Leggetid 9-10åringene

Jenta mi er 9 år ja. Eg legger hun få, for hun er trøtt. Eg lar ikkje dei legge seg seint i helger, pga då er det vanskelig å legge dei på søndag kveld. Eg sørger for at dei får den søvnen dei trenger, istedet for å vere kul mamma, som lar ungene vere lenge oppe.

Gud, så flink du er da.
 
Ja barn er ulike. Søstera mi gjør motsatt og hennes barn sover lengre. Mine våkner til sanne tid, uansett kor seint eg legger dei.
Veldig ulike ja
Må innrømme jeg er glad min ikke har noen problemer med å være lenger oppe da ettersom vi er mye borte i helger
 
Jeg vet at min 9-åring legger seg tidligere enn mange andre, men hun har småsøsken som vekker henne, så hun trenger den søvnen.

I ukedagene legger alle 3 seg mellom 19-19.30, det samme i helgene, dersom vi ikke gjør noe spesielt.
Er vi i besøk, så blir det gjerne senere.
Og hender at eldste har fått lov til å sitte oppe litt lenger, ihvertfall om vi har besøk av andre barn som skal overnatte, da får de gjerne være oppe til kl 21.
 
Det går fint med det når me er på speiderturer men ikkje heima.
Skjønner
Vi har familie på begge sider som har barn som er som vår, i tilleggg til mye overnattingsbesøk og cuper/turer, så det hadde blitt vanskelig å legge så tidlig for å være ærlig , men fint det fungerer for dere
Å så handler det ikke om å være kule foreldre , er ikke derfor han er lengre oppr liksom
 
Du trenger ikkje vere frekk.

Var egentlig ikke ment som frekt, men ser det kan se sånn ut ja! :) Sorry.

Jeg prøver så hardt jeg kan å holde meg til ei fast tid på helgene, men får det ikke til, ikke fordi at jeg vil være ei kul mor, men fordi at akkurat det sklir ut. Samma greia hver søndag kveld, med vanskelig å sovne og påfølgende trøtt på mandagsmorgen.
 
Var egentlig ikke ment som frekt, men ser det kan se sånn ut ja! :) Sorry.

Jeg prøver så hardt jeg kan å holde meg til ei fast tid på helgene, men får det ikke til, ikke fordi at jeg vil være ei kul mor, men fordi at akkurat det sklir ut. Samma greia hver søndag kveld, med vanskelig å sovne og påfølgende trøtt på mandagsmorgen.

Dei prøver seg her og. Men eg er aleine med dei hos meg, eg må holde på rutiner. Ja det er jo kjekt at dei leika og kosa seg i helgene.
 
Hu blir 9 år om 6 mnd da.

Hu er i ukedagene oppe til ca 2000.
I helgene ca 2100. Senest 2200.
 
Jenta mi er 9 år ja. Eg legger hun få, for hun er trøtt. Eg lar ikkje dei legge seg seint i helger, pga då er det vanskelig å legge dei på søndag kveld. Eg sørger for at dei får den søvnen dei trenger, istedet for å vere kul mamma, som lar ungene vere lenge oppe.
Ja det er jo forskjell på barn og når de er trøtte. Noen trenger mer søvn, andre mindre.

Han på 10 her legger seg nok også tidligere enn mange av vennene. Men det er også fordi han liker å bli lest for enda.

Men han våkner av seg selv hver morgen, så da satser jeg på at han får nok søvn likevel. Hadde det derimot vært vanskelig å få ham opp om morran måtte han lagt seg tidligere.

Uten at det handler om å være kul mamma ;)
 
I ukedagene: 20:30
I helgene: 21:00, mulig noe senere om vi er ute på noe eller har besøk.

Skikkelig kjipemamma her, men begge to (10 og 11 år) legger seg da.

Skal og sies at jo senere de legger seg, jo lenger sover de. Begge to har altid sovet godt og lenge. Får ikke stå opp før etter åtte i helgene uansett.
 
Last edited:
11.
Hverdager: 20.30 i senga, lese til 21 (for å roe ned - dette har fungert veldig fint hos oss!).
Helg: 22.
Ferier: Prøver på 22.
 
Back
Topp