Leggetid 9-10åringene

Isla

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Marsipanene 2019
Oktoberlykke2020❤
Når legger deres 9-10åringer seg fredag og lørdag? Og ferier?
 
Han går som regel på badet rundt 22/22.30, får se litt ipad og slukker lyset rundt 23.

Han våkner til samme tid uansett helg eller ukedag, så greit å ikke få altfor lite søvn heller.
 
I dag la både 7 og 9 åringen seg klokka 23. Vi har ingen spesiell gense men pleier å ha en dag de er lenge oppe og en der de legger seg 21 ish i helgen, slik at de får litt søvn også
 
Snart 9åringen har ikke noe fast leggetid i helgene men som regel innen 22.
siden sambo jobber turnus og jeg jobber litt helger også, så varierer det fra vanlig leggetid kl 21 hvis vi er utslitt/skal på jobb, til kl 00 de gangene han får være med oss på spillkvelder. Sover ikke til langt på dag uansett så prøver å ikke la han bli for trøtt til neste dag.
 
20.30 på hverdager, 21.30 på helg og i korte ferier. I sommerferien blir det gjerne senere, da har vi tid til å få døgnrytmen på rett kjør før skolestart igjen.

Edit: Han er 10.
 
Last edited:
Snart 9 og legger seg 21 i helger og ferier. Trenger mye søvn, så det må til for å ha gode dager sammen. Vi gjør unntak hvis det skjer noe spesielt hun er med på. Men er vi hjemme, er det leggetiden :)
 
Nå er min nærmere 11 da, men blir mellom 21-22 på hverdager og 22-23 på helg
 
Som 9/10-åring?

Jenta mi er 9 år ja. Eg legger hun få, for hun er trøtt. Eg lar ikkje dei legge seg seint i helger, pga då er det vanskelig å legge dei på søndag kveld. Eg sørger for at dei får den søvnen dei trenger, istedet for å vere kul mamma, som lar ungene vere lenge oppe.
 
Som regel 21-21.30 i helger, hun bruker generelt lang tid på å sovne, og sovner veldig seint også i ukedagene om kommer ut av rytmen. Hvis hun har overnatting får de lov å være våken lenger, og i sommerferiene kan hun få være våken litt lengre.
 
Jenta mi er 9 år ja. Eg legger hun få, for hun er trøtt. Eg lar ikkje dei legge seg seint i helger, pga då er det vanskelig å legge dei på søndag kveld. Eg sørger for at dei får den søvnen dei trenger, istedet for å vere kul mamma, som lar ungene vere lenge oppe.

Vi opererer med litt senere leggetid, men ikke med så veldig mye. Ser at jeg er den strengeste moren i vennegjengen her, de fleste blir sjokkerte når jeg sender barna deres hjem fordi mitt barn skal legge seg.
 
Vi opererer med litt senere leggetid, men ikke med så veldig mye. Ser at jeg er den strengeste moren i vennegjengen her, de fleste blir sjokkerte når jeg sender barna deres hjem fordi mitt barn skal legge seg.

Den tiden er far og eg enig i. Og eg bryr meg ikkje kva andre foreldre i klassen eller vennegjeng seie til det. Me er streng for barnas beste.
 
Jenta mi er 9 år ja. Eg legger hun få, for hun er trøtt. Eg lar ikkje dei legge seg seint i helger, pga då er det vanskelig å legge dei på søndag kveld. Eg sørger for at dei får den søvnen dei trenger, istedet for å vere kul mamma, som lar ungene vere lenge oppe.
Barn er jo forskjellige
Min får også søvnen han trenger selv om han er lenger oppr
Har alltid vært lenger oppe i helgene og det har aldri vært noe problem
 
Barn er jo forskjellige
Min får også søvnen han trenger selv om han er lenger oppr
Har alltid vært lenger oppe i helgene og det har aldri vært noe problem

Ja barn er ulike. Søstera mi gjør motsatt og hennes barn sover lengre. Mine våkner til sanne tid, uansett kor seint eg legger dei.
 
Jenta mi er 9 år ja. Eg legger hun få, for hun er trøtt. Eg lar ikkje dei legge seg seint i helger, pga då er det vanskelig å legge dei på søndag kveld. Eg sørger for at dei får den søvnen dei trenger, istedet for å vere kul mamma, som lar ungene vere lenge oppe.

Veldig lurt :)
 
Back
Topp