Legebesøk

LykkeligRose

Glad i forumet
Når tenker dere å dra til lege første gang? Eller tar dere direkte kontakt med helsestasjonen?

Jeg tenker å få en time på nyåret. Har lavt stoffskifte så må tidlig inn for å sjekke det. Sist så ble timen min heller for å si at jeg hadde mistet, så tenker vente litt, siden jeg allerede har fått en plan for oppjustering av dose.
 
Skal på min første kontroll på mandag. Har kronisk høyt blod trykk så få veldig tett oppfølging :)
 
Jeg skal til legen i uke 5 fordi jeg skal ha henvisning til tidlig ul uke7 :)
 
Jeg har ny og kvinnelig fastlege, og har allerede planlagt et besøk hos henne om 2 uker, så da bestiller jeg ikke noe før dét. Tror jeg kommer til å be om oppfølging på helsestasjonen, men ikke før litt senere i svangerskapet. Og hvis dette svangerskapet blir som de to forrige, må jeg nok til kiropraktor 1-2 ggr ukentlig for å få hjelp mot bekkenlåsning, så da blir det ikke så mye tid til annen oppfølging enn det :p
Trener intenst nå så lenge jeg klarer, så håper jeg det kan gjøre susen.
 
Tror jeg kommer til å bestille time til jeg er i uke 10/11. Hvis ikke jeg trenger sykemelding før det. Sliter veldig med bekkenløsning men håper det ikke blir så gale denne gangen og at jeg holder ut i jobben lenger.
 
Jeg skal ringe å bestille time i morgen, regner med jeg får time kjapt. Har diabetes så må ofte på kontroll.
 
Jeg har fått time 8 januar. Må gå tidlig for går på faste medisiner :)
 
Jeg skal bestille time til rett over nyttår fordi jeg var sykemeldt hele forrige svangerskap pga bekkenløsning. Håper å unngå det denne gangen, men kjenner det allerede godt i bekkenen, så tror løsningen kan være 50% sykemelding så jeg får tid til masse trening og kiropraktor
 
Jeg skal på tirsdag, da er jeg akkurat 6 uker på vei. Har vært sykemeldt fra uke 6 og ut svangerskapet i begge mine forrige svangerskap, så jeg må ha en samtale med henne om alle bekymringer, så får vi ta det derfra :)
 
Regner med jeg bestiller time til uke 10. Har ikke behov for tidligere. Var vel i uke 8 første gang i forrige svangerskap. Men da var jeg mye mer spent og stressa - jeg synes det er annerledes med nr. 2. Nå vet jeg mye mer hva jeg går til, og blir roligere av det:)
 
Jeg skal ringe legen i morgen og håper jeg raskt får medisiner (om ikke jeg får time med én gang). Sist fikk jeg alvorlig sf og fødte i uke 27+4. Håper jeg får gått lengre denne gangen.
 
Eg hadde min første kontroll nå i romjulen hos jm, siden eg har grove celleforandringer å skulle egentlig hat en operasjon for å fjerne nederste delen av livmorhalsen nå i januar. Men fikk den utsatt siden det ikke hva snakk om at mitt liv sto i fare. Så nå står eg på vente liste til oktober 2016 får å ta operasjon da. Els fikk jeg tidlig ul så skal gjennomføres mellom 16-22 januar. Skal også følges godt opp ve sykehuset dette svangerskapet.
 
Jeg har time 11.jan :)

Har hatt to tøffe svangerskap, så må følges opp tett av både lege og jordmor. Har ikke fått bestilt time til jm, men fastlegen pleier å ordne med fødeplass og blodprøver.
 
Jeg har også lurt på når jeg skal bestille time hos legen. Har ikke vært gravid før, så vet ikke helt hvor jeg skal begynne :p

Tenker at det sikkert er greit å få en time nå i løpet av januar, også ta det derfra.
 
Jeg har også lurt på når jeg skal bestille time hos legen. Har ikke vært gravid før, så vet ikke helt hvor jeg skal begynne :p

Tenker at det sikkert er greit å få en time nå i løpet av januar, også ta det derfra.
Høres lurt ut :) Gratulerer!
 
Venter til kvalmen melder seg. Blir sikkert minst like kvalm som forrige gang og da må det en sykemelding til noen uker:eek:
 
Det mest vanlige er vel legebesøk når man er mellom 8 og 12 uker, men jeg skal ringe legen på mandag fordi jeg skal ha tett oppfølging. Ring på mandag og avtal derfra ;) Greit å ha en dato å forholde seg til.
 
Back
Topp