Lenebeb dagbok!

26+5: Idag var jeg hos jordmor, men fikk ei ny ei siden hun andre var sykemeldt. Trivelig hun også, men følte min forrige hadde mye mer erfaring. Hun her er bare tre år eldre enn meg! :)

Denne gangen har jeg et mål om å fullamme hvertfall i fire-fem mnd og delamme til et år. Ikke fått det til med de to andre, men føler nå etter erfaring med kolikk og andre ting som kan ødelegge for ammingen, så vet jeg at jeg skal klare lengre denne gangen :) refluks, melkeallergi, låsninger i bekken, rygg og nakke på Elvira gjorde at jeg ikke klarte lengre enn fire mnd. Men nå vet jeg hva jeg skal se etter om Melvin blir slik også. Erfaring rikere gir meg mer pågangsmot denne gangen :) føler meg som en ekspert på kolikk nå!

Mente at det skulle gå fint å få til ammingen denne gangen siden jeg vet hva jeg skal se etter i en tidlig fase. Håpet på noen tips, og spurte om det også, men fikk egentlig veldig svake svar. Vet også jeg sliter med melk i ene brystet, men beroliget meg med at det finnes en del som fullammer med kun et bryst :) så da gir jeg det jeg kan fra det med lite i og resten med der jeg har masse melk :)

Føler ammingen er topicen min som jeg tenker en del på :) for vært altfor dårlig på å spørre om hjelp, så denne gangen om det dukker opp noe skal jeg bli flinkere til det :)

Tok også vanlig mål og slikt hos jordmor og for første gang er magemålene høyere over streken. Alltid ligget midt på med de to andre. Men hun sa at det ikke var noe uvanlig med tredjemann. Og ja jeg føler magen er større. ;) er som hun sa at livmoren er nok større nå enn tidligere etter flere barn. Er forsåvitt ikke så lenge siden jeg fødte heller så :)

Ellers idag har jeg kjent mye spark og liv i magen :) han har noen dager hvor det er litt mer fart inni der :)
 
Godt å høre at det går bra med deg!

Jeg har også veldig lyst til å få til ammingen denne gangen. Jordmor skulle visst melde meg på ammeundervisning :D

Jeg ammet på bare et bryst sist, og det ble ikke nok melk. Så det ble flaske i tillegg, mye styr. Men det var pga at lillemor hadde låsninger, så hun kunne ligge bare på en side. Dette ble jo ikke oppdaget før hun var 3 mnd stakkars.

Jeg syns forresten at Melvin er et veldig fint navn! :)
 
Godt å høre at det går bra med deg!

Jeg har også veldig lyst til å få til ammingen denne gangen. Jordmor skulle visst melde meg på ammeundervisning :D

Jeg ammet på bare et bryst sist, og det ble ikke nok melk. Så det ble flaske i tillegg, mye styr. Men det var pga at lillemor hadde låsninger, så hun kunne ligge bare på en side. Dette ble jo ikke oppdaget før hun var 3 mnd stakkars.

Jeg syns forresten at Melvin er et veldig fint navn! :)
:)

Jeg føler at jeg skulle vært med på et kurs, så jeg for høre om det neste gang. Skader jo ikke uansett! Ja her ble det ikke oppdaget før min lille var over 3 mnd også, så kjenner igjen alt det du skriver. Samme problemstillingen som deg ❤️ aha!

Min frøken ville jo ikke ta puppen nesten en periode pga låsningene og alt ble bare rot med ammingen. Til slutt mista jeg all pga litt flaske, stress og at hun tok kun puppen etter ørten forsøk og måtte finne perfekte liggestilling. Så ganske likt vil jeg påstå, håpe vi slipper denne gangen slike problemer da ;)

Hvordan går det med deg? :)
 
:)

Jeg føler at jeg skulle vært med på et kurs, så jeg for høre om det neste gang. Skader jo ikke uansett! Ja her ble det ikke oppdaget før min lille var over 3 mnd også, så kjenner igjen alt det du skriver. Samme problemstillingen som deg ❤️ aha!

Min frøken ville jo ikke ta puppen nesten en periode pga låsningene og alt ble bare rot med ammingen. Til slutt mista jeg all pga litt flaske, stress og at hun tok kun puppen etter ørten forsøk og måtte finne perfekte liggestilling. Så ganske likt vil jeg påstå, håpe vi slipper denne gangen slike problemer da ;)

Hvordan går det med deg? :)

Nå vet vi jo litt mer hva vi skal se etter også. Kommer ikke til å nøle med å ta kontakt med manuellterapeut tidlig, hvis jeg mistenker det samme denne gangen!

Med storesøster tok jeg kontakt med helsestasjonen da hun begynte å få flatt bakhode og aldri ville ligge på magen. Dessuten tippet hodet til den ene siden hele tiden. Helsesøster svarte at jeg trengte ikke å bekymre meg for flatt bakhode, det kom ikke til å synes når hun fikk mer hår! :eek: Tok derfor kontakt med manuellterapeut selv, og lillemor hadde låsninger hele veien stakkar.

Nå går det greit altså! Sliter med daglig kvalme og oppkast fortsatt, men er litt bedre altså :) 20 fullgåtte i morgen!

God helg! :)
 
Nå vet vi jo litt mer hva vi skal se etter også. Kommer ikke til å nøle med å ta kontakt med manuellterapeut tidlig, hvis jeg mistenker det samme denne gangen!

Med storesøster tok jeg kontakt med helsestasjonen da hun begynte å få flatt bakhode og aldri ville ligge på magen. Dessuten tippet hodet til den ene siden hele tiden. Helsesøster svarte at jeg trengte ikke å bekymre meg for flatt bakhode, det kom ikke til å synes når hun fikk mer hår! :eek: Tok derfor kontakt med manuellterapeut selv, og lillemor hadde låsninger hele veien stakkar.

Nå går det greit altså! Sliter med daglig kvalme og oppkast fortsatt, men er litt bedre altså :) 20 fullgåtte i morgen!

God helg! :)
Ja man må virkelig stå på selv. Her måtte jeg finne ut alt selv med låsninger, melkeallergi og refluks med å bruke Google! For jeg følte noe ikke stemte. Og ja frøkna her var mer flat på ene siden (ikke mye) men det også var et tegn på noe som ikke stemte siden hun nektet å ligge på ene siden.

Ja enig der! Blir manualterapeut med en gang noen få tegn kommer.

Så godt å høre at det er litt bedre. Kvalme og oppkast er jo det verste og håper du verkelig slipper et helt svangerskap med det :( det unner jeg deg ikke altså. Wow 20 uker allerede! Tenk hvor tiden flyr! :) plutselig skal vi føde :D
 
Uke 27+2
Termin: 14. Juni 2016
Kjønn: Gutt
Trimester: 2.
Neste jordmorkontroll: 4 april
Bevegelser: En liten og rolig kar som gir spark fra seg daglig. Men han er ingen fotball spiller ;)
Babyens størrelse: 34 cm og 1100 gr (ifølge app)
Navn: Melvin ❤️
Vann i kroppen: Ja. Mest i legger og føtter når jeg er veldig aktiv.
Vektøkning: 9 kg!!!
Utålmodig: litt kanskje, for gleder meg så masse til prinsen kommer og all kos fremover med han ❤️
Strekkmerker: Ingen foreløpig, men tror to av de jeg fikk sist kommer frem mot slutten.
Kynnere: Ja!
Melk i brystene: Nei
Plager: Migrene anfall til stadig. Bekkenet er så som så. En haug med kynnere hver eneste dag når jeg er aktiv eller gjør mye på en dag. Urolige bein og lite søvn per natt, ca 2-3 timer søvn bare :(
Humør: Veldig opp og ned, uvant for i de andre svangerskapene har jeg vært ei solstråle! Prinsen tuller med hormonene mine ;)
Cravings: Bløtkokte egg til frokost og ellers salat!!!!
Tanker om fødsel: Håper det går fort som sist :) ønsketenkning. ;)
 
Magen vokser! Bildet ble tatt idag hvor jeg er 27+2 :) Fikk beskjed om st magen er større pga livmora i tredje svangerskap. Og ja magen er større enn noensinne!
ImageUploadedByBV Forum1457965115.998615.jpg
 
Så fin mage :)
 
Wow, den var fin den :D
 
Nydelig❤❤
 
Takk alle jenter ❤️
 
Da var babynestet i boks! Hurra! Ei jeg kjenner til har laget dette flotte neste for meg! Får det imorgen og gleder meg så sykt masse :)
ImageUploadedByBV Forum1458250084.918378.jpg
 
Det var fint! ❤️

Tror vi må ha det denne gangen altså, sist visste jeg ikke at det fantes en gang. Men sikkert greit å kunne "gå fra" litt når man har to eller flere barn :)
 
Back
Topp