Leie på baby

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Hvordsn ligger deres nå?

Har vært til jordmor idag og hun er veldig usikker.. kjentes ut som rumpa var nede, men hjertelyden tydet på at hodet var nede. Fått time om 14 dager til ultralyd for å sjekke skikkelig! Håper virkelig hun legger seg med hodet ned - har virkelig ikke lyst til å føde sete.. samtidig som jeg ikke ønsker KS
 
Her lå lille med hodet ned når vi var på kontroll forrige uke. Jeg tror fortsatt hun ligger med hodet ned ut i fra bevegelsene, men det er litt vanskelig å vite.
 
Frø
Her lå lille med hodet ned når vi var på kontroll forrige uke. Jeg tror fortsatt hun ligger med hodet ned ut i fra bevegelsene, men det er litt vanskelig å vite.
frøkna her er så aktiv at det er umulig å kjenne leie ut ifra bevegelser
 
Min veksler mellom tverrleie og seteleie. Har aldri ligget med hodet ned. På grunn av forliggende morkake blir det keisersnitt uansett, så spiller jo forsåvidt ikke så stor rolle.
 
Begge jentene lå sist ule med hode ned :) Så håper de fortsetter med det.
 
Sjekket i dag- nå har han lagt seg med hodet ned. :) Får håpe det holder seg sånn :angelic:
 
Aner ikke.. Jordmor har ikke nevnt noe om hvordan hun ligger..
-men dere er kanskje lenger på vei enn meg? Jeg er 30+2 i dag:happy:
 
Her lå tv 1 i hodeleie og tv 2 i tverrleie på kontroll forrige fredag.
 
Her lå han i hodeleie for 2 uker siden og sete leie for 1 uke siden. Og nå vet jeg ikke :hilarious: men det er jo lenge igjen enda, så kan vell snu seg mange ganger innen den tid
 
Aner ikke, har ikke sjekka enda, men hun sparker hardt i høyre side ofte, så tipper tverrleie ☺️
 
Aner ikke.. Jordmor har ikke nevnt noe om hvordan hun ligger..
-men dere er kanskje lenger på vei enn meg? Jeg er 30+2 i dag:happy:

jeg er 31+6 men leie har blitt sjekket og notert på de siste 4 kontrollene mener jeg?
 
Det er ikke en del av svangerskapsomsorgen før kontrollen i uke 36, og det er det sikkert en grunn til? Mtp plass til å snu seg før dette. Jeg vet det er en del som sjekker dette før uke 36 likevel altså, men jeg tenker at man ikke trenger å legge så mye vekt på leie før den tid :happy: Om ikke helsepersonell sier noe annet da.

https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller
 
Det er ikke en del av svangerskapsomsorgen før kontrollen i uke 36, og det er det sikkert en grunn til? Mtp plass til å snu seg før dette. Jeg vet det er en del som sjekker dette før uke 36 likevel altså, men jeg tenker at man ikke trenger å legge så mye vekt på leie før den tid :happy: Om ikke helsepersonell sier noe annet da.

https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller

nei altså stressa er jeg ikke enda, men jordmor her har tydeligvis retningslinjer for når hun skal begynne å dobbelsjekke med ul, for de har ikke tatt det på meg i tidligere svangerskap. Men vi bor ganske langt unna sykehus også da.. hadde de først sjekket dette i uke 36, og gått i spontan fødsel u uke 37 så hadde jeg hverken rukket vendingaforsøk, planlagt ks eller riktig oppfølging ved vannavgang og setefødsel (da jeg ikke fått det bekreftet/avkreftet ;)
 
Usikker på denne lille i magen. er så mye bevegelse at det er vanskelig. Men tipper tverrleie.
først låg han med hode ned, så hode opp, så ned, og nå tror jeg han ligger på tvers :p
 
Sist kontroll hos jordmor uke 30+4 var hode ned å det var det gangen før der og men kjenner ikke dette selv for bevegelsene er overalt i magen :p
 
Hei, på mitt helsekort står det at leie er HO. Håper det er hode som ligger riktig :p
Er 32+3 idag. Men er vel så god plass inni der at. Er vel som er man førstegangs så er det dårlig plass. Men er man fleregangs så er man vel som en søppelsekk i str i livmor :p hehe. De kan jo svirre frem og tilbake inni der. Hehe.
Håper virkelig ikke ho legger seg så feil på slutten. Da blir jeg veldig redd for å få tverr fødsel eller sete . . . :laughing001
 
Back
Topp