Lavkarbo-tråden :)

ORIGINAL: Trone

Hmmm. Hva drikker du da?


Vann og fun light [:)]
 
Stå på Una! Dette klarer du, plutselig er 3 kg borte uten at du enser det :) Kjempe flinke er dere alle sammen! :D

Og jeg har også begynt på lavkarbo igjen, MÅ ned 10 kilo minst til bryllupet! Dette SKAL jeg klare![:)][:)]
 
ORIGINAL: *LinnOgAlexander*

Stå på Una! Dette klarer du, plutselig er 3 kg borte uten at du enser det :) Kjempe flinke er dere alle sammen! :D

Og jeg har også begynt på lavkarbo igjen, MÅ ned 10 kilo minst til bryllupet! Dette SKAL jeg klare![:)][:)]


Tusen takk Linn [;)] Begynt å mistenke at det er stoffskiftetablettene jeg går på som ødelegger [&:]

Det klarer du vet du! Ser jo ut som de fleste her raser ned i vekt [;)]
 
Har du snakket med legen ang de tab, una? Sånn i forhold til å gå på diett og de samtidig.
Legen kommer nok til å si at lavkarbo er farlig blablabla, men legen min sier at de ikke kan anbefale den kuren fordi den ikke er forsket nok på fra helsevesnet. Men han gav meg to tomler opp når jeg fortalte hva jeg hadde gjort, hehe!!!
 
ORIGINAL: Trone

Har du snakket med legen ang de tab, una? Sånn i forhold til å gå på diett og de samtidig.
Legen kommer nok til å si at lavkarbo er farlig blablabla, men legen min sier at de ikke kan anbefale den kuren fordi den ikke er forsket nok på fra helsevesnet. Men han gav meg to tomler opp når jeg fortalte hva jeg hadde gjort, hehe!!!


Nei, har ikke det.. Hmmm, burde kanskje gjøre det.. Skal dit i morgen så da skal jeg sette det på lista også [:D] Kommer med den sjekklista liksom [8D] hehe...
 
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men hoppet til siste side.
Hvis du sliter med å få i deg nok fett så ta et par ss med olje daglig, eller 1 ss til hvert måltid det ikke er mye fett i.
Jeg fikk dilla på salat.

Isbergsalat, litt tomat, agurk, også helte jeg olje over (raps) og litt salt og hvitløk, og jeg spiste så mye av det, for den 'dressinga' var så god, og i tillegg nok fett.
 
ORIGINAL: halt0

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men hoppet til siste side.
Hvis du sliter med å få i deg nok fett så ta et par ss med olje daglig, eller 1 ss til hvert måltid det ikke er mye fett i.
Jeg fikk dilla på salat.

Isbergsalat, litt tomat, agurk, også helte jeg olje over (raps) og litt salt og hvitløk, og jeg spiste så mye av det, for den 'dressinga' var så god, og i tillegg nok fett.


Cocosa funker også kjempebra! :) :)
 
Trone, kan man spise IFA som er sukkerfri? Per 100 g er det 47 g karbo (sukkeralkoholer 0,5 g). En pose er 31 g hvor det er 15 g karbo (sukkeralkoholder 0,2 g). 
 
ORIGINAL: CrazyBeautiful

Trone, kan man spise IFA som er sukkerfri? Per 100 g er det 47 g karbo (sukkeralkoholer 0,5 g). En pose er 31 g hvor det er 15 g karbo (sukkeralkoholder 0,2 g). 


IFA er kjempetopp!!! Bare tenk på hvor lite man spiser av de egentlig. Er jo ikke som om man spiser en pakke på ti minutt,heheh!! De fleste gjør i alle fall ikke det he he!![8D]
Og man kan trekke vekk sukkeralkoholene fra karbomengden[:)]
 
ORIGINAL: Trone

ORIGINAL: CrazyBeautiful

Trone, kan man spise IFA som er sukkerfri? Per 100 g er det 47 g karbo (sukkeralkoholer 0,5 g). En pose er 31 g hvor det er 15 g karbo (sukkeralkoholder 0,2 g). 


IFA er kjempetopp!!! Bare tenk på hvor lite man spiser av de egentlig. Er jo ikke som om man spiser en pakke på ti minutt,heheh!! De fleste gjør i alle fall ikke det he he!![8D]
Og man kan trekke vekk sukkeralkoholene fra karbomengden[:)]


Jeg er ikke de fleste, for jeg kan glatt hive i meg en pose på under ti minutter. [X(] Det får duge hvis jeg craver etter et eller annet.

Nettopp laget handleliste og skal på butikken når Crazybaby våkner fra duppen sin. Bare dag 3 for min del, men det virker så lettvint, selv om jeg elsker poteter, ris, pasta og brød. Jeg bruker staheten min til å gjennomføre dette her. [:D]
 
En ting til, Trone, er det en fordel om man veier all maten eller er det ikke nødvendig? Jeg skal ikke være i ketolyse, men lavkarbo foreløpig, ihvertfall. 
 
Hvis du ikke er i ketolyse så trenger du sånn sett ikke veie alt. Bare se hvor mye ting inneholder og tenk ut hvor mye du kommer til å spise av det :) :) :)

Skal heie på deg jeg!! :) :)
 
heffalompen, du er et godt stykke på vei hvis du holder deg unna brød, ris, poteter, pasta og sukker generelt.

Fun light og IFA er lov, men greit å ikke overdrikkespise. Vann er det beste for kroppen. Hvis jeg får lyst på noe godt i helgen, går jeg for f.eks bær (jordbær og krem), bacongull, en bit av 70% mørk sjokolade og Pepsi Max. Evt. baker jeg lavkarbomuffins etter Trone sin oppskrift. 

Du kan spise mye av det samme som resten av familien. Bare bytt det ut med masse grønt. Brun saus og sjysaus har lite karbs. Jeg bruker også en del rømme, Creme Fraiche, Cottage Cheese og den slags. Når man har innført lavkarbo, trenger kroppen fett. Legg det på hukommelsen. Fett er din venn.

Jeg har funnet hjelp i å lese i denne tråden og dagboken til Escuro. I tillegg har jeg hatt nytte av http://www.lavkarbo.no/ og http://lenabeatrice.net/

Trone og Escuro har vært lenge i gamet, så de kan nok komme med mange gode råd.

Håper du finner litt inspirasjon. Jeg skal heie på deg!
 
Nå er det min tur til å begynne med denne dietten.

Noen spørsmål: kan man spise baconchrisp hver dag? Og salami og greddost, er det bra? Mye salt kanskje men mye fett også da... 

trone: du slutta ifjor, spiser du karbo nå? Og hvordan går det da?Tenkte dette var noe som man måtte fortsette med livet ut jeg, men det stemmer kanskje ikke? Hvor mye gikk du ned,33kg? over hvor lang tid?

Og una: Hvordan går det med deg, hvor mye har du gått ned og kommer du til å fortsette eller bare til du har nådd målet?
 
Man kan spise baconcrisp hver dag ja :) Pga fettet som er i de, så er de bra!! :) Det er godt med fett og lite karbs i de :) Bare sørg for at det er Maarud gullbacon! For alle de andre er fyfy nemlig ;)

Når det gjelder salami og græddost,s å må du bare se på innholdsfotegnelsen. For mye salt er jo ikke bra. De fleste gulostene er ok, men karbsinnholdet er utroolig forskjellig på de forskjellige merkene.

Jeg la på meg 33 kilo under svangerskapet og fikk ikke lov å gjøre noe aktivt før gullet var 3 mnd. Så jeg trente i 2,5 mnd og gikk på lavkarbo i 3 uker og ketolyse i 1,5 mnd. 

Jeg sluttet på ketolyse 4 dager før bryllupet, slik at magen skulle vende seg til karbs igjen.
Nå går jeg på høykarbo faktisk. Jeg har gått ned 5 kilo siden bryllupet, så jeg skal opp opp opp! Virker ikke som det funker, men ingenting funker for å få meg opp i vekt så.. :/

Men en ting vet jeg i alle fall at lavkarbo og ketolyse funket som bare nøkken for meg!!! Og det funket veldig bra for mannebeinet mitt også :)
 
Takk for svar Trone. En ting til: har bakt lavkarbo brød og knekkebrød, telles det i de 50gramma om dagen? Og hva med sjokoladen, kan den spiser hver dag og så mye jeg vil? 

Spiser så mye fett jeg kan men går likevel opp i vekt! Hva gjør jeg galt???!
 
Back
Topp