Lang eller kort fødsel?

Har fire fødsler bak meg, og de har vart i 1,5 time, 2 timer, 1,5 timer og 1 time og 10 minutter. Kjapt og greit uten komplikasjoner. Barna har vært enten premature eller dysmature, men heldigvis friske og fine.. :)
 
To korte fødsler. Rett over to timer første fødsel og rett over tre timer andre fødsel.
 
Har født 3 barn.. Sykehuset regner min totale tid i fødsel som 6 timer.. Men var litt lengre enn det.. Kanskje 9 timer totalt.. :p

Siste fødsel var indusert med cytotec. Fikk litt smårier av de.. Tok vannet på 3 cm åpning og 30 min etter var ungen ute. Perfekt og enkel og nærmest smertefri fødsel! Uten rift eller noe som helst..
 
11,5 timer fra første til siste rie. Synes det var relativt raskt. Pressriene var bare på sånn 45-60 minutter eller så, så følte alt gikk ganske fort.
 
Hadde uregelmessige rier i 78 timer, litt over tre døgn... Men var i aktiv fødsel en halvtime før han kom :p så sykehuset regner fødselen min som en styrtfødsel..
 
Aktiv fødsel i 50-60 min, førstegangs.
Uregelmessige rier i ca 34 timer før de satt drypp, men aldri veldig vonde. Gikk fra 3 cm til 9 cm på under 2 timer...
 
Fra vannet gikk tok det 19-20 timer. Riene begynte ikke så lenge etterpå. Første gang jeg ble sjekket hadde jeg 6cm åpning og hun ble født 16 timer etter det :) pressrier i 1,5 time, hun satt fast og kom ut som stjernekikker.
 
Den begynte med masrier en natt, og på sjekk dagen etter hadde jeg 4 cm, så stoppet det opp. Fra det stoppet til han var ute tok det et døgn ca. så til sammen to døgn med fødsel - men ikke hele delen i aktiv fødsel da :)
 
Kort :) fra første rie tok det 3 timer før hun var ute :)
 
Hvis det er snakk om fødselen som helhet med alle fasene tok den ca 15 timer. Pressriene varte i 6 minutter:D
 
Ble satt i gang på onsdagskvelden og hun kom på fredagen kl 14.22, var ikke i aktiv fødsel før klokken var 13.00 på fredagen så når det først var i gang gikk det fort
 
Back
Topp