Lenebeb dagbok!

Ja overstimulering forekommer oftere hos pco/s damer, håper du ikke må oppleve overstimulering!!:) da gleder jeg meg til oppdatering på onsdag. Uff da, så kjedelig at du er så kvalm da:( er d pga spray?

Sent from my SM-P600 using Tapatalk

For meg var den sprayen roten til mye vondt!! Og jeg syns det bare ble værre og værre desto lengre jeg gikk på sprayen. Gruer meg virkelig til å måtte begynne på den igjen! Er egentlig kun den som gjør at jeg gruer meg til neste forsøk. Alt som het trening utgikk, kvalm svimmel osv. Gå i skogen utgikk, for føltes nesten som en risikosport siden jeg var så svimmel.

Men nå er det ikke lenge igjen på den sprayen LeneB! Faktisk så ble det litt bedre da jeg begynte på hormonene, håper det hjelper på deg også!
 
Ja overstimulering forekommer oftere hos pco/s damer, håper du ikke må oppleve overstimulering!!:) da gleder jeg meg til oppdatering på onsdag. Uff da, så kjedelig at du er så kvalm da:( er d pga spray?

Sent from my SM-P600 using Tapatalk
Ja det skal jeg gjøre! Spent! :) jeg tror det, for etter mensen dukket opp, så ble jeg skikkelig kvalm og er det hele tiden nå! Så er nok kombo spray og mensen som er dårlig hos meg :( men men jeg overlever! Er så verdt det :)
 
Da begynte jeg med gonal-F 100 ie Igår :) så nå skal det stikkes fremover :) spent på hvordan kroppen vil jobbe fremover nå :) og at jeg får store flotte eggposer :)
 
Lykke til :)

Får tro du produserer mange flotte egg ;) ❤️
 
Nå nærmer du deg snart sluttetappen med uttak og innsett! Gleder meg til å følge deg i rugedagene:) Krysser fingrene for mange bra egg og topp befruktningsrate!
 
Nå nærmer du deg snart sluttetappen med uttak og innsett! Gleder meg til å følge deg i rugedagene:) Krysser fingrene for mange bra egg og topp befruktningsrate!
Ja neste uke forhåpentligvis hvis det går riktig vei at vi kommer hele veien dit, noe jeg håper :) ja det håper jeg virkelig!!!! Imorgen ul for å se hvordan det går med eggene :)
 
Ultralyd idag på Riksen :) først blodprøve, så venting frem til 13:00, Lenge å vente, men ikke vits å dra hjem i mellomtiden. Har en times reiseveg med bane og trikk. Håper de har noe positivt å si :) regner ikke med at eggposene er store nok, siden jeg har bare gått på sprøyter i fem dager , men lov til å håpe :) spenningen stiger!!! Idag drar jeg alene dit, men gjør meg ingenting. Ikke vits at sambo sitter der å glor md meg.
 
Her sitter jeg å venter! Tiden går sakte... Men hvertfall tatt blodprøven.
 
Der var det lite som har skjedd! Men ca 10-12 eggposer på hver side, veldig små , så vanskelig å vite om de vil utvikle seg enda. Ul på fredag igjen og blodprøve. Og økning av gonal -F med 150 i e :) så får man håpe noe nytt skjer med disse eggposene . Fortsette med spray som vanlig. Plutselig fikk jeg negativ holdning, tenk om jeg ikke kommer hel veien til innsett! For en skuffelse ... Om svaret blir negativt etter det får man ta da, men vil jo hele veien, slikt at jeg har et snev sjans! Jeg krysser fingre og tær for at hvertfall det skjer.
 
Last edited:
Det kommer til å gå så bra ;)
På neste sjekk har de vokst seg større og klare til å tas neste uke ;)

Masse lykke til i hvert fall!! :)
 
Jeg husker jeg ble så skuffa da jeg var på ultralyd på dag 6 på første forsøk. Det er veldig vanlig at eggposene fortsatt er små så tidlig, og da jeg kom på neste ultralyd hadde de vokst seg store og fine! Dette kommer til å gå bra, og du ligger jo an til å få en del egg:)
 
Det kommer til å gå så bra ;)
På neste sjekk har de vokst seg større og klare til å tas neste uke ;)

Masse lykke til i hvert fall!! :)
Håper det ! Har egentlig ikke tenkt så mye på prøverør i det siste, men nå kom det som slag i magen at det skjer! Hehe pluss det som er ganske nedtur når jeg satt der i mange timer å ventet på timen min var at det er jo en haug med gravide som kommer på kontroll der også :( så ja fikk tid til å tenke mye gitt. Men men graver meg opp igjen og håper på det beste :) håpe på de blir fine og store, merket bare nå at det hjalp på motivasjonen :) takk ;)
 
Jeg husker jeg ble så skuffa da jeg var på ultralyd på dag 6 på første forsøk. Det er veldig vanlig at eggposene fortsatt er små så tidlig, og da jeg kom på neste ultralyd hadde de vokst seg store og fine! Dette kommer til å gå bra, og du ligger jo an til å få en del egg:)
Jeg var bare på dag 4 med sprøyter. Så de må da vokse seg litt større til fredag, og med større dose :) takk! Det var oppløftende ord :) det hjalp :)
 
Har fortalt en del i familien hva vi går gjennom nå, noen bryr seg og andre foestår ikke hva det innebærer. Men det var det jeg regnet med egentlig. De ser i øynene mine at dette er sårt, men åpent tema, for er så utrolig mange som lurer på når vi ønsket oss andre mann. Skjulte lenge hva vi var gjennom, men nå følte eg st jeg måtte, orket ikke mase mer. Så nå maser ingen, men spørr hvordan det går i prosessen. Er ikke så lett for dem å forstå, før man er midt i greia selv. Alle vet at vi ønsker oss sårt en til og de heier på at vi får det til snart :) mamma forstår kanskje ikke helt på mine følelser rundt det, men hun prøver å virke litt intessert. Tungt og privat tema. Men mange av familien sier jo at ja men nå kommer det til å gå, prøver å forklare at det ikke er sikker det og at vi da må gjennom dette flere ganger... Føler noen gange folk tror det bare er å knipse så blir man gravid ... Men men vet de mener det godt.
 
Har fortalt en del i familien hva vi går gjennom nå, noen bryr seg og andre foestår ikke hva det innebærer. Men det var det jeg regnet med egentlig. De ser i øynene mine at dette er sårt, men åpent tema, for er så utrolig mange som lurer på når vi ønsket oss andre mann. Skjulte lenge hva vi var gjennom, men nå følte eg st jeg måtte, orket ikke mase mer. Så nå maser ingen, men spørr hvordan det går i prosessen. Er ikke så lett for dem å forstå, før man er midt i greia selv. Alle vet at vi ønsker oss sårt en til og de heier på at vi får det til snart :) mamma forstår kanskje ikke helt på mine følelser rundt det, men hun prøver å virke litt intessert. Tungt og privat tema. Men mange av familien sier jo at ja men nå kommer det til å gå, prøver å forklare at det ikke er sikker det og at vi da må gjennom dette flere ganger... Føler noen gange folk tror det bare er å knipse så blir man gravid ... Men men vet de mener det godt.

Er ikke så lett for de andre å vite hva en går gjennom nei.. kjenner til den.
Alle i familien vet vi må ha hjelp til å bli gravide, men føler på det at de ikke skjønner hvor mye det tærer på en. Det er tungt med alle de hormonene som tilføres, og den sorgen når det ikke går.. De maser raskt om når vi skal sette igang neste forsøk, og prøver å oppmuntre med at vi har flere sjanser. Så ja... de tror nok det er bare å knipse med fingrene enkelte ganger :D
Men på et vis så er det godt å slippe maset om vi ikke skal bli gravide snart :p
 
Har fortalt en del i familien hva vi går gjennom nå, noen bryr seg og andre foestår ikke hva det innebærer. Men det var det jeg regnet med egentlig. De ser i øynene mine at dette er sårt, men åpent tema, for er så utrolig mange som lurer på når vi ønsket oss andre mann. Skjulte lenge hva vi var gjennom, men nå følte eg st jeg måtte, orket ikke mase mer. Så nå maser ingen, men spørr hvordan det går i prosessen. Er ikke så lett for dem å forstå, før man er midt i greia selv. Alle vet at vi ønsker oss sårt en til og de heier på at vi får det til snart :) mamma forstår kanskje ikke helt på mine følelser rundt det, men hun prøver å virke litt intessert. Tungt og privat tema. Men mange av familien sier jo at ja men nå kommer det til å gå, prøver å forklare at det ikke er sikker det og at vi da må gjennom dette flere ganger... Føler noen gange folk tror det bare er å knipse så blir man gravid ... Men men vet de mener det godt.

Hos meg har de sluttet og mase gennerelt :D De har vel bare gitt meg opp :) siden jeg har blitt 38 år og alltid sagt at med tiden så kanskje. Men jeg har bestemt meg for at jeg skal være dønn ærlig hvis noen spør meg i familien. Men jeg orker ikke å bringe det opp.
For mange er det jo nesten så enkelt at de kan knipse, virker som at de tror at problemet er å få befruktet egget, men når man har et befruktet egg så blir det barn. Er nok ikke så lett for de å forstå. En venninne av meg så på noe på tv hvor de hadde 5 min om assistert befruktning, og nesten kommanderte meg til å se på reprisen for det var så intressant. Og selv da jeg sa at jeg er midt oppi dette her, jeg vet hvordan det fungerer, så det var ikke så intressangt å se hvordan dette foregår. Men jo jeg måtte se på det for det var veldig opplysende... ikke mye av det jeg sa som gikk igjennom der..

Men så lenge de ikke maser så er det, det best :)
 
Er ikke så lett for de andre å vite hva en går gjennom nei.. kjenner til den.
Alle i familien vet vi må ha hjelp til å bli gravide, men føler på det at de ikke skjønner hvor mye det tærer på en. Det er tungt med alle de hormonene som tilføres, og den sorgen når det ikke går.. De maser raskt om når vi skal sette igang neste forsøk, og prøver å oppmuntre med at vi har flere sjanser. Så ja... de tror nok det er bare å knipse med fingrene enkelte ganger :D
Men på et vis så er det godt å slippe maset om vi ikke skal bli gravide snart :p
Ja det er veldig deilig å slippe mase om når neste kommer, merker de trår mye mer varsomt, selvom de tror prøverør er hokus pokus :) og det som er deilig er at Inge graver for mye om dette heller :)
 
Hos meg har de sluttet og mase gennerelt :D De har vel bare gitt meg opp :) siden jeg har blitt 38 år og alltid sagt at med tiden så kanskje. Men jeg har bestemt meg for at jeg skal være dønn ærlig hvis noen spør meg i familien. Men jeg orker ikke å bringe det opp.
For mange er det jo nesten så enkelt at de kan knipse, virker som at de tror at problemet er å få befruktet egget, men når man har et befruktet egg så blir det barn. Er nok ikke så lett for de å forstå. En venninne av meg så på noe på tv hvor de hadde 5 min om assistert befruktning, og nesten kommanderte meg til å se på reprisen for det var så intressant. Og selv da jeg sa at jeg er midt oppi dette her, jeg vet hvordan det fungerer, så det var ikke så intressangt å se hvordan dette foregår. Men jo jeg måtte se på det for det var veldig opplysende... ikke mye av det jeg sa som gikk igjennom der..

Men så lenge de ikke maser så er det, det best :)
Enig med deg! Såpass da tror hun du forstår veldig lite... Hallo? Du er midt i det, selvfølgelig vet du hva det innebærer og hva som skal skje med kroppen din :) jaja er vel godt ment :) hehe
 
Enig med deg! Såpass da tror hun du forstår veldig lite... Hallo? Du er midt i det, selvfølgelig vet du hva det innebærer og hva som skal skje med kroppen din :) jaja er vel godt ment :) hehe

hehehe.. ja, godt ment var det! Trur hu ble litt skuffa da jeg svarte med at jeg er midt oppi det, så vet hvordan dette foregår.. hehehe... Men kanskje hun forstår litt mer hva jeg fysisk går igjennom da etter at hun så på programmet :)
 
Back
Topp