Lavkarbo-tråden :)

haha :P lett ska eg henga meg på itte nyttår :D ;D vill helst sleppa slankeopperasjon og diabetes 2 :) tehe ;D
 
ORIGINAL: Trone

Bare hyggelig, majanne! [:)][:)]
Men var jo una som lagde tråden da, hehe!

 
 
hehehe...det sku egentlig ståd takk for gode råd[;)] gikk litt fort i svingene der gitt[8D]
 
Om du ser i dagboktråden, så har jeg ført dagbok over tiden min på lavkarbokur.

Kort fortalt:

Nei-mat:
Brød
potet
pasta
mel
rotgrønnsaker (gulrot, kålrot etc)


Jeg brukte mye rømme, fløte, creme fraiche, kjøtt, salater og grønnsaker. Bakte lavkarbobrød også, men gikk over til Fedon Lindbergbrødet de selger på Rema1000. Jeg gikk ned 13,5 kg på 3 måneder. De første dagene mister man 2-3 kg i ren væske pga sukkerlagrene man har i kroppen binder en del væske. Disse 2-3 kiloene kommer tilbake så snart man begynner å spise normalt igjen. Jeg hoppet av kuren i august og har gått opp 3 kg + 2-3 ekstra kg. Ikke sååå ille, men skal tilbake på kur om en uke eller to. Denne gangen skal jeg gjennomføre til the bitter end [:D] Digger denne slankemetoden. Og er fast bestemt på å nå så nær målet mitt som mulig før jeg blir gravid igjen (planlegger egentlig å lage ny baby til sommeren om det lar seg gjøre)
 
Så flott! [:)] Kanskje vi skulle hatt denne tråden som en lavkarbo-tråd? Siden det allerede ligger masse flotte tips og oppskrifter her fra Trone og Escuro [:)] Så kunne vi støttet hverandre, delt oppskrifter, tips og råd? [:)]
 
ORIGINAL: Trone

Bare bytt om overskriften på den og send pm til en av moddene :) :)

Er jo haugevis av topptråder som forsvinner over nyttår uansett :)


Det kan jeg gjøre [:)] Får høre om folk er interessert i en sånn tråd først kanskje, så ikke det blir en topptråd som ingen bruker [8D] hehe..
 
Jeg byttet ut ris,brød, pasta og poteter med JA grønnsaker.. Og har gått ned 30 kg foreløpig! Den funker som bare det!!!
 
ORIGINAL: veromommy

Jeg byttet ut ris,brød, pasta og poteter med JA grønnsaker.. Og har gått ned 30 kg foreløpig! Den funker som bare det!!!


Så flott! Flink du er [:)] Vet dere hva, har blitt skikkelig motivert jeg nå! [:D] Gleder meg faktisk til å begynne [:D] Eller gleder meg til å se resultatene som forhåpentligvis kommer heter det vel [8D][:D]
 
dæven. dette vil jeg og!!!! [:D] takk for veldig flott tråd jenter!!!
 
Mitt beste råd til dere er å gå på vekten før dere begynner. Samt å måle bryst, mage og lår.
Det er fordi det er ikke alltid det vil vises på vekten nemlig! Det som vises best er målene. SÅ kommer vekten. Nemlig[;)] Er en del som ikke skjønner noe av den greia der, derfor ville jeg bare si det til dere[:)]

I tillegg til å være i ketolyse så spiste jeg en spiseskje med cocosan-fett hver eneste dag. Når det stoppet litt opp så var der bare å pøse på med mer fett ( husk, fett er vår venn) og så begynte målene å bli mindre og vekten blidere.

Jeg brukte rockering, spinningsykkel, gikk turer og tok magemuskeløvelser i tillegg annen hver dag.

Cocosa smaker som, nettopp, kokos. Og konsistensen er jo stivnet fett. Men man blir fort vant til det. Jeg blandet den f.eks ut i te, smoothie og sånne ting. Men som oftest så spiste jeg den bare "rå". Liker kokos jeg, he he!!
Kjøpes på helsekosten:
 
ORIGINAL: Trone

Mitt beste råd til dere er å gå på vekten før dere begynner. Samt å måle bryst, mage og lår.
Det er fordi det er ikke alltid det vil vises på vekten nemlig! Det som vises best er målene. SÅ kommer vekten. Nemlig[;)] Er en del som ikke skjønner noe av den greia der, derfor ville jeg bare si det til dere[:)]

I tillegg til å være i ketolyse så spiste jeg en spiseskje med cocosan-fett hver eneste dag. Når det stoppet litt opp så var der bare å pøse på med mer fett ( husk, fett er vår venn) og så begynte målene å bli mindre og vekten blidere.

Jeg brukte rockering, spinningsykkel, gikk turer og tok magemuskeløvelser i tillegg annen hver dag.

Cocosa smaker som, nettopp, kokos. Og konsistensen er jo stivnet fett. Men man blir fort vant til det. Jeg blandet den f.eks ut i te, smoothie og sånne ting. Men som oftest så spiste jeg den bare "rå". Liker kokos jeg, he he!!
Kjøpes på helsekosten:



Notert! Suger til meg all informasjon og tips [8D] hehe [:D]
 
Er inne på lavkarbo.no nå og ser på litt oppskrifter, og ser at mange spiser knekkebrød? Er det lov? Noen spesiell type som er bra eller fy fy da?
 
ORIGINAL: Una84

ORIGINAL: Trone

Mitt beste råd til dere er å gå på vekten før dere begynner. Samt å måle bryst, mage og lår.
Det er fordi det er ikke alltid det vil vises på vekten nemlig! Det som vises best er målene. SÅ kommer vekten. Nemlig[;)] Er en del som ikke skjønner noe av den greia der, derfor ville jeg bare si det til dere[:)]

I tillegg til å være i ketolyse så spiste jeg en spiseskje med cocosan-fett hver eneste dag. Når det stoppet litt opp så var der bare å pøse på med mer fett ( husk, fett er vår venn) og så begynte målene å bli mindre og vekten blidere.

Jeg brukte rockering, spinningsykkel, gikk turer og tok magemuskeløvelser i tillegg annen hver dag.

Cocosa smaker som, nettopp, kokos. Og konsistensen er jo stivnet fett. Men man blir fort vant til det. Jeg blandet den f.eks ut i te, smoothie og sånne ting. Men som oftest så spiste jeg den bare "rå". Liker kokos jeg, he he!!
Kjøpes på helsekosten:



Notert! Suger til meg all informasjon og tips [8D] hehe [:D]


sånn skall eg å kjøpe meg[:)]
 
Et par spørsmål ang en ekstrem lavkarbo-diett:

Dette er vel en diett som er basert på å få i seg masse fett i stedet for karbohydrater? Hvis jeg starter denne kuren og sambo ikke gjør det, og jeg lager det meste av maten her i huset som vi begge spiser. Vil ikke han som da spiser alt mulig annet i tillegg da legge på seg fordi kroppen hans ikke er i ketose (eller hva det nå heter?)??

Er det ikke veldig vanskelig å skjønne alt dette og hvordan det henger sammen? Må en nesten lese boka?

Jeg veier 68kg og har veid det veldig lenge nå. Vil ned til 60-62kg. Ekstrem lavkarbo er vel egentlig ment til de som har minimum 10kg å ta av? Er det fortsatt ok for meg? Høres jo ut som en veldig grei diett hvor en kan spise mer en bare salat og grønnsaker.

Trenger mann de testene for å sjekke om man er i ketose (usikker på om det var det det het...)

Takker for svar. [:)]
 
ORIGINAL: Trone

Kan komme å slave deg jeg, hårballen, ha ha ha!!!!
"Jeg kjører til Gr. så kommer du meg løpendes i møte!!! And that`s an order!!!"

Mooohahahah!!!!!!
begynner og løpe nå...møter du meg neste år????[:D][:D][:D][:D]
 
Bamsemams:
Dersom mannen din ikke skal på lavkarbo, så hadde jeg vært litt forsiktig med å gi han all maten du lager. Som du sier så får han i seg mye fett på den måten, og det er jo ikke bra når man i tillegg spiser karbohydrater.
Men det er jo ikke alt i lavkarbo-livet som ikke holder fett da! :)

Jeg leste aldri den boken folk snakker om. Har aldri sett boken heller, for den saks skyld, he he! Baare funnet ut alt på egenhånd og fant fort ut at det funket kjempefint for meg! :)

Det dere må huske på er at dere kan ikke gå rett i ketolyse! Viktig å ta det gradvis. Så begynn med lavkarbo (40 gr i døgnet) og etter en mnds tid så kan dere gå ned i ketolyse ( 5-10 gr i døgnet).
Nå dere har vært på kuren i noen mnd så er det viktig å stabilisere kroppen. Dvs at man må spise litt mer karbs. Er ikke bra for kroppen å gå lenge på denne kuren. Så det er viktig å huske på ;)

*************

Kom på en annen snacks jeg lagde masse! Kutt opp osteslingser med ostehøvlen, hiv på krydder, legg de på en tallerken og hiv de i microen. La de ligge litt for å hvile så blir de litt sånn sprø og gode! :) :) :)
 
Back
Topp