Lenebeb dagbok!

Jessheim, spesialsenteret for kvinner og legen heter martin lundring :)
Fantastisk! Jeg bor på Skedsmokorset, så da er jeg jo rett ved:):)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Uke 14+0: Jeg har jobbet 50 prosent denne uka og har forsatt et par dager igjen å jobbe denne uka. Merker at kroppen ikke er så glad i all stresse...for stress er det! Ikke til å unngå å ikke stresse! Så får se hvor lenge denne kroppen orker det kjøret.

Idag har jeg bare sovet og vært kjempe kvalm, så håper jobben går passe greit i kveld. Bare 4 timer..men tydeligvis nok for min kropp.

Ellers så var det ekstremt stas å ha sett babyen sin, som antageligvis blir jente på ultralyd for noen dager siden <3 Og nå endelig skjønner jeg at jeg skal bli mamma igjen :D Endelig var det vår tur igjen og jeg har enedelig begynt å få litt mage. Denne magen kom fort den gitt :) Vekta mi er så som så...gikk opp 3 kilo på hormoner og ca 2,5 pga svangerskapet. Men men slanking skal man ikke tenke på nå, mer å ta vare på kroppen pga nurket og spise sunt :) Så prøver så godt jeg kan å få i meg nok vann, frukt og grønnsaker :)

Migreneanfall har jeg hver dag nå pga jobben, men håper det også går seg til etterhvert. Hørtes mer ut som en haug med syting...men i bunn og grunn er alt super fint <3

Nei da, ingen syting, du bare forteller det hvordan du har det, og det er ikke syting ;)

Og gratulerer masse med 14 uker!!!!!

Lol lurer på hvordan det blir med meg og grønnsaker, siden jeg syns blomkål og brokkoli smakte fisk, er noe rsrt med søtpotet og gulerøtter også. Potet går tildels hvis jeg kan mose det i saus..... blir vel bedre etterhvert :)

Vis vedlegget 58299Her er nurket vårt :) 95 prosent sjans på at det blir ei jente!!!!! Lykke!!!! Alt var super bra :) Vokste som hun skulle :) Og han legen sa terminen var 25. oktober :) Men samme det! Lykke :D
Såååå liten å Skjønn <3 så bra kvalitet på bilde da

Nei da, ingen syting, du bare forteller det hvordan du har det, og det er ikke syting ;)

Og gratulerer masse med 14 uker!!!!!

Lol lurer på hvordan det blir med meg og grønnsaker, siden jeg syns blomkål og brokkoli smakte fisk, er noe rsrt med søtpotet og gulerøtter også. Potet går tildels hvis jeg kan mose det i saus..... blir vel bedre etterhvert :)
Takk!!! Tja litt syting er vel uansett lov hehe ;) Åh? syns du det? merkelig hvordan smaksløkene blir når man er gravid hehe :D

Takk :D Nærmer seg med stormskritt til uke 15 :D Fredag er jeg uke 15 allerede!!!

Såååå liten å Skjønn <3 så bra kvalitet på bilde da
Takk <3 Ja veldig fornøyd med bildene <3 :) Så skal tllbake til han legen i uke 32 :)

Uke 15+0: Nå syns jeg plutselig dagene og ukene flyr unna. :D Koser oss med å glede oss over jenta i magen min som vokser for hver dag <3 Magen har vokst mye på kort tid allerede! :D Har faktisk bare gått opp 2 kg hittils, og veldig fornøyd med det :)

Jeg jobber fortsatt 50 prosent og har nok bestemt meg for at det ikke blir noe mer jobb enn det frem til permisjon. Klarer ikke mer, og merker bekkenet egentlig ikke er så glad i at jeg jobber. Men vil prøve så lenge jeg kan.

Hva kan man si mer enn at vi gleder oss over nurket og at datteren vår skal endelig få bli storesøster :) Hun gleder seg masse og snakker mye om dette nesten daglig :) Ikke bare det...men jeg er jo sååååå heldig som fortsatt har 4 egg på frys, som ventes på å bli brukt opp etterhvert ;) Så ja faktisk gått opp for meg at kanskje... at vi kanskje realisere største drømmen min å få tre barn. :) men nå tar vi et barn om gangen. Jeg takker hver dag for min familie og mine barn <3

Nå er dte bare tre uker til ordninære ul...som er den 26 mai. :) Blir spennende.

Jeg fikk høre en trist histrorie idag fra en mor i barnehagen (hun er mor til ei god venn av datteren vår) som mistet barnet sitt i uke 32!!!! Merket det gjorde vondt i hjerterota, for hennes del! Unner ingen det der!!!! Grusomt! Var faktisk en feil en lege på Ullevål sykehus gjorde. Hun har tidligere hatt problemer med å forløse morkaka for tidlig, som er et høyrisiko svangerskap...noe ikke han tok hensyn til. Ikke bare det men hun var på kontroll og skulle sjekke hvordan ståa var med ungen sin i magen, og ting var ikke bra, både høyt blodtrykk og ujevn hjerterytme. Men nei da legen sendte henne hjem og tre dager etter døde babyen i magen! Herremin! Nå er hun gravid igjen, men sykemdlt fullt og er kjempe redd for at dette skal skje igjen, noe jeg forstår. Uff merker at dette må være det aller værste som kan skje med noen! Hun sier hun går daglig og er bitter over dette, pga babyen hennes kunne blitt reddet om de tok keisersnitt. For når man er i uke 32, så kan denne babyen overleve fint. Forresten datteren hennes ble født i uke 33 pga samme greia, men overlevde pga keisersnitt. Jeg har lært at man mååååå stå på krava sine uansett hva en lege sier...for man kan ikke alltid stole på valgene dems. Fy søren for en dum lege!

Er det rart at det skjer mord. Var min første tanke. Så utrolig vondt det må være, ville aldri tilgi en slik lege. Nei, man må stå på krava som du sier!!

Men kjempe hyggelig å lese at du har kommet 15 uker :)

Uke 15+0: Nå syns jeg plutselig dagene og ukene flyr unna. :D Koser oss med å glede oss over jenta i magen min som vokser for hver dag <3 Magen har vokst mye på kort tid allerede! :D Har faktisk bare gått opp 2 kg hittils, og veldig fornøyd med det :)

Jeg jobber fortsatt 50 prosent og har nok bestemt meg for at det ikke blir noe mer jobb enn det frem til permisjon. Klarer ikke mer, og merker bekkenet egentlig ikke er så glad i at jeg jobber. Men vil prøve så lenge jeg kan.

Hva kan man si mer enn at vi gleder oss over nurket og at datteren vår skal endelig få bli storesøster :) Hun gleder seg masse og snakker mye om dette nesten daglig :) Ikke bare det...men jeg er jo sååååå heldig som fortsatt har 4 egg på frys, som ventes på å bli brukt opp etterhvert ;) Så ja faktisk gått opp for meg at kanskje... at vi kanskje realisere største drømmen min å få tre barn. :) men nå tar vi et barn om gangen. Jeg takker hver dag for min familie og mine barn <3

Nå er dte bare tre uker til ordninære ul...som er den 26 mai. :) Blir spennende.

Jeg fikk høre en trist histrorie idag fra en mor i barnehagen (hun er mor til ei god venn av datteren vår) som mistet barnet sitt i uke 32!!!! Merket det gjorde vondt i hjerterota, for hennes del! Unner ingen det der!!!! Grusomt! Var faktisk en feil en lege på Ullevål sykehus gjorde. Hun har tidligere hatt problemer med å forløse morkaka for tidlig, som er et høyrisiko svangerskap...noe ikke han tok hensyn til. Ikke bare det men hun var på kontroll og skulle sjekke hvordan ståa var med ungen sin i magen, og ting var ikke bra, både høyt blodtrykk og ujevn hjerterytme. Men nei da legen sendte henne hjem og tre dager etter døde babyen i magen! Herremin! Nå er hun gravid igjen, men sykemdlt fullt og er kjempe redd for at dette skal skje igjen, noe jeg forstår. Uff merker at dette må være det aller værste som kan skje med noen! Hun sier hun går daglig og er bitter over dette, pga babyen hennes kunne blitt reddet om de tok keisersnitt. For når man er i uke 32, så kan denne babyen overleve fint. Forresten datteren hennes ble født i uke 33 pga samme greia, men overlevde pga keisersnitt. Jeg har lært at man mååååå stå på krava sine uansett hva en lege sier...for man kan ikke alltid stole på valgene dems. Fy søren for en dum lege!
Jeg er livredd for at jeg ikke blir tatt på alvor om jeg blir gravid nå. Får høyrisikosvangerskap fra dag en. Ja en kollega skjønner ikke at jeg turte prøve bli gravid. Håper på oppfølging på Riksen denne gangen også, der kjenner de til min historie. Heldigvis ble det ikke tatt noen sjanser i mitt tilfelle. Hadde aldri tilgitt!

Er det rart at det skjer mord. Var min første tanke. Så utrolig vondt det må være, ville aldri tilgi en slik lege. Nei, man må stå på krava som du sier!!

Men kjempe hyggelig å lese at du har kommet 15 uker :)
Ja enig!!!! Man skal virkelig stå på krava sine...for noe slikt ønsker jeg IKKE å oppleve...grusomt! Skjærer i hjerte å høre at hun opplevde dette...unner ingen noe slikt!

Takk:)

Jeg er livredd for at jeg ikke blir tatt på alvor om jeg blir gravid nå. Får høyrisikosvangerskap fra dag en. Ja en kollega skjønner ikke at jeg turte prøve bli gravid. Håper på oppfølging på Riksen denne gangen også, der kjenner de til min historie. Heldigvis ble det ikke tatt noen sjanser i mitt tilfelle. Hadde aldri tilgitt!
Uff det skjønner jeg godt...men hjelper å være sta og kravstor...hvertfall når det gjelder noe slikt alvorlig. Og uansett så blir man ikke kravstor...men skjønner alvoret! Håper du får tett og flott oppfølging, tror riksen er veldig flinke altså :)

Uff det skjønner jeg godt...men hjelper å være sta og kravstor...hvertfall når det gjelder noe slikt alvorlig. Og uansett så blir man ikke kravstor...men skjønner alvoret! Håper du får tett og flott oppfølging, tror riksen er veldig flinke altså :)

Regner jeg å med

Uke 15+3: I overigår hørte jeg lille jenta vår sin hjertelyd for første gang her hjemme!!!! Herlig med doppler :) Min datter fikk høre også, og gjett om hun ble stolt!!! :D Smilte fra øre til øre :D

Så jeg tenkte å ta med henne på ultralyd neste gang, for hun kommer til å elske det! :D Vet alt er bra, så at hun er med er ikke noe problem :) Neste ultralyd er den 26 mai :) Ikke lenge til :)

Kvalmen er litt opp og ned igjen, men går veldig fint for det. Humøret mitt er på topp og sambo skjønner mer og mer at vi endelig skal få en til. Han koser på lille kulemagen og syns jeg er sexy med den :)

Må si jeg er stolt! For jeg har hittils bare lagt på meg 1,5 kg :) Fortsatt tidlig, men passer mer på kosthold og spiser normalt. Men spiser ofte, slik at jeg ikke blir uggen og da mååå jeg ha mat med en gang hehe Så ca 5 måltider per dag :)

Forresten igår så kjente jeg liv i magen for første gang...små spark innvendig! Heeeeerlig følelse :) Vet hva jeg skal lete etter, så vet helt sikkert at dette var lille jenta vår.

Last edited:
Der er så fantastisk å lese nyheter som dette!:) Herlig!!!:):):):)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kjempe koselig oppdattering!!
Ikke lenge igjen til 23 mai :)

Uke 16+0: Wow!!!! hvor ble av tiden!?!? Plutseligf flyr ukene unna, og deilig er det :) Nå kjenner jeg masse liv etter jeg har spist, selvom det ikke kjennes utenpå så kjenner jeg det godt :D

Magen vokser fort, og ser virkelig ut som en gravidmage. Fortsatt litt sjokka hvor babymage jeg har allerde, for slik var det ikke med datteren min. Men jeg koser meg glugg ihjæl med at man ser det er babymage :) Vekta har stått stille en stund, nå har jeg lagt på meg ca 1,5-2 kg og er temmelig fornøyd med at det ikke er mer :) Jeg har litt ekstra kjøtt/ fett på kroppen, så vekta må gjerne stå stille litt til ;)

I det siste har jeg merket at jeg har et snev av bekkenløsning desverre, for etter en hard jobbing bare på 3,5 timer med bare gåing og høy aktivitet, så er bekkenet mitt helt ferdig. Våknet i natt pga hadde smerter som strålte ned i venstre beinet og hele bakre del. Håper dette ikke blir verre, for ønsker veldig å jobbe hvertfall en god stund til 50 prosent. Vet at jeg ikke takler mer, så får jobbe det jeg klarer.

Kvalmen er der fortsatt, men ikke på samme måte :) Så lenge jeg spiser ofte og lite, og nesten ikke søtsaker så holder den seg fin og stabil :) Med en gang jeg dytter i meg søtsaker blir kvalmen helt forferdelig, så her er det så si aldri noe slikt jeg spiser. Kun et par ganger faktisk hittils :) Jeg prøver å spsie en del frukt, noe jeg elsker!!! og det takler kroppen min fint :) Men må innrømme higet etter litt feit mat innimellom kommer. Så der må jeg skjerpe meg enda mer. Kosthold er viktig når man har en baby i magen som skal vokse seg flott og stor :) Så salater er noe jeg eeeeeelsker fortiden. Haha nå ble det mye matskriving men :)

Merker sambo har mye større glede over svangerskapet nå som vi kan høre lille jenta vår på doppleren, kose babymagen og fikk se nurket for en stund tilbake :) Han var redd for å tro og håpe for mye, siden vi har prøvd en god stund, men nå endelig har han kjempe glede over dette :D

Back
Topp