Leggetid

Snuppa her i huset er stuuuptrøtt i 20-21 tiden! Vi bytter på å stelle og legge ho annenhver natt så ho ikke skal bli avhengig av at jeg legger ho:-)
Mannen min synes det er veldig koselig, og ho sovner faktisk fortere de kveldene han legger ho!
Så deilig at hun er så fortrolig med pappaen sin! Han her har jo vært limt til meg siden han kom ut. Far gjør VELDIG mye, men når det kommer til soving så vil han helst være med meg. Vil prøve å venne han til at far også skal kunne legge han, så blir sikkert litt gråting i begynnelsen tenker jeg :p

Frøkna er ikke klar for å legge seg før tidligst 23:00, jeg legger henne (pappa seiler). Når pappa er hjemme legger stort sett han :) hun sover 4-5 t i strekk, litt påfyll og så sover hun litt til før vi står opp rundt 09:00. Stort sett! 8 uker på tirsdag :)
Ikke så lenge min var klar for rutiner, og han er litt over 9 uker. Det skjedde plutselig en dag hehe :p en dag ble han trøtt rundt åtte, og sov til 01:00( og han pleide å spise annenhver time HVER natt), og dagen etter ville han plutselig sove til samme tid. Så det skjedde veldig fort :) hvis vi ikke er i seng rundt åtte-ni blir han supersurvete og grinete.

Legger seg i 10 tiden, stort suttebehov på kveld så jeg ammer henne i søvn, legger meg stort sett samtidig :p skal begynne å prøve å legge henne i 8 tiden i EGEN seng snart.
Han her ble plutselig survete og grinete hvis vi ikle var i seng til åtte-ni, skjedde veldig fort! Men han er så urolig hvis jeg legger han i senga si, så bare for å få litt søvn selv så har jeg han som oftest i senga vår. Han er fortsatt bare ni uker, så jeg føler ikke det er noe stress! Men gir ikke opp senga hans for det, får bare prøve litt etter litt :)

Hun legger seg når jeg legger meg - mellom 22-23 et sted. Veldig stort sugebehov og godtar foreløpig kun puppen, så hun sover sammen med oss i vår seng. Håper virkelig hun tar smokken etterhvert.. Ikke merket stort til at hun er leggeklar noe tidligere på kvelden, men vi tar kveldsstellet rundt 19'ish, og tar på pysj da.
Har du prøvd forskjellige smokker? Jeg slet med at han brukte puppen min som smokk i begynnelsen, også var jeg jo så sår i tillegg, så ble sjeleglad da han tok smokken. Men han er kresen på smokkene sine, så det er vel egentlig bare mam sine som han holder på :p

Hun legger seg sammen med oss :D gidder ikke beg med rutine før ho er 3 mnd ;) hun sover i nestet/ oppå meg i sofaen frem til vi går og legger oss :P
Da er det jo like greit :) han her blir veldig survete og grinete hvis vi ikke er i seng til åtte-ni. Så det har han regulert selv :) virker som det blir for mye inntrykk til at han klarer å sovne oppe på stua når han er klar for natta. Men det er veldig greit for meg, synes det er godt at han sover lengre om gangen. Før så skulle han spise annenhver time, jeg ble jo utslitt om nettene.

Har du prøvd forskjellige smokker? Jeg slet med at han brukte puppen min som smokk i begynnelsen, også var jeg jo så sår i tillegg, så ble sjeleglad da han tok smokken. Men han er kresen på smokkene sine, så det er vel egentlig bare mam sine som han holder på :p

Oh yes! Tror vi har prøvd 7 forskjellige typer og størrelser.. Hun tok den minste fra Mam den første uka, men siden da har det bare vært hyl og skrik, kaving og brekking når smokken kommer inn i bildet. Imponerende lengder de kan spyttes, må jeg si..

Ser nå at hvis hun ikke er i rett trøtt-modus, så vil hun ikke sove i vogna på tur. Hun kan sove en stund i bæresele - men ellers er det kun pupp som gjelder også når hun sover på dagen.. Tenker at hvis hun bare hadde tatt smokken, hadde puppen fått litt pause, samt at hun kanskje ikke gulpet så fælt (spiser jo i søvne).

Så koselig det hørtes ut! Vi har ikke fått inn noe stellerutiner her, men tenker jeg vil prøve å få det inn så fort som mulig. Det virker jo så koselig! :)
Ja da e veldi kosligt☺️ Eg e rutine menneske sjøl, so for meg var da vikti å få igong kveldstellet!☺️

Oh yes! Tror vi har prøvd 7 forskjellige typer og størrelser.. Hun tok den minste fra Mam den første uka, men siden da har det bare vært hyl og skrik, kaving og brekking når smokken kommer inn i bildet. Imponerende lengder de kan spyttes, må jeg si..

Ser nå at hvis hun ikke er i rett trøtt-modus, så vil hun ikke sove i vogna på tur. Hun kan sove en stund i bæresele - men ellers er det kun pupp som gjelder også når hun sover på dagen.. Tenker at hvis hun bare hadde tatt smokken, hadde puppen fått litt pause, samt at hun kanskje ikke gulpet så fælt (spiser jo i søvne).
Å nei, så slitsomt! Og ja, de spytted langt! Jeg har våkna flere ganger med en smokk på armen eller brystet :p hvor mange uker er hun? Helsesøster har ikke noen tips da?

Det må være noe som kan gi puppen din litt avlasting tenker jeg. Alle babyer er jo forskjellige, men kanskje det er noe du ikke har prøvd :)

Ikke så lenge min var klar for rutiner, og han er litt over 9 uker. Det skjedde plutselig en dag hehe :p en dag ble han trøtt rundt åtte, og sov til 01:00( og han pleide å spise annenhver time HVER natt), og dagen etter ville han plutselig sove til samme tid. Så det skjedde veldig fort :) hvis vi ikke er i seng rundt åtte-ni blir han supersurvete og grinete.
Jeg har lagt hun tidligere, men da våkner hun også tidligere.. Syntes det er deilig å legge henne slik at hun våkner igjen etter 04:00. Blir anderledes når vi starter med grøt. Hun sover godt og lenge på kun mm, så jeg er fornøyd :) før ville hun ikke ta natta før 00:30.. Hun er også en veldig våken baby, kan være våken 6-7 timer i strekk!

Jeg har lagt hun tidligere, men da våkner hun også tidligere.. Syntes det er deilig å legge henne slik at hun våkner igjen etter 04:00. Blir anderledes når vi starter med grøt. Hun sover godt og lenge på kun mm, så jeg er fornøyd :) før ville hun ikke ta natta før 00:30.. Hun er også en veldig våken baby, kan være våken 6-7 timer i strekk!
6-7t våken ? Høres mye ut. Hva Gjør lille når ho er så lenge våken da. Her klarer ikke mini å Være våken mer en 1t av gangen max 2

Å nei, så slitsomt! Og ja, de spytted langt! Jeg har våkna flere ganger med en smokk på armen eller brystet :p hvor mange uker er hun? Helsesøster har ikke noen tips da?

Det må være noe som kan gi puppen din litt avlasting tenker jeg. Alle babyer er jo forskjellige, men kanskje det er noe du ikke har prøvd :)

Hun er 7 uker nå, skal til helsestasjonen i morgen på 6ukerskontroll. Tenkte å høre med helsesøster om hun har noen tips (men synes egentlig ikke alltid tipsene fra hs er like matnyttige.. møtte barselsgruppa der i går, sammen med en eldre helsesøster og ei fysiodame, virka som om det "magiske" svaret på alt for de var tre måneder - spising, søvn, rutiner, akseptering av andre folk.. alt skulle visst bli bedre bare babyene bikket tre måneder).

Han her ble plutselig survete og grinete hvis vi ikle var i seng til åtte-ni, skjedde veldig fort! Men han er så urolig hvis jeg legger han i senga si, så bare for å få litt søvn selv så har jeg han som oftest i senga vår. Han er fortsatt bare ni uker, så jeg føler ikke det er noe stress! Men gir ikke opp senga hans for det, får bare prøve litt etter litt :)

Hun er 11 uker, så har hele tiden sagt at jeg ikke begynner å stresse med det før 3 mnd med hvor hun sover. Men kjenner nå at vi får veldig liten plass i sengen og samboer klarer ikke å finne roen og sover dårlig (redd for å rulle eller treffe henne på noe vis), så tenker at jeg skal starte med å prøve hennes seng snart. Men hun tar ikke smokk og sovner alltid til puppen, så det kan bli veeeldig spennende ;)

Har fulgt lillegutts rytme hele veien og nå er han trøtt i 20-21 tiden. Han er nå 11 uker. Vi har fast rutine på kveldsstell med vask, smøre med olje, d-vit dråper og pysj. (Bad annenhver kveld med pappa). Deretter ammer jeg på soverommet. Godt for oss voksne å få litt egentid på kvelden igjen:-)

6-7t våken ? Høres mye ut. Hva Gjør lille når ho er så lenge våken da. Her klarer ikke mini å Være våken mer en 1t av gangen max 2
Det er mye! Men det går opp og ned, kommer helt an på hva vi gjør. Men hun er mye våken og vil få meg seg det som skjer. Hun skjønner allikevel når det er natt, hun har godt sovehjerte når det gjelder ;)
Når hun er våken ligger hun i babygymen, i armene mine, på et teppe og spreller, i vippestol.. Hun er også våken i vogna, ligger og leker med hendene sine og er blid som ei sol :)

Hun er 11 uker, så har hele tiden sagt at jeg ikke begynner å stresse med det før 3 mnd med hvor hun sover. Men kjenner nå at vi får veldig liten plass i sengen og samboer klarer ikke å finne roen og sover dårlig (redd for å rulle eller treffe henne på noe vis), så tenker at jeg skal starte med å prøve hennes seng snart. Men hun tar ikke smokk og sovner alltid til puppen, så det kan bli veeeldig spennende ;)
Skjønner det, de er jo fortsatt små! Tror også de viser litt selv når de er klare :)

Jeg har han på min side, også er sprinkelsenga hans inntil sende vår så han ikke detter ned eller noe. Han ligger jo i nestet i tillegg. Hadde han i midten før, meeen fikk helt panikk av at samboeren min lå litt oppå kanten av nestet en natt haha.

Ja, kanskje du bare må løfte henne i seng etter at hun har sovnet ved puppen da? Jeg er veldig glad for at han tar smokk iallefall, selvom han spytter den ut når han sovner. Men da er det så mye lettere, for meg, å kunne la han ligge der hvis han blir survete :p

Hææ 6-7 timer! Min er våken i rundt 3 t om gangen, men ofte kortere enn det! Er hun rolig da?

Hææ 6-7 timer! Min er våken i rundt 3 t om gangen, men ofte kortere enn det! Er hun rolig da?
Hun er rolig :) har litt kveldsuro rundt legging og kaver litt hvis hun er trøtt, og legges med en gang hun viser tegn til tretthet. Men ja.. Hun er bra våken denne frøkna! Så lenge hun er fornøyd og legger på seg er jeg ikke bekymret, hun sover heldigvis om natta ;)

Er i seng mellom 1915 og 1930. Jeg ammer han oppe i stuen og legger han våken ned i senga. Av og til får han flaske av pappaen som da legger han. :) En drøm i forhold til storebror. :) 6,5 uker gammel. Har hatt det sånn i kanskje sånn 4 uker.

Er i seng mellom 1915 og 1930. Jeg ammer han oppe i stuen og legger han våken ned i senga. Av og til får han flaske av pappaen som da legger han. :) En drøm i forhold til storebror. :) 6,5 uker gammel. Har hatt det sånn i kanskje sånn 4 uker.
Åh, så deilig at det er sånn da! :) var storebror urolig?

Back
Topp