Legebesøk

Jeg har fått min første legetime på fredag, da vil jeg være 5+6. Jeg er for tidlig ute til å ta blodprøver, jeg kommer ikke til å få noen UL da jeg er for kort tid på vei. Nå vet jeg egentlig ikke hvorfor jeg bestilte legetime så tidlig, for vet ikke hva jeg skal si. Noen som har noen tips? :p Må jeg ha med urinprøve?

Jeg var hos legen i uke 5, å fikk egentlig beskjed om at det var veldig tidlig! Tok verken urin eller blodprøve! Var nesten litt flaut:p .. De sa bare lykke til med de neste ukene, sees igjen i uke 9..
 
Jeg var hos legen i uke 5, å fikk egentlig beskjed om at det var veldig tidlig! Tok verken urin eller blodprøve! Var nesten litt flaut:p .. De sa bare lykke til med de neste ukene, sees igjen i uke 9..

Haha, såpass ja! Litt småkleint om legen min hadde sagt det :p Tenkte å spørre om jeg kan bli henvist til tidlig UL og om jeg kan få noe kvalmestillende. Noe annet er det vel ikke å gjøre ennå :p
 
Skal til legen 8.2, er så lenge til...

Jeg ringte med en gang jeg fant det ut, har en populær lege som har få ledige timer.
Er det vanlig år barnefaren er med første gang? eller er det kun på ul?
Barnefaren var med meg til jordmor første gangen. :) Da fikk vi masse info og bøker. Var med på ul i uke 12 (privat) og på OUL. Så dette velger man selv. Har han lyst til å være med, så ta han med! =) Jordmødrene er sikkert veldig vant til å bare se mødrene, men vår snakket masse med barnefaren når vi var der, så tror hun syntes det var hyggelig! :D
 
Haha, såpass ja! Litt småkleint om legen min hadde sagt det :p Tenkte å spørre om jeg kan bli henvist til tidlig UL og om jeg kan få noe kvalmestillende. Noe annet er det vel ikke å gjøre ennå :p

Jeg fikk resept på postafen hos legen i går + sykemelding. Det var egentlig det. Men måtte også ta blodprøve for oppfølging av stoffskiftet
 
Jeg fikk resept på postafen hos legen i går + sykemelding. Det var egentlig det. Men måtte også ta blodprøve for oppfølging av stoffskiftet

Jeg fikk resept på Afipran i dag. Avventer sykemelding, men skal inn på kontroll igjen om to uker.
 
Jeg har ikke time før den 1. februar. Fikk egentlig time den 8. men fant ut at så lenge klarer jeg ikke vente. Vil helst komme inn enda tidligere, men skal klare å vente 3 uker. Vil da være 9+6.
 
Var på første kontroll igår hos lege.. 6+4..
Skal tilbake om ca 4 uker om det ikke oppstår noe i mellomtiden;)
 
Blir vel legetime rundt uke 11/12 , kan få samtale med jordmor allerede fra uke 6, de hadde begynt med ett nytt prosjekt, med suksess :)
 
Skal til legen nå på torsdag er da 5+3. Mest pga en store smerter i håndleddet. Men skal også be om henvisning til tidelig ul.
 
Skal til legen på torsdag, må si jeg er spent!
 
Jeg er 5+4 og var på første kontroll i dag, men egentlig bare for å få henvisning til Rikshospitalet til DUO-test og tidlig ultralyd, siden jeg blir 38 neste måned.
 
Jeg var hos legen i dag. Skal ha ekstra oppfølging så han la en plan allerede nå, fikk også en ny henvisning til gyn (min gamle har pensjonert seg) og tok blodprøver på blodsukker og blodprosent fordi han ville ha nye utgangsverdier å sammenligne med pga at jeg må følges nøye opp. Håper den nye gyn han har sendt henvisning til tenker det samme som han. Da blir det nok legekontroll annenhver uke i første og tredje semester.
 
Prøver å forstå dette her med uker. I følge app så er jeg 4+1, men i graviduke 5. Fikk beskjed om å bestille legetime til uke 12. Vil det si at jeg må bestille når jeg er feks 11+3, siden det blir graviduke 12? Eller vente til 12+0? :confused: Er ny i gamet :p
 
Jeg har fått legetime 03.02 :) Da er jeg vel 9 uker om jeg har regnet riktig.. Har to leger, han jeg vil til er der bare på onsdager så måtte holde ut. :p Men da ser vi mer på ultralyd, iiiiiih!!!
 
Prøver å forstå dette her med uker. I følge app så er jeg 4+1, men i graviduke 5. Fikk beskjed om å bestille legetime til uke 12. Vil det si at jeg må bestille når jeg er feks 11+3, siden det blir graviduke 12? Eller vente til 12+0? :confused: Er ny i gamet :p

Om du velger 11+3 eller 12+0 er nok litt potato - poteto men de mener nok når du er 12. :D
 
Har allerede vært hos legen å fått henvisning til ul .skal til første ordentlige sjekk rundt uke 12 :)
 
Skal om akkurat to uker, så der blir i uke 7. :) Var egentlig meningen å få i uke 8, men jeg blingsa litt på dagene da jeg snakket med legesekretæren, så hun trodde jeg var lengre på beina jeg ringte forbi bestille. Det går vel greit å ha første kontroll da også, eller er det alt for tidlig?
 
Drar nok ganske snart da jeg må avklare litt i henhold til arbeidsoppgaver å hva jeg ikke bør gjøre- har turnus med alenenattskift og håndterer produkter og kjemikalier som jeg kanskje bør unngå. Få litt råd rett og slett:)
 
Skal til legen nå :D
 
Back
Topp