Lenebeb dagbok!

Så fint navn! ♡ :)
 
24+1: idag er ikke min dag! Natta har ikke vært så kjekt siden jeg har hatt ekstremt urolige bein. Pluss minstemor har hatt feber og veldig syk :( mammahjertet sover dårlig når hun er slik, så ble med oss i senga når vi la oss ❤️nå har jeg begynt å bli syk og ligger rett ut på sofaen. Skulle egentlig i bursdag idag, men vi ble hjemme. Mannen og storesøster dro. Så da ligger jeg og frøkna rett ut på sofaen. Skulle helst ha sovet og hatt dem her ❤️

Jeg blir så og si aldri syk, og når jeg har 37,5 eller opptil 38 er kroppen crappy! (Ligger på rundt 35,5 vanlig)

Merker prinsen er mye roligere idag og igår. Kjente en del liv i natt hvertfall eller så hadde jeg kontaktet føden.

Slenger med et bilde av lillemor som slapper av ❤️
ImageUploadedByBV Forum1456069787.903827.jpg
 
God bedring til dere Lene <3 Godt å lese at prinsen var aktiv i natt, da har han det fortsatt bra inni der.
 
God bedring til dere Lene <3 Godt å lese at prinsen var aktiv i natt, da har han det fortsatt bra inni der.
Takk! Heldigvis er vi begge på bedringens vei! For en uke sier jeg bare ❤️
 
24+6: imorgen er jeg allerede 25 uker på vei!!!! Hurra! :) bare hele fem uker til jeg får se lille prinsen igjen på ul pga vekstkontroll :) gjett som jeg gleder meg :)

Ellers er formen min og minstemor blitt bedre. Men for en uke! Vi fant en måte å fungere på var at jeg la meg med henne i senga vår og hun sov ved siden av meg. Hub pleier ikke å klare det, men nå gikk det av en eller annen grunn. Da fikk vi begge sove ut og slappe av lenger enn antatt. La oss når det passet frøkna. Deilig!

Eller så kjenner jeg mye hardere spark fra lille Melvin noen ganger ❤️ han er Veldig rolig av seg og gir sjeldent harde spark som søstrene sine. Noe som jeg tenker ikke gjør noe :) begynt å sparke litt høyere opp enn tidligere også. Stort sett kun mot blæra eller på sidene nede. Opplevd kun to ganger midt på magen :) men men blir ikke urolig for babyer er jo så foeskjellige :) håper jeg kan få en litt roligere baby denne gangen, så jeg for en gang skyld kan slippe kolikk . Det er lov til å ønske seg det mener jeg da ❤️ vondt å høre de små har det slik ikke minst!

Merker sulten for mat er over og jeg må nesten tvinge i meg mat. Spiser det jeg må spise for å si det slik. Absolutt ingenting frister! Vekta har stått stille også, pluss jeg plustelig har gått ned fra 7 kg til 6,5 kg... Men får tro det er en grunn for det. Eventuelt mindre vann i kroppen eller noe. Uansett vekta har stagnert nå i noen uker. Kombo med sykdom og utslitt mor kanskje.

Men nå blir det bedre igjen :) og vi har tatt oss mye mer tid til å kjenne spark og snakke om lille Melvin. Blitt litt borte i all sykdom og null søvn.

Det meste begynner å bli klart til Melvin skal komme. Mangler noe klær i str 50 og 56 som er litt sommerlig bare :) vil ikke gå til innkjøp i altfor mye klær, heller kan ta meg en tur å shoppe litt når han kommer om det skulle trenges. eller så venter jeg på at babynestet hans skal bli sydd ferdig nå i fremtiden av ei jeg kjenner. :) mangler da egentlig bare å få vasket alle klærne, finne fram vugge, innkjøp av bleier og småtteri :) vogna er i hus og jeg gleder meg til å bruke den!!! :)
 
25+3: idag kjente jeg lille Melvin hikke for første gang i magen ❤️ jeg ble som vanlig lettere rørt og syns det bare er så utrolig koselig!

Lille begynner å bli stor ifølge app :)
Veier ca 810 gr i begynnelsen av uka :) han er jo to hele kjøttdeig pakker nå :) shit!!! :)

Denne uka skal jeg begynne å vaske litt klær. Syns det er godt å få ting i orden. :) liker alltid å ligge godt an med alt som skal gjøres :)
 
Uke 25+6
Termin: 14. Juni 2016
Kjønn: Gutt
Trimester: 2.
Neste jordmorkontroll: 10 mars
Bevegelser: En liten og rolig kar som gir spark fra seg daglig. Men han er ingen fotball spiller ;)
Babyens størrelse: 31 cm og 930 gr
Navn: Melvin ❤️
Vann i kroppen: Ja. Mest i legger og føtter når jeg er veldig aktiv.
Vektøkning: 7,5 kg.
Utålmodig: litt kanskje, for gleder meg så masse til prinsen kommer og all kos fremover med han ❤️
Strekkmerker: Ingen foreløpig, men tror to av de jeg fikk sist kommer frem mot slutten.
Kynnere: Ja!
Melk i brystene: Nei
Plager: Migrene anfall til stadig. Bekkenet er så som så. En haug med kynnere hver eneste dag når jeg er aktiv eller gjør mye på en dag.
Humør: Veldig opp og ned, uvant for i de andre svangerskapene har jeg vært ei solstråle! Prinsen tuller med hormonene mine ;)
Cravings: Nudler er den nye greia mi!!
Tanker om fødsel: Håper det går fort som sist :) ønsketenkning. ;)
 
Tenk at du har kommet så langt allerede! Hvor ble tiden av? Koselig navn på lillegutt- Melvin❤️
 
Tenk at du har kommet så langt allerede! Hvor ble tiden av? Koselig navn på lillegutt- Melvin❤️
Ja det er helt utrolig hvor tiden har gått! Faktisk ganske vemodig også siden det blir siste nurket :( takk :) tror det passer godt til navnene Amalie og Elvira ❤️
 
26+2: merker jeg begynner å bli litt utålmodig :) gleder meg så sykt masse til å hilse på Melvin ❤️ kjenner de gode sparkene og litt hikke i ny og ne. Og ja jeg nyter en større mage, men alikevel veldig utålmodig denne gangen! Noe med at det snart nærmer seg sommer, sol og bar bakke! Ikke minst gå hjemme i perm med herlige lille gutten vår! Herlig tid å gå hjemme med små :)

Til og med gleder meg til fødsel! Enda jeg vet det er så innmari vondt! Men den følelsen etterpå når nurket ligger på magen min kan bare ikke beskrives. Er så utrolig mye spenning rundt det hele og den lille tiden man får på sykehuset er bare så koselig ❤️

Vet det er så masse å glede seg til :)

Tenker nå den siste tiden på hvordan minstemor kommer til å ta det. Hun er jo ekstremt mammadalt, så kan jo bli litt sjalusi :) hun er jo den mellomste, så kan jo hende vi ikke merker så mye til det :) vant med ei storesøster som vil ha en del oppmerksomhet også. Største jenta vår vet jeg takler det fint nå, for nå er hun mer vant med små søsken, så det får jo bare godt nå. Ingenting som bekymrer meg hvertfall.

Blir rart men alikevel føles så naturlig at jeg skal nå bli trebarnsmor :) overgangen blir ikke så stor syns jeg siden de to siste blir 20 mnd mellom. Overgangen var større fra hun eldste som blir 7 år i år til Elvira som blir 2 år i oktober. Vi var ekstremt bortskjemte med nattesøvn og at alt gikk så lett når man har så store.

Nå blir det jo bare fra den ene dårlig søvnen til den andre, så takler nok det veldig greit nå ;) utrolig hva man blir vant med!
 
Last edited:
Siden jenta di også var liten da du hadde innsett spør jeg deg. Vi har jo vært inne på det før og. Jeg skal jo mest sannsynlig sette inn egg på onsdag og tenker så mye på hvordan det blir etter det. Jeg må jo leve som normalt eller? Blir jo litt løfting på henne og pusling her hjemme.
 
Siden jenta di også var liten da du hadde innsett spør jeg deg. Vi har jo vært inne på det før og. Jeg skal jo mest sannsynlig sette inn egg på onsdag og tenker så mye på hvordan det blir etter det. Jeg må jo leve som normalt eller? Blir jo litt løfting på henne og pusling her hjemme.
Jeg gikk jo hjemme i perm fortsatt så ja jeg jeg måtte leve som normalt. Ble jo en del løft av frøkna. Men jeg unngikk å bære ting som var alt for tungt. Men bære henne var ikke problem siden hun var jeg vant med å løfte. Og gjorde alt det vanlige hjemme. Så begynte jeg i jobb og løftet altfor mye! Det skulle jeg ikke ha gjort nei. Tenker hverdagslig løft er greit, men ikke svære og tunge poser med mat for eksempel, eller jobb relaterte løft som var tyngre enn jeg var vant med på en stund.
 
Jeg gikk jo hjemme i perm fortsatt så ja jeg jeg måtte leve som normalt. Ble jo en del løft av frøkna. Men jeg unngikk å bære ting som var alt for tungt. Men bære henne var ikke problem siden hun var jeg vant med å løfte. Og gjorde alt det vanlige hjemme. Så begynte jeg i jobb og løftet altfor mye! Det skulle jeg ikke ha gjort nei. Tenker hverdagslig løft er greit, men ikke svære og tunge poser med mat for eksempel, eller jobb relaterte løft som var tyngre enn jeg var vant med på en stund.
Så bra :) Unngår alt annet enn henne, ja. Men er litt vanskelig å ikke løfte på henne når hun ikke går engang. Og kroppen er jo vant til det :)
 
26+4: Fått mye spørsmål i det siste av familie og venner hva jeg skal gjøre med prevensjon siden dette blir siste... jeg tenker at det ikke blir noe slikt på meg og jeg går uten takk! :) ingen piller, sprøyter, spiral eller noe. Som jeg sier er at sjansen er minimal for at jeg blir gravid igjen, og om "uhellet" skjer så føler jeg meg bare veldig heldig å kunne få fire barn! Ikke minst at det gikk naturlig.Da kommer eventuelt mannen til å snippe snippe ;) sagt tydelig ifra at jeg skal ikke ha noe hormoner i denne kroppen noe mer. Mannen syns det er nok med tre, og forstår han jo, men jeg er litt sånn at blir bare bonus og koselig om det skulle bli en til.

Nå for tiden er jeg utrolig mye kvalm enkelte dager. Er så ille at jeg ikke sover til natta nesten. Men tenker at det vil vel forsvinne etterhvert.

Nå gleder jeg meg til 1 april hvor vi endelig skal få se Melvin på vekstkontroll igjen på Ullevål :) gleder meg så masse! Da er jeg ca 30 uker på vei :) og to uker etterpå skal vi på 3D her i området :)
 
Her skal det heller ikke noen flere hormoner i kroppen. Med mindre det er fordi vi må igang med IVF på neste også da:) Men prevensjon? Nope!
 
Jeg kommer heller ikke til å bruke prevensjon. Et sånt usannsynlig blinkskudd er hjertelig velkommen det :D Sjansen er jo egentlig ca. null så.
 
Null prevensjon her og! Tenker det er den eneste fordelen vi som må gjennom assistert befruktning har, at vi slipper prevensjon:-)
 
Her skal det heller ikke noen flere hormoner i kroppen. Med mindre det er fordi vi må igang med IVF på neste også da:) Men prevensjon? Nope!
den skjønner jeg ;) med IVF så må man jo ha noe hormoner i kroppen :) men beste hadde vært om kroppen plutselig fant ut jo "du blir gravid uten IVF" ;) får ta det som en bonus om man slipper tenker jeg :)
Jeg kommer heller ikke til å bruke prevensjon. Et sånt usannsynlig blinkskudd er hjertelig velkommen det :D Sjansen er jo egentlig ca. null så.
helt enig! Hjertelig velkommen om "uhellet" skulle skje :)
Null prevensjon her og! Tenker det er den eneste fordelen vi som må gjennom assistert befruktning har, at vi slipper prevensjon:-)
det styret der er godt å slippe, og som du sier, noe fordeler må vi ha ;)
 
Back
Topp