Lang eller kort fødsel?

15-16 timer i aktiv fødsel, så var ganske lang fødsel. Hadde rier i over 2 døgn før gutten var her..
 
Riene startet om natten, hun var ute kvelden etter. Aktiv fødsel ble regnet til ca 9 timer
 
Første rie til han ble tatt med tang 26 timer
Første rie til han var ute 5 timer
 
16 timer på fødestuen
 
fra 6 cm til full åpning og pressing tok det 20 minutter :)
 
Kort. 2 timer med vondt med første, ca 3 timer med vondt med andre.
 
Vannavgang rundt rundt ni torsdags kveld. La meg til å sove mens jeg ventet på riene jeg trodde kom til å begynne. Våknet neste morgen, tok på et stort nattbind, gikk på skolen, var der til lunsj. Dro til sykehuset, ble lagt inn. Riene begynte rundt ti på fredagskvelden, i i ettiden var jeg i aktiv fødsel. Etter 2,5 timer var han født :)
 
Med første tok det litt over 5 timer fra vannet ble tatt (pga lite fostervann) til han var ute.
Med andre gikk vannet på natta, men så skjedde det ikke noe mer. Etter ca et døgn begynte riene, og da gikk det fort. Halvannen time fra første rie og 3cm til han var ute.
Med tredje gikk også vannet på natta, men heller ikke da kom riene. Ble da satt på drypp etter noen timer, jeg hadde gbs, så legene ville ikke drøye det for lenge. En time etter jeg ble satt på lav dose drypp var han ute. :)
 
Fra jeg først kjente "noe" til det var Over gikk det ca 13 timer. Men skjønte ikke det var fødsel før etter ca 9 timer :)
 
Fra jeg kjente noe til det var over: ca 56 timer. Fra 4 cm til ute: ca 8 timer. Ber om en kortere fødsel neste gang, om jeg skal ha flere..!
 
Med første: tok ca 9 timer fra vannavgang, det var også første tegn. Med nr 2 hadde jeg maserier hele dagen etter stripping, disse var ikke spesielt vonde. De ordentlige riene startet I 2 tiden på natten. 2,5 time, senere var hun ute.
 
23 timer fra regelmessige rier med 10 minutters mellomrom. Gikk bare 5 timer fra 10 minutter til 4-5 minutter mellom.

Aktiv fødsel vet jeg ikke. Vannet ble tatt på 3 cm og han var ute 4 timer seinere.
 
3 dager før fødselen gikk slimproppen, 2 dager etterpå gikk vannet ca kl 05 på morgenen. Riene startet samme dag kl 15 å jenta var ut 18.55. 3 timer aktiv fødsel :)
 
Back
Topp