Lang eller kort fødsel?

Den tok 3 timer fra første rie til hun var ute :) raskt og.tungt :p
 
1mann var 16timer i aktivfødsel og 40timer fra første rie. 2mann var 4timer i aktiv fødsel og 12timer fra første rie.
 
Ca 5,5 time fra første murring til har var ute :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nr 1 nesten to døgn fra første rie (den syns jeg var lang, men satt jo bare å venta)
Nr 2 på og av i et døgn, men fra de kom regelmessig 12t (den syns jeg var passe)
 
Ca 24t med rier, 17t i aktiv fødsel (3 cm åpning og regelmessige rier med varighet på 1.minutt :))
 
Rier i 26 timer, aktiv fødsel i 6,5 timer, pressrier i 1 time.
 
Ble satt i gang 09:30 på morningen, merket egentlig ikke noe særlig før vannet plutselig gikk kl 18:02, og kl 18:07 så startet jeg med kraftige regelmessige rier. Aktiv fødsel i 3 timer og pressing i maks 20 minutter :) Kjapt og greit! :D
 
Første: 6 t etter vannet ble tatt
Andre: 1,5 t ett vannet ble tatt
 
Jeg ble igangsatt, og var allerede 4 cm, så jordmor tok vannet mitt og ville vente på at riene skulle komme naturlig. Kl 12 kom riene, og Kl 14.39 var snuppa ute :) hun stod å stagnerte en liten stund på slutten, så ble tatt med vakuum.
 
19 timer i aktiv fødsel :)
 
Aktiv fødsel var to timer....

Men fra første bitte lille rie til ho var ute gikk det 14 timer...
 
28 timer ☺ 8 timer fra 4 cm. Hadde full åpning i 3.5 timer før hun kom, snudde seg til stjernekikker så hun sto fast i bekkenet, ble tatt med vakuum tilslutt ☺
 
Med nr 1 gikk vannet den dagen jeg skulle settes i gang. Ble alikevel satt i gang torsdag morgen. Første på lørdag

Med nr 2 ble jeg satt i gang på en mandag og fødte torsdag kveld. Det var utrolig slitsomt.
 
ble satt i gang kl 10, så tok de vannet kl 15, og ble satt på drypp kl18, han er født 05.50 :)
 
Gikk ganske fort.. Fra vannet gikk til gutten var ute, tok det 7,5 time. Kom på sykehuset halvveis med fullåpning.. Hadde pressrier siste 45 min.. Førstegangsfødene... Krysser fingre og tær for en rask og enkel fødsel i juli :):)
 
Back
Topp