Laufey og Skarven

Klem til deg ❤️
 
Forstår deg godt!! Kjemiske er verre enn negative forsøk for man rekker å skape litt forhåpninger[emoji20][emoji20]

Men ikke gi opp, det blir sjø[emoji8] her måtte det 6 innsett til for at det gikk (håper jo det holder til termin denne gangen)! Hvor mange egg har dere på frys igjen!?
Ett igjen.. Håper vi får det inn før sommeren..
 
Søndag. En særdeles lat en.
Slutta med cyclogesten i går, så nå venter jeg bare på mensen.
Mai er så full av fridager at jeg ser ikke for meg at det blir noe innsett da.
Lurer på om St Olavs gjør noe som helst i mai, det må være vanskelig å planlegge..

En siste blasto igjen, så håper den får flytte inn i juni da. Så blir det vel nytt ferskforsøk i august, hvis de tillater det. Merkelig har jeg så liten tro på ting nå at jeg alt har planlagt dit..

Her om dagen kom det babytøy i posten. En liten snekkerbukse, en liten joggebukse, og en liten body. Alt kjøpt på nettet da jeg fortsatt hadde trua :p
Var litt bekymret for mannens reaksjon, men han syntes de var veldig søte.
Han mener jeg fortrenger sorgen for at vi ikke får det til, kanskje derfor han plutselig synes alt er greit? Klærne får ligge sammen med de andre tingene jeg sporadisk har kjøpt her og der opp gjennom årene. Det er intet mindre enn 11 år siden jeg kjøpte mine første babyklær :wideyed:

Har veldig lyst til å planlegge ferie eller noe, for å ha noe å se fram til.
Jeg elsker å reise, og har kost meg veldig med å plotte inn ting i kalenderen før.
Men nå er det litt sånn "kan ikke planlegge noe da, i fall innsett", "kan ikke ta det da, da er det kanskje ny stimulering, setter av hele måneden på det".
Aldri er graviditet grunnen til å ikke gjøre noe :p

Nå middag. Strengt tatt frokost :p
 
Søndag. En særdeles lat en.
Slutta med cyclogesten i går, så nå venter jeg bare på mensen.
Mai er så full av fridager at jeg ser ikke for meg at det blir noe innsett da.
Lurer på om St Olavs gjør noe som helst i mai, det må være vanskelig å planlegge..

En siste blasto igjen, så håper den får flytte inn i juni da. Så blir det vel nytt ferskforsøk i august, hvis de tillater det. Merkelig har jeg så liten tro på ting nå at jeg alt har planlagt dit..

Her om dagen kom det babytøy i posten. En liten snekkerbukse, en liten joggebukse, og en liten body. Alt kjøpt på nettet da jeg fortsatt hadde trua :p
Var litt bekymret for mannens reaksjon, men han syntes de var veldig søte.
Han mener jeg fortrenger sorgen for at vi ikke får det til, kanskje derfor han plutselig synes alt er greit? Klærne får ligge sammen med de andre tingene jeg sporadisk har kjøpt her og der opp gjennom årene. Det er intet mindre enn 11 år siden jeg kjøpte mine første babyklær :wideyed:

Har veldig lyst til å planlegge ferie eller noe, for å ha noe å se fram til.
Jeg elsker å reise, og har kost meg veldig med å plotte inn ting i kalenderen før.
Men nå er det litt sånn "kan ikke planlegge noe da, i fall innsett", "kan ikke ta det da, da er det kanskje ny stimulering, setter av hele måneden på det".
Aldri er graviditet grunnen til å ikke gjøre noe :p

Nå middag. Strengt tatt frokost :p

Jeg hadde fryseforsøk i mai ifjor! Hadde innsett 16.mai! Om jeg ikke husker feil så hadde de åpent mange av rød-dagene![emoji5] veit du om du skal ha naturlig eller stimulert syklus på neste? Om de har plass så kan det hende du får starte rett på nytt forsøk når TR kommer! Jeg hadde tre fryseforsøk tre sykluser på rad i høst! Først to i stimulert, så et siste i naturlig syklus!
 
Jeg hadde fryseforsøk i mai ifjor! Hadde innsett 16.mai! Om jeg ikke husker feil så hadde de åpent mange av rød-dagene![emoji5] veit du om du skal ha naturlig eller stimulert syklus på neste? Om de har plass så kan det hende du får starte rett på nytt forsøk når TR kommer! Jeg hadde tre fryseforsøk tre sykluser på rad i høst! Først to i stimulert, så et siste i naturlig syklus!
Åh, kanskje det er håp?
TR har ikke kommet enda, og jeg er så redd for mer kjeft at jeg tørr ikke ringe dem før testdag, som er onsdag. Det eneste de har sagt om det var at hvis det ikke gikk denne gangen så måtte vi snakke om det. Men forrige gang var det aldri snakk om styrt syklus, de snakket bare om hvor mye bedre naturlig var. Jeg har hatt ganske regelmessige sykluser tidligere, men de er ikke helt som før lengre, så kanskje en styrt hadde vært bedre..

På den positive siden så fant jeg igjen et papir fra dem jeg har lett etter ganske lenge, jeg har alt rukket å grue meg en del til å spørre om å få et nytt, så glad jeg slipper det :p
 
Åh, kanskje det er håp?
TR har ikke kommet enda, og jeg er så redd for mer kjeft at jeg tørr ikke ringe dem før testdag, som er onsdag. Det eneste de har sagt om det var at hvis det ikke gikk denne gangen så måtte vi snakke om det. Men forrige gang var det aldri snakk om styrt syklus, de snakket bare om hvor mye bedre naturlig var. Jeg har hatt ganske regelmessige sykluser tidligere, men de er ikke helt som før lengre, så kanskje en styrt hadde vært bedre..

På den positive siden så fant jeg igjen et papir fra dem jeg har lett etter ganske lenge, jeg har alt rukket å grue meg en del til å spørre om å få et nytt, så glad jeg slipper det :p

Du kan jo høre med dem når du ringer på onsdag hvertfall[emoji5][emoji5] håper du får plass!!

Til meg så satte de bare opp stimulert syklus! Jeg spurte selv om jeg kunne få naturlig når jeg hadde bare et egg igjen, og da fikk jeg det! Fikk beskjed om at sannsynligheten for å lykkes var bittelitt høyere med naturlig bare! Jeg syntes at naturlig syklus var helt forferdelig! Dette med å teste etter EL og være livredd for at testen ble positiv på feil dag! Så på søskenforsøk kommer jeg til å ønske meg stimulert igjen!!
 
Du kan jo høre med dem når du ringer på onsdag hvertfall[emoji5][emoji5] håper du får plass!!

Til meg så satte de bare opp stimulert syklus! Jeg spurte selv om jeg kunne få naturlig når jeg hadde bare et egg igjen, og da fikk jeg det! Fikk beskjed om at sannsynligheten for å lykkes var bittelitt høyere med naturlig bare! Jeg syntes at naturlig syklus var helt forferdelig! Dette med å teste etter EL og være livredd for at testen ble positiv på feil dag! Så på søskenforsøk kommer jeg til å ønske meg stimulert igjen!!
Hørtes ikke ut som om noen hadde bedt om styrt syklus før, dama ble helt paff i telefonen "ehm.. ja, det kan du vel få..". Helt ærlig, jeg synes de telefonene der er skikkelig ubehagelige. Prøvde å forklare at syklusen min ikke er så stabil som den har vært, og jeg syntes naturlig syklus var veldig kjipt. Var ikke mye støtte å få der nei.

Jeg har lest at naturlig har høyere sannsynlighet, at styrt har høyere sannsynlighet, at fersk har høyere sannsynlighet, og forskjellige kombinasjoner. 2-dagers, 3-dagers, blasto.. Ingen lager 4-dagers.. Jeg har gitt opp. Hvis det hadde vært en veldig stor forskjell vil jeg tro de hadde kjørt på med ett av dem :p
 
Ok.. siste fryseforsøk.. Nå med styrt syklus!
Aldri prøvd det før. Jeg er fremdeles frustrert etter telefonen med sykehuset. Det er seriøst EN gang den telefonen har vært bare hyggelig, og det var da jeg hadde positiv test. Ellers så er det jo bare ubehagelig. Nok en gang virker det som om sykepleierne ikke vet at e-resepter er en ting, det er så rart. Jeg føler at hvis jeg spør et spørsmål, så blir jeg nesten bitt hodet av. De liker ikke spørsmål på St Olavs. De eneste som ser ut til å like spørsmål er legene, og de på lab. De svarer, tegner og forklarer :)

Men ja.. E-reseptene fungerte akkurat like bra som før, og nå er det progynova. Det er nytt og spennende. Det kan og se ut til at, igjen hvis ting er som før, at en naturlig syklus kunne fungert. Dersom ting hadde vært som før, så hadde det gått til tross for helligdager og greier. Men det er så skummelt! Forrige runde var så skummel, det var så mye rot, og jeg ble så frustrert. Så da prøver vi styrt syklus heller.

Har jeg troa denne runden? Tja.. helt ærlig så har jeg vel ikke det. Jeg tviler på vi får stimulering i juni, men kanskje august? Vet ikke helt om jeg har trua på det heller. Er tru viktig?
 
Jeg holder på med styrt syklus, og jeg synes det går veldig greit :)

Om man skal ha troa.. Jeg tror ikke det spiller noen rolle. Greit å kunne planlegge neste forsøk hvis det ikke går. Men håper eskimoen i fryseren er løsningen :-D

Kjipe de var på telefonen.. På Riksen er de utrolig hyggelig og sympatisk.
 
Hørtes ikke ut som om noen hadde bedt om styrt syklus før, dama ble helt paff i telefonen "ehm.. ja, det kan du vel få..". Helt ærlig, jeg synes de telefonene der er skikkelig ubehagelige. Prøvde å forklare at syklusen min ikke er så stabil som den har vært, og jeg syntes naturlig syklus var veldig kjipt. Var ikke mye støtte å få der nei.

Jeg har lest at naturlig har høyere sannsynlighet, at styrt har høyere sannsynlighet, at fersk har høyere sannsynlighet, og forskjellige kombinasjoner. 2-dagers, 3-dagers, blasto.. Ingen lager 4-dagers.. Jeg har gitt opp. Hvis det hadde vært en veldig stor forskjell vil jeg tro de hadde kjørt på med ett av dem :p

Det kommer veeeldig ann på hvem du treffer av sykepleierne! Noen er sure mens andre er veldige ok å snakke med! Men det er bare på telefon! Når vi er der så er de superhyggelige[emoji5][emoji5]

Men så bra det ordnet seg med styrt syklus! Håper du rekker å få innsett før sommeren[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Jeg holder på med styrt syklus, og jeg synes det går veldig greit :)

Om man skal ha troa.. Jeg tror ikke det spiller noen rolle. Greit å kunne planlegge neste forsøk hvis det ikke går. Men håper eskimoen i fryseren er løsningen :-D

Kjipe de var på telefonen.. På Riksen er de utrolig hyggelig og sympatisk.
Styrt syklus er så langt ikke like nervepirrende som naturlig hvertfall, så det er mer behagelig :)

Jeg er ganske høyt utdannet innen molekylærbiologi, men tro har i grunn aldri vært en del av pensum :p Men placebo skal man ikke kimse av, så kanskje det hjelper å ha rett innstilling.. Det er vanskelig å planlegge, vil eskimoen klamre seg fast, blir det ny stimulering i juni, eller i august...? Uvitenhet er en stor del av IVF-gamet, og jeg liker å vite :p
 
Det kommer veeeldig ann på hvem du treffer av sykepleierne! Noen er sure mens andre er veldige ok å snakke med! Men det er bare på telefon! Når vi er der så er de superhyggelige[emoji5][emoji5]

Men så bra det ordnet seg med styrt syklus! Håper du rekker å få innsett før sommeren[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Jeg har møtt på en del som har vært akkurat like utrivelige i virkeligheten som på telefonen :p
Mannen påstår at det er min egen feil da, fordi jeg stiller vanskelig spørsmål. Men jeg gjør jo ikke det, jeg bare spør om ting jeg lurer på :p
 
Progynova dag... fire?
Fryktelig plaget med hodepine og kvalme. Var på bondens marked i dag, stavret rundt der på vonde bein, ting gikk greit. Til vi kjøpte sveler.. Den vokste i brystet på meg, og jeg ble grisedårlig. Det har skjedd flere ganger de siste dagene, akkurat som om maten setter seg fast i brystet, uavhengig av størrelse på det som svelges. Merkelig.

Mannen er i bursdag, og i går jobbet han som frivillig. Det gjorde han både fredag og lørdag forrige helg og. I tillegg så har han hundre tusen ting han gjør på ettermiddagene, så jeg ser han aldri lenger. Og jeg sitter jo bare her, med to betente bein og kommer meg ikke egentlig noen steder, det gjør fryktelig vondt. Har vært sykemeldt siden tidlig i Januar, det begynner i grunn å bli lenge..
Klart det har vært veldig nødvendig og, men det er ikke til å stikke under en stol at det er noe ensomt.

Andre som har blitt veldig frosne på progynova? Nå har jeg fyrt ganske hardt her, og endelig synes jeg det er behagelig her i stuen. Kikker på termometeret ved siden av meg her, 29 grader.. Det er jo vanligvis laaangt over hva som er passe innetemperatur.

Leggetid? Ser jeg faller fort på denne topp 100-lista, og det går jo ikke, jeg vil jo vinne vogn..
 
Progynova er ikke min venn.. pjuuuk...

Og fremdeles er det leeenge igjen til kontroll...
 
Onsdag. Hangler avgårde, formen er fremdeles skikkelig dritt. Hvis det faktisk skulle klaffe denne runden skal jeg gå på disse medisinene i et par måneder til, det kan bli brutalt. Verdt det Såklart, men brutalt. Planlegger å være tilbake 50% i jobb fra juni av, spesielt siden jeg skal på kurs en uke, det kan bli veldig hardt i kombinasjon med progynova.

En gravemaskin har revet av fiberkabelen vår, så nå blir der et par uker uten Internett. Hvordan skal jeg da kunne vinne noe i maikonkurransen..? Ble jo ingenting på meg i april, selv etter all skravlingen.. hmm..
 
Progynova er ikke min venn.. pjuuuk...

Og fremdeles er det leeenge igjen til kontroll...

Jeg syntes progynova var verst mens jeg hadde mensen, men etter rundt 1 uke gikk det ganske greit. så håper det samme skjer med deg.

Kan vel ikke være så lenge til kontroll? :)
 
Jeg syntes progynova var verst mens jeg hadde mensen, men etter rundt 1 uke gikk det ganske greit. så håper det samme skjer med deg.

Kan vel ikke være så lenge til kontroll? :)
Kan virke som om det blir bare verre og verre her :p
Men jeg håper stadig at det skal bli bedre. Kombinert med vonde bein oppleves det kanskje verre, fordi jeg ikke kommer meg noen steder, så jeg kan ikke distrahere meg selv..

Kontroll på mandag! Det er ikke så lenge til :)
 
Enten så er virkelig ikke progynova min venn, eller så har jeg litt tidlig midtlivskrise, eller så har det skjedd noe rart her.. Jeg tviler på hele greia. Ikke som i den gode gamle "jeg tror ikke det går denne gangen heller", men som i "er dette egentlig en god idé?". Jeg vil jo ha barn, mer enn alt, men jeg vil ha mannen....? Han er ikke her, som vanlig. Aner ikke hvor han er. Han har alltid så mye på planen, og jeg sitter jo bare her, på fjerde måneden på rad..

Det slår meg at å skulle dele omsorg for et barn med denne mannen vil være helt forferdelig. Ikke minst vil jeg måtte bo her i denne byen hvor jeg antageligvis ikke får jobb, og jeg får aldri flytta dit jeg vil. Er dette en god ide? Eller er det bare progynova som føkker med dette, på samme måte som den føkker med alt annet? Jeg er normalt ikke veldig sentimental, men nå gråter jeg for alt. Kan ikke lese avisen lenger. Fremdeles kvalm, frossen, trøtt og har hodepine, og betennelse i beina..

Hmm.. tankefull kveld..
 
Håper det «bare» er Progynova. Jeg ble ekstremt nedstemt, på nippet til deprimert da jeg gikk på det. Hadde har ekstrem hodepine, og oversentimental. Mannen holdt på å klikke, fordi jeg ikke var noe hyggelig å komme hjem til. Han sa jeg ble meg selv med en gang jeg sluttet. Hold ut[emoji173]️
 
Håper det «bare» er Progynova. Jeg ble ekstremt nedstemt, på nippet til deprimert da jeg gikk på det. Hadde har ekstrem hodepine, og oversentimental. Mannen holdt på å klikke, fordi jeg ikke var noe hyggelig å komme hjem til. Han sa jeg ble meg selv med en gang jeg sluttet. Hold ut[emoji173]️
Det er jammen ikke langt unna depresjon her heller! Men ikke sånn apatisk depresjon, men skikkelig lei meg hele tiden.. Vil aller helst bare ligge under dyna og spise sjokolade hele døgnet, men jeg har ikke sjokolade, og det er en særdeles aktiv gravemaskin utenfor soverommene.. Så når de graver og slenger grus og Stein overalt er det på med støydempende hodetelefoner, og bare kjenne huset vibrere :p

Jeg håper det bare er progynovaen som står bak. Mannen er jo min beste venn, og han blir en flott far. Jeg bare bader i tvil, og det er så kjiiiipt :(
 
Back
Topp