Laufey og Skarven

Det er jammen ikke langt unna depresjon her heller! Men ikke sånn apatisk depresjon, men skikkelig lei meg hele tiden.. Vil aller helst bare ligge under dyna og spise sjokolade hele døgnet, men jeg har ikke sjokolade, og det er en særdeles aktiv gravemaskin utenfor soverommene.. Så når de graver og slenger grus og Stein overalt er det på med støydempende hodetelefoner, og bare kjenne huset vibrere :p

Jeg håper det bare er progynovaen som står bak. Mannen er jo min beste venn, og han blir en flott far. Jeg bare bader i tvil, og det er så kjiiiipt :(

Huff, så utrolig leit. Kjenner meg igjen med det å bare vil ligge under dyna. Jeg begynte å ta akupunktur, så slapp hvertfall hodepinen. Men ikke noe annet enn å prøve å holde ut, og tenke at det er verdt det, og det blir bedre[emoji173]️ prøv å hør med klinikken også om det er noe annet du evt kunne gått på? Vet også om noen som tar Progynova vaginalt feks. Ville snakket med noen, for det er ikke bra å gå sånn heller[emoji173]️
 
Huff, så utrolig leit. Kjenner meg igjen med det å bare vil ligge under dyna. Jeg begynte å ta akupunktur, så slapp hvertfall hodepinen. Men ikke noe annet enn å prøve å holde ut, og tenke at det er verdt det, og det blir bedre[emoji173]️ prøv å hør med klinikken også om det er noe annet du evt kunne gått på? Vet også om noen som tar Progynova vaginalt feks. Ville snakket med noen, for det er ikke bra å gå sånn heller[emoji173]️
Jeg skal på kontroll på mandag, så hvis alt ser normalt ut og jeg skal fortsette så spør jeg om de har noe annet. Dette går ikke lenger, det er så dystert alt, det blir bare verre :confused: Hodepinen har roet ned, og kvalmen er ikke fullt så lammende, men tankene går mer og mer i en skummel retning :eek:
 
Progynova dag... aner ikke. Kanskje tusen?
Utviklingen her er skummel, jeg leste på forhånd om folk som ble deprimerte, og jeg har vært noe nedstemt fra jeg begynte, men nå begynner jeg å ha tanker som ikke er bra i det hele tatt. Jeg liker ikke utviklingen. Kontroll på mandag, får høre om det finnes noe annet jeg kan ta..

En ting er hvertfall sikkert, det blir aldri mer styrt syklus på meg hvis jeg kan la vær.
Rota rundt i et skap her om dagen og fant jammen en boks med prednisolon fra en gang jeg hadde elveblest. Den er akkurat innenfor utløpsdato, så tenker jeg tar de som er igjen der hvis det blir innsett. Har et par måneder igjen før utløpsdato, så ingen hast, men like greit å satse alt på dette forsøket.

Jeg er dritt lei hele IVF. Det er fjerde måneden med hormoner, vektøkning, dårlig humør, smerter her og der.. jeg vil bare fungere normalt :arghh:
Hvis det ikke funker denne runden heller så vet jeg ikke hva jeg gjør. Det er en evig balanse mellom "dette orker jeg ikke mer" og "jeg vil bli mamma".

Og den ubrukelige gravemaskinen tok Internett!
Jeg har ikke all verdens datatrafikk heller, og jobben maser om ting som må gjøres, men jeg blir så begrenset av å ikke ha nett. VPN funker ikke på 4G, jeg får ikke tak i data som jeg trenger, og jeg trenger Google..... Blæh...
 
Flere som er drittlei ja. Sender deg en klem. Dette er det vanskeligste jeg noen gang har vært med på. Håper virkelig vi kan slippe mer av hele greia nå snarest mulig. Håper du får det bedre snart!
 
Flere som er drittlei ja. Sender deg en klem. Dette er det vanskeligste jeg noen gang har vært med på. Håper virkelig vi kan slippe mer av hele greia nå snarest mulig. Håper du får det bedre snart!
Takk for det, det hjelper på en måte at vi er flere i samme båt, selv om jeg håper vi alle kan forlate båten snarest! IVF er helt grusomt.. Det var på en måte greit med første runde, for da var håpet og optimismen stor nok til at jeg holdt ut. Men tiden går, og det skjer ingenting...
 
Æsj, så kjedelig med slike bivirkninger :( Hva gjør mannen når han er borte så mye? Er så kjedelig å være så mye alene, da er det lettere at tankene bare spinner av gårde :/ Håper det klaffer snart for dere ❤️
 
Æsj, så kjedelig med slike bivirkninger :( Hva gjør mannen når han er borte så mye? Er så kjedelig å være så mye alene, da er det lettere at tankene bare spinner av gårde :/ Håper det klaffer snart for dere ❤️
Ja, det tok litt av.. Håper bare at dette ikke er østrogennivået som skal opprettholdes gjennom en graviditet, for da er det ikke håp..

Mannen er på jobb det meste av tiden, han har en sær greie med at hvis han har brukt noe av tiden på dagen til å gjøre noe som helst som ikke var aktiv jobbing, så må han jobbe det inn igjen.. Og han liker jobben sin veldig godt, så han jobber gjerne et par timer ekstra. Og han jobber som frivillig, som tar mange kvelder i helgene, eller så er han bare sosial. Han er ekstremt sosial, så mye farting på ham. Og jeg sitter nå bare her og kommer meg ingen steder og prøver å komme meg gjennom det her :p
 
Ja, det tok litt av.. Håper bare at dette ikke er østrogennivået som skal opprettholdes gjennom en graviditet, for da er det ikke håp..

Mannen er på jobb det meste av tiden, han har en sær greie med at hvis han har brukt noe av tiden på dagen til å gjøre noe som helst som ikke var aktiv jobbing, så må han jobbe det inn igjen.. Og han liker jobben sin veldig godt, så han jobber gjerne et par timer ekstra. Og han jobber som frivillig, som tar mange kvelder i helgene, eller så er han bare sosial. Han er ekstremt sosial, så mye farting på ham. Og jeg sitter nå bare her og kommer meg ingen steder og prøver å komme meg gjennom det her :p
Så kjedelig :( Har du noe jobb, skole, venner, familie eller hobbyer å drive med når han driv med sitt? Bil så du kommer deg ut? Høres ensomt ut, og ikke bra med alle hormonene itillegg ❤️
 
Så kjedelig :( Har du noe jobb, skole, venner, familie eller hobbyer å drive med når han driv med sitt? Bil så du kommer deg ut? Høres ensomt ut, og ikke bra med alle hormonene itillegg ❤️
Jah, hvordan kunne passe usosiale meg få en så sosial mann? :p
Jeg har vanligvis en jobb som tar opp 90% av døgnet mitt, og da er det helt greit å være alene hjemme og få bestemme over fjernkontrollen, men nå har jeg vært sykemeldt siden begynnelsen av januar, og i lengre perioder ikke kommet meg ut av huset, så da blir man jo litt ensom.. Har venner og familie og hobbyer og bil, men de har jo alle jobb og forpliktelser. I tillegg har jeg jo vært mye plaget med vondt her og der, så lysten på å gå ut har ikke vært den helt store..

Men, det kommer til å bli bedre. Formen må jo bli bedre når jeg er ferdig med alle hormonene, og jeg kan returnere til jobb og sånn :)
 
Lykke til på kontroll idag[emoji173]️ håper dere finner en løsning[emoji1374]
 
Takk for det, det hjelper på en måte at vi er flere i samme båt, selv om jeg håper vi alle kan forlate båten snarest! IVF er helt grusomt.. Det var på en måte greit med første runde, for da var håpet og optimismen stor nok til at jeg holdt ut. Men tiden går, og det skjer ingenting...
Det er den følelsen av at ingenting skjer som virkelig tærer ja! Men jeg klamrer meg til håpet og troen på at det plutselig en dag klaffer og da er vi i mål for det er det lille mirakelet vi venter på. Lykke til i dag!
 
Jah, hvordan kunne passe usosiale meg få en så sosial mann? :p
Jeg har vanligvis en jobb som tar opp 90% av døgnet mitt, og da er det helt greit å være alene hjemme og få bestemme over fjernkontrollen, men nå har jeg vært sykemeldt siden begynnelsen av januar, og i lengre perioder ikke kommet meg ut av huset, så da blir man jo litt ensom.. Har venner og familie og hobbyer og bil, men de har jo alle jobb og forpliktelser. I tillegg har jeg jo vært mye plaget med vondt her og der, så lysten på å gå ut har ikke vært den helt store..

Men, det kommer til å bli bedre. Formen må jo bli bedre når jeg er ferdig med alle hormonene, og jeg kan returnere til jobb og sånn :)
Ser den, godt å høre at dette ikke er normalen. Håper du får kommet deg ut litt og at plagene roer seg. Masse lykke til ❤️
 
Nettet er tilbake :Heartred
Man kan ta fra meg utrolig mye, men nett er nesten like viktig som vann :p

Ble ikke mye oppdatering fra meg heller via 4G..

Så. Mandag viste UL en slimhinne på 0,61 cm, det var jo alt for lite, så det ble økning i dosen av den grufulle progynovaen. Ny UL i dag som viste en flott, tredelt slimhinne på 0,81 cm. Legen var superfornøyd, det var en helt ny lege, jeg likte ham! Han viste og pekte og snakket mer, jeg liker veldig godt mennesker som vil dele av sin kunnskap. Jeg er mer enn mottagelig hvertfall :)

Så, cyclogest fra i morgen, innsett 16 mai. Og fremdeles ekstra dose progynova.
Jeg er fremdeles en hormonbombe uten like, tårene triller stadig, og jeg revurderer alt fra pålegg til forhold til livet i seg selv. Nå har vi i tillegg fått huse både mine foreldre og mannens i løpet av de siste dagene, noe som virkelig er en prøvelse når man helst bare vil ligge under dyna og hate seg selv og verden i ro og mak. Men jeg tror alle foreldrene har hatt det greit, de har fått mat og rene senger å sove i, og jeg tror ikke de merket så alt for mye..

Denne runden er mentalt ekstrem i forhold til de andre, som har vært mer fysisk ekstreme.
Hvis det fortsatt ikke blir barn av det her så tror jeg at jeg gir opp litt.
Dette er så brutalt..
 
God klem[emoji173]️

Så bra at det nå blir innsett! Bare det er en premie i seg selv når man går igjennom dette!
 
God klem[emoji173]️

Så bra at det nå blir innsett! Bare det er en premie i seg selv når man går igjennom dette!
Takk :Heartred
Ja, hvis det hadde blitt avbrutt hadde jeg gitt helt opp..
Men nå er det hvertfall håp :)
 
Oppstart med cyclogest i dag. Plutselig ble det en fire timers lur midt på dagen og, hadde helt glemt hvor trøtt jeg blir av cyclogest :p

Starta og med prednisolon i dag. Og babyklister for et par dager siden.
Ingen skal si at jeg ikke prøver hvertfall..

Helt ærlig, jeg er drittlei av alt det her. Medisiner og sprøyter og blod og gørr og ting oppi det Allers helligste og håp og skuffelse og ikke minst vondt!
Jeg vet ikke hva jeg gjør hvis ting ikke funker denne runden heller. Blir vel pause fram til august da. Men vil jeg egentlig prøve mer...?
Tror jeg venter til jeg ikke går på progynova før jeg tar noen som helst slags avgjørelser, jeg blir helt ødelagt av den greia der.

Men,det er heldigvis Eurovision, da er det litt bedre å leve :)
 
Back
Topp