Legebesøk

Jeg skal til tirsdag.er det 5 uker akkurat
 
Har lege time i dag. Hadde tett oppfølging pga. faste medisiner sist gang så blir nok det samme nå.
 
50% sykemeldt ut uken
 
Skal til legen i uke 10 :) Ca en måned til.
 
Var til samtale hos legen i uke 6, skal på svangerskapskontroll uke 10 (5.februar).
 
Skal på svangerskapskontroll hos fastlege i uke 11. Synes tiden fram til da går såå sakte.
 
Jeg skal til helsestasjon i uke 11, har bestilt time nå. Så jeg får ultralyd time og høre hjertet til barnet :)

Jeg har aldri gått gjennom fastlegen, det er så lang ventetid når jeg først drar dit og det orker jeg ikke.
 
Jeg har bestilt legetime til 12+2. Virker så uhorvelig lenge til, men kontordamen mente at det var vanlig med første kontroll da :p
 
Skal om akkurat to uker, så der blir i uke 7. :) Var egentlig meningen å få i uke 8, men jeg blingsa litt på dagene da jeg snakket med legesekretæren, så hun trodde jeg var lengre på beina jeg ringte forbi bestille. Det går vel greit å ha første kontroll da også, eller er det alt for tidlig?
Det går nok fint det! :) Dere begynner sikkert å fylle ut helsekort for gravide og søke om fødeplass. Og snakke litt om det store som er på gang. :D
 
Har time i morgen, da er jeg 7+0 :)
 
Det går nok fint det! :) Dere begynner sikkert å fylle ut helsekort for gravide og søke om fødeplass. Og snakke litt om det store som er på gang. :D

Haha sorry så nå at stavekontrollen på telefonen var litt vel ivrig!

Høres jo fint ut det! Får håpe han ikke bare sender oss hjem fordi det er for tidlig :p
 
Skal om akkurat to uker, så der blir i uke 7. :) Var egentlig meningen å få i uke 8, men jeg blingsa litt på dagene da jeg snakket med legesekretæren, så hun trodde jeg var lengre på beina jeg ringte forbi bestille. Det går vel greit å ha første kontroll da også, eller er det alt for tidlig?
Hei, noen av de prøvene legen ønsker å ta, kan tidligst ta i uke 8. Mange leger ønsker å vente til uke 9-12 før de tar første ktrl. Da er de helt sikre på å få riktige verdier:)
 
Jeg hadde legetime allerede nå til fredag, skal da ta blodprøve for å bekrefte at jeg er gravid, så skal jeg bestille tidlig ultralyd i uke 8(får dette dekt). Har vært gjennom Ivf forsøk, så får veldig tett oppfølging:)
 
Jeg skal bestille time på mandag:) Sist jeg var hos fastlegen anbefalte hun meg å bestille time med en gang jeg ble gravid. Hun mente at førstegangsfødende gjerne hadde en del spørsmål og det var greit å ta en prat tidlig i svangerskapet! Hun poengterte til og med at det er gratis å gå til legen når du er gravid.


Jeg har bestilt til når jeg er ca 10-11 uker på vei :D
 
Eg snakka med lege når vi starta å prøve i haust. Fekk då beskjed om å vente nokre veker før eg bestilte første time når eg blei gravid. Så har no time 12.02 og skal då vere 8+1 :) Håpar alt går bra fram til då :)
 
Har jordmor time på tirsdag. Da er jeg 7+3 :)
 
Må få bestilt meg en time snarest, da eg Bør begynne på blodfortynnende med en gang eg blir gravid. Nå er eg jo 5 uker på vei ..
 
Er i uke 5 og har allerede målt økning på hcg hvertfall. Neste legetime blir ikke før jeg er i uke 12:)
 
Back
Topp