Lenebeb dagbok!

Uke 34+5:

En stund siden jeg har vært her å oppdatert her nå.

Lillemor i magen er aktiv og jeg kjenner masse spark. Noen ganger har jeg kjente henne hikke også.

Jenta vår vokser seg flott og stor. De har litt bekymret for at hun skulle bli liten, men på kurven ligger jeg godt. Så ingen minibaby her. Skal på ny vekstkontroll neste uke for å sjekke vekten. Men som jordmor sier så tror hun at hun blir sånn ca 3400-3500gr. Så det vil jeg si er en fin vekt :)

Neste uke skal jeg også til modningsakupunktur, noe jeg gleder meg masse til :) har stor tro at det fungerer for meg. Fikk datteren min to dager før terminen, så her er det masse håp gitt ;)

Har hatt en del bekymringer rundt fødselen, tanke på at jeg opplevde fem timer pressrier med første. Ikke et særlig godt minne, som sitter fast som en angstfølelse. Heldigvis dro jeg til jordmor for tre uker siden, og fikk snakket ut om dette. Hun mente at jeg ikke skal bekymre meg om dette og kan nesten garantert love meg at det ikke skjer denne gangen. Hun anbefaler å ta hensyn til at fødselen kan gå veldig fort denne gangen, så jeg ikke venter for lenge til å kontakte sykehuset. Hun mente jeg skulle kontakte med en gang. Fødte også på et annet sykehus med første, så kan sikkert ha noe å si det også. Men det hjalp hvertfall veldig mye å få snakket ut med henne. Hun var kjempe hyggelig og jeg følte meg veldig trygg med henne.

Nå begynner tiden å nærme seg, og merker jeg er glad hun holder seg inne litt til. For vil helst at hun skal bli større og sterkere. Syns det er helt utrolig hvor fort tiden har gått og plutselig er jeg snart der. Selvom jeg har vært sykemdlt meste av tiden, så får jeg tiden til å gå med små prosjekter jeg klarer. Har nå hittils fått kjøpt inn alle julegaver (bestilt på nett), lagd ferdig album fram til 1 år til første, to minnebøker helt ferdig og et redigert album, vasket/handlet og gjort klart alt til hun skal komme, småryddet ting som har hopet seg opp og diverse forefallende arbeid. Tatt det i mitt tempo og utifra formen. Men hadde det ikke vært for alt som trengtes å gjøres, så hadde jeg nok blitt smågal av å gå hjemme. Har også hatt datteren min hjemme enkelte dager og gitt henne kortere barnehagedager, noe hun trenger i ny og ne :)

Merker sambo forstår mer nå at vi skal snart få en baby i hus. Han snakker mye mer om det og stryker på magen hver eneste dag. Han virkelig gleder seg! Han har vel gjort det hele veien, men har nok vært bekymret for ting skal skje, og at vi måtte begynne på nytt med alt. Og jeg forstår han også. Fra start til slutt har jo vært en stor psykisk belasting, og testet forholdet betydelig. Men gjort oss sterkere enn noen gang.

Midt oppi det hele har selveste storesøster blitt mer og mer klar for å bli søster nå. Hun snakker masse om dette så og si daglig :) Noe som gjør meg kjempe glad at hun også får samme glede :)

Snart fem uker igjen... :D joho!!!!

Skal si tiden går fort!!! :)
Kjempe hyggelig med oppdatering :)

Skal si tiden går fort!!! :)
Kjempe hyggelig med oppdatering :)
Ja den gjør det :) hvor blir av tiden :) hvordan går det med deg? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Uke 35+4:

Ja nå nærmer det seg med stormskritt. Ja gleder meg masse til å få jenta i armene, men hun må gjerne holde seg inne til jeg blir skikkelig lei å gå gravid. Koser meg med flotte gravdikroppen, så hun må holde seg inne til terminen ;) Men hun kommer når hun kommer. Og selvfølgelig velkommen :)

Har masse kynnere, nedpress, kvalme, dårligere søvn, urolige og hovne bein. Men herremin kunne da vært verre. Så lenge lillemor i magen er frisk så er jeg glad. Det er det viktigste for meg. Noen ganger har jeg sytet litt for mye, men må innrømme at da tar jeg meg selv i skinnet og tenker...nå er du teit...! For det overlever je, mer enn å være bekymret over at jeg hadde hatt sykt barn i magen.

begynt å få en del sure oppstøt. Noe jeg ikke hadde med storesøster. Så begynt å ta noen sugetabletter

Imorgen er det time til akupunktur. Gleder meg masse! Modningsakupunktur og mot urolige bein. Så blir godt å komme i gang med dette.

Torsdag er det vekstkontroll, siden Ullevål ville dobbeltsjekke om jeg får altfor lita jente. Men er nesten 100 prosent sikker at hun blir rundt 3500 gr :) Men tar de UL timene vi får ;) Får jo aldri nok av å se henne så :)

Denne uka merker jeg at jeg bevger meg litt for lite, så skal fra med imorgen ta meg en lengre tur med hunden enn jeg pleier. Godt å få beveget seg, ikke være en sofagris....for det er det verste jeg vet om.

Fødebagen er også snart klar. Mangler bare noe småtteri heldigvis.

Ååå, det er søren ikke lenge igjen til vesle tuppa er på plass i armene nå nei :D :D Håper akupunkturtimen gjør det godt! :) :)

Ååå, det er søren ikke lenge igjen til vesle tuppa er på plass i armene nå nei :D :D Håper akupunkturtimen gjør det godt! :) :)
Det nå bare 30 dager til termin ;) ja det gjorde godt for sjel og kropp faktisk :) akupunktur er tingen for meg :)

Det nå bare 30 dager til termin ;) ja det gjorde godt for sjel og kropp faktisk :) akupunktur er tingen for meg :)

aiaiii, så innen disse 30 dagene så skal du være tobarnsmamma <3 <3 jeg går selv også til akupunktur nå under stimuleringen og det kjennes veldig bra ut! :) :)

aiaiii, så innen disse 30 dagene så skal du være tobarnsmamma <3 <3 jeg går selv også til akupunktur nå under stimuleringen og det kjennes veldig bra ut! :) :)
ja vet! helt merkelig og veldig flott å vite :) åh du gjør det ja :D Har stor tro på akupunktur :) Dette måååå hjelpe deg vettu ;) Vært der mange ganger?

ja vet! helt merkelig og veldig flott å vite :) åh du gjør det ja :D Har stor tro på akupunktur :) Dette måååå hjelpe deg vettu ;) Vært der mange ganger?
hihi det kan jeg så gjerne tro :D jeg som du har stor tro på akupunktur ja :) ha vært hos henne to ganger nå under nedreguleringen, skulle til henne i dag men jeg er dønn syk :( :( så da er neste timen hos henne førstkommende mandag rett etter jeg har vært på UL på IVF, de sa jeg måtte ha en tidlig UL denne gangen så de tidligst mulig kunne sjekke hvordan eggene vokser :) så det er jo ikke å forakte! ;)

hihi det kan jeg så gjerne tro :D jeg som du har stor tro på akupunktur ja :) ha vært hos henne to ganger nå under nedreguleringen, skulle til henne i dag men jeg er dønn syk :( :( så da er neste timen hos henne førstkommende mandag rett etter jeg har vært på UL på IVF, de sa jeg måtte ha en tidlig UL denne gangen så de tidligst mulig kunne sjekke hvordan eggene vokser :) så det er jo ikke å forakte! ;)
tror det har hjulpet deg jeg ;) God kombo med akupunktur og god dose med sprøyter ;) Hurra!!!!

Uke 36+6:

Det nærmer seg nå :D Hele 24 Dager til termin, som er ingenting! Rart å tenke på at jeg snart vil få henne i armene mine. Så etterlengtet skatt!

Går nå til modningsakupunktur, og merker at timen igår hadde en fin effekt allerede når jeg lå med nålene. Eetter denne timen har jeg hatt kynnere og murring hele dagen og nå begynner de på igjen denne dagen. heldigvis litt mildere idag, men tegn på at kroppen gjør seg klar til fødsel nå som kan skje når som helst.

Litt skummelt å tenke at jeg skal snart føde, men som jeg tror er at den dagen er man klar uansett. Hvertfall slik ble det når storesøster kom. Alt er jo klart til at hun skal komme, bare noe småtteri som må i fødebagen. tenkte at jeg skulle få lagt ned det idag.

Navnet til Lillemor i magen er delvis bestemt, men vi vil ha fler enn bare et navn å velge med. Så har laget en liste på hvertfall 8 navn, som vi må få ned til 3 :) Så dette blir ukes prosjektet vårt.

Vi var på vekstkontroll forrige uke og det gikk kjempe bra! Hun hadde lagt på seg godt og veide ca 2780gr, så blir nok ei flott jente på ca 3500gr. Skal også på ny vekstkontroll den 9 oktober. Er så utrolig glad for det flotte og flinke helsepersonelle på Ullevål. Nøler ikke et sekund på å ta meg inn på ny Ul for å sjekke om hun har vokst seg stor nok. Da skal vi også sjekke om det er noe som skjer;) Om jeg snart er under fødsel. Spennende!!! Skal sitte i en halvtime med målere på magen :)

Skal også til akupunktur den 7. oktober før vekstkontrollen og da blir det spennende å se om det har påvirket modningen noe. Jeg har stor tro hvertfall :)

Hittils nærmer jeg meg en vektoppgang på ca 8kg og det syns jeg ikke er så ille. regner med å legge på meg litt til frem til fødsel og det er helt greit.

Skal også forresten til jordmor imorgen til svangerskapskontroll, og spent på symfysemålene. Må si meg fornøyd med all oppfølging jeg har i dette svangerskapet. ti ganger bedre denne gangen enn med storesøster. Mewrker forksjell på rutiner på sykehus og helsepersonell ja!

Ønsker deg lykke til med forestående fødsel! Kjenner meg igjen med det å nyte å være gravid! Syns magen er såååå fin, og elsker å ligge å kjenne babyen sparke! <3

Ønsker deg lykke til med forestående fødsel! Kjenner meg igjen med det å nyte å være gravid! Syns magen er såååå fin, og elsker å ligge å kjenne babyen sparke! <3
Så godt å høre at det er fler som nyter den flotte magen. Blir litt lei meg inni meg når jeg hører de som hater å gå gravid og bare føler seg fææææl! Finnes ikke noe flottere enn en gravid kvinne med vakre former <3 Og man skal være superstolt av å bære på et fantastisk liv inni magen sin <3 Gode og deilige spark! Ja jeg er kanskje kvalmende glad i å gå gravid, men for meg så er det unikt å få bære fram et liv :) Noe jeg ikke IKKE tar for gitt ;)

Takk! Blir spennende fremover nå, for hun kan komme når som helst nå :)

Tiden går fort hos deg også ser jeg ;) Masse lykke til videre du også :) Følger med i ny og ne med dere andre gravide og prøvende her inne :)

Ja er halvveis nå. Og er nok litt sånn kvalmende glad i å være gravid jeg også. Men så har vi prøvd i over 8 år også da! I tillegg har jeg jo ikke vært dårlig en dag heller.. ;) Gleder meg til jeg er der du er nå også, for da ser jeg at det kanskje ENDELIG er vår tur. :)

Ja er halvveis nå. Og er nok litt sånn kvalmende glad i å være gravid jeg også. Men så har vi prøvd i over 8 år også da! I tillegg har jeg jo ikke vært dårlig en dag heller.. ;) Gleder meg til jeg er der du er nå også, for da ser jeg at det kanskje ENDELIG er vår tur. :)
Dette har dere virkelig fortjent <3 Så forstår deg godt!!!! Barer vent, det går nok fort frem til den tiden for deg også :) Og denne gangen skal det bli baby <3

Masse masse lykke til! Jeg hadde termin 6 okt, men lille frøken kom til verden for snart 3 uker siden.. Men rompa først, i rakettfart.. Fra vannet gikk til ho var ute gikk det to timer, å dette var helt uten epidural.. Vondt som søren men er SÅÅ glad jeg valgte å føde normalt isteden for ks!. Jeg var å på slike vekstkontroller en gang i uka i 7 uker.. På d meste var det ett avvik på -27%.. Men ho var 2670 når ho ble født;) så er ikke alltid de målene stemmer helt.. Ho er nok stor og flott prinsessen din;)

:) Masse lykke til LeneB, nå er det ikke lenge igjen :) Venter i spenning hver gang jeg kommer inn her, kunne jo hende at den lille hadde funnet ut at hun skulle komme ut :)

Masse masse lykke til! Jeg hadde termin 6 okt, men lille frøken kom til verden for snart 3 uker siden.. Men rompa først, i rakettfart.. Fra vannet gikk til ho var ute gikk det to timer, å dette var helt uten epidural.. Vondt som søren men er SÅÅ glad jeg valgte å føde normalt isteden for ks!. Jeg var å på slike vekstkontroller en gang i uka i 7 uker.. På d meste var det ett avvik på -27%.. Men ho var 2670 når ho ble født;) så er ikke alltid de målene stemmer helt.. Ho er nok stor og flott prinsessen din;)
Takk!!! Gratulerer så masse!!! Håper jeg kan få ei som kommer raskt ;) Håper vrikelig jeg hvertfall slipper en lang fødsel som med storesøster :) Ja tror hun blir ca 3500gr, så egentlig veldig lite bekymret :)

:) Masse lykke til LeneB, nå er det ikke lenge igjen :) Venter i spenning hver gang jeg kommer inn her, kunne jo hende at den lille hadde funnet ut at hun skulle komme ut :)
Ikke lenge igjen nå :) 19 dager igjen til termin :) Håpe hun hvertfall ikke kommer senere enn 4 dager etter termin :) Koselig at du tar turen innom :)

Uke 37+4: Imorgen er det modningsakupunktur og gleder meg til å se om det kan gi reusltater. Skasl også på torsdag på vekstkontroll. Veldig spent for da skal jeg ligge med registrering på magen. Kanskje de kan se om det skjer noe eller ikke. Uansett spennende! Og glede rmeg til å se hvor stor hun er i magen, hvertfall estimert sånn ca.

Merker det bare er hele 19 dager til terminen, og begynner nå å føle meg snart klar til å få henne i armene mine. Masse kynnere hele tiden og hun er så livlig at hun slår ut pusten av meg. Godt å vite hun er veldig aktiv, for da føler jeg alt er som det skal.

Føler meg veldig gravid, siden det er slitsomt å bøye seg, blir lett anpusten, dårlig nattesøvn og urolige bein :) Men for meg er det et tegn på at jeg nærmer meg slutten og kroppen gjør seg skikkelig klar for lite nattesøvn når hun lille kommer.

Ellers vært en hektisk helg, siden storesøster feiret bursdagen sin på lørdag med jentene i barnehagen og søndag først var hun i bursdag, så feire bursdagen sin med familien. Så glad at vi valgte å ha feiringen denne helgen, for nå er det ikke mye jeg orker før jeg er utslitt. Det viktigste for meg var at storesøster skulle ha en flott helg og kose seg masse! Hun har ikke sin bursdag før lørdag, men da skal jeg og sambo ha en liten minifeiring sammen, og gi henne masse god oppmerksomhet. Gavene av oss får hun da og vi skal vekke henne med en sang på senga. kanskje komme os ut i flotte høstværet og gjøre noe hun vil finne på.

Eller så går tiden litt saktere, siden jeg ikke orker alle mine prosjekter, og tenker det er greit å slappe av litt før hun kommer. man bvet aldri når, så greit å være uthvilt.

Back
Topp