser jeg at magen har en flott og fin kule , noe jeg elsker med å være gravid :) gravide former er bare vakkert!!! Strutter med stolthet, og det er lov til å si syns jeg :) foreløpig også lagt på meg 5 kilo, så syns ikke det er så ille :) veier mer nå enn med datteren min, men bryr meg ikke...vekta tar jeg meg av når lillemor er ute. Matlysta er uansett dårlig fortiden...så prøver å få i meg noe næring , tanke på babyen. Tvinger i meg mat i løpet av dagen.

liker å komme inn her og lese oppdattering fra deg :) Koselig å høre at alt står bra til med deg og den lille i magen :)

liker å komme inn her og lese oppdattering fra deg :) Koselig å høre at alt står bra til med deg og den lille i magen :)
Koselig at du syns det ;) ja kan absolutt ikke klage egentlig :) liker å se opodateibger av deg og sniker innom for å se hvordan det går med deg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Uke 31+0: Idag har vi vært på 3D ultralyd, og alt så super bra ut :) Fortsatt jente og hun veide ca 1700gr :) Så ganske gjennomsnittelig vil jeg si :) Frisk og flott baby :)

bilder6.jpg

Vektoppgangen har stått stille en stund, på 5kg forløpig, men kommer vel etterhvert :)

Nå har jeg nytt prosjekt på gang, og det er å lage Album til datteren vår, fram til hun var 1 år. Ja jeg er treg, men bedre sent enn aldri :) Tar sin tid med alle disse bildene man ikke klarer å velge bort! Jaja dagene flyr hvertfall.

Vugga vår er i hus, alle babyklær vasket og brettet i skuffer, stellebord med tilbehør er i orde og vogn står klar :) Nå mangler jeg faktisk bare å få vasket den gamle vogna, som vi skal bruke til å ha på balkongen til soving og pakke fødselbag :) Og ja begynt så smått med minnebok og album til lillemor :)

Vedlegg

• bilder9.jpg
    bilder9.jpg
    77,5 KB · Visninger: 74
  • bilder14.jpg
    bilder14.jpg
    68,7 KB · Visninger: 65
Så utrolige bilder! Lykke til med innspurten :)

Så hyggelig lesning. Masse lykke til!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Gratulerer med 31 uker! Flotte biler av lillemor :)

Shit! Nå er det jammen ikke lenge igjen til lillefrøkna kommer:) Utrolig kule bilder:) Helt merkelig at man kan se de så godt inne i magen. Herlig:)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Takk jenter :) tiden går så fort :) ikke mange ukene før hun kommer og hun er ekstremt etterlengtet :)

Han på Jessheim får til så flotte bilder og jeg er temmelig fornøyd ja :) og an er lege og følger med at alt står bra til :) hun hadde en score på 8 av 8 hvordan hun hadde det :) så det er betryggende :)

heier masse på dere jenter!!! Vet noen av dere er under forsøk og noen skal :) sier masse lykke til :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp